Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Neustrezen predlog

Razrešitev župana Maribora Franca Kanglerja ter razpustitev mestnih svetnikov

2537 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Zakon o lokalni samoupravi Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08 in 79/09 90.c člen

O razpustitvi občinskega sveta oziroma razrešitvi župana odloča državni zbor na predlog vlade. Preden izda sklep o razpustitvi občinskega sveta oziroma razrešitvi župana, mora državni zbor opozoriti občinski svet oziroma župana na njegovo nezakonito ravnanje ter mu predlagati kako naj v primernem roku te nezakonitosti odpravi. Če občinski svet oziroma župan ravna v skladu z opozorilom, državni zbor postopek o razpustitvi oziroma razrešitvi s sklepom ustavi. Državni zbor razpusti občinski svet oziroma razreši župana, če ugotovi, da razlogi niso odpravljeni, da so bili uporabljeni vsi milejši zakoniti ukrepi in je predčasna razpustitev občinskega sveta oziroma razrešitev župana v danem primeru primeren in nujen ukrep za zagotovitev lokalne samouprave v občini. Občinski svet oziroma župan lahko v tridesetih dneh po prejemu vloži zahtevo za presojo ustavnosti sklepa državnega zbora iz prejšnjega odstavka. Če zahteva ni vložena v roku oziroma, če ji ni ugodeno, je občinski svet razpuščen oziroma župan razrešen z dnem objave odločitve državnega zbora oziroma ustavnega sodišča.

47.a člen

Občinski svet razpiše referendum v petnajstih dneh po sprejemu odločitve o predlogu oziroma od vložitve zahteve volivcev za razpis referenduma. Z aktom o razpisu referenduma določi občinski svet vsebino vprašanja, o katerem se bo odločalo na referendumu ter določi dan, ki se šteje za dan razpisa, referendumsko območje in dan glasovanja. Če občinski svet meni, da je vsebina vložene zahteve za razpis referenduma v nasprotju z ustavo in zakonom, lahko zahteva, da o tem odloči ustavno sodišče. Zahtevo lahko občinski svet vloži od dne vložitve zahteve in najkasneje do izteka roka za razpis referenduma. Ustavno sodišče odloči o zahtevi občinskega sveta v 15 dneh. Akt o razpisu referenduma se objavi na način, ki je določen s statutom občine za objavo splošnih aktov občine.

Franc Kangler je s svojim delovanjem pokazal, da deluje v nasprotju z interesi Mariborčank in Mariborčanov.

Senat Komisije za preprečevanje korupcije je na redni seji 7. 11. 2012 sprejel Ugotovitve o konkretnem primeru v zadevi suma več koruptivnih ravnanj Franca Kanglerja, župana Mestne občine Maribor, in povezanih oseb v povezavi s poslovanjem družbe Farmadent, d.o.o., podjetja v večinski lasti občine.

V omenjenem postopku je komisija med drugim ugotovila, da je Franc Kangler, župan Mestne občine Maribor, s svojim ravnanjem večkrat izpolnil znake korupcije, kot jo opredeljuje 1. točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, s tem, ko je:

• v nasprotju s svojimi pooblastili in dolžnostmi posredoval in vplival na direktorja družbe Farmadent, d.o.o. (družbe v posredni lasti Mestne občine Maribor), da je ta sklenil svetovalno pogodbo z družbo Salutor, d.o.o., katere lastnik in direktor je Sašo Peče, bivši poslanec Državnega zbora RS, ki je s tem pridobil neupravičeno premoženjsko korist v višini 98.400,00 evrov; • v nasprotju z dolžnostjo izogibanja nasprotju interesov posredoval in dosegel imenovanje Dušanke Jurenec za prokuristko družbe Farmadent, d.o.o., ki je s tem pridobila premoženjsko korist v višini 9.899,91 evrov bruto plače za vsak mesec opravljanja prokure; • v nasprotju z dolžnostjo izogibanja nasprotju interesov posredoval in dosegel sklenitev pogodbe med družbo Farmadent, d.o.o. in odvetnikom Zvonkom Kolškom, ki je s tem pridobil premoženjsko in nepremoženjsko korist pri opravljanju storitev pravnega svetovanja ter zastopanja omenjene družbe; • v nasprotju s svojimi pooblastili in dolžnostmi posredoval in dosegel sklenitev kreditne pogodbe med družbo Farmadent, d.o.o. in družbo RTS, d.o.o. v višini 100.000,00 evrov.

Komisija je glede na zbrane podatke in dokaze tudi ocenila, da izkazana ravnanja župana Franca Kanglerja predstavljajo ponavljajočo in sistematično zlorabo javne funkcije, pooblastil ter drugih pristojnosti v nasprotju z zakonom in pravno dopustnimi cilji ter s tem ravnanje v nasprotju z minimalnimi standardi integritete javnega funkcionarja, kot jo opredeljuje 3. točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Oziroma zapisano v »nepravnem« jeziku: sistematičen klientelizem župana in z njim povezanih oseb na škodo javnih sredstev ter javnih podjetij.

V zaključku je komisija sprejela tudi več sklepov, naslovljenih na mestni svet in družbo Farmadent, d.o.o., z namenom odprave škodljivih posledic, svoje ugotovitve pa je skupaj s pridobljeno dokumentacijo in drugimi dokazili kot ovadbo odstopila pristojnim organom odkrivanja in pregona zaradi utemeljenega suma storitve več kaznivih dejanj, ki se preganjajo po uradni dolžnosti.

Celotno besedilo odločitve z obrazložitvijo je dostopno na spletnih straneh komisije v rubriki Odločitve in mnenja komisije:www.kpk-rs.si/sl/nadzor-in-preiskave/odlocitve-in-mnenja-komisije/zakljucne-ugotovitve/11/2012/ugotovitve-o-konkretnem-primeru-v-zadevi-zupana-mestne-obcine-maribor-in-povezanih-oseb-ter-odgovori-obravnavanih-oseb

Ministerstvo za Finance je ugotovilo kup nepravilnosti pri projektu "nabave mariborskih radarjev."

Ima 10 kazenskih ovadb!!

AVTOR D Dido 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA

Obrazložitev neustreznosti:

Ni v pristojnosti Vlade RS

 

90b. člen Zakona o lokalni samoupravi:

Župana se lahko predčasno razreši, če ne izvršuje odločb ustavnega sodišča ali pravnomočnih odločb sodišča, pristojnega za upravne spore, ki mu nalagajo z ustavo in zakonom skladno ravnanje.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 28. 11. 2012 | 12:40:40

Razrešitev župana Maribora Franca Kanglerja ter razpustitev mestnih svetnikov

Franc Kangler je s svojim delovanjem pokazal, da deluje v nasprotju z interesi Mariborčank in Mariborčanov.

Senat Komisije za preprečevanje korupcije je na redni seji 7. 11. 2012 sprejel Ugotovitve o konkretnem primeru v zadevi suma več koruptivnih ravnanj Franca Kanglerja, župana Mestne občine Maribor, in povezanih oseb v povezavi s poslovanjem družbe Farmadent, d.o.o., podjetja v večinski lasti občine.

V omenjenem postopku je komisija med drugim ugotovila, da je Franc Kangler, župan Mestne občine Maribor, s svojim ravnanjem večkrat izpolnil znake korupcije, kot jo opredeljuje 1. točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije, s tem, ko je:

• v nasprotju s svojimi pooblastili in dolžnostmi posredoval in vplival na direktorja družbe Farmadent, d.o.o. (družbe v posredni lasti Mestne občine Maribor), da je ta sklenil svetovalno pogodbo z družbo Salutor, d.o.o., katere lastnik in direktor je Sašo Peče, bivši poslanec Državnega zbora RS, ki je s tem pridobil neupravičeno premoženjsko korist v višini 98.400,00 evrov; • v nasprotju z dolžnostjo izogibanja nasprotju interesov posredoval in dosegel imenovanje Dušanke Jurenec za prokuristko družbe Farmadent, d.o.o., ki je s tem pridobila premoženjsko korist v višini 9.899,91 evrov bruto plače za vsak mesec opravljanja prokure; • v nasprotju z dolžnostjo izogibanja nasprotju interesov posredoval in dosegel sklenitev pogodbe med družbo Farmadent, d.o.o. in odvetnikom Zvonkom Kolškom, ki je s tem pridobil premoženjsko in nepremoženjsko korist pri opravljanju storitev pravnega svetovanja ter zastopanja omenjene družbe; • v nasprotju s svojimi pooblastili in dolžnostmi posredoval in dosegel sklenitev kreditne pogodbe med družbo Farmadent, d.o.o. in družbo RTS, d.o.o. v višini 100.000,00 evrov.

Komisija je glede na zbrane podatke in dokaze tudi ocenila, da izkazana ravnanja župana Franca Kanglerja predstavljajo ponavljajočo in sistematično zlorabo javne funkcije, pooblastil ter drugih pristojnosti v nasprotju z zakonom in pravno dopustnimi cilji ter s tem ravnanje v nasprotju z minimalnimi standardi integritete javnega funkcionarja, kot jo opredeljuje 3. točka 4. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Oziroma zapisano v »nepravnem« jeziku: sistematičen klientelizem župana in z njim povezanih oseb na škodo javnih sredstev ter javnih podjetij.

V zaključku je komisija sprejela tudi več sklepov, naslovljenih na mestni svet in družbo Farmadent, d.o.o., z namenom odprave škodljivih posledic, svoje ugotovitve pa je skupaj s pridobljeno dokumentacijo in drugimi dokazili kot ovadbo odstopila pristojnim organom odkrivanja in pregona zaradi utemeljenega suma storitve več kaznivih dejanj, ki se preganjajo po uradni dolžnosti.

Celotno besedilo odločitve z obrazložitvijo je dostopno na spletnih straneh komisije v rubriki Odločitve in mnenja komisije:www.kpk-rs.si/sl/nadzor-in-preiskave/odlocitve-in-mnenja-komisije/zakljucne-ugotovitve/11/2012/ugotovitve-o-konkretnem-primeru-v-zadevi-zupana-mestne-obcine-maribor-in-povezanih-oseb-ter-odgovori-obravnavanih-oseb

Ministerstvo za Finance je ugotovilo kup nepravilnosti pri projektu "nabave mariborskih radarjev."

Ima 10 kazenskih ovadb!!

Komentarji