Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prepoved vzreje tekmovalnih živali
 
Miloš Židanik
Ogledov: 1073
Predlog poslan 03.04.2013
Z odzivom organa 13.05.2013
Zadnja sprememba 30.03.2013 19:26:25

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (9)  

Včeraj sem poslušal pri poročilih ponovno o zgodbi nedeklariranega konjskega mesa in kako so tekmovalni konji v tolikšni smeri zastrupljeni, da niso primerni za hrano. Nihče pa se ne ustavi pri dejstvu, da zastrupljamo živali, da služijo sebičnemu človeškemu impulzu po užitku in zagledanosti vase in svoje potrebe. Menim, da je potrebno vzrejo konj za tekme prepovedati. Tu ne gre samo za kemikalije - steroide in antibiotike, temveč tudi za fizično zlorabo konj. Torej ne samo za biološke posledice (poraba antibiotikov v vzreji živali pomeni razvoj bakterij, ki so na antibiotike odporne in to spet nemoč medicine, da ljudi pred patogenimi bakterijami zaščiti), ampak tudi za etično dimenzijo nas ljudi, kako kažemo svojo "človeškost" ne le proti sebi, temveč proti najšibkejšim - proti živalim. In kako vzgajamo naše otroke - da je trpljenje živali v naš užitek nekaj sprejemljivega in samoumevnega. Se pravi, da jih vzgajamo v nečuteča in neempatična bitja, kar se nam bo, ko bodo odrasli, vrnilo v enaki meri kot zgodba z antibiotiki.

Skratka: predlagam prepoved vzreje živali v tekmovalne namene.

Lep pozdrav vsem, Miloš Židanik.


Ključne besede vzreja živali, zdravje
Kategorija: Kmetijstvo


Zadnji komentarji:

Barbara Gyoerfi | 10.04.2013 | 13:04
Miloš Židanik, čestitke za odličen predlog. 
Kot ste napisali - hipoterapija in ljubiteljsko jahanje nista problematična. Vse ostalo pa ... 
Rezultat razmišljanj večine komentatorjev je nenazadnje 5 povoženih konj, katerih lastnik je celo nekakšen prvak in katerega preživeli konji so bili v obupnih pogojih. 
Kaj ste proti temu storili tisti, ki ste v konjeništvu? Nič. 
 
Ljudje so pripravljeni zagovarjati marsikaj v odnosu do živali, da zadostijo lastnim interesom - ki jih potem pripisujejo celo živalim. Kot beremo, naj bi imeli konji tekmovanje že v krvi. Ojej, nobena žival nima tekmovanja v krvi, konj ima v krvi kvečjemu tek. V svobodi, ko želi to sam, ne ko ga priganja jockey, brez biča. 
Tudi če se steroidi res uporabljajo le v drugih državah - kaj v konjeniškem športu nasplošno naredite proti temu? Ali se Slovenci kdaj uprete temu, kar počnejo tujci? (Ugibam, da ne, morda ste premajhni in imate preveč koristi od tujcev ... )

Če je vse tako ok, zakaj jahači pretepajo svoje konje, bič pa je del opreme? Vsaj v kasaštvu je tako. 

MasaZ, ker ste očitno dobro seznanjeni s tem, kakšno je stanje na kmetijah (se strinjam z vami), me zanima, kaj storite proti temu. Če ne prijavljate kmetov zaradi mučenja živali, ste za takšno stanje soodgovorni in upam, da ste s tem seznanjeni. 

Any, DavidS, se strinjam.; 
MasaZ | 06.04.2013 | 12:59
Se popolnoma strinjam s tem, da na tekmovalni sceni prihaja do kakšnih incidentov, ki se tičejo predvsem določenih posameznikov. In glede na lansko sezono (če se toliko spoznate) se strinjam, da bi se morale izvršiti primerne kazni. Vsekakor pa ne bi dosegli popolnoma NIČ, če bi tekme v Sloveniji prepovedali. Bi hodili pa v Italijo, Hrvaško, Avstrijo. So še kakšne druge države in konjušnice na tem svetu, ki konjem veliko bolj škodujejo kot nekateri na slovenski sceni. Tako da reševanje globalnega "problema" ne rešujemo iz prave smeri, če je namen preprečitev mučenja konj. Konji prvotno seveda niso bili namenjeni tekmovanjem, samo moramo priznati, da imajo z vzrejo to že v krvi..nekateri bolj, nekateri manj. Njihov talent se pokaže, ko so še mladi. Pri nas nobenega konja ne forsiramo v tekmovanja če nima talenta, ker se potem res muči. Za svojo kobilo lahko brez slabe vseti rečem, da -verjeli ali ne-  uživa v tem.  Tisti, ki se na konje spoznajo  bodo vedeli kaj mislim.  

DavidS | 06.04.2013 | 20:13
Vaša kobila torej uživa v vožnji na tekmo, v napetem pričakovanju tekme, vzdušju na hipodromu in prijetnih občutkih, ko doseže dobro uvrstitev? Res posebna žival, priznam.

Konje imam sicer zelo v čislih, ampak, oprostite, ne verjamem, da čutijo neko posebno zadovoljstvo, če dosežejo dobro uvrstitev na konjski dirki, ali če požanjejo buren aplavz občinstva.
Any | 06.04.2013 | 12:32
Spoštovana gospa Maša,

sama se z konji ukvarjam že preko 20 let in kolikor je predlog g. Miloša zaradi njegovega nepoznavanja konjeniškega sveta rahlo nerodno formuliran pa se sama strinjam z vsemi etičnimi pomisleki ki jih je omenil. Na roke preštejem ljudi, ki jih poznam iz tekmovalnih vod za katere konj ni sredstvo. Ljudje so tekmovalni slovence pa vodi še foušija in dejansko so tekme izraz našega interesa in nikoli ne iskat izgovorov da je drugače. KOnj se udeleži tekem izključno zato ker se mora! Ne verjamem da bi raje kot se pasel na pašniku s čredo podvrgel prevozu in stresu tekem. Če ti pa je resnično v ospredju zgraditi odnos s konjem, ga spoznati v globino njegove duše se z njim povezati in napredovati tako na tleh kot pod sedlom draga Maša pa lahko to storiš doma in ti tega ni treba pokazati na tekmi. Oziroma bolje rečeno pokazati drugim kjer se zopet izrazi človekova tekmovalnost. Rahlo naivno milo rečeno posploševat da konj ne predstvlja prestiža in denarja, saj vsi ki smo bolj podrobno seznanjeni s stanjem v sloveniji vemo kakšne packarije se dogajajo! In to je sramotno! Ljubezen do konj tista nedolžna ki smo jo prvič začutili še ko smo bili otroci se postavlja v ozadje sebicnim ciljem posameznikom. In seveda pri temu najbolj trpijo plemenite živali konji. 
MasaZ | 06.04.2013 | 12:06
Spoštovani gospod Miloš!

Nikakor se nisem mogla zadržati ob tem, ko sem prebrala vaš izredno neumesten predlog. Glede na to, da se s konjeništvom ukvarjam že skoraj 10 let, me je vaš predlog izjemo razburil. Iz vaših komentarjev je razbrati, da se na konjeniška tekmovanja ne spoznate kaj dosti.
Lahko vam povem, da je za konje na tekmovanjih veliko bolje poskrbljeno, kot za nekatere konje skrbijo kmetje, vsak dan se jim zamenja nastilj, zaužijejo do 4 obroke primerne hrane dnevno (vključeni so vsi elektroliti, seno, vitaminski dodatki, briketi, itd.), vsak dan so deležni nege in čiščenja, sprostitve v izpustih in rednega gibanja, vsakomesečnega podkovanja, in redne zdravniške oskrbe,med katere se kot obvezno šteje tudi zaužitje paste proti zajedalcem in cepljenje proti kužnemu kašlju- posledica takih zdravil pa je to, da konj ni primeren za prehrano!!! Podjite raje malo pogledati po kakšnih kmetijah, v kakšnih stanjih so konji. Konjev ne "filamo" z antibiotiki kar tako, ampak, ko so bolni in potrebni zdravil. Steroidi pa so v Sloveniji izjemno nepopularni in se uporabljajo predvsem v drugih državah!!! Ne rečem, da se nobenih konj v Sloveniji ne "muči" in da so vsi v najboljših pogojih, ampak takih je mogoče le 5%! Konj za nas ni samo SREDSTVO za dosego cilja (zmage na tekmovanjih)! Konj nam ne predstavlja prestiža in denarja! Če ne drugega, zato da naši konji živijo v najboljših pogojih prej bankrotiramo kot zaslužimo. Denarne nagrade v Sloveniji so pa tako skromne, da si z njimi še ne pokrijemo stroškov, kaj šele da bi z nagradami obogateli! In tukaj se ne gre le za tekmovanja. Konji so kot naši otroci, s katerimi preživljamo proste popoldneve, se jim posvečamo in zanje skrbimo! S konjem postaneš povezan in navezan en na drugega. Izjemen občutek je, ko SKUPAJ z njim dosegaš uspehe, ki so plod vsakodnevnega dela in OBOJESTRANSKEGA truda in najpomembnejše..Ko se z njim počutiš kot ENO..vsakič, ko si z njim ti polepša dan in nasmeji. To so najlepša čustva, ljubezen, ki jo lahko doživiš, zato mi je za vas, gospod Miloš zelo žal, ker očitno tega ne poznate. Ni prav, da se spravljate na tako področje..Tudi če bi v Sloveniji tekmovanja ukinili (pa jih ne bodo), bi bili vaši steroidi v drugih državah še vedno zelo popularni! Predlagam vam, da pridete 1x obiskati kakšno našo tekmo in se na lastne oči prepričate, da gre tu predvsem za ljubezen in ne mučenje (www.konj-zveza.si)

Pa lep dan še naprej.
Ariel | 03.04.2013 | 21:59
Ne vidim zadržkov v tem, da bi gojili živali za tekmovanja. S tem nikomur ne škodujemo. Gre pač za hobi, ki je blizu številnim ljudem in predstavlja prijetno druženje med ljudmi, za tekmovalne živali pa je izredno dobro poskrbljeno.
Miloš Židanik | 04.04.2013 | 08:00
Ta misel je nevarna. Sledi načelu, če gledamo gozd, ne vidimo dreves, ker je splošna. Navzven se zdi, da je skoraj res tako - konji so lepo okrtačeni, grive spletene.
Kaj pa resničnost?
Zakaj je potrebno tekmovati? Kakšen je namen tekem, smisel tekem?
Nekaj je hipoterapija, nekaj je ljubiteljsko jahanje. Tam je pomemben odnos s plemenito živaljo, pozornost človeka je pri konju. Kje pa je pri tekmi? Pri zmagi. Tam je konj samo sredstvo. Pomembna je zmaga, prestiž in denar. In potem so pravilniki, kolikokrat je dovoljeno konja med tekmo udariti. Zakaj je bilo potrebno število udarcev zapisati v pravilnik? V tej lepi zgodbi bi človek pričakoval, da uspešnejši kot nekdo je pri tekmovanju, bolje skrbi za konje. V preteklosti smo pri poročilih 2x videli posnetke konj, ki so bili v lasti menda našega najboljšega tekmovalca s konji, pri katerih je šlo za zlorabo živali. Konj kot sredstvo. In če pogledamo k sosedom - pasje dirke, kjer gre za sistemsko zlorabo psov. Pa lahko več pogledate na netu pri organizaciji, ki skrbi za posvojitev hrtov v Sloveniji. Vem, da pasjih tekem pri nas ni. A gre za ilustracijo moje trditve, da kjer je tekmovalnost (ki je izključno človeška in ne živalska domena), je žival samo sredstvo, predmet. Slišal sem za primer, kako so trije tekmovalci pretepli konja do smrti. Vsi v vodstvu kluba so to vedeli. Naredili niso ničesar. Ker je bil glavni pretepač njihov najboljši tekmovalec. Res mislite, da če so plemeniti konji, da so plemeniti tudi njihovi jahači? Kakšne so osebnostne lastnosti tistih, ki dirkajo s konji za zmago? Se je to kdo kdaj vprašal? Kaj ima konj od tekme? Kaj ima konj od zmage? Je konju to tudi pomembno? Ali bo imel jahač konja rad samo, če bo zmagal, sicer pa ga bo kaznoval? Čigava izbira je tekma? So konji v tej zgodbi sploh pomembni?
Lp, Miloš Židanik.
Miloš Židanik | 04.04.2013 | 08:20
... tako da, ja - pri tekmovanju z živalmi škodujemo živalim.
Ali pa živali v trditvi "s tem nikomur ne škodimo" ne štejejo?
Ker to bi bil dokaz, da živali v tem predlogu ne vidimo. Dokaz, da nam zanje ni mar. In dokaz, da tako zakonsko ureditev prepovedi vzreje živali za tekme dejansko potrebujemo.
Lp, Miloš Židanik.
DavidS | 03.04.2013 | 15:13
V praksi bo težko potegniti ločnico med vzrejo v tekmovalne namene, in vzrejo običajnega konja, s katerim recimo ob nedeljah pač malo tekmujemo.