Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Omogočanje izbrisa hipoteke fizičnim osebam.
 
Pygmalion
Ogledov: 1831
Predlog poslan 14.03.2013
Z odzivom organa 08.05.2013
Zadnja sprememba 14.03.2013 12:39:10

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (8)  

Že doslej portal e-Sodstvo in odprtje varnega elektronskega predala omogočata fizičnim osebam samostojno vložitev kompleksnejših sodnih opravil, kot je naprimer vpis lastništva.

Ena od presenetljivih izjem pa je izbris hipoteke z izbrisno pobotnico.

Gre da za enega od najbolj enostavnih sodni postopkov, ki je dodatno zaščiten z dejstvom, da mora fizična oseba priložiti notarsko overjeno izbrisno pobotnico.  Še več, banka je o predlogu izbrisa obveščena in lahko postopku ugovarja.

Po trenutno veljavni zakonski rešitvi, je vlogo za izbris možno izvesti samo preko notarja, za kar notarji - kljub enostavnosti postopka - zaračunavajo preko 50 EUR.  Še več, pri izbrisu hipoteke notarji absurdno zaslužijo kar dvakrat - pri overjanju izbrisne pobotnice, potem pa še enkrat pri vložitvi predloga o izbrisu hipoteke.  Obakrat seveda plača državljan, ki je za rešitev svojega stanovanjskega problema moral vzeti hipoteko.  Takšna zakonska rešitev se lahko razume samo na en način - z željo notarjem priskrbeti hiter in lahek dodatni zaslužek.

Zato predlagam, da se

1. Mogoči izpris hipoteke tudi če izbrisna pobotnica ni notarsko overjena, saj ima banka možnost ugovarjati na izbris.

2. Omogoči vložitev izbrisa hipoteke tudi fizičnim osebam brez posredovanja notarja.

 


Ključne besede izbris hipoteke izbrisna pobotnica
Kategorija: Pravosodje


Zadnji komentarji:

Pygmalion | 09.05.2013 | 10:11
Odgovor je sicer pravno korekten, ampak se ne tiče bistva predloga.  V odgovoru bi pričakoval predloge, kako spremeniti zakonodajo, da se postopek izbrisa hipoteke poenostavi, strošek pa zmanjša ali celo ukine, ne pa zakaj to po trenutno veljavni zakonodaji ni možno.  A ni prav to smoter strani predlagam.vladi.si?
lipi | 11.04.2013 | 10:11
Sem za, ampak vem, da bo zavrnjeno, ker ima država interes futrat notarje. 
lotos_ | 18.03.2013 | 13:44
 
Sem že razmišljala, da bi dala takšen predlog, pa sem vmes pozabila. Super hvala, odličen predlog. Absolutno ZA! 
Arim1 | 14.03.2013 | 23:53
Notarji bi morali biti javni uslužbenci, lahko v najvišjem plačilnem razredu. Sploh v zadevah, kjer je zakonsko določena notarska overitev. Na tem portalu je bil to že nekajkrat predlog, vendar odgovor pristojnega organa v preteklosti nikakor ne ustreza željam predlagateljev. Namen tega portala pa naj bi bil, da se zadeve spremenijo na bolje.
DavidS | 15.03.2013 | 07:24
V bistvu je namen tega portala ta, da upraviči nekaj dodatnih zaposlenih, ki dajejo negativne odgovore na predloge, in pa temu, da se lahko država hvali, kako odprta je do predlogov državljanov.
lipe | 16.03.2013 | 07:16
Dejstvo je, da so notarji priviligirana kasta našega  sistema, namesto da bi se takse od pobranih notarskih opravil stekale v državno blagajno, se stekajo v privat žepe. Še več, že nekaj časa se govori, da naj bi tudi vsi postopki dedovanja prešli v pristojnost notarjev. Skratka, po sistemu neoliberalizma, privatizacija javnega v korist zasebnega do skrajnosti.....istočasno pa še kompliciranje postopkov, v smislu več postopkov, več denarja za notarje....Predlog v celoti podpiram, ker je finančno prijazen ljudem!
lipe | 16.03.2013 | 07:17
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
DavidS | 14.03.2013 | 14:04
Se strinjam. Čim več stvari je potrebno poenostaviti, in za čim več stvari je potrebno dati državljanom možnost, da brez dodatnih stroškov postopke uredijo sami.

Pri tem predlogu bi dodal le eno stvar.....da v primeru, ko banka (ali kdorkoli pač ima hipoteko) ugovarja, in sodišče ugotovi, da je ugovor upravičen, predlagatelj plača stroške postopka, in to tako sodišču, kot tudi banki.
V nasprotnem primeru se bojim, da bodo to ljudje poskušali zlorabljati po principu "bom pošiljal vloge za izbris, morda pa bodo enkrat spregledali, ali prepozno ugovarjali". Potem pa se lahko vsak odloči, ali je prepričan, da je vse čisto, in vloži sam, ali pa plača notarju za njegovo pomoč.
Pygmalion | 14.03.2013 | 14:26
Načeloma se strinjam, z naslednjimi pripombami:

Pri vložitvi je itak treba priložiti skenirano izbrisno pobotnico.

Če pride do (nenamerne) proceduralne napake s strani fizične osebe, potem itak sodišče avtomatsko (brezplačno) zaustavi postopek.

Do ugovora banke bi prišlo le v primeru, če bi nekdo *ponaredil* izbrisno pobotnico.  V tem primeru pa ne samo da bi fizična oseba morala plačati stroške banke in sodišča, ampak bi moral državni tožilec po službeni dolžnosti začeti kazenski postopek zaradi ponarejanja.