ukinitev mature
Spoštovani!
Predlagam ukinitev mature v srednjih šolah, saj sprednješolci pokažejo dosti znanja tekom šolskega leta.
ČE JE POTREBNO, NAJ DELAJO NA DOLOČENIH UNIVERZAH SPREJEMNE IZPITE!
Spoštovani!
Predlagam ukinitev mature v srednjih šolah, saj sprednješolci pokažejo dosti znanja tekom šolskega leta.
ČE JE POTREBNO, NAJ DELAJO NA DOLOČENIH UNIVERZAH SPREJEMNE IZPITE!
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Sem proti. Ravno zaradi mature so srednje šole zavezane k določeni kakovosti. Brez mature bi lahko npr. pri 50 % ur matematike imeli zbijanje šal, pri preostalih 50 % pa sprehode v naravo. Dijaki pa se ne bi naučili nič! Vse videno v SŠ - pri predmetih, ki niso bili za maturo, je šlo vse preveč na izi. Treba je zagotoviti kakovost.
Zato sem proti.
Slovensko šolstvo je dolga leta bilo brez mature.
Zanimivo, da se nič od navedenega ni dogajalo. Še bolj zanimivo je, da se nič od tega ne dogaja danes pri predmetih, ki niso vsebovani na maturi.
Zanimivo, da na fakultetah ne prebijejo polovice časa na izletih v naravo....tam sploh ni zunanjega preverjanja, niti po zaključenem izobraževanju (znanje iz srednje šole je potrebno pokazati pri morebitnem nadaljnjem študiju).
Tak predlog je popolnoma neutemeljen. Šolo si izbere vsak sam, ker se želi česa naučiti. Iz tega sledi, da se bo vsak dijak, ki premore vsaj nekaj resnosti, naučil toliko, da jo bo uspešno opravil in mu bo služila za ponovitev osnovnega znanja, ki si ga je pridobil v štirih letih šolanja. Slabemu dijaku pa tudi odprava mature ne bo v pomoč.
Se mi zdi smiselno, da je ob koncu gimnazije nekakšen zaključni izpit. Čeprav se mi ne bi zdelo nič narobe, če tega ne bi bilo. Vendar pa se mi zdi zelo slabo, da se maturo uporablja kot kriterij za vpis na fakulteto. Pogosto lahko namreč drugače povsem sposobni osebi prepreči študij željene smeri. Dobro narejeni sprejemni izpiti bi bili veliko boljši kriterij.
Pozdravljeni
SaraV:
A je problem, če dijakinji ni delati mature v tem izobraževalnem sistemu, v tem stanju države in tem trgu dela?
Tudi sama matura menda ničesar ne rešuje. Še vedno je preveč brezposelnih ljudi z maturo ali brez nje.
Če bi čas, ki se nameni za maturo namenili za izobraževanje o tem, kako s pridobljenim znanjem pridobiti zaposlitev oz. se znajti na trgu dela, bi bil verjetno precej bolje izkoriščen.
Sicer se strinjam, da se znanje dijakov preverja, a predvsem sproti in predvsem v praksi.
lp
Če je na trgu bistveno manj razpisanih delovnih mest kot je prosilcev, je poučevanje o tem kako pridobiti zaposilitev, stran metanje denarja. Edino kar bi se posledično zgodilo je to, da bi namesto osebe A delo dobila oseba B, ker bi se predstavila na bolj všečen način. To bi bilo za nas zanimivo le, če bi imeli ambicijo, da naš kader kandidira na mednarodnem področju in je posledično bolj konkurenčen.
Začeti je treba s poučevanjem veščin trgovine, prodaje, podjetništva, računovodstva ... , vsega tistega kar nekdo potrebuje, če želi realizirati svoj posel.
Res imamo premalo razpisanih delovnih mest a to ne pomeni, da dela ni. Delo je, ni pa korajže, ker ni znanja pa tudi zato, ker delo ni spoštovano.
Nikoli v življenju nisem potreboval podatka kdaj je Aleksander Veliki osvojil takrat ves znani svet, si pa predstavljam, da recimo umetnik potrebuje nekaj znanj, da zna predstaviti in prodati svoja dela, da to znajo tudi vsi ostali, da znajo še in še pa to večinoma nima zveze s tistim kar nas v šoli učijo.
Predlog je res povsem nedodelan, vendar je prav, da se vseeno posveti pozornost tudi tej temi.
To, da je matura nek (tudi simbolni) zaključek, tradicija itd., še ni zadosten argument za njeno ohranitev.
Strinjam se z Davidom, da bi lahko dijaki v zadnjih mesecih namesto priprave na maturo pridobivali nova znanja. Strinjam se tudi z luvi, da bi se morale ukiniti diplome I. stopnje na "bologni". Obenem zagovarja maturo ter uvedbo sprejemcev - to je preveč in pričakovati od dijakov, da bi se učili za oboje, je kar malo sadistično.
Sprejemni izpiti bi morali biti nuja - namesto nekoristne mature. Zakaj bi moral nekdo dobro obvladati matematiko, če se hoče vpisati na Fakulteto za socialno delo, na primer? V mojih časih je bil v ta namen sprejemni izpit iz filozofije ter psihologije in prav je bilo tako. Ker nisem imela mature, nisem bila ob koncu SŠ nič manj razgledana od večine današnjih srednješolcev, tudi moji vrstniki ne, saj matura ponuja le ogromno količino nesmiselnih podatkov, ki jih v življenju povečini ne bodo potrebovali, sprejemni izpiti pa so lahko prilagojeni posamezni fakulteti in lahko obsegajo tudi maturitetne predmete, kjer bi bilo to smiselno.
Luknjasto znanje, nerazgledanost srednješolcev, pa so poseben problem in ga ohranitev mature še zdaleč ne more rešiti, znanje srednješolcev z maturo tudi ni nič boljše kot bi bilo brez nje. Pozablja pa se na veščine razmišljanja, retoriko ipd. - te manjkajo tako odraslim kot mladini - in jih v naših nekoristnih šolah ne učijo.
Se strinjam s skoraj celim komentarjem. Imam pripombo le na prvi del prvega stavka.
Vsi naši predlogi predstavljajo brezplačno pomoč vladi, podarjenemu konju pa se ne gleda na zobe. Če gre zgolj za namig v pravi smeri je vreden preučitve, zato imam še zdaj grenak priokus ob misli, da je treba predlog izglasovati, če naj bi sledil odgovor. Če je predlog pravi bi ga morali zagrabiti za vsemi štirimi tisti, ki za to skrbijo v vladi. Jasno je, da širšo javnost včasih zanimajo manj pomembne reči, ki pa so popularne med tem, ko nekatere kritične zadeve ne dobijo odgovora le zato, ker večine ne zanimajo.
proti predlogu!! že tako se mnogi dijaki s podarjenimi ocenami prišlepajo do 4. letnika, za pridobljeno srednješolsko izobrazbo mora biti vsak sposoben pokazati neko globalno znanje, ki ga je osvojil v srednji šoli!!
Men se ne zdi sama matura tako problematična kot se mi zdi problematično tako razgibano znanje v osnovnih in srednjih šolah. Poznam šolarje iz različnih osnovnih šol ki imajo popolnoma porazno stopnjo razgledanosti kljub pravdobremu učenmu uspehu. Isto je na primeru splošnih gimnazijah. Včasih se vprašam kako je to sploh možno? mar imamo več različnih stopenj osnovnih šol in splošnih gimnazij? Standardizirat bi bilo treba šolstvo tako da bi na različnih šolah bilo potrebno doseči isto stopnjo izobraženosti za isti papirnat(ocena) rezultat.
Zadnji čas, da se ukine matura in uvedejo sprejemci. Nivo podanega znanja se razlikuje od gimnazije do gimnazije. Problem nastane na strokovno usmerjenih gimnazijah, kjer poleg splošnih predmetov dajejo več poudarka strokovnim predmetom. Na strokovno usmerjene gimnazije se lahko največkrat pride samo s sprejemci. Dijaki strokovno usmerjenih gimnazij prejmejo zaradi kadrovskih stisk navadno manj splošnega znanja od dijakov na splošnih gimnazijah. Matura je za vse enaka. Vem za gimnazijo, kjer so imeli letno le par mesecev matematike. Tem dijakom preostane le najem inštruktorja ali prekvalifikacija na poklicno šolo, da se izognejo maturi iz matematike. Tako se zatre talente že v kali. Matura predstavlja hud stres in nikakor ni primerljiva z diplomo ali zaključnim izpitom.
Matura je končno dejanje srdenješolskega izobraževnaja in prav je, da ostane... Če se bo uknila matura, potem se lahko ukinejo tudi vsaj diplomske oziroma zaključne naloge I. bolonjske stopnje, ki so po mojem mnenju še manj potrebne kot matura. oz. so bistveno bolj nesmiselno prepisovanje ter "natolcevanje ali nakladanje" .
Prav tako pa se mi zdi smiselno uvest sprejemne izpite za fakultete in sicer naj vsaka fakulteta s sprejemnimi izpiti preverja tista znanja, veščine in potenciale kandidatov, ki so za določeno fakulteto potrebni (pravna fakulteta verjetno ne bo preverjala fizike, medtem ko se praviloma na fakulteto za farmacijo ne bi moglo brez sprejmenega iz kemije, ali na medicino brez biologije oz. na katerokoli tehniško brez matematike itd.
Res, da bi se na zavodih za zaposlovanje verjetno v nekem obdobju pojavilo veliko novih brezposelnih, bi pa država privarčevala s tem, ko bi omejila število študentov oz. ko bi bil študij omogočen le tistim, ki bodo izbrani študij sposobni dokončat. In še kompetentnejše diplomante bi "proizvajali"....
Vsekakor.....tudi diplomska naloga do vključno VII. stopnje izobrazbe je nepotrebna in nesmiselna.
Se strinjam. Ne samo, da je matura nepotrebna, po mojem mnenju je celo škodljiva.
V četrtem letniku gimnazije se ogromno časa porabi za pripravo na maturo. Ta čas bi lahko bil bolj koristno porabljen za osvajanje novih znanj.
Glasujem proti, ker je nedodelan predlog in se na 100km vidi, da si dijakinja, ki se ji ne da delat mature. Lahko se strinjam, da matura ni pokazatelj znanja in da ni prav, da se edino merilo za vpis na fakutlete, ampak sama ukinitev ne bo rešila ničesar.
Seveda bi ukinitev rešila / odpravila nepotreben stres.