Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlagam revizijo IS CSD

3800 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Vladi RS oz. pristojnemu ministrstvu predlagam, da takoj izvede revizijo tako naročila (snovne narave z navodili o črpanju podatkov iz raznoraznih evidenc, vključno z lastništvi in nelastništvi premičnin in nepremičnin, kot tudi ostalih parametrov), kot seveda izvedbe, preizkušanja, uvajanja in spremljanja oz. servisiranje programa IS CSD. In po vsem naštetem še oceno nastale škode ljudem. In povračilo te škode.

Namreč na Ministrstvo za družino in socialne zadeve je od uvedbe IS CSDja prispelo na tisoče pritožb. Človek zdrave kmečke pameti se vpraša, zakaj je toliko pritožb. No, še veliko več bi jih bilo, če bi se ljudje znali »prebiti skozi podatke« v odločbah, oz. če bi delavke in delavci znali preračunati podatke in ali je odločba pravilna ali ne.

Pritožbe so preprosto zato, ker stvari ne delujejo, kot bi morale ali pa so nalašč tako pripravljene,da delujejo kot delujejo. In ko slišimo informacijo tozadevnih češ: »Veste, izdanih je bilo že nekaj sto tisoč odločb,« je to nič drugega kot pesek v oči. Pritožb je na kupe.

Zgodba bi lahko nosila tudi naslov v obliki vprašanja: Kako naj domiselen podjetnik preživi v teh kriznih težkih časih najbolje in najuspešneje? Odgovor bi bil sila preprost: »Naj se »priključi« na »državne seske«

Žal pa je zaradi zgoraj omenjene porazno pripravljene oz. blago rečeno nepopolno delujoče aplikacije povzročena težava, ali recimo kar naravnost škoda tisočem državljanom Republike Slovenije. Kdo bo za to odgovarjal? Spet nihče?!

Quo Vadis Slovenija?!

13 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H hlapcek2013 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 2. 2013

Odziv Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve

Pridobivanje podatkov iz uradnih evidenc Podatki iz uradnih evidenc se pridobivajo na podlagi 51. člena Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev Podatki za osebe po tem zakonu, tudi podatki, ki štejejo za davčno tajnost, se zbirajo neposredno od osebe oziroma njenega zakonitega zastopnika ter, po uradni dolžnosti, iz zbirk podatkov, ki jih v Republiki Sloveniji vodijo za to pooblaščeni organi in organizacije. Oseba oziroma njen zakoniti zastopnik je centru za socialno delo dolžan dati vse podatke, o katerih pooblaščeni organi in organizacije ne vodijo zbirke podatkov. Pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev ni potrebno več v vlogah vpisovati podatkov o dohodkih, temveč se ti podatki pridobijo iz uradnih evidenc.

Upoštevanje dohodkov iz predpreteklega leta Pri ugotavljanju dohodka se upoštevajo podatki iz odločb o odmeri dohodnine, podatki iz davčnega obračuna akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti, podatki ki jih davčnemu organu posredujejo osebe, zavezane za dajanje podatkov in podatki, potrebni za izračun akontacije dohodnine. Pri ugotavljanju upravičenosti do pravice iz javnih sredstev se primarno uporabijo podatki iz odločb o odmeri dohodnine in podatki iz davčnega obračuna akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za preteklo leto. Če ti podatki med odločanjem še niso na voljo, se upoštevajo podatki iz odločb o odmeri dohodnine in podatki iz davčnega obračuna akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti za predpreteklo leto, preračunani na raven preteklega koledarskega leta, tako da se povečajo za rast neto povprečne plače na zaposlenega v obdobju januar-december preteklega leta v primerjavi z istim obdobjem predpreteklega leta. Kadar tudi ti podatki niso na voljo, se uporabijo podatki, ki so jih davčnemu organu posredovale osebe, zavezane za dajanje podatkov, in podatki potrebni za izračun akontacije dohodnine za preteklo leto ali za predpreteklo leto, če podatki za poteklo leto niso na voljo. Pri ugotavljanju dohodka se lahko upoštevajo tudi podatki iz uradnih evidenc centrov za socialno delo in drugih upravljavcev zbirk podatkov, ki vodijo uradne evidence o izplačanih dohodkih oziroma pravicah iz javnih sredstev in druga dokazila skladno z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek.

V zvezi z upoštevanjem podatkov iz leta 2009 in 2010 pojasnjujemo, da se primarno upoštevajo podatki iz dohodninske odločbe za preteklo leto. V kolikor podatki za preteklo leto iz odločbe o dohodnini niso na voljo, se upoštevajo podatki iz dohodninske odločbe za predpreteklo leto. V kolikor podatki za predpreteklo leto iz odločbe o dohodnini niso na voljo, pa se upoštevajo podatki za preteklo leto, ki so jih posamezniki dolžni posredovati davčnemu organu. Pri tem še pojasnjujemo, da se za različne dohodke izdajo različne dohodninske odločbe.

Izguba periodičnih dohodkov Kadar pride do izgube zaposlitve in dohodka iz delovnega razmerja oziroma drugih periodičnih dohodkov, se dohodek družine zmanjša za periodične dohodke, ki jih je oseba nehala prejemati in ni začela prejemati drugih periodičnih dohodkov. Kot periodični dohodki se upoštevajo zlasti plače,nadomestilo plače, bonitete, pokojnine iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja, nadomestila in drugi dohodki iz delovnega razmerja.Iz navedenega izhaja, da v primeru, da oseba pred vložitvijo vloge za uveljavljanje pravic iz javnih sredstev ni imela periodičnih dohodkov, se dohodek družine zmanjša za periodične dohodke, ki jih je oseba prenehala prejemati in ni začela prejemati drugih periodičnih dohodkov. Upravičenec do otroškega dodatka, državne štipendije, znižanega plačila vrtca, subvencije malice za učence in dijake, subvencije kosila za učence mora centru za socialno delo sporočiti naslednje spremembe, ki pri teh pravicah vplivajo na upravičenost do pravice iz javnih sredstev, njeno višino ali obdobje prejemanja in sicer spremembo števila oseb, spremembo vzgojno-izobraževalnega oziroma visokošolskega zavoda, spremembo statusa učenca, dijaka ali študenta, spremembo kraja stalnega prebivališča ter izgubo ali začetek prejemanja dohodka iz dela. Iz navedenega izhaja, da je potrebno centru za socialno delo sporočiti izgubo ali začetek prejemanja dohodka iz dela. Center za socialno delo pa na podlagi te spremembe na novo določi višino pravic iz javnih sredstev.

Upoštevanje premoženja V premoženje osebe se šteje nepremično premoženje, osebna in druga vozila, vodna plovila, lastniški deleži gospodarskih družb in zadrug, vrednostni papirji, denarna sredstva na transakcijskem ali drugem računu, hranilne vloge in druga denarna sredstva po izjavi posameznika ter drugo premično premoženje. Premoženje, ki se ne upošteva spada med drugim premoženje, za katerega ima oseba kot najemojemalec sklenjen finančni najem ali poslovni najem (leasing). Glede na navedeno se pri ugotavljanju premoženja ne upoštevajo osebna vozila najeta na leasing.

Priloge:

Komentarji