Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ambrozija - skrb za Zdravje
 
katja
Ogledov: 1045
Predlog poslan 07.03.2013
Z odzivom organa 07.05.2013
Zadnja sprememba 07.03.2013 12:15:11

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (20)  

Živijo,

 

ker sem govorila z okoljsko inšpektorico o nekontrolirani razraščenosti Ambrozije in, ker ne vedo na kakšen način se tega lotiti, predlagam sledeče: Mladostniški delikventi in tudi odrasli delikventi bi lahko "kazen" odslužili tako, da bi ročno odstranjevali Ambrozijo in jo trajno uničili. Vemo, da prihaja čas cvetenja in, da če ne bomo pravočasno ukrepali, se bo ta alergena rastlina še bolj razmnožila itd.

 

 

Lep pozdrav!


Ključne besede
Kategorija: Zdravje


Zadnji komentarji:

Jančica | 18.03.2013 | 11:47
Ej, pa kaj je vam vsem skupaj? Saj Katja ne govori o prisilnem delu ampak o družbeno koristnem delu, ki se obsojencem izreče NAMESTO kazni! Saj kar ne morem verjeti, da ste proti takšnemu načinu kaznovanja! Pozna ga ves razviti svet in dokazano je, da ima boljše učinke opd zapora.
Glede ambrozije pa tole: cveti konec avgusta-začetek septembra in k spomladanskim alergijam ne prinese ničesar. Je glavni vzropk za poletno-jesenske alergije. Malo je podobna domači zlati rozgi, ki pa je zdravilna. Spomladi je čas za njeno odstranjevanje (puljenje s koreninami vred, in nato sežig!), saj je izjemno invazivna in pri nas nima "sovražnikov". Če jo bomo pustili pri miru, bo prerasla travnike, polja, vrtove. In potem smo v r..., saj bo njena iztrebitev praktično nemogoča.
Za njeno zatiranje je izdana Odredba o ukrepih za zatiranje škodljivih rastlin iz rodu Ambrosia (UL RS, št. 63/10). 
Pristojni organi za nadzor: fitosanitarna inšpekcija RS.
Na straneh: http://www.furs.si/svn/zvr/ambrosia_osn.asp 
so objavljena navodila za zatiranje in na voljo je tudi zloženka o ambrozijah. 
Feniks | 15.03.2013 | 20:37
Zanimiva se mi zdi tale rdeča nit o prisilnem delu, ki je menda nehumano. Ne vem kako si ga tisti, ki ga tako označujejo predstavljajo, morda kot celodnevno drobljenje skal z macolo na vročem soncu? No, kakorkoli že vsi mi, ki smo zunaj prisilno delamo vsaj del svojega časa zato, da pokrijemo stroške tistih, ki nočejo delati. De facto bi moral vsak delati vsaj toliko, da pokrije stroške svojega življenja. Konec koncev je smiselno, da zapornik zapusti zapor tudi z nekim zneskom v žepu. Tako bi zmanjšali verjetnost, da se vrne na stara pota. Izkoriščanje zapornikov za simbolično vsoto pa je nehumano. Majhna plača da, simbolična ne.
Pa še ambrozija: kupim tisoč ton ambrozije. :) Ok, se hecam, ampak mogoče pa obstaja kakšen način uporabe te rastline. Kar se tiče kolektivnega odstranjevanja sem tudi za, pa čeprav zastonj upam, da ne zaman.
Tadej Zupanc | 13.03.2013 | 16:00
Dober predlog. Ampak jaz ne bi ljudi silil v delo. Jaz bi to opravljal prostovoljno. 

Nekdo pa naj poskrbi za ustrezno zaščito za vse prostovoljce.
znalček | 13.03.2013 | 13:42
Naši ljudje niso ne vem kako neumni. Takoj ko bi inšpekcija kaznovala nekaj lastnikov, bi se začelo čiščenje. Saj tudi parkirati so v Ljubljani nehali po kolesarskih in pločnikih. Mislim, da bi se tudi kakšni solastniki, ki se že desetletja ne zmorejo zmeniti, čigavo je kaj, kaj hitro zmenili, ko bi ugotovili, da se je država vknjižila kot lastnik že na znaten del zemljišča.
Peter Battelino | 13.03.2013 | 13:19
ker imajo tudi zaporniki pravico do človeškega dostojanstva, sem proti vsaki obliki prisile nad človekovimi osebnimi odličitvami.
je pa predlog zanimiv kot oblika družbeno koristnega dela : za brezposelne in za zapornike. Prvim naj se šteje v (primetno plačano) AKTIVNO delovno dobo, drugim naj se upošteva pri odmeri ZMANJŠANJA kazni.
pravica_ljudem | 13.03.2013 | 13:05
No po ustavi nobeno delo ne sme biti prisilno. Torej če ne spremenimo ustave je kvečjemu to prostovoljna opcija npr da bi ti znižala kazen ali karkoli takega. 
Jure Pogačnik | 13.03.2013 | 09:29
Katja,

tvoj predlog se mi zdi dober, ga pa ne razumem kot kazen za delikvente, temveč kot neko obliko uvedbe družbeno koristnega dela, ki se lahko uvede za kogarkoli. Mislim, da so glasovi proti zato, ker ljudje niso mentalno fleksibilni in ne vidijo dobrega koncepta temveč manj pomembno podrobnost, s katero se ne strinjajo. To je značilno za manj uspešne ljudi, ki so navajeni izvajanja brez kreativnosti. 
katja | 13.03.2013 | 10:02
:)...Hvala Jure, tudi za opis mojega predloga. >Hja, eni vidijo samo rezultat, ne vidijo pa postopka, ki vodi do Rezultata. Nisem imela v mislih kaznovanja, kvečjemu družbeno koristno delo in prevzgojno metodo.
Blaž | 13.03.2013 | 11:49
Jure, najprej se vam zahvaljujem za vaše mnenje, sploh tisti del, kjer nas označujete za mentalno zaostale. Verjamem, da ste do teh rezultatov prišli na podlagi dolgoletnih opazovanj in analiz ter anket, ki ste jih izvajali v sklopu ožje ekipe strokovnjakov, tako da se lahko le klanjam vaši superiornosti. Ker glasovi niti slučajno ne morejo biti proti zato, ker je to delo v sklopu nekoga, ki mesečno dobiva lepe denarce na svoj račun. Prav tako ne morejo biti proti zato, ker je vsakršno izkoriščanje t.i. "delikventov" protiustavno. Ne ne, imate prav, proti smo zato, ker smo "mentalno nefleksibilni" in "manj uspešni". Kaj ko bi se vi malce podali na teren in začeli z odstranjevanjem te rastline? Ne stane vas nič, veste?
Barbara Gyoerfi | 13.03.2013 | 09:18
Mogoče kot možnost družbeno koristnega dela. Za odrasle. Mladostniki potrebujejo kaj bolj vzgojnega, obenem pa prisilnega dela pri nas ni, je prepovedano in prav je tako.

Inšpekcije imajo pooblastila, le delati se jim ne ljubi kaj preveč. Katja, raje stisnite tisto inšpektorico, naj opravlja delo, za katerega je dobro plačana, pa bo to hitreje in veliko bolj učinkovito. Če ne bo upoštevala opozoril - pa zahtevo za notranji nadzor, objava v medijih, in bo učinek hitro tu. 
Digifotko | 10.03.2013 | 12:29
Predlagam da se nesposobno inšpektorico prisili da sama ročno uniči vso ambrozijo...
katja | 11.03.2013 | 11:36
Tistim, ki pa ne spoštujejo zakonov, bi jim pa plačal 5* oskrbo za prestajanje kazni.
lipe | 08.03.2013 | 08:41
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
lipe | 08.03.2013 | 08:40
Smešno, da inšpektorica ne ve, kako se lotiti zadeve....Od leta 2010 ima inšpektorica zakonsko podlago, da kaznuje vsakega lastnika parcele oz. zemljišča, ki ne poskrbi, da se Ambrozija izkorenini....samo kazni so potrebne, pa bo vsak lastnik takoj poskrbel, da se rešimo ambrozije...očitno je dotični inšpektorici težko iti na teren in napisati kazen....
katja | 09.03.2013 | 18:11
Eno je praksa in upoštevanje določil in drugo je teorija... glede na to, da se gremo demokracijo na zelo nepoučen način, je praksa sledeča: Brigaj se zase in čeprav jaz trpim zaradi tebe.
lipe | 10.03.2013 | 08:21
Zato ker ne deluje v Sloveniji pravna država ali bolje rečeno, ker nekdo na javni funkciji  ne opravi svojega dela, bi ti kaznovala mladostniške delikvente...lepo te prosim...
Sicer se pa strinjam, da je problem ambrozije vsako leto hujši, tudi sam živim v okolju, kjer se je razrasla do onemoglosti in ravno razmišljam, da pošljem mail sosedom glede navedene problematike, če zadeva ne bo šla na lep način skozi, definitivno sledi prijava na občinsko inšpekcijo... Katja, ti sporočim, kako bo šlo to  v praksi....
katja | 11.03.2013 | 11:35
"Kaznovala". 
andrejček | 07.03.2013 | 16:24
domnevam, da boste vi že jutri začeli ročno odstranjevati ambrozijo... ne zato, da bi vas karkoli obdolžil (o nekih delikventih ste pisali) ampak, pošteno je, da najprej vsak pospravi pred svojimi vrati, potem pa gleda k sosedom, oziroma s "tujim ti..m maha po koprivah". Ne gre mi namreč v glavo, da bi tistega, ki imajo srečo da še ni alergičen, ogrozili na ta način, saj lahko na ta način alergijo dobi oz. zboli...

mislim, da je obveza podana že sedaj in sicer v pravilniku ali zakonu, lahko pa da se motim.... če pa ta obveza je, vam predlagam, da dotični inšpektorici predlagajte, da gre ven na teren in opravlja svoje delo, ker kršitev v pisarni ne bo našla.
katja | 09.03.2013 | 18:10
Dragi Andrejček, z veseljem se bom udeležila vseslovenske akcije Počistimo Ambrozijo. Verjemi, da jo hodijo gledati in verjemi tudi, da se ljudem slepo zaupa in, da pa so še tukaj javne površine itd. Eno je teorija in drugo je praksa. Ko sem svojemu sosedu omenil, da se mu Ambrozija razrašča po pašnikih, ker je niti krave nočejo, so me začeli spraševati, če je z menoj vse vredu, kot npr. tukaj.
andrejček | 09.03.2013 | 19:52
Kaj pol tej inšpektorci ni jasno... enkrat se opozori in odredi, drugič upali po denarnici, tretjič najde izvajalca na račun lastnika... če pa to zadnje ni mogoče, ga pa tolče po denarnici, kolikor dolgo je treba.... simpl... ampak zato je treba jit na teren z vsemi potrebnimi obrazci, pa se malo sprehodit po naravi, pa ne ob 8.00 pridet v službo in končat ob 14.30 (poznam delo inšpektorjev, imam z njimi osebne službene izkušnje, ko kljub njihovim pobudam in predlogom za skupno delo, potem na teren pridejo brez uradnih papirjev, brez obrazcev... - zakaj smo že tam, ko so nas sami prosili za sodelovanje?)

vsak centimeter v državi ima lastnika ali če gre za javno površino pa koncesionarja oziroma upravljalca... in mora on zagotovit, drugače prej opisan postopek

ne moreš pa zaradi tega, ker je nekdo storil prekršek ali kaznivo dejanje, osebo prisilit, da bo to delal. poleg tega, kakor mi je znano, je prisilno delo zapornikov prepovedano z mednarodnimi predpisi, zaporniki delajo lahko samo pod določenimi pogoji, pa še s tem se morajo te osebe strinjati.... 

mogoče bo enkrat drugače, ko bomo imeli zakone kot Amerika, kjer so zapori (razen redkih izjem) v privatni lasti in lahko lastniki zaporov z zaporniki delajo, glih kar hočejo  samo ubiti jih menda ne smejo
katja | 10.03.2013 | 03:59
Tebi ni jasno, da tukaj ne gre za nekaj m2, ampak za nekaj 1000 m2 in več? Papir vse zdrži, praksa pa ne.