Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška

35930 OGLEDOV 122 KOMENTARJEV

Predlagam opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška zoper javni red in mir, še zlasti v nočnem času med 22. in 6. uro. Dosedaj je urejeno tako, da žrtve pred motečim lajanjem nismo zakonsko zaščitene.

Zaradi tega bi bilo potrebno nekoliko spremeniti obstoječi Zakon o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) (Uradni list RS, št. 70/2006 z dne 6. 7. 2006). Dosedanji 8. člen ZJRM-1 govori o povzročanju hrupa s strani človeka, nič pa o povzročanju hrupa s strani živali v lasti človeka.

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 20.000 tolarjev do 50.000 tolarjev.

(2) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 25.000 tolarjev.

(3) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 100.000 tolarjev do 600.000 tolarjev.

(4) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena kaznuje z globo od 50.000 tolarjev do 100.000 tolarjev.

Predlagam spremembo 8. člena ZJRM-1, kot navajam:

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 83,46 EUR do 208,65 EUR.

(2) Imetnika živali, katera med 22.00 in 6.00 uro s ponavljajočim motečim oglašanjem moti mir in počitek ljudi, se kaznuje z z globo 208,65 EUR.

(3) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 104,32 EUR.

(4) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 417,29 EUR do 2503,76 EUR.

(5) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena kaznuje z globo od 208,65 EUR do 417,29 EUR.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odloke, v katerimi imajo pasje lajanje opredeljeno kot prekršek, imajo že sprejete občine Kranjska Gora, Žirovnica, Tržič, Šempeter-Vrtojba, Litija, Kuzma, Vitanje, Štore, Cerknica, Trzin, MO Nova Gorica, Osilnica ter še nekatere druge. Pametno bi bilo torej, da se pasje lajanje kot prekršek sprejme še na državni ravni. Še najbolj daleč je šla Občina Šempeter-Vrtojba, ki je zaščiti in oskrbi domačih živali namenila cel odlok.

http://www.uradni-list.si/1/content?id=46934

20 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marjan Bizilj 85 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 2. 2010

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Zakon o varstvu javnega reda in miru ureja varstvo javnega reda in miru ter določa ravnanja posameznikov, ki pomenijo kršitve javnega reda in miru (JRM) na javnem kraju ali v zasebnem prostoru. To pomeni, da so predmet tega zakona tista ravnanja, ki jih povzročijo posamezniki s svojim delovanjem in imajo za posledico bodisi ogrožanje drugih oseb ali pa ogrožanje varnosti kot dobrine. Pri pripravi zakona je kot izhodišče uporabljen tudi 34. člen slovenske Ustave, ki določa, da ima vsakdo pravico do osebnega dostojanstva in varnosti. Državne oblasti in posamezniki, brez izjem, so dolžni spoštovati pravico do osebnega dostojanstva in varnosti. V tem pogledu je pravica do osebnega dostojanstva in varnosti najprej obrambna pravica pred posegi državne oblasti in posameznikov (Komentar Ustave RS, str. 363). V Zakon o varstvu javnega reda in miru je le ena določba, ki se nanaša na kršitve z uporabo živali. Tako je v 19. členu določeno, da stori prekršek posameznik, ki s ščuvanjem ali razkazovanjem živali povzroči občutek strahu ali ogroženosti. Iz dikcije je jasno razvidno, da gre za dejanje posameznika, ki žival uporabi za zastraševanje, motenje ipd., ne gre pa za inkriminiranje obnašanja živali. Razloge za nenehno lajanje psov je med drugim možno iskati v morebitni bolezni živali, slabem počutju, strahu, reagiranju na vsiljivca ipd. in jih kot take ni možno obravnavati kot kršitve posameznika v okviru javnega reda in miru. To področje je urejeno s posebnim zakonom (Zakon o zaščiti živali), ki ureja tudi obveznosti lastnika oziroma skrbnika živali. Glede na zgoraj navedene ugotovitve menimo, da teh ravnanj živali ni mogoče urejati z Zakon o varstvu javnega reda in miru, ampak z zakonom, ki že vsebuje določbe o ravnanju lastnika oziroma skrbnika živali.

Odziv Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Veterinarska uprava RS (VURS) je preučila predlog glede opredelitve pasjega laježa kot prekršek in ugotavlja, da takšen predlog po vsebini ne sodi v Zakon o zaščiti živali. Navedeni zakon ureja odgovornost ljudi za zaščito živali, to je zaščito njihovega življenja, zdravja in dobrega počutja; določa pravila za dobro ravnanje z živalmi; določa, kaj se šteje za mučenje živali in katera ravnanja oziroma posegi na živalih so prepovedani; določa pogoje, ki jih je treba za zaščito živali zagotoviti pri reji živali, prevozu, izvajanju določenih posegov in poskusov na živalih, zakolu in usmrtitvi živali; ureja postopek, pravice in obveznosti v primerih, ko gre za zapuščene živali; določa pogoje za društva, ki na področju zaščite živali delujejo v javnem interesu; določa nagrade in priznanja na področju zaščite živali; ureja nadzorstvo nad izvajanjem tega zakona ter kazenske sankcije za kršitelje določb tega zakona. Uradni veterinar torej ne more biti pristojen za nadzor nad pasjim laježem, saj je njegova naloga nadzorovati izvajanje predpisov na področju zaščite živali in ravnanja z živalmi. Pasji lajež, ki je moteč za stanovalce, predstavlja pravno gledano vznemirjanje, glede katerega je v 99. členu Stvarnopravnega zakonika predvideno pravno varstvo na naslednji način: (1) Če kdo tretji protipravno vznemirja lastnika ali domnevnega lastnika, in sicer kako drugače, ne pa z odvzemom stvari, lahko lastnik oziroma domnevni lastnik s tožbo zahteva, da vznemirjanje preneha in se prepove nadaljnje vznemirjanje. (2) Če je bila z vznemirjanjem iz prejšnjega odstavka povzročena škoda, ima lastnik pravico zahtevati njeno povrnitev po splošnih pravilih o povrnitvi škode. V primeru, da predlagatelj želi še dodatno ureditev, bi navedeno lahko urejal Zakon o javnem redu, glede česar se je pristojno Ministrstvo za notranje zadeve že izreklo, da ta zakon ureja varstvo javnega reda, ki je porušeno zaradi aktivnosti ljudi, bodisi da bi to urejale posamezne občine z odlokom, kot je to ponekod že urejeno. Po vsebini predloga VURS sicer ugotavlja, da tudi, če se predpiše prepoved lajanja, je le to težko preprečiti, saj so dejavniki, ki sprožajo lajanje različni, tudi sicer je težko doseči, da pes, ki je zaradi nečesa vznemirjen, ne bi lajal ali, da se lajež ne bi slišal (npr. stanovansjki blok). Glede na navedeno menimo, da je bolj smiselno reševanje tega problema npr. s hišnim redom v stanovanjskem bloku (prepoved posedovanja živali) ali s tožbo, kot izhaja iz dosedanje ureditve.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 16. 1. 2010 | 19:47:56

Opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška

Predlagam opredelitev motečega pasjega lajanja kot prekrška zoper javni red in mir, še zlasti v nočnem času med 22. in 6. uro. Dosedaj je urejeno tako, da žrtve pred motečim lajanjem nismo zakonsko zaščitene.

Zaradi tega bi bilo potrebno nekoliko spremeniti obstoječi Zakon o varstvu javnega reda in miru (ZJRM-1) (Uradni list RS, št. 70/2006 z dne 6. 7. 2006). Dosedanji 8. člen ZJRM-1 govori o povzročanju hrupa s strani človeka, nič pa o povzročanju hrupa s strani živali v lasti človeka.

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 20.000 tolarjev do 50.000 tolarjev.

(2) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 25.000 tolarjev.

(3) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 100.000 tolarjev do 600.000 tolarjev.

(4) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali drugega odstavka tega člena kaznuje z globo od 50.000 tolarjev do 100.000 tolarjev.

Predlagam spremembo 8. člena ZJRM-1, kot navajam:

8. člen

(povzročanje hrupa)

(1) Kdor na nedovoljen način med 22.00 in 6.00 uro moti mir ali počitek ljudi s hrupom in ne gre za nujne interventne-vzdrževalne posege, se kaznuje z globo od 83,46 EUR do 208,65 EUR.

(2) Imetnika živali, katera med 22.00 in 6.00 uro s ponavljajočim motečim oglašanjem moti mir in počitek ljudi, se kaznuje z z globo 208,65 EUR.

(3) Kdor z uporabo televizijskega ali radijskega sprejemnika, drugega akustičnega aparata ali akustične naprave ali glasbila moti mir ali počitek ljudi in to ni posledica dovoljene dejavnosti, se kaznuje z globo 104,32 EUR.

(4) Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik ali samostojna podjetnica posameznica (v nadaljnjem besedilu: samostojni podjetnik posameznik) ali posameznik ali posameznica, ki samostojno opravlja dejavnost (v nadaljnjem besedilu: posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost), ki stori prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena, se kaznuje z globo od 417,29 EUR do 2503,76 EUR.

(5) Odgovorna oseba pravne osebe ali podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ki zaposluje druge osebe, se za prekršek iz prvega ali tretjega odstavka tega člena kaznuje z globo od 208,65 EUR do 417,29 EUR.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Odloke, v katerimi imajo pasje lajanje opredeljeno kot prekršek, imajo že sprejete občine Kranjska Gora, Žirovnica, Tržič, Šempeter-Vrtojba, Litija, Kuzma, Vitanje, Štore, Cerknica, Trzin, MO Nova Gorica, Osilnica ter še nekatere druge. Pametno bi bilo torej, da se pasje lajanje kot prekršek sprejme še na državni ravni.

Komentarji