Določitev 8-urnega delovnika učiteljev v OŠ in SŠ
Predlagam, da se učiteljem v osnovnih in srednjih šolah dodeli 8-urni delovnik, in sicer na način, kot je to značilno za ostala delovna mesta (prisotnost 8 ur na delovnem mestu). Vsem je verjetno jasno, da se "priprave", ki naj bi se vršile doma, v veliki večini primerov ne izvajajo (izjema so učitelji začetniki), temveč se ta čas nameni drugim aktivnostim, kot tudi inštrukcije (seveda brez s.p.-ja - je bolj pogosto, kot si predstavljate), lektoriranje, prevajanje ipd.
Predlog sem dobil, ko sem se ob zadnjih 2 splošnih stavkah javnega sektorja pogovarjal s prijatelji učitelji. Ti so se mi namreč v en glas pritoževali, da so zaradi stavke morali biti v službi do 15. ure (kako nezaslišano, a ne?!), medtem ko so ob "običajni" sredi službo zapuščali od 11:30 do 13:00. Na vprašanje, kaj so počeli v tem času, sem dobil enovit odgovor - tiste stvari, ki sem jih odlašal že več mesecev.
Glede na to, da že v osnovi njihova ura traja 15 minut manj kot moja, za vsako tako "uro" pa jim dodelijo še 5 minut odmora (če niti ne omenjam glavnega), se sprašujem, kako to, da so v povprečju veliko bolje plačani od diplomiranega ekonomista (absolutno in brez upoštevanja prej omenjenega dela na črno; glede na vložen čas ne bom niti omenjal)? Ko bi vsaj med 1-tedenskimi počitnicami morali ostati v službi in intenzivno pripravljati program, bi že razumel, tako pa ...
Ne pomnem, kdaj sem si nazadnje med službo vzel odmor, kaj šele, da bi v miru pojedel malico pa si še vedno ne morem privoščiti, da bi domov odhajal ob 13:00, kar je značilno za večino učiteljev. Ne vem, kako so si lahko zagotovili tako privilegiran položaj napram vsem ostalim delavcem (na vsake 45 minut dela 5 minut počitka, glavni odmor, na vsake 8 tednov 1 teden plačanih počitnic, 7 tednov plačanih počitnic čez poletje, upoštevanje priprav doma v delovni čas itd.). Menim, da bi s predlagano spremembo povečali učinkovitost našega izobraževalnega sistema in povečali produktivnost učiteljev (in posledično bodočih delavcev ter BDP-ja). Nenazadnje so nam iz istega razloga vzeli 2. januar ...
Odličen predlog. Učitelji na bodo 8 ur na dan prisotni na delovnem mestu in to je to. Ekskurzija? Ni problema, se štempljajo kot drugi. Priprave na ure bodo pač delali v prostorih šole.
Plače v šolstvu so v vsakem primeru priviligirane.
Njihova osnovna plača je enaka plači diplomiranega ekonomista, s tem da imajo k osnovi plači dodane dodatke za razredništvo, dopolnilni pouk, sodelovanje na prireditvah in projektih ter podobno, kar nanese polovico osnovne plače, kar pomeni, da ima učitelj s sedmo stopnjo izobrazbe, 1,5 višjo plačo kot podobno izobražen kader v ekonomiji. Nikjer drugje ni dodatkov k osnovnim plačam.
Ni fer.
Naj tudi učitelji štempljajo prihod in odhod z dela, pa bomo videli, kako dolg je njihov delavnik.
Spoštovani Blaž, Janja in ostali, ki se tako panično otresate 8-urnega delovnika: In ko trdite, da imate toliko dela in da napačno gledamo na vaše učne obveze, pa mi (nam) prosim,razložite, zakaj vas tako 8-urni delovnik tako moti. Ker o plačah res nima smisla govorit. So v vsakem primeru priviligirane - že zato, ker niso vezane na vašo uspešnost, delovne sposobnosti in niti na rezultate dela (morda občasno - enkrat do dvakrat na leto - v kakšnih 2% ). No, zakaj ne bi delali 40 ur na teden, vse leto in imeli med 22 in 28 prostih dni (dopusta)??? Oz. 2088 ur na leto in nič manj.
ALI PA RES ŽIVITE V NEKEM DRUGEM SVETU IN NIMATE POJMA O TEM, KAJ POMENI ZASLUŽITI SI SVOJ DENAR!
Prosim označite mi stavek, kjer omenjam, da sem učitelj. Sam delam po 10 do 12 ur na dan (včasih tudi več, odvisno od dela) in se ne pritožujem, takšen poklic sem si izbral in kot takega tudi opravljam. Zdi se mi pa skrajno neokusno, da bi zgolj zaradi tega, ker "bogi jaz" moram biti polovico dneva na svojem delovnem mestu, zagovarjal iste pogoje za vse ostale.
Poleg tega pa po moje učni proces poznam veliko bolje kot vi vsi skupaj, ki tvezite o neki enakopravnosti. Če ste vsi tako sveto prepričani, da je učitelj privilegiran, imate prav vsi možnost zaključiti ustrezno fakulteto, se prijaviti na razpis za delovno mesto v šolah in poučevati. Noben vam tega ne brani in prav noben vas pri tem ne blokira. V čem je torej problem? Mogoče v tem, da fakultete ne boste zaključili? Da zaradi varčevanja v javnem sektorju službe ne boste nikoli dobili? Prevelika odgovornost, glede na to, da učite bodoče intelektualce? Ali pa se vam enostavno ne da ubadati z "razposajeno mladino" in starši, katerih otrok "pa že ni razgrajač"?
Še enkrat, primerjati take poklice med sabo je absurd. Naloga učitelja je naučiti mojega otroka predmeta, katerega nosilec je. Na tako neumen stavek, kot recimo ta, da si učitelj "ne zasluži svojega denarja", pa res ne vem, ali je sploh vredno podati kakršnokoli repliko.
Tudi jaz se strinjam s predlogom. Tudi učitelji naj dosežejo kvoto delovnih ur za leto, in za leto 2012 je bila 2088 ur - tj 40 urni delovnik. Osebno pa mi je čisto vseeno kako jih bodo "stlačili" in kam.
Ali pa naj bodo plačani po opravljenih urah - bo pač manjša plača.
Ko pa gre učitelj na bolniško.... se šteje koliko ur???
Pa ne gre za to kaj kdo ve koliko kdo dela in kdaj, tudi ljudje, ki imajo visoko izobrazbo delajo doma in to za đabe. Narejeno mora biti.
Pa drugje ni psihičnih pritiskov??? A mislite da drugje pa ni koncentracije non-stop? Da se drugje pa po riti praskajo kadar želijo???
Učitelji so javna uprava in bi morali malo bolj pogledati kako se porablja javni denar - no razen če vam je vseeno - pa dajmo razmetavat denar. Kdo bo na koncu nadrsal?
Se strinjam, tudi učitelji naj delajo 8 ur, kot vsi ostali zaposleni.
Kje pa ima kdo 3 mesece plačanih počitnic. Moja sestrična je učiteljica pa zelo dobro poznam delo učitelja. Ne zdi se mi pošteno, da je že ob 12-13 uri doma, kuha kosilo in se zabava s svojimi otroki. Popoldne pa dela zelo redko, ko mora popravljati kontrolke. Pa nobenih drugih priprav ni!!!
Saj tudi ekonomisti imajo sestanke pa dodatna izobraževanja, pa sodelovanja z drugimi osebami in ustanovami, ne samo učitelji, ki se tako nad tem pritožujejo, da imajo toliko dodatnih obveznosti!!!
Spoštovani,
očitno tudi vi pedagoškega dela ne poznate dobro. Namreč obstajajo izobraževanja tudi za učitelje, obstajajo pa tudi t.i. "izvenšolska" opravila, kot so govorilne ure, priprave na učne ure, sestava in popravljanje kontrolnih nalog, in podobno. Da ne omenim, da je poučevanje psihično ubijajoče, kjer je za kvalitetno poučevanje potrebna konstantna koncentracija in prilagajanje učencem z istočasnim vzdrževanjem reda in miru v razredu. Na tekočem traku možgane lahko brez problema daš na "off", pa bo delo vseeno nemoteno steklo.
V preteklosti so učitelji bili veliko bolj spoštovani, saj so naše otroke vzgajali in učili. Danes pa ne razumem, zakaj takšna negativna nastrojenost zoper njih. A je to res tista tipična slovenska fovšija, o kateri vsi govorijo (če meni krava crkne, naj jih tebi pet), ali pa so ljudje izgubili ves stik z zdravo pametjo. Podobno se dandanes žali zdravnike, češ da so preveč plačani, obenem pa vedno pozabljajo, da imajo ti t.i. "mastni zaslužkarji" za sabo 6 let medicinske fakultete, 4 leta specializacije, konstantna izobraževanja, tudi 16-urne delovnike in odgovarjajo za pacientovo zdravje.
Primerjati delo delavca za tekočim trakom oz. v trgovini, za katero je dovolj že osnovnošolska izobrazba (redkokdaj srednješolska) in pa delo učitelja/zdravnika/pravnika/bilokoga, kjer se zahteva VII. stopnja izobrazbe in je zaradi tega psihično bolj uničujoče, kot si marsikdo tukaj predstavlja, je absurd.
Pozdravljeni
Zadeva ni črno-bela. Nekateri delajo več kot 8 ur, nekateri manj, nekateri različno...
Potrebno je razumeti, da učitelj ponavadi dela tudi izven učilnice, še toliko več, če je razred velik in če vodi dodatne dejavnosti za šolo oz. učence.
Kar se tiče poučevanja menim, da je pred kvantiteto pomembna predvsem kvaliteta izobraževanja.
Ali je šolski sistem zadovoljiv, primeren ali ne, torej dovolj kvaliteten je druga tema. A ta druga tema je tudi osnova, če želimo vrednotiti o tem koliko naj učitelj dela. Učitelj ki mora popraviti 27 kontrolnih nalog ob tem pa vodi recimo še ekološki krožek ima pač več dela kot učitelj, ki ima zgolj 16 učencev in nobene druge šolske dejavnosti. Hkrati pa je to odvisno tudi od učenec, generacije, okolja, sredstev, nadrejenih, učnega programa, zahtev in načina dela, staršev otrok, itn.
www.stat.si/novica_prikazi.aspx
lp
Idiotizem. Šolska ura traja toliko časa, kolikor traja koncentracija učencev. Mislim, kaj, zdaj naj se ura podaljša na eno uro brez pavze brez kakršne koli strokovne podlage, zato da bo nekdo, ki ni udeležen v učnem procesu, imel osebno zadovoljstvo, da je nekomu zagrenil življenje?
Mislim, wtf, kaj je to za ena invertirana logika. Delaš za nekega degeneriranega delodajalca, ki ti ne da pavze za malico, ampak namesto, da bi to pavzo zahteval, zahtevaš, da se ukine še vsem drugim. Saj ne boš dobil pavze za malico, če bo ukinjena tudi drugim. Bedno življenje za vse! Hura!
Pa mimogrede, tudi za inštrukcije se je potrebno predhodno pripraviti
Saj ni predlog, da se podaljša šolska ura, predlog je, da so učitelji na svojih delovnih mestih 8 urn / dan ali. 40 ur na teden oziroma 2088 ur na leto!
Koliko učiteljev dela (na delovnem mestu oz. opravlja delo, za katerega je plačan ) 2088 x 60 minut na leto?
Razlog: žaljiva vsebina
Se opravičujem že vnaprej, ker sem prebral le dva avtorjeva odstavka. Vendar sem že takoj dobil sliko, da avtor pedagoškega dela učiteljev in profesorjev NE pozna oz. jih primerja z ostalimi delovnimi mesti (za tekočim trakom?), kar pa je kot hruške in jabolka.
Zato avtorju svetujem, da se pred podajo podobnega predloga v prihodnosti raje podrobneje pozanima, kaj delajo učitelji in zakaj imajo takšne delovnike, kakršne imajo. Primerjava pedagoškega dela s fizičnimi deli absolutno ni na mestu.
Gospod prehitro dela zaključke, ker pozna delo učiteljev zelo površno. Že Prešeren je zapisal - le čevlje sodi naj kopitar.
Delo učiteljev ni le pouk in priprave nanj, so tudi vse pedagoške konference, vse ocenjevalne konference, govorilne ure, skupne govorilne ure, priprava pisnih preizkusov, ocenjevane teh preizkusov, sodelovanje v različnih organih in različnih projektih šole, spremstvo učencev/dijakov, evidenco dogodkov, sodelovanje s starši. Pa še kaj bi se našlo.
Pa še o plačilih - dodatek za ure razredništva znaša 2,79€ (dva evra devetinsedemdeset centov) na mesec, univerzitetna izobrazba učitelja.
Kaj in koliko bi gospod ekonomist naredil vsak mesec za tak mesečni dodatek?
Prešeren je imel prav.