Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Študenstko delo - namesto novega zakona poostren inšpekcijski nadzor
 
Manca Košmrl
Ogledov: 7589
Predlog ustvarjen 04.02.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 04.02.2010 13:41:21

  Predlog   Število glasov   Komentarji (19)  

Pozdravljeni!

Imam par besed, ki bi jih rada povedala. In sicer, kot študentka, sem trenutno zelo ogorčena nam osnutkom novega zakona o študentskem delu. Naj poudarim, da preko študenta delam že 3 leta in sicer celo obdobje mojega študija, ki ga opravljam redno. Prav tako, vse izpite opravljam v rednih rokih. Delo opravljam med vikendi in sicer po 16 ur. Torej 8 ur v soboto in 8 ur v nedeljo. Delo, ki ga opravljam v nobenem pogledu ne omejuje mojega študija. Mesečni zaslužek, ki ga dobim je okoli 300 eurov in s tem denarjem preživim mesec. Plačam si študentski dom, prevoz iz domače kraja v Ljubljano, kjer študiram, kupim oblačila in hrano. Če tega denarja ne bi imela, bi bila na plečih staršev, ki jim če si priznamo v tem času tudi ne gre najbolje, ker vzdržuejjo še mlajšega brata, ki se prav tako šola izven domagačega kraja.

Predlagam pa, da resno premislite o sprejemu novega zakona, saj bi marsikomu onemogočil študij in tudi dostojno življenje. Zakaj preprosto ne morete uvesti intenzivnejših inšpekcijskih nadzorov, nad "študenti" , ki "študirajo" le zato, da delajo oz. da imajo status. Odprla bi se nova delovna mesta na področju inšpekcijskega nadzora, če že ne drugega. Študentje, ki res študiramo pa bi še naprej lahko služili.

Naj vas opomnim, da ste enako že naredili z uvedbo protikadilsega zakona. Enostavno ste prepovedali kajenje, namesto, da bi le poostrili inšpekcijski nadzor , ki bi ohranil strogo ločene prostore za kadilce in nekadilce. Ali ste morda hoteli, da več ljudi, ki zunaj kadi na mrazu, zboli?? In se tako preko polni državna blagajna preko zdravstva saj je več bolnih.

Priznam, da so primeri malo absurdni a sem mnenja, da so vredni razmisleka.

Lep pozdrav,

Manca Košmrl


Ključne besede študentsko delo, študij, zakon, inšpekcija
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

Tjasy87 | 22.06.2010 | 23:25
1. Vsem študentom štipendije, vsaj toliko, da si lahko pokrijejo bivanje
2. V primeru, da letnika ne opravi štipendijo vrne ali opravi določeno število družbeno koristnih del!

In je, vsaj po mojem mnenju, stvar rešena! Potem bi pa tiste par ur na teden moralo biti dovol za popivanje, cigarete in šminke! Sama sem študentka in se prav zaradi takšnih bluzantov letos nisem uspela vpisati v prvi letnil. Iz cele Slovenije so navalili se vpisati, zraven pa komentarji, da vrata faxa niso prestopili že 3 leta.
Zakon je v osnovi super, nova delovna mesta za ljudi, ki jih potrebujejo in dejansko se bodo ločili pravi študenti in bluzanti.
katja | 24.02.2010 | 22:53
Kej takšnega ne vem, če poznajo v bolj razvitih državah, tistih, ki imajo višji življenjski standard. Morda je čas za spremembo zakona o delu. Vse delavce izenačiti!!!!
Boyzl | 22.02.2010 | 07:13
mnogo študentov je res na žalost nasedlo pumparijam, kakšna groza je nov zakon.

res je, ni idealen, prinaša pa vsaj nekaj več in malo bolj smiselne regulative.
dragi študentje - ne spreglejte, da je sedanji način izkoriščanja študentskega dela tudi v vašo škodo (govorim o izkoriščanju, ne o normalnem obsegu!): trpi državna blagajna, trpijo tisti, ki bi radi redno delali ... nekoč pa bodo (boste) trpeli tisti, ki sedaj pridno vlečejo status študenta in delajo poln delovni čas, takrat pa jim bo krepko odveč hodilo še kako leto v službo krevsljati s palčko...
Roman | 19.02.2010 | 15:07
Žalostno je, da,
- mora študent za preživljanje delati, namesto, da bi študiral,
- s svojim poceni delom odžira delo svežim diplomantom in drugim manj kvalificiranim delavcem,
- da so največji nasprotniki novega zakona največji bonificiarji (je to lahko beseda?) v smislu študentskih servisov ter Študentske organizacije Slovenije,
- da je potrebno vse zgoraj našteto sploh izpostavit.
nibo | 11.02.2010 | 12:56
Vsako delo mora biti obdavčeno enako, z vsemi paravicami ki ti potem pripada. Jamramo da ni denarja za pokojnine in za zdravstvo, ki se pri študentskem delu ne odvaja, po drugi strani imajo študentje vso zdravstveno nego zastonj, vso šolanje zastonj. Če se pa zaposleni , ki vse to financiramo,  odločimo za študij moramo vse to še enkrat plačati. Tu ni logike. tukaj ne mislim samo študentsko delo ampak bi se našlo še kakšno delo kot so Avtorski honorarji itd
ana356 | 09.02.2010 | 01:17
In da ne bo pomote, sem zato da študent dela že med študijem, samo res ne po 8 ur na dan, ves teden in celo leto....zato imamo redno zaposlitev. In noben več ne zaposluje če ga pa ceneje pride študent, ki ima dve leti absolventskega statusa, dodatne vpise na magisterij itd. vse s statusom.....to se izkorišča na polno....in ne brez cene.

Še OECD opozarja, da ima Slovenija premalo delovno aktivnega prebivalstva. Preveč študentskega dela, preveč upokojencev.....delovno aktivno prebivalstvo pa vse plačuje...ni čudno da je stanje tako kot je.

Študent bi moral čimprej diplomirati in ne vleči statusa do onemoglosti in se zaposliti, imeti čimprej otroke in se odseliti od doma. To bi moral biti cilj in pri tem bi se moralo pomagati, ne pa pri ohranjanju študentskih delovnih mest.
ana356 | 09.02.2010 | 01:03
In mimogrede s študentskim delom je potrebno nujno narediti nekaj in predlog se mi je zdej dober za začetek. Ni popoln ampak ok za začetek. Organizacije so imele tudi dovolj časa da pošljejo svoje predloge in komentarje...ampak so raje začele hujskati študente in jim metati v glavo bedarije.

Ravno zadnjič mi je sosed omenjal kako so iz kolegovega podjetja odpustili okoli 20 ljudi, in jih bodo nadomestili s študenti za 8ur na dan. In kaj boš? Nič, na zavod....kmalu bodo vsi delali preko študentskega servisa ali pa viseli na zavodu. Inšpekcija ne bo pomagala, pomagale bodo stroge omejitve študentskega dela. Urne postavke se pa tudi ne morejo dvignit iz sedajnih 4eur/h na 15eur/h, da bodo prekrivali koliko ur je dejansko študent tam delal (to se je namreč meni dogajalo, ko sem bila primorana podaljšati absolventski status zato da sem lahko delala po 10ur na dan v podjetju, ker kao trenutno ni denarja da me redno zaposlijo).

Študentsko delo je najbolj izkoriščana oblika dela in študenti se še borite za to da tako ostane.....
ana356 | 09.02.2010 | 00:54
Aja pa še to, v predlogu je bil odstavek, ki je govoril o tem, da se teh 10%, ki jih sedaj prejme študentski servis pa ne vem kdo še, prenese v sklad za štipendije, kar pomeni več štipendij za študente!!

Bil je enkrat nek izračun, če bi zaslužen denar neke študentske organizacije porabili za študente namesto zase, bi to pomenilo, da bi 4200 študentov dobilo štipendijo po 300 evrov na mesec (ne spomnim se podrobnosti ampak številke so mi pa ostale v glavi)
ana356 | 09.02.2010 | 00:50
Poleg tega ti bo sedaj dejansko tekla delovna doba (se s tem ne strinjaš?)

S tem ko se ne zaposluje študentov namesto redno zaposlenih za 8ur na dan vsak dan v delovnem tednu, bo to pomenilo več delovnih mest (ok, tele dajatve in davke na plače za redno delovno silo je vseeno treba urediti) kar pomeni, da se boš ti lažje zaposlila ko končaš s študijem (ti to ni všeč?)

Uvedba večjega nadzora je sicer dobra iz stališča ko se govori o tem, ampak v praksi je to čudo od čuda in ne bo prineslo bistvenih razlik.....
ana356 | 09.02.2010 | 00:44
Ampak Manca Košmrlj, saj po novem predlogu lahko ti še vedno delaš med vikendi tako kot sedaj. Zakaj natančno se jeziš? Omejitev se nanaša na 672 ur v koledarskem letu (lahko prilagodiš, npr.čez poletje več ali kot čez vikende) kar pa mislim, da sovpada s tem kar počneš sedaj - kombinacija študija in dela.

Opažam pri mnogih študentih, ki jim je ŠOS poslal email sporočilo, da dejanskega predloga niti prebrali niso. Slepo verjamejo klobasarijam, ki jim je jih natrosil.
Roman Marguč | 07.02.2010 | 10:17
Strinjam se, da je potrebno študentovsko delo ukiniti. Vendar pa je potrebno študentom zagotoviti brezplačno študiranje. Če imamo  državljani res interes,  da si mladi pridobivajo znanje namesto, da pohajkujejo po gostilnah, se drogirajo in škodijo sebi in celotni družbi, potem smo dolžni tudi kaj storiti in mladim omogočiti, da lahko uspešno študirajo.
Vsem mladim je potrebno zagotoviti možnost redne zaposlitve in  tudi možnost študiranja v času redne zaposlitve. Na ta način bodo spoznali različna dela in se lažje odločali za primeren študij. Starejše delavce pa upokojiti in tako mladim omogočiti hitrejše napredovanje.
KatjaC | 05.02.2010 | 18:17
Najprej o kajenju (kot bivša kadilka!):
- prvič, nihče kadilcev ne sili v kajenje na mrazu, naj se odrečejo tej razvadi, pa bo, ali pa naj kadijo doma;
- drugič, s tako staknjenimi npr. prehladi se zdravstvena blagajna ne polni, ampak se, obratno, prazni;
- tretjič, v barih in gostilnah osebje streže v vseh prostorih, torej tudi v zakajenih - ste pomislili na posledice pasivnega kajenja? Resda strežejo tudi zunaj, vendar se tam  zrak nikoli ne tako nasiči.

Sicer pa vaš predlog o nadzoru nad študentskim delom, ki naj ne bi bilo omejeno, podpiram: marsikateremu študentu je to vir potrebnega dohodka, sicer si študija ne bi mogel privoščiti, zato ni prav, da so zaradi zlorab podležev prikrajšani vsi. Sem pa mnenja, da se obdavči, plača prispevke ter šteje v delovno in pokojninsko dobo - tako ne bo nelojalne konkurence.
Marjan Bizilj | 05.02.2010 | 18:30
K drugemu odstavku bi dodal še to, da se ukine študentske servise. Denar, ki bi zaradi tega ostal, pa se nameni za plačilo prispevkov za zavarovanje in pokojninsko dobo. Vsak opravljen delovni dan (8 ur) bi se štelo kot en dan delovne dobe.
katja | 05.02.2010 | 23:34
Se vama pridružujem! Imata prav, sam kdaj se bo pa država zganila, pa se ne ve, ali pač? Res je, en unikaten zavod za posredovanje del bi bil zares dovolj, tak zavod, ki bi nudil posredovanje del za vsakega delavca, ali študenta, ali dijaka, ali brezposelnega, ali zaposlenega! Dejstvo je, da z vsemi temi zakoni, ki jih potrebujejo sprejemati, se troši denar. Zakaj se ne bi sprejel le eden unikaten zakon za en skupen zavod za posredovanje del delavcem? Pa kot si rekel, za vsako uro dela, nagrada za bodočo pokojnino.
andrejček | 05.02.2010 | 14:16
študentje so sedaj v primerjavi z ostalimi v (ne)upravičenem priviligiranem položaju, saj so za delodajalca cenejši kot npr. zaposleni za določen oz. nedoločen delovni čas. 

če skrajšam, so nelojalna konkurenca
katja | 05.02.2010 | 23:36
Ja, kaj pa vlada, ki mora sprejemati dvojne zakone? Koliko pa to stane davkoplačevalce, pa raznorazne organizacije, ki razpolagajo z denarjem delavcev?
Marjan Bizilj | 05.02.2010 | 09:10
Jaz ne podpiram omejitve študentskega dela na zgolj 720 delovnih ur letno. Študent na strokovnem programu, ki mora med študijskim letom opraviti obvezno praktično izobraževanje, že s tem naredi 400 delovnih ur. Po osnutku novega zakona bi mu ostalo na voljo zgolj 320 ur, ki bi jih lahko koristil v preostalem delu leta (julij, avgust, september). To pa predstavlja diskriminacijo v primerjavi z vsemi ostalimi redno zaposlenimi.

Izredni študenti so dosedaj opravljali delo preko študentskega servisa pod enakimi pogoji kot redni študenti. Za izredne študente pa to delo predstavlja edini redni dohodek, če niso redno zaposleni. S tem dohodkom so si tudi plačali ne ravno nizko šolnino, ki v nekaterih primerih presega 3000 EUR, in se prebili čez mesec.

Z omejitvijo študentskega dela bi tako marsikateri študent bil prikrajšan za dohodek.
katja | 05.02.2010 | 23:38
Ta servis se bi lahko združil z zavodom...same omejitve, kam pa to pelje? Vsi enaki, vsi enakopravni, vsi pod istim soncem pod isto vlado. Imejmo enake zakone za vse. Servisi se financirajo iz dela študentov in delodajalcev, zavodi pa izključno iz dd-ja?
moderatorBP | 05.02.2010 | 08:04
Dovolili smo si spremeniti naslov predloga, in sicer je orginalni naslov bil "Kam gre država za katero smo se še kako borili..." Menimo, da bo predlog tako bolj prepoznaven in opažen. Avtorico predloga smo o tem obvestili preko e-pošte. V kolikor se s spremembo ne bo strinjala, bomo naslov vrnili v prvotno stanje.

Prijazen pozdrav.