Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Obvezno voljenje - obvezna udeležba na volitvah
 
katja
Ogledov: 1070
Predlog poslan 07.03.2013
Arhivirano
Zadnja sprememba 07.03.2013 10:15:56

  Predlog   Število glasov   Komentarji (37)  

Živijo,

 

ker imamo v Sloveniji zmeraj zelo slabo udeležbo državljanov na volitvah, predlagam, da sedanji poslanci in ministri izvolijo Zakon o Obveznem Voljenju državljanov - OBVEZNI UDELEŽBI DRŽAVLJANA REPUBLIKE SLOVENIJE NA VOLITVAH.

Če smo vsi odvisni od Politikov, ki so izvoljeni na volitvah, menim, da je tudi prav, da smo vsi državljani odgovorni zato, kakšne politike izvolimo in, da je odgovornost državljanov prav tako nujna.

 

Želim vam lepe spomladanske dni.

 

Lep pozdrav!

 

Katja


Ključne besede
Kategorija: Notranje zadeve


Zadnji komentarji:

jozzek | 09.04.2013 | 00:11
Ker vas je k sreči dovolj proti, mi ni potrebno glasovatii.
lp, Jože
benF86 | 24.03.2013 | 04:54
Slovenija potrebuje predvsem politično higieno in ljudi, ki ne bodo gledali zgolj na lastno rit - tako v parlamentu kot v vrstah volivcev.

Dokler pa politiki ne odstopijo takoj, ko jim je dokazano "biksanje", in dokler množice sanjajo o razlastitvi vseh, ki imajo malo višjo plačo od njih, pa je čisto vseeno, kdo pije in kdo plača, ker se stanje v širšem pomenu ne bo izboljšalo.

Sicer pa sta Blaž in David S že povedala vse.
Erna Vehar Štucin | 22.03.2013 | 14:41
Zaskrbljujoče je da je volilna udeležba vedno manjša. Politiki , ki odločajo v imenu ljudstva kot sledim nimajo več dovolj etike in morale, da bi za svoja dejanja odgovarjali . Veliko jih ujamemo na lažeh in se tem izmikajo. Mislim, da so ti ravno tako državljani RS kot ostali, ki nismo v politiki. Enako bi morali za svoja dejanja odgovarjati.
hales | 17.03.2013 | 18:51
Proti, to je prisila.
Če sem utrujen in bi rad počival celo nedeljo, kdo mi bo napisal opravičilo?
Če grem na izlet zjutraj ob 6:00 in se vrnem ob 19:30, potrebujem opravičilo? Pa recimo, da je nepredvideno.

Kdor ni prišel na volitve je tehnično oddal neveljaven glas.
tadejal | 13.03.2013 | 19:59
S tem bi se strinjala... ampak samo, da mora vsak, ki nima dobrega opravičila, priti na volitve in se tam podpisati, potem pa bi imel možnost obkrožiti da se ne želi opredeliti... tako bi bila volilna udeležba visoka, državljani pa bi še vedno imeli pravico do prostovoljne odločitve ali bodo koga volili ali ne.
Blaž | 14.03.2013 | 08:01
Definirajte "dobro opravičilo".
DavidS | 14.03.2013 | 08:15
Še vedno ne razumem, kaj mislite da bi s takšno obvezo pridobili?
Višja udeležba na volitvah nima nobene povezave s kakovostjo izvoljenih predstavnikov
Tadej Zupanc | 13.03.2013 | 16:02
PROSIM, nobene prisile. Dobra dejanja so plod odgovornega človeka, ne zvezanega.
znalček | 13.03.2013 | 13:47
Jaz bi pa raje na volilni listič dal eno kontrolno vprašanje. Recimno kdo je sedanji predsednik vlade. Tisti, ki tega ne ve, naj njegov glas ne bo veljaven.
Peter Battelino | 13.03.2013 | 13:15
treba je spremeniti SISTEM, ne pa volitve. najti moramo način za več NEPOSREDNEGA odločanja volilcev, nastavitev in ODPOKLIC izvoljenih, spremeniti Ustavo v smislu, da postanejo pravno, materialno in kazensjko odgovorni tudi parlamentarci in sodniki, ... 

Ja - korenito je treba spremenit sistem !
DavidS | 13.03.2013 | 17:09
Slovensko volilno telo žal še ni dovolj zrelo za več neposrednega odločanja.
Če bi dali ljudstvu dejansko možnost odločanja o ključnih gospodarskih vprašanjih v državi, potem gospodarstva v državi čez nekaj let ne bi bilo več....
Anti NWO | 23.03.2013 | 14:59
 
DavidS, ti podcenjujes slovence, saj slovenci smo zmozni marsicesa in vedi, da so ljudje sposobni marsicesa, saj vec glav vec ve in o usodi bodo odlocali tisti, katerim ni mar, kateri imajo zadosti znanja, ostali pa itak ne bodo glasovali, tako, da prisotni bodo delali spremembe.
leonora | 13.03.2013 | 13:03
Kaj mislitei ali bi se volilnost povečala, če bi na listku imeli možnost obkrožiti: Z NOBIENIM PREDLOGOM SE NE STRINJAM.

p.s.:Mogoče je čas, da si ponovno zastavimo kako vprašanje.
Kaj je svoboda?, Kako smo definirali svobodo?,...Kaj je demokracija? Kako smo definirali demokracijo?, Kakšne so naše predstave o tem ali onem?, Kako smo definirali naše predstave?,... Ali imajo odgovori kakršno koli povezavo z dejstvi in dejanji? itd., itd,. ...
Barbara Gyoerfi | 13.03.2013 | 09:34
Še en nedodelan predlog, horuk na prvo žogo. Na srečo so že ostali komentatorji, predvsem Blaž, povedali vse. 
Anti NWO | 07.03.2013 | 23:49 Prikaži
 
PROTI!!!

Redno protestiram proti vladi in zahtevam predcasne volitve, toda verjetno se jih ne bom udelezil, ker meni je bolj pomembna dmokracija in svoboda govora kot volitve. Volitve pa so potrebne, dokler ne bodo vodilni priznali legitimnosti protestov in zaceli prisluhniti narodu!!!!
katja | 09.03.2013 | 18:13 Prikaži
Jaz nekaterih ne razumem. Ne razumem pa vas zaradi vaše "vsevednosti" in dvoličnosti!
Anti NWO | 23.03.2013 | 14:57 Prikaži
 
Nobene dvolicnosti ni tle, zahtevamo pac spremembe, da se naredi nove volitve, da se zamenjajo ljudi. Ce ne bomo zadovoljni z izzidom volitev, bomo se enkrat zahtevali volitve, sicer pa zal dokler bodo tako netransparentne volitve nima smisla voliti, dokler bomo imeli diktaturo in terorizem, dokler bo veljal volilni molk, itd.. ne bom sel voliti, ker ne vem kam gre moj glas. Z nizko volilno udelezbo dokazem, da mi ni vseeno in z prisotnostjo na protestih izrazam, da mi ni vseeno!!! Zelim neposredno demokracijo!!! Ne mislim izbirati na volitvah med Hitlerjem in Stalinom.
luvi | 07.03.2013 | 19:02
Ko bo predlog dopolnjen tako, da je hkrati z obvezno udeležbo dana možnost voliti preko interneta (z digitalnim potrdilo) bom takoj za. Ja in veljalo bi omejit obveznost glede na starost. Res ne bi bilo primerno oglobiti 85 let starega gospoda ali gospo, ki nista uspela prit na volišča iz ateregakoli razloga. Meja bi lahko bila enaka meje polne za starosti za upokojitev. Prav tak pa bi veljlao dvigniti starost, ko se se dobi volilna pravica (na npr. 21 let). Današnji 18-letniki si še zadnjice ne znajo brez mamice in očka obrisat in takšni v veliki večini nimajo niti najmanjšega pojam, za kaj gre ....
andrejček | 07.03.2013 | 19:18
glede na to, da je sedaj mogoče "naročiti" t.i. leteči volilni odbor ne vidim razloga za omejevanje starosti za kaznovanje... osebno bi starost zmanjšal na 16 let, saj lahko s temi leti delaš izpit za B kategorijovin če so sposobni delat izpit lahko gredo tud enga obkrožit, prečrtat, ali pa dopisat svojega kandidata
DavidS | 07.03.2013 | 20:18
Saj globe za neudeležbo v večini držav, ki imajo obvezno udeležbo, ne dajejo. Gre za predpis, katerega nima nihče namena uveljavljati. Namen takšnega predpisa je predvsem ta, da država s tem izrazi, da se ji zdi zelo pomembno, da ljudje pridejo na volišča.
Anti NWO | 07.03.2013 | 23:51 Prikaži
 
PROTI. Mogoce, ce bi mi placali par evrov bi sel ali prodal komu moj glas, ce bi nasel dobrega ponudnika, saj vsak evro steje dandanes saj z volilno pravico se ne bos nasitil z par evri pa si lahko vsaj kupis kaj za jesti in mogoce prezivis vsaj en dan vec. Kdor ne ve kaj voliti bolje, da ne gre na volitve, ker dela samo skodo, sicer pa so volitve farsa na demokracijo, ker mi imamo diktaturo.
katja | 09.03.2013 | 18:16
Materialist. Ko pa boš potreboval usluge države - bodisi zdravstvene, socialne, gasilske itd.,
katja | 09.03.2013 | 18:16
Diktatorji so materialisti.
andrejček | 07.03.2013 | 17:39
Se močno strinjam... Uporabnik "Dan" je tudi navedel par držav, kjer je to uzakonjeno, pa zato npr. Belgija ni nič manj demokratična država, ter nič bolj totalitarna... bi pa bilo modro, da bi volitve raztegnili na nekaj dni, ne pa, da je to samo v nedeljo med 7 in 19. Tudi to nebi bil unikum v demokratičnih državah.
dan | 07.03.2013 | 14:29
 
Nekatere države poznajo volilno dolžnost. Takšna je denimo Belgija, kjer je volivec, ki se neupravičeno ne udeleži volitev, oglobljen z globo do 300 evrov. Volilno udeležbo imajo nad 90 odstotki. Imajo pa v Belgiji še eno posebnost, pri njih lahko volivec pooblasti nekoga drugega, da voli namesto njega.

Na spletu sem zasledil, da poznajo obvezne volitve tudi nekateri švicarski kantoni in države: Liechtenstein, Turčija, Ciper, Brazilija, Argentina.

Uvesti volilno dolžnost, kjer volivec nima možnosti voliti preko interneta ali pooblastiti nekoga drugega, da voli namesto njega, ni modra odločitev.
Anti NWO | 08.03.2013 | 00:12 Prikaži
 
Torej imajo v Belgiji diktaturo. To je sramota, da moras iti voliti proti tvoji volji. SRAMOTA!!!
Blaž | 08.03.2013 | 08:33
Najbolj žalostno je, da se ljudje tega sploh ne zavedajo. Če se že gremo nek demokratični svet, svoboda naroda, oh in sploh, takšni in podobni zakoni ne sodijo v ta sistem, sploh pa ne v državo, kjer je sedež EU. Če pa mislimo uvajati neke prisilne udeležbe, pa si prvo priznajte, da niti slučajno nismo v demokraciji.
DavidS | 08.03.2013 | 09:11
Nekoliko mešate demokracijo in človekove svoboščine. Res, da obstaja v sodobnih časih visoka korelacija med obema, a vendar pojma nista medsebojno izmenljiva.
Demokracija = vladavina ljudstva.
Če večina ljudi želi, da je udeležba na volitvah obvezna, potem je takšen predpis demokratičen. Tudi v plačevanje davkov ste prisiljeni, pa to ne pomeni, da država ni demokratična.
V zibelki demokracije, antični Grčiji, je bilo recimo sužnjelastništvo nekaj čisto običajnega. 
katja | 09.03.2013 | 18:14
DavidS tukaj se strinjam s teboj. Če je vladavina ljudstva, potem moramo vsi na volitve. Če je obvezna izobraževanje, potem moramo vsi na izobraževanje. Simpl kot pasulj. Vse kar je dobronamernega in dobrovplivajočega in četudi je obvezno, je demokratično!
katja | 09.03.2013 | 19:30
Dober Dan. In kako stojijo danes te države?
Blaž | 11.03.2013 | 08:20
David S,

glede na to, da nas je večina proti, se potem ni treba česa bati. Prisilna udeležba na volitvah pa se mi zdi popolnoma zgrešena. Kaj pa če politike ne spremljam? Kaj pa če se mi vedno obrne v želodcu, ko vidim parlament, kjer neizobraženi priskledniki in plagiatorji prodajajo meglo za visoke pare? Kaj pa če ne podpiram absolutno nobene stranke - zakaj bi potem moral koga obkrožiti? A naj grem in oddam neveljaven listič? A ni potem čisto vseeno, ali sem tam ali ne?

Namesto, da bi delali na tem, da se formira neka stranka z dobrim programom, ki bo dejansko delala v dobro njenih ljudi (kar se v zadnjih 20 letih še ni zgodilo), bomo mi rajši šli uveljavljat zakon o obvezni udeležbi na volitvah. Bravo katja, res. S prisilo se daleč pride, ne?
katja | 11.03.2013 | 11:39
Ti daješ proste roke politiki...brez tvojega voljenja lahko delajo kar njim paše. Morda je tvoja vzdržnost ravno zaradi nepravega kandidata oziroma nihče ni po tvojem okusu, a kljub temu dopuščaš, da se ohranja nespremenjen politični sistem, ki pa ne bo spremenjen s tem, če ti ne greš na volitve in ne izraziš svojega mnenja.
DavidS | 11.03.2013 | 14:11
Če gre na volitve nekdo, ki ne spremlja politike, in ne pozna programov posameznih strank in njihovih kandidatov, potem s tem dela več škode, kot koristi.
Takšni ljudje namreč volijo prepoznavne ljudi.....obkrožajo imena, za katera so že slišali.....in s tem pripomorejo k temu, da se pojavljajo zmeraj isti ljudje.

Že itak več kot polovica tistih, ki gredo volit, vsebinsko ne pozna strank in kandidatov, in voli pač na podlagi mnenja, ki ga dobijo od medijev v zadnjih nekaj tednih pred volitvami. Pomembne so obljube strank.......o tem, ali so le-te realne, in ali se je stranka v preteklih štirih letih obnašala v skladu s tem, kar obljublja sedaj, pa ljudje praviloma nimajo pojma.
Blaž | 11.03.2013 | 15:32
katja, vaša naivnost me vedno bolj nasmeji. Vi bi spreminjali politični sistem z volitvami, ki pa so v bistvu del političnega sistema. Sicer pa ja, če človek ne spremlja politike, je bolje, da ostane doma, kot pa da obkroži pajaca, ki se največkrat pojavi na TV zaslonih. Bo naredil bistveno več koristi kot pa če bi šel na volitve. Moje mnenje bi pa na tokratnih volitvah lahko najbolje izrazil le tako, da bi na listič narisal en gromozanski, valjasti, smrdeč rjav iztrebek. Kar pa pomeni, da je moj listič po današnjih pravilih neveljaven. Zakaj mi je potem bilo sploh treba priti na volitve? Škoda papirja.
Anti NWO | 23.03.2013 | 14:49 Prikaži
 
In ko bo vecina ljudi zelela pobiti zide in tajkune, takrat bo tudi to demokracija in volja ljudstva ane? Nekje morajo biti meje. Obvezne volitve je podobno kot obvezno sluzenje vojaskega roka in pobijanje zidov!!!
Anti NWO | 23.03.2013 | 14:52 Prikaži
 
@Katja, vi, ki ne hodite redno na proteste dajate proste roke politikom, vi, ki zatirate proteste in svobodno vstajo ljudi, kateri zelijo spremembe, ki jih terorizirate in kaznujete, ce javno spregovorijo svoje mnenje, vi ki zelite volitve samo 1x na 4 leta, da ljudje obkrozijo tisto, kar jim v govorite, da morajo obkroziti, ter na koncu, da je volilni molk, da nebi kaka ovcica kaj narobe obkrozila. Demokracija mora biti vsak dan ali vsak teden na ulici ne pa 1x na 4 leta!!!!!
Blaž | 07.03.2013 | 13:02
Zaenkrat se mi še ne kolca po totalitarnem sistemu, hvala.