Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Znebimo se nepovratne embalaže in plastenk ter omogočimo ljudem dodaten zaslužek
 
Mojca K
Ogledov: 10835
Predlog poslan 11.11.2009
Arhivirano
Zadnja sprememba 12.11.2009 08:59:41

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (50)   Popravki predloga  


Prvi predlog:

Naj se uvedejo plastenke kot povratna embalaža - embalaža za recikliranje.

Trgovci bi denar, ki ga bodo izplačali občanom za povratne plastenke dobili iz Fonda za zaščito okolja, ki naj se ustanovi na Ministrstvu za okolje in prostor. Proizvajalec ali uvoznik mora za vsako proizvedeno ali uvoženo povratno embalažo - plastenko, ki jo plasira na tržišče, prispevati v fond za zaščito okolja.

Drugi predlog:

Predlagam, da uvedemo odkup vse nepovratne embalaže in sicer: steklene, večslojne kartonske, PET (polyetyleni) in druge plastične embalaže ter kovinske embalaže za pijače in mlečne napitke.Denarno nadomestilo za posamezno nepovratno embalažo naj se črpa iz Fonda za zaščito okolja.

 


Ključne besede reciklaža, skrb za okolje, pomoč ogroženim, plastenke
Kategorija: Okolje in prostor


Zadnji komentarji:

daregre | 03.05.2010 | 17:00
zdaj bomo pa čakali in čaaakali, dokler se vse skupaj ne pozabi...
Mojca K | 09.02.2010 | 23:24
No pa smo dočakali - danes je gospod Žarnić - bodoči minister za okolje in prostor na predstavitvi omenil, da bo iz Hrvaške "uvozil" sistem vračila plastenk. 
No mogoče pa bo moj predlog le ugledal zeleno luč!! 
Mojca K | 30.01.2010 | 18:01
Tudi jaz se sprašujem, če se na ministrstvu zavedajo zakaj so tam v službi. Saj ni čudno, da se dogajajo take stvari. 
Problem plastenk je potreben podrobne analize in novih rešitev, ne pa samo prepis obstoječega zakona. Najlažje se je sklicevati na zakon in nič narediti. Pa kje je še svet slišal, da je kavcije lahko nepravična ????!!! 
Ne vem, nimam besed in nad odgovorom sem totalno razočarana!

Tipsy | 24.01.2010 | 14:45
 
Glede na odgovor ministrstva, me zanima, če na tem ministrstvu pišejo odgovore študentje? 
Erjavca zamenjat, pa še vse ostale sekretarje, pa nekaj kompetentnih ljudi na prava mesta. Piše se leto 2010, še v Indiji posvečajo takim temam več pozornosti in resnejše odgovore.
andrejček | 04.01.2010 | 16:45
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
Tipsy | 03.01.2010 | 18:38
 
Kje je pa odgovor pristojnega organa? Glasov je bilo dovolj.
moderatorBP | 04.01.2010 | 09:13
Odgovor pripravlja Ministrstvo za okolje in prostor. Po njihovih zagotovilih bodo kmalu zaključili z njegovim usklajevanjem in ga posredovali v objavo.
Teodor Goznikar | 28.12.2009 | 01:51
 
Hrvaska ima zelo lepo reseno vprasanje glede PET embalaze ...
http://www.fzoeu.hr/hrv/pdf/iskazivanje_maloprodajne_cijene.pdf
Škratek | 13.12.2009 | 19:56
Podpiram vse vaše predloge v smeri bolj odgovornega ravnanja z našim okoljem: slabše res ne more biti, kot je :-(

Danes sem na sprehodu ob poti/cesti videla neznansko število pločevink od ppiva, nekaj plastenk in celo steklenice žganih pijač. Vsakemu je očitno, da je "embalaža" priletela iz avtov, ki se vozijo po cesti....:-( 

Nekaterih ne bo v "višjo stopnjo kulture" prisililo nič drugega kot udarec po žepu; zato predlagam ukrep vračanja (proti plačilu) vse nepovratne embalaže. 

Hkrati pa se nadejam, da lahko mogoče še v tem življenju doživim tudi odpravo plastike vseh vrst povsod tam, kjer ni nujna...oziroma prehodno vsaj plačevanje (in ne poceni) za vsako plastično vrečko (doma jih imamo še preveč in lakho se navadimo, da jih imamo pri sebi, dokler jih dokončno ne uničimo in damo v reiklažo).

kaj v tej smeri počnejo na pristojnih državnih službah?
Luka Veliki | 07.12.2009 | 04:06 Prikaži
Ta embalaža ne onesnežuje narave, saj je odložena v smetiščih ki so na koncu pod zemljo. Tako kot je narava nafto ustvarila pod zemljo, lahko tudi mi embalažo primerno odložimo, v vodotesna smetišča, ki jih tudi vodotesno zapremo.

Predlog je neumen, na ravni misic.
KatjaC | 12.12.2009 | 18:00 Prikaži
Ta embalaža še kako onesnažuje naravo. Zelo malo, če sploh kaj, se je odloži v vodotesna smetišča pod zemljo. Pa tudi če bi temu bilo tako, bi morali izkopati ogromne površine, ker se take embalaže ustvari neizmerne količine. Z vašim predlogom se pojavi cela vrsta stroškov, izkop je le začetni: na čigavih ramenih bo "pakiranje", kontrola in vzdrževanje vedno večjega števila smetišč?
Večina embalaže in drugih tovrstnih odpadkov konča vse kje drugje kot pa primerno uničena ali skladiščena (npr. po Tihem oceanu plava količina smeti, ki je že po površini primerljiva s Francijo). Zato je predlog več kot dober: spodbuja ekonomičnost poslovaja in viša okoljevarstveno zavest z ohranjanjem naravnih virov (npr. obupne količine nafte in vode se porabijo za proizvodnjo plastenk).

P. S.
Nasvet: če menite, da ne sodite na raven nekaterih misic (ja, med njimi se najdejo tudi umne), potem se izognite tovrstnim podcenjevalnim komentarjem.
ales | 18.12.2009 | 19:27 Prikaži
Če je tukaj kaj lahko neumnega, sto to vsekakor samo vi s tako bolanim komentiranjem, gospod Luka ...
connel | 06.12.2009 | 12:11
Za
M. G. | 27.11.2009 | 11:14
Naj se na primer uvede sistem, ki preverjeno deluje v Nemčiji. Ko kupiš pijačo, se za vsako plastenko ali aluminijsto piksno plača kavcija. Obstajata dve vrsti plastičnih steklenic: za večkratno in za enkratno uporabo. Na vsaki steklenici piše, za kakšno vrsto embalaže gre. V vsaki trgovini je ena mašina, ki sprejema plastične steklenice za večkratno rabo, in ena mašina, ki sprejema plastične steklenice za enkratno rabo in piksne. Nato dobiš bon, ki ga unovčiš na blagajni. Enako velja seveda za stekleno embalažo. Če bodo vpleteni jamrali, da bo to prezapleteno, predrago ali neizvedljivo, naj si ogledajo nemški sistem in ukrepajo. 
ales | 27.11.2009 | 11:29
Zanimiv sistem, morali bi podati nov predlog...morda, če bo sprejet predlog gospe Mojce...da se ga nadgradi. Še vedno ostaja nerešeno, kam z vso odvečno embalažo, ki ne bo označena. Tista je dobro definarana v tem predlogu.
Cheruviim | 19.11.2009 | 16:46
Pa še dodatek k temu, kar sem že zapisal. Današnji dogodek:
Komunalna služba našega mesta je prišla prazniti zbiralnike za papir in plastiko (nisem videl, če tudi za steklo). In kaj vidim? Oba zabojnika stresa v isti kontejner. Ali naj verjamem, da nekdo na sedežu komunalnega podjetja spet ločuje plastiko od papirja? Seveda sem takoj pisal komunali, jasno pa da še nisem dobil odgovora. Toliko o recikliranju. 
Tipsy | 19.11.2009 | 22:12
 
Svašta. Kje pa je to bilo? Mogoče si malo mimo pihnil s pisanjem komunali, jaz bi probala slikat pa poslat sliko na inšpektorat ali pa še boljše jih isti moment poklicat sigurno je kakšen inšpektor prost pa lahko takoj zadevo preveri. 
Mojca K | 20.11.2009 | 16:53
Žalostno ...
Moram pa reči, da sem jaz videla "pravilno" praznenje zbiralnikov. Nekje v roku ure in pol so trije avtomovili - kontejnerji prišli in izpraznili vsak svoj zbiralnik ... 
Cheruviim | 19.11.2009 | 16:31
Naj dodam še svoj pisker.
1. Morda bi veljalo obdavčiti vso nerazgradljivo embalažo. Prideš domov iz trgovine in ko vse odpakiraš, vržeš v smeti cel kup nepovratne embalaže. Najbolj me motijo ultratanke plastične vreče za sadje in zelenjavo. Da o rokavicah, ki jih odvržemo kar v trgovini, sploh ne govorimo. Čemu so sploh namenjene? Da z rokavicami prenesem umazanijo s krompirja na jabolka, da jih ne okužim s prašičjo gripo ali da ne dobim tifusa?
2. Vračljive steklenice? DA! Plastenke? Ne, v nobeni obliki. Poleg izločanja škodljivih snovi se, v nasprotju s tem kar nam pravijo, plastenk ne da reciklirati. No, samo enkrat, potem pa je konec. Ne gre za neskončen krog: plastenka, smeti, stalimo, nova plastenka, spet smeti itd, temveč za en sam ciklus: plastenka, smeti, stalimo, sivo-rjava plastična zmes, uporabna kvečjemu kot ograja ob avtocesti in konec.
3. Steklenice so lahko vir dohodka za mnoge. Če pa multinacionalke tarnajo, da nimajo zaslužkov, naj kar tarnajo, ker vemo, da to ni res. V Nemčiji so potrošniki prisilili kokakolo, da svoje pijače (Coca-Cola, Fanta, Sprite) prodaja brez embalaže. Prideš s svojo posodo v market in si natočiš. Pa naj še kdo reče, da se ne da.
Mojca K | 20.11.2009 | 16:37
Peter pozdravljen,
se strinjam, da bi bilo nujno nekoč nekdaj plastenke ukiniti, vendar se to, žal, ne bo zgodilo tako kmalu - do takrat pa bi bilo dobro plastenke vračati, pa čeprav se lahko reciklirajo samo enkrat. Saj tudi papir (tako pravijo) se lahko reciklira samo enkrat!

Priznam, tudi meni gredo na živce tiste tanke vrečke za sadje in zelenjavo - še za njih bo potrebno nekaj pogruntati!
Roman Marguč | 18.11.2009 | 18:10
Strinjam se z vsemi dobro mislečimi predlogi vendar se bojim, da z vračanjem razne embalaže ne bomo uspešni. Velikokrat se sliši, da so stroški zbiranja veliko dražji kot  je vredna embalaža pa naj si gre za steklenice, pločevinke ipd. Če poslušate proizvajalce pijač vsi trdijo, da je čiščenje vrnjene embalaže dražje kot pa izdelava nove. Kaj hočem povedati? Vedno je vprašanje samo dobiček delodajalca in njim je malo mar za naravo in ljudi v tej naravi. 
Jaz žal vidim rešitev le v taki zakonodaji, ki bo prepovedala izdelavo take embalaže (plastenk, pločevink in predvsem polivinilastih vrečk). Nič ne bo bolje, če bo prepovedana samo uporaba, ker  tega itak ne bo nihče upošteval. V nekaterih občinah je zaživelo ločevanje odpadkov posledica je dražja storitev komunalcev, ne glede na to, da pridobijo zelo veliko plastenk in pločevink in me hudičevo zanima kam gre denar od tako zbrane embalaže.
LP
ales | 18.11.2009 | 18:36
Gospod Roman: predlog gospe Mojce K pravzaprav govori prav o tem, za kar se vi sprašujete v zadnjem stavku. V primeru, da gre predlog "skozi", se vam ne bo treba spraševati, kam bo šel denar od zbrane embalaže, s prstom boste lahko pokazali na ljudi, ki imajo nekaj od tega in bosi boste lahko tekali po naravi, ki bo očiščena od svinjarije vseh vrst!
Tipsy | 18.11.2009 | 16:12
 
(kopiram iz druge teme - gre za isto stvar)
Podpiram predlog
o katerem že dalj časa razmišljam, ko pobiram vrečke, piksne, steklenice ipd. po gozdu za drugimi. :( Ja, tudi taki norci obstajamo. Ampak ne zato, da služim na Hrvaškem s tem.) :)

- absolutno sem za obdavčit plastično embalažo in nosilne vrečke, da bodo dražje kot so trenutno papirnate. 
Ali pa po zgledu Japonske, celo nekaterih vzhodno Afriških držav!,Bangladeša (2002!), Singapurja , Južne Afrike, itd. popolnoma PREPOVEDAT zastonj plastične vrečke v trgovinah. Ljudje bi jih veliko manj porabili če bi jih morali kupiti. Žal tega predloga ne moremo izvoziti, ker so nas že mnogi prehiteli. :-) Nobenemu ni v ponos morje plastičnih vrečk ki visijo z vej dreves ob rekah v tako lepi državi.

- isto tako obdavčitev pločevink, saj so te poleg plastike največji onesnaževalec pri nas. Vsekakor vzpodbujanje vračanja embalaže (kakršnekoli že) ker drugače konča vse ob naših cestah, poteh, gozdovih, itd. ) in po zgledu Hrvaške narediti embalažo vračljivo.

- vzpodbujat podjetja, ki proizvajajo, s subvencijami, da se preusmerijo v vračljivo embalažo npr. steklenice.

- kot vzgled: na Madžarskem, kjer sem bila v hotelu so imeli vso vodo za prodajo v steklenicah in ne v plastenkah, mleko isto v steklenicah. 
Mojca K | 20.11.2009 | 16:46
Saj tudi pločevinke, embalaža mleka, sokov ... so v mojem drugem delu predloga omenjene!

Znebimo se nepovratme embalaže in plastenk ter omogočimo ljudem dodaten zaslužek


Prvi predlog:

Naj se uvedejo plastenke kot povratna embalaža - embalaža za recikliranje.

Trgovci bi denar, ki ga bodo izplačali občanom za povratne plastenke dobili iz Fonda za zaščito okolja, ki naj se ustanovi na Ministrstvu za okolje in prostor. Proizvajalec ali uvoznik mora za vsako proizvedeno ali uvoženo povratno embalažo - plastenko, ki jo plasira na tržišče, prispevati v fond za zaščito okolja.

Drugi predlog:

Predlagam, da uvedemo odkup vse nepovratne embalaže in sicer: steklene, večslojne kartonske, PET (polyetyleni) in druge plastične embalaže ter kovinske embalaže za pijače in mlečne napitke.Denarno nadomestilo za posamezno nepovratno embalažo naj se črpa iz Fonda za zaščito okolja.

 


Ključne besede: reciklaža, skrb za okolje, pomoč ogroženim, plastenke