22. 8. 2013
Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor
Evropska komisija je v letu 2009 zoper Republiko Slovenijo uvedla predsodni postopek, saj so bile uporabnikom na voljo le letna in polletna vinjeta. Evropska komisija je Republiki Sloveniji očitala kršitev načela sorazmernosti po Pogodbi o EU, saj so imeli občasni uporabniki na voljo le polletno vinjeto. Na podlagi intenzivnih pogajanj smo z Evropsko komisijo v letu 2009 dosegli dogovor glede ročnosti in cene vinjet, ki veljajo še danes.
Obdobje veljavnosti letne vinjete je tako kot v večini drugih evropskih držav članic EU, ki imajo uveden vinjetni sistem cestninjenja, vezano na koledarsko leto in ne na leto od dneva nakupa. V skladu z veljavno zakonodajo so predvideni primeri, ko je mogoče zaradi poškodovanja dela, na katerem je nameščena vinjeta, uveljavljati pravico do nadomestne vinjete (npr. poškodovanje vetrobranskega stekla, zamenjava vozila v garancijskem roku, poškodovanje dela enoslednega vozila), zato ni nobene potrebe, da bi bilo obdobje veljavnosti letne vinjete vezano na leto od dneva nakupa vinjete. Res je, da pravice do nadomestne vinjete ni mogoče uveljavljati v primeru prodaje vozila, saj mora prodajalec uveljavljati še neizkoriščen del vinjete v poslovnem razmerju s kupcem.
Za nekoliko drugačno situacijo gre v primeru, ko pride do prvega nakupa vozila. V tem primeru uporabnik nima možnosti že prej omenjenega uveljavljanja še neizkoriščenega dela vinjete, zato pa je zakonodajalec predvidel možnost nakupa kratkoročne vinjete (mesečne ali tedenske vinjete). Država nikomur ne vsiljuje nakupa letne vinjete, ampak je uporabnik tisti, ki se lahko glede na svoje potrebe odloči za nakup ene od treh vrst vinjet. Uporabnik se lahko odloči za nakup letne vinjete tudi med koledarskim letom, vendar po ceni 95 €. Če primerjamo ceno letne vinjete s cenami cestnin za osebna vozila, ki so veljala pred uvedbo cestnin, lahko ugotovimo, da je cena letne vinjete, četudi se uporabnik odloči za njen nakup med koledarskim letom, še vedno ugodna. Pred uvedbo vinjet smo morali zgolj za vožnjo od Maribora do Kopra (v obe smeri) odšteti slabih 20 €. Sedaj pa cena tedenske vinjete znaša 15 €, pri čemer je v to ceno vključena sedem dnevna uporaba celotnega cestninskega omrežja 24 ur na dan.
Pobuda za sorazmerno znižanje cene letne vinjete v primeru nakupa med koledarskim letom ni sprejemljiva, saj je država za primere začetka koriščenja cestninskega omrežja med koledarskim letom in za občasne uporabnike predvidela in omogočila nakup kratkotrajnih vinjet (mesečne in tedenske vinjete).
Mislim, da je treba tukaj nekaj narediti, ker stanje kot je je zelo slabo.
Jaz ravno kupujem novi avto in ko ga dobim, bom moral kupiti letno vinjeto. Teoretično bi sicer lahko kupil 3x mesečno, ampak bi s tem prišel na enako vsoto.
Če bi se cena sorazmerno manjšala s meseci do konca, oziroma mogoče vsaj vsakih par mesecev bi že bilo bolje...
Seveda uvedba dodatnih vinjet tudi ne bi bila slaba, polletna vinjeta bi bila dobra ideja, brez da bi kaj spremnijali obstojoče zadeve, čeprav moram priznati, da so naše vinjete zelo drage. V Avstriji dobim 10 dnevno za 8.5 EUR, pri nas je 7-dnevna 15 EUR. Da ne govoerim o razliki pri mesečni. Avstrijska je 2 mesečna okoli 24, pri nas je eno mesečna 30 EUR.
Glede na to, da moramo vsako leto plačati precejšno vsoto za cestnine, bi se lahko to upoštevalo pri nakupu vinjete... če si plačal cestnino, dobiš letno za polovično ceno, oziroma ti polovico vinjete odštejejo od cestnine.
Da ne omenjeam te bedarije s elektronskim cestninjenem, ki nas bo zelo drago stalo. Najprej izdelava celotnega sistema (seveda hočemo nekaj čisto svojega in bomo najeli svojo firmo da to na naredi iz nule, namesto, da bi kupili že obstoječe izdelke, ki se uporabljajo v EU) in seveda potem zelo drago cestinjenje.
In samo naj kdo reče, da bodo potem velike izgube (pri uvedbi nove vinjete, ali pri 50% ceni ob registraciji)... če bi naši cestninarji opravljali svoje delo tako kot ga morajo (kontrola na obeh straneh avtoceste in na vseh ključnih lokacijah), bi se nekaj denarja že steklo v blagajno, pravzaprav bi ga bilo dovolj za vse. Drugače pa je treba malce zvišati cestnine za tovornjake, saj ti najbolj poškodujejo naše ceste in s tem si lahko opomore že želizniška branža, saj bi potem marsikod premislil in bi tovornjak naložil na vlak in ga poslal preko države...
S predlaganim se ne strinjam.
Če hočemo zelo pravično obračunavati uporabo avtocest, potem se moramo vrniti nazaj na sprotno plačevanje pri uvozu in izvozu na avtocesto. Za ta namen je potrebno (ponovno) zgraditi cestninske postaje, jih ogrevati in vzdrževati, plačevati opremo, delavce in ostalo birokracijo za pobiranje cestnin...V Nemčiji nimajo niti vinjet. Torej ali je pošteno, da se cestnine tam krijejo iz proračuna, saj se nekaj ljudi zelo malo vozi po avtocestah? Ali je to pošteno do tistih, ki sploh nimajo avta? Ni najbolj pošteno, je pa za vse najceneje!
Predlog, ki je predlagan, bi zaradi povečanja postopkov pri obračunavanju vinjet le te podražil. Imeli bi več vrst vinjet za krajša obdobja, vse pa bi bile dražje! Kaj si s tem naredil?
Vlada ima v načrtu, da uvedemo elektronsko cestninjenje. To je še večja traparija, saj bo za sistem šlo nekaj 100 milijonov evrov! Kdaj se bo davkoplačevalski denar povrnil?
Povrnil se ne bo nikoli. Le strošek vzdrževanja avtocest se bo drugače razporedil, in seveda ustrezno povečal, saj bo treba vzdrževati tudi sistem elektronskega cestninjenja.
Skratka, slovenski davkoplačevalci bomo plačali nekaj 100 mio EUR za to, da bomo lahko od uvedbe sistema naprej plačevali letno nekaj milijonov več za vzdrževanje avtocest.
Bo pa vse skupaj bolj pravično....
Pozdravljeni
Fajn predlog.
lp
Ma seveda se bi lahko izdelalo tudi polletne vinjete....Sploh ni težave - samo odločitev je potrebno sprejeti in razdeliti ceno na pol pa še prišteti nekaj procentov zaradi matematike :)...
Že vidim podjetne goljufive prodajalce, ki bodo vinjete prodali januarja, račune pa izstavili novembra, in pokasirali razliko.
Sicer vinjete ne kupujem, ker za enkrat it v Ljubljano bi me prišlo preveč drago in grem raje kar po stari cesti. Ampak a ne prodajajo vinjet na bencinskih črpalkah? Če jih, potem prodajalci ne bodo upali izstaviti računa šele novembra. Poleg tega mora vsak trgovec voditi evidenco o nabavi in prodaji in bi inšpektorji takoj ugotovili, da če jih je nabavil npr. 1000 komadov, tolčeno v blagajno 100 komadov, jih mora imeti na zalogi 900. Če jih nima...
Ne prodajajo vinjet samo na črpalkah....in pa....res, inšpektorji, v Sloveniji? Kdo jih bo pa spravil iz pisarne?
Pa naj usposobijo carinike. Če lahko le-ti pridno hodijo vsak dan kontrolirati kakšne blagajne uporabljajo trgovci, ali brišejo račune... in to že od 1. julija dalje, lahko tudi to.