Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Proti centralizaciji izpitnih centrov za opravljanje vozniškega dovoljenja
 
greselc1
Ogledov: 1161
Predlog poslan 15.07.2013
Z odzivom organa 18.09.2013
Zadnja sprememba 11.07.2013 09:52:08

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (2)  

V minulem tednu je opaziti burno razpravo na temo varnosti v cestnem prometu ter pomanjkljivosti pri opravljanju dejavnosti šol voženj. Ministrstvu, pristojnemu za promet ter direktoratu, pristojnemu za nadzor nad delovanjem t.i. avtošol predlagam naslednje spremembe pravilnikov in zakonodaje:

1. Živimo v Sloveniji, kjer je obvezna raba slovenskega jezika. Predlagam, da se zakonsko uredi preimenovanje vseh avtošol v šolo vožnje; le-te namreč ne usposabljajo avtomobilov ampak kandidate učijo vožnje.

2. Računalniško opravljanje teoretskega izpita naj zagotavlja vsaka šola vožnje, ki za to pridobi ustrezen certifikat (z veljavnostjo dveh let), ki ga podeljuje direktorat. Država mora poskrbeti za razvoj strežniške aplikacije, preko katere bo vsak kandidat (po vnaprej določenih standardih in pravilih) opravljal teoretski del izpita v prostorih avtošole, ob fizičnem nadzoru uradne osebe, ki ima uradno dovoljenje za opravljanje nalog člana izpitne komisije. S tem se zmanjša centralizacija, hkrati pa poveča konkurenčnost šol voženj; če le-te želijo izvajati e-testiranje bodo morali izpolnjevati določene tehnične in varnostne kriterije.

3. Če državna administracija meni, da so programi šol voženj neprimerni, naj uvedejo spremembe v učnem načrtu: namesto enega paketa relacijske vožnje naj implementirajo tri, pri čemer naj vsaj eden vsebuje vožnjo in orientacijo v večjem mestu: npr. elemente vožnje po večpasovnem krožišču, orientacijo, spremljanje in odziv na nenadne spremembe...

4. Časovno se naj podaljša tudi izpitna vožnja ter se usmeri v potrjevanje znanja voznika in ne v iskanje napak. Med vožnjo naj član komisije voznika vpraša po (predvideni) reakciji v določenem primeru: predrta pnevmatika, žival na cesti, vinjen kolesar... 

5. Slovenija je znana po tem, da se skoraj z vsako vlado spreminjajo tudi cestni predpisi. Prometna kultura je odraz prav tovrstnega kaosa, zato ministrstvu temu primerno predlagam, da izdelajo in sprejmejo varnostno strategijo za cestni promet za obdobje 10 let in pri njej tudi vztrajajo. Razumem časovno in sociološko komponento varnosti cestnega prometa, vendar se kaže tudi zavedati, da je med nami veliko voznikov, ki smo vozniški izpit opravili pred l. 1992. Sam imam vozniško dovoljenje več kot 20 leti in ne znam prešteti, kolikokrat se je zakonodaja s področja varnosti cestnega prometa spremenila: iz spletnega portala zakonodaja.gov.si je mogoče razbrazti, da je ZVCP-1 v času od 2004 do 2008 spremenil vsaj 5x; takšen ritem sprememb zagotovo ne pomeni stabilne podlage razvoja varnosti cestnega prometa in višje prometne kulture. Nenazadnje: številnim voznikom (sploh tistim, ki imajo vozniško dovoljenje 35 in več let) to ne predstavlja ravno poudarjanja varnosti ampak iskanje lukenj za polnjenje (nedavčnega dela) proračuna.

 

 

 


Ključne besede prometna varnost, varnost, šola vožnje
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

hales | 17.07.2013 | 18:02
Jaz sem pa za uveljavitev izpitnih centrov in sicer na tak način, da sedanji centri izobražujejo nove potencialne voznike, izpite bi pa ti novi delali samo v izpitnih centrih.
Pomeni, da bi se moral vsaj 1x odpeljati do izpitnega centra in tam opravljati teoretični del izpita.
S tem bi se tudi povečala konkurenčnost med centri (recimo: avtošola xy ima najvišji odstotek glede na prijavo na izpit in uspešno opravljen izpit. Taka avtošola bi imela več zanimanja od neke druge in ti podatki bi lahko bili celo javni).

Tako bi bile ocene znanja malo bolj primerljive med kandidati za bodoče voznike.

Vsekakor bi bil tudi za to, da se tečaji prve pomoči izvajajo na vsakih nekaj let.
Tematika je preobčutljiva, da bi se v primeru, ko bi nekdo prvo pomoč potreboval, zgovarjal na to, da si tečaj delal pred 25 leti in da ne veš nič o prvi pomoči.

če imamo vsako leto (ali na dve leti) čas čakati v vrsti na tehnični pregled, bi si lahko vzeli tudi uro časa na leto za obnovo znanj iz prve pomoči.
greselc1 | 18.07.2013 | 14:23
Izpitni centri že delujejo na takšen način. Poleg tega letno izdelujejo (ne vem pa, če tudi javno objavljajo) sezname šol in posameznih inštruktorjev glede na dosežen uspeh.

Glede tečaja prve pomoči se strinjam z vami, pa vendar bi dodal še nekaj. Trening bi moral biti bolj realističen kot le pihanje v Ančko in povijanje. Recimo, da bi obstajala izbira: obvezen klasičen tečaj prve pomoči na vsakih 2-3 leta ali obvezna prisotnost na simulirani vaji vsakih 5 let. Simulirana vaja bi namreč preprečevala tisto, kar se pogosto največkrat zgodi: posamezniki, ki bi lahko pomagali, se od dogodka umaknejo zaradi (1.) strahu in samoprepričevanja, da boljše, da ne storijo nič kot da bi kaj storili narobe, (2.) strahu pred krvjo ali poškodobo ter (3.) dejanskega neznanja.

Še boljše bi bilo, če bi bila tečaj in simulirana vaja združeni na vsakih 5 let. Za voznike, ki bi opravili ta tečaj, bi bilo nadomestilo za uporabo cest nižje za 25% ali pa bi imeli ceneješe dodatno zdravstveno zavarovanje.