Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zvišanje pristojbine za prelete letal preko Slovenije

4118 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlagam zvišanje pristojbine za prelete letal preko slovenskega zračnega prostora na 100 evrov za posamezno letalo.

Vsakodnevno Slovenijo preleti vsaj 1000 letal. Za prelet čez Slovenijo, ki praviloma traja nekaj minut, morajo letalske družbe naši Kontroli zračnega prometa (KZPS) plačati v povprečju 71 evrov preletne pristojbine.

logistika.finance.si/358042/Vsak-dan-leti-nad-Slovenijo-tiso%C4%8D-letal

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2012/02/kontrola_zracnega_prometa.aspx

Ta letala z izpuhi onesnažujejo atmosfero nad Slovenijo. Delci iz izpuhov, pogosto so to strupeni, rakotvorni delci, pa končajo tudi v grlih prebivalcev Slovenije, v prsti ter v vodah, kar prispeva k povečanju respiratornih in rakavih obolenj. Z zvišanjem pristojbine bi dosegli, da se zmanjša število preletov preko Slovenije, ki za svoj cilj ali postanek nimajo nobenega od slovenskih letališč. Tako zbrano pristojbino bi namensko porabili za odpravljanje posledic onesnaženja, ki je povzročen s preleti letal preko slovenskega zračnega prostora.

Letalski izpusti vse večja nevarnost potovanj

Naj navedem še en argument, ki govori v prid zvišanju pristojbine za prelete letal preko Slovenije. Dva pilota britanske družbe British Airways naj bi umrla zaradi onesnaženega zraka na letalu. Lani poleti so se piloti med letom letala družbe German Wings, ki je sicer hčerinsko podjetje nemške Lufthanse, onesvestili, zaradi česar so komaj uspeli varno pristati na letališču Köln. Nemški sindikat kabinskega osebja Ufo vsak mesec prejme 20 prijav kabinskega osebja, ki opisujejo različne incidente med vzletom in pristankom. "Med simptomi so glavoboli, razdraženost sluznice in slabost," je povedal Andreas Sitek iz Ufoja. "Nekateri se pritožujejo nad nespečnostjo in mišičnimi krči," je še povedal za Deutsche Welle. Glede na Ufojeve podatke naj bi bilo 30 primerov zdravstvenih težav, ki so nastali zaradi onesnaženosti zraka na letalih, katerih lastnice so nemške letalske družbe. Ufo pa dodaja, da so oblikovali seznam 300 snovi, ki lahko izhlapijo ob puščanju goriv, številne izmed njih pa so se izkazale tudi za zdravju nevarne.

http://www.siol.net/novice/svet/2013/03/letalski_izpusti_postajajo_vse_vecja_nevarnost_potovanj.aspx

Pristojbino za prelete pa naj poleg civilnih letal plačujejo tudi vojaška letala, ne glede na to, ali prihajajo iz držav članic zveze NATO ali ne.

Zaradi vseh navedenih razlogov predlagam, da se sprejme ta predlog in zviša pristojbino za prelete letal preko Slovenije.

15 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marjan Bizilj 85 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 4. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Področje obremenjevanja okolja z izpusti, ki nastanejo zaradi letalskih dejavnosti, je že urejeno na evropski ravni. Zakon o varstvu okolja (ZVO-1) (Uradni list RS, št. 41/2004, 17/2006 - ORZVO187, 20/2006, 28/2006 - Skl. US, 49/2006 - ZMetD, 66/2006 - Odl. US, 33/2007 - ZPNačrt,57/2008 - ZFO-1A, 70/2008, 108/2009, 48/2012, 57/2012) je v slovenski pravni red vpeljal Direktivo 2008/101/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. novembra 2008 o spremembi Direktive 2003/87/ES zaradi vključitve letalskih dejavnosti v sistem za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov v Skupnosti (UL L št. 8 z dne 13. 1. 2009, stran 3).

Način izračuna pristojbin pa določa Uredba Komisije (ES) št. 1794/2006 z dne 6. decembra 2006 o določitvi skupne ureditve pristojbin za navigacijske službe zračnega prometa (UL L 341, 7.12.2006, str. 3–16)(s spremembami), ki določa upravičene storitve, naprave in dejavnosti, za katere lahko izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa uveljavijo stroške.

V izračun višine preletne pristojbine za slovenski zračni prostor torej ni mogoče posegati.

Menimo, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo, ker je področje, ki je izpostavljeno v predlogu državljana, že urejeno na evropski ravni.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 3. 3. 2013 | 13:47:41

Zvišanje pristojbine za prelete letal preko Slovenije

Predlagam zvišanje pristojbine za prelete letal preko slovenskega zračnega prostora na 100 evrov za posamezno letalo.

Vsakodnevno Slovenijo preleti vsaj 1000 letal. Za prelet čez Slovenijo, ki praviloma traja nekaj minut, morajo letalske družbe naši Kontroli zračnega prometa (KZPS) plačati v povprečju 71 evrov preletne pristojbine.

logistika.finance.si/358042/Vsak-dan-leti-nad-Slovenijo-tiso%C4%8D-letal

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/reportaze/2012/02/kontrola_zracnega_prometa.aspx

Ta letala z izpuhi onesnažujejo atmosfero nad Slovenijo. Delci iz izpuhov, pogosto so to strupeni, rakotvorni delci, pa končajo tudi v grlih prebivalcev Slovenije, v prsti ter v vodah, kar prispeva k povečanju respiratornih obolenj. Z zvišanjem pristojbine bi dosegli, da se zmanjša število preletov preko Slovenije, ki za svoj cilj ali postanek nimajo nobenega od slovenskih letališč. Tako zbrano pristojbino bi namensko porabili za odpravljanje posledic onesnaženja, ki je povzročen s preleti letal preko slovenskega zračnega prostora.

Pristojbino za prelete pa naj poleg civilnih letal plačujejo tudi vojaška letala, ne glede na to, ali prihajajo iz držav članic zveze NATO ali ne.

Komentarji