|
varčevanje in zaporniki
Že nekaj časa nazaj je bila ena dokumentarna oddaja, kako imajo nekje v Ameriki urejeno vse kar se tiče zaporov. Zaporniki gradijo ceste, šole, vodovod, kanalizacijo... skratka vse, za kar je prej država najemala druga podjetje in jih plačevala z davkoplačevalskim denarjem. 1200 evrov davkoplačevalskega denarja porabimo na mesec za enega zapornika! Sama, ki nisem nikoli prestopila meje zakona, pa moram biti zadovoljna, da hodim 8 ur na dan delat in dobim pol manjši znesek , s tem, da si moram sama priskrbet streho nad glavo, plačat vodo, elektriko, ogrevanje, potem pa sem lahko še srečna, če mi ni treba (skupaj z otroki vred)konec meseca še stradat. Tisti, ki so prestopili prag zakona, se pa pritožujejo, da nimajo vsak svoje sobe, da hrana ni dobra... in ne vem kaj še vse bi imeli, pa nič delali! Varuh človekovih pravic in ša kakšen tak zraven naj se ne oglaša preveč, ker naj se najprej vpraša, kdo je komu najprej kratil človekove pravice. Zapornik je izgubil svoje pravice, ko je kršil človekove pravice svoji žrtvi. Potemtekem se tudi meni in mojim otrokom kršijo človekove pravice, ker mi minimalna plača ne omogoča normalnega življenja (brez stradanja in večnega odrekanja, da si obdržimo streho nad glavo). Zakaj zapornikom ves ta luksuz brez dela? Naj si zaslužijo ta denar, ki ga država porabi za bivanje za zapornika; če moramo vsi delati, da se lahko preživljamo, naj delajo tudi zaporniki. Tisti, ki pa ne bi hotel delat, pa dobi samo kruh in vodo in ničesar drugega. Pozitivnih učinkov bi bilo vsaj toliko: -zaporniki se ne bi dolgočasili in smilili sami sebi. -z delom bi pridobivali delovne navade in izkušnje, ki bi jim koristile v življenju po prenehanju zaporne kazni – več znaš, večja možnost, da dobiš zaposlitev - posledično bi bilo manj povratnikov, ker človek, ki ima delo, opravi manj kaznivih dejanj - če bi delali v zaporu, bi bilo življenje v zaporu manj lagodno in bi bilo tudi manj povratnikov - država bi lahko ogromno privarčevala: zaporniki bi si sami zaslužili ta denar, ki se porabi za bivanje v zaporu in ker ne bi bilo treba porabljat davkoplačevalskega denarja za podjetja, ki bi gradila ceste, šole...
Zadnji komentarji:
Sramota je, da zaporniki živijo že pred kaznijo na tuj račun kaj šele med prestajanjem kazni. Zaslužiti bi morali za vse stroške in še za spodobno življenje vsaj enega leta po prestani kazni. Za hujše kriminalce pa odpreti goli otok.
Če bi kdo prebral ustavo, zakone in mednarodne konvencije bi vedel, da je prisilno delo prepovedano. Seveda pa je zaželeno, da tudi zaporniki delajo in tudi njihova prevzgoja, ki je zaupana zaporniškim pedagogom, temelji med drugim na tej predpostavki. Vendar je tu en problem. Zavodi za prestajanje kazni zapora enostavno niso sposobni zagotoviti dela tudi za vse tiste obsojence ki bi želeli delati. Krivda pa ni na zavodih temveč na gospodarski situaciji, ker dela enostavno ni. Nisem pa pristaš tega, da bi zaporniki prenašali kamenje iz enega kota dvorišča na drugega. To so namreč morali početi na Golem otoku. Sistema funkcioniranja Golega otoka pa vam tukajle ne bi razlagal niti tega ali so bili vsi krivi ali ne. (Sicer pa je bila edina krivda krivih, da so bolj verjeli tov. Stalinu kot tov. Titu. Da pa sta se na daljši rok oba motila je pokazal čas.) Prav tako se pojavi problem plačila. Pričakuje se, da bo zapornik, ki bo delal za to delo prijel neko plačilo, ki ga porabi za priboljške, obvezni depozit za ureditev razmer po prestani kazni in za morebitno pomoč svoji družini. Če je plačilo za celomesečno delo le nekaj deset evrov je to potem žal nesmiselno. Toliko o tem. Glede tajkunov pa mislim, da v kolikor bodo koga zaprli, sta na Dobu že urejena dva nadstandardna bloka. Sicer pa nisem pristaš zapiranja tajkunov. Naj gospodje vrnejo denar pa je O.K. Bili so namreč časi, ko je vsakdo v tej državi sanjal da bi postal tajkun, pa nisi prišel zraven. Kralj Aleksander Karađorđevič je ob ukinitvi političnih strank v kraljevini Jugoslaviji komuniste zaprl kar med navadne kriminalce, ostale veljake političnih strank pa v nekakšen hišni pripor. Tako vemo, da je bil dr. Anton Korošec - SLS v hišnem "priporu" na Jadranu, kjer je normalno funkcioniral in sprejemal obiske. Ta isti dr. Anton Korošec je po marseilskem atentatu postal celo notranji minister in predsednik vlade. Tako, da ni nikoli vse izgubljeno! Glede ameriških filmov iz petdestih let, kjer pazniki jahajo konje z winčesterkami v rokah, jetniki pa z okovi na nogah obirajo bombaž, kopljejo jarke ali nasipajo gramoz na ceste itd. pa naj povem, da je pred precej leti nekaj podobnega obstajalo tudi v SFRJ, sicer v malo manj pompozni obliki. Mislim pa, da zaenkrat takšnih potreb ni, ker imamo dovolj delavcev ki bi delali na javnih delih pa dela celo tam ne dobijo. Sicer naj za konec povem, da nisem noben varuh arestantovih pravic. Vendar se je penološka stroka dolga leta borila, da je ustvarila tudi za zaprte osebe pogoje za "človeka vredno prestajanje zaporne kazni". Niso vsi slabi in niso vsi dobri. Nekateri so to počeli iz koristoljubja, druge je v to prignala osebna stiska. Zakon je pač zakon, za vse enak. In vsakdo, ki bi danes rad v areste vpeljal torturo, pa inkvizicijo, pa temnice, pa plesnov kruh in postano smrdljivo vodo, pa bičanje in potem še posuti s soljo po hrbtu, pa še kakšno norost; naj ve, da ima v arestu vsak svojo opeko (ure in dneva ne pove nobena pratika). Z arestanti ne bomo rešili finančne krize, so nujno zlo, povsod jih imajo. Ko pa pridejo ven so čisto navadni ljudje prisotni povsod okrog nas. Če se nekateri radi vračajo v arest pa je to njihov problem. Za danes si še ne želimo ameriških zaporov in ameriškega pravosodja. Se pa zna zgoditi, da bodo nekoč postali nujnost, da drugače enostavno ne bo šlo. Čim pozneje tem bolje.
Kdo pa zagovarja človekove pravice osebi, katero je ta zapornik ubil, posilil,... Koliko zapornikov poznaš da jih tako zagovarjaš in so se prevzgojili? Pošten človek je pošten ali pa ne. Vsi v zaporu bi lahko delali javna dela ali misliš da so javna dela tudi sramotna za zapornike in niso sramotna za POŠTENE državljane. Ker so vsi zaporniki obsojeni v imenu ljudstva imajo ljudje pravico vedeti, kateri so ti zaporniki in bi po mojem morali biti oblečeni v posebne uniforme, da bi jih vsi videli in prepoznali!!!
@AntiNWO Neumnost je relativna. Je rekel modri Luther King Jr. : "Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity. " Citiram: "V letu 2011 je bilo povprečno dnevno stanje zaprtih oseb 1337, kar je v primerjavi z letom 2010 2,7 % zmanjšanje. Povprečni oskrbni dan v letu 2011 je znašal 83 EUR (ali 3,5 % manj kot leta 2010)." Celotno letno poročilo za leto 2011 najdete tukaj: http://www.mpju.gov.si/fileadmin/mpju.go..no_porocilo_2011.pdf Pa, da Vam prihranim iskanje - stran 101, 102.. prosim ne pozabite tudi malo pobrskati po celotnem poročilu, da ne bo šlo celotno poročilo Ministrstva za pravosodje kvragu (tisk so tudi plačali).. poiščite še odstavek o brezplačnem šolanju :DD In Kaj boste naredili sedaj?
PROTI!!!!!! Suznjelastnistva ne podpiram!!!!!!!! Vsi, ki si želite srečnega in lagodnega življenja v zaporu - to je res enostavno izvedljivo, ne cincajte in se pritožujte, oropajte kakšno banko, pa boste tudi vi srečni in preskrbljeni do konca življenja.
Enako se strinjam tudi jaz, da bi morali zaporniki delati!!!!!! In to ne v delavnicah, ki jih imajo v zavodih, ampak na terenu. Se pravi obvezno delo pri gradnji recimo železniške proge od MS do Kopra. Vsak dan bi lahko bili na terenu in si z tem zaslužili malco!!! Ne pa da se jim vse nosi k riti!!!! Za tiste, ki so pa begosumni in bi iz dela pobegnili se pa ve kaj jih bi čakalo...
Spoštovani vratar. Veš, da tvoje mnenje izredno cenim in spoštujem. Prav tako lahko razumem srd, jezo in bes ljudstva nad zaporniki. Če trdo in pošteno delaš za kos kruha in imaš na koncu še manj kot oni za rešetkami ali če ti je nekdo vlomil v stanovanje in pobral vse kar si dolga leta vkup spravljal, da ne govorim še o morilcih in posiljevalcih. Glede trdega dela (da se čelići!) na progi MS - KP pa tole. Skoraj polovica naših zapornikov je odvisnikov od prepovedanih drog in na metadonski terapiji. Te osebe pa so praviloma fizično tako-tako (sicer včasih radi igrajo nogomet). Se pravi, da bi pri delu na progi bile verjetno izgube žive sile že v prvem mesecu vsaj 30% (kolateralna škoda). Tako, da razen kakšnega novega invalida, finančnega efekta ne bi bilo (niti za malico!). V ameriških filmih kot zaporniki nastopajo okoreli mafijaši, to je močni fantje; izjemoma kakšen bel ovratnik (računovodja). Takšni so lahko resnično sodelovali pri izgradnji kakšne nove proge. To je seveda moje osebno mnenje, ki pa je lahko subjektivno. Samo še tole. Sam poznam nekaj primerov, ko so mladi fantje po prestani kazni iskali delo tudi na zavodu za zaposlovanje preko javnih del. Žal neuspešno, ker kot "bivši" odvisniki od prepovedanih drog nikakor niso uspeli opraviti zdravniškega pregleda na medicini dela.
Dober predlog in seveda ga podpiram! Včeraj smo objavili podobno različico za neplačnike preživnin, da je aboslutno sporno financirati nekoga, ki je dolžen denar svojemu otroku. Vabim Vas, da glasujete tudi za naš predlog. Prav tako je po zadnjih informacijah, dan zapora več kot 80 EUR. http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/3705/
Kdor verjame teji statistiki je neumen tako kot tisti, ki placuje toliko denarja in ima raje zapornike v zaporu namesto, da bi jih zaposlil. Zakaj za ta denar ne zaposlijo ljudi? A ni dovolj denarja? Cene pa bi morala protikorupcijska komisija kaj ukrepati, ce se zares toliko zapravlja denarja, saj razmislite malo no ali je mozno da se placa na zapornika 80*30=2400€= Za ta denar se lahko zaposli 2 osebe z minimalno placo, da pazijo na zapornika, ter ostane se ogromno denarja za hrano iz restavracije 5 zvezdic.
Letos so dobili še odškodnine, ker nimajo zahtevane kvadrature za bivanje! Res se jim predobro godi v primerjavi z delovnimi ljudimi! Kdo pa jih je silil, da so pristali v zaporu sedaj pa izsiljujejo za pravice.. Tudi dedlavec ima uradno pravico do poštenega plačila za delo a ga ne dobi, zgodi se pa nič. Zaporniki pa najdejo znanega odvetnika, ki jim "zrihta" odškodnine,ker imajo revčki prenizek standard... Zadnji čas to spremeniti i
Načeloma se strinjam, da bi lahko zaposlili zapornike, kot to počno v marsikateri drugi državi. Normalno je, da imajo zaporniki ne glede na zločin človekova pravice, zato se jih seveda v delo ne da prisiliti, lahko pa se jih minimalno plača. Res pa je, da bi potem do odžiralo delovna mesta drugim državljanom, kar pa spet ne bi bilo pravično.
Monika 1907! Pri nas imajo zaporniki veliko pravic, četudi so ti morilci, posiljevalci, se jim po zakonu ne sme kratiti njihovih pravic. Zagotovljenih imajo 5 obrokov dnevno (jaz in večina delovnih državljanov jih nima), veliko zapornikom tudi teče delovna doba, ne glede ali kaj počnejo. Zagotovljeno imajo zdravstveno oskrbo. Če ima zapornik težavo z želodcem ali prebavo, bodo le zanj pripravljali posebne obroke, ker jim pripada. Če pošljejo zapornika na delo in se bo pritožil, se bo takoj oglasila varuhinja človekovih pravic, da zapornika silijo v delo, posledično bo lahko zapornik tožil državo. Narobe svet.
Zaporniki nimajo prav nic prevec pravic, jim vse privoscim in prav je, da imajo vse zgoraj omenjene pravice!!!!!! Kar pa ni prav je to, da imamo mi premalo pravic, tako, da razmisljajte pravilno in borite se za vec svojih pravic ne pa, da jih skusate drugim odvzeti!!!!! Naucite se racjonalnega in odgovornega razmisljanja in vedenja in bo vsem bolje.
Žal pri nas prisilno delo ni dovoljeno, obsojeni kriminalci pa so vredni veliko, veliko več od na primer tistih poštenih državljanov, ki imajo to smolo da so ostali brez službe, in morajo živeti od socialne podpore.
Je ze prav da je tako kot je in ne si zeleti, da bi bilo drugace, ker nikoli ne veste, kdaj boste prisli na omenjen spisek kriminalcev za iti v zapor ali za v plinske celice, nekoc so bili to zidi, invalidi homoseksualci, ipd..., danes je lahko to vsak, ki stori kak manjsi prekrsek, oziroma ni zmozen placati poloznic.
moderator UKOM
Odziv objavljen: 28.11.2012 Odziv Uprave RS za izvrševanje kazenskih sankcij Skladno z 2. členom Konvencije Mednarodne organizacije dela št. 29 o prisilnem ali obveznem delu, pomeni izraz »prisilno ali obvezno delo« vsako delo ali storitev, ki zahteva od posameznika opravljanje dela, za katero se le-ta ni prostovoljno odločil, pod pretnjo kakršnekoli kazni. Ustava RS v 49. členu ter 4. in 5. člen Zakona o izvrševanju kazenskih sankcij (ZIKS-1) določajo pravice zapornikov, ki se nanašajo na delo in plačilo stroškov oseb, nad katerimi se vrši kazenska sankcija. Glede na te določbe bi bilo »obvezno delo zaprtih oseb« v nasprotju z zakonodajo. Ustava RS
5. člen Delo zaprtih oseb je sestavni del življenja v zaporu s ciljem aktivne vključenosti med prestajanjem kazni in večje možnosti za uspešno reintegracijo v družbo po prestani kazni, zato je osnovna usmeritev Uprave RS za izvrševanje kazenskih sankcij (URSIKS), da se delo zagotovi čim večjemu številu zaprtih oseb. Delo se zaprtim osebam zagotavlja predvsem v javnih gospodarskih zavodih (JGZ), pri hišnih delih (kuhinja, pralnica, vrt, vzdrževalna dela, itn.) in pri pravnih osebah zunaj zavoda. Največ zaprtih oseb dela v JGZ, ki opravljalo različne gospodarske dejavnosti. Usmeritev URSIKS je, da se zunaj zavoda omogoči delo vsem, ki za to izpolnjujejo zakonske pogoje (12. čl., 52. čl. ZIKS-1) in ne obstajajo varnostni zadržki. Prav tako je usmeritev, da se čim več del, ki so potrebna za nemoteno delovanje zaporskega sistema, opravi v lastni režiji (inštruktorji z obsojenci), saj se s tem ne omogoča samo delo zaprtim osebam, ampak tudi zniža stroške poslovanja. Na področju hišnih del se vseskozi zagotavlja nemoteno zaposlovanje potrebnega števila zaprtih oseb. Do večjih težav prihaja pri zagotavljanju dela v JGZ, ki so pretežno vezani na zunanji trg, saj je zaradi splošne gospodarske krize vse težje zagotoviti primerno delo za obsojence. Usmeritev URSIKS je, da se čim več del za potrebe zaporskega sistema, ki se ne dajo izvesti v okviru hišnih del, opravi v JGZ (samooskrba). V zadnjih dveh letih je bilo tako vse pohištvo za obsojence izdelano v JGZ Rinka, vključno s pohištvom za oba nova objekta v Zavodu za prestajanje kazni zapora Dob. Ker je osnovno poslanstvo JGZ zaposlovanje zaprtih oseb, Generalni urad URSIKS redno spremlja načrtovanje in izvajanje zaposlovanja (letni programi dela) in spodbuja k večjemu zaposlovanju. Na dan 17. 10. 2012 je bilo v eno od oblik dela vključenih 41 % zaprtih oseb, kar predstavlja vse kategorije zaprtih oseb (obsojence, pripornike, uklonilno zaprte, mladoletnike v prevzgojnem domu). Med obsojenci jih je na isti dan delalo več kot polovica, oziroma 52,6 %.
Povprečno dnevno stanje zaprtih oseb je bilo v letu 2011 1.337. Na dan 15. 11. 2012 je v slovenskih zaporih zaprtih 1.430 oseb, kar predstavlja znatno povečanje glede na preteklo leto.
Priloge:
» Uradni odgovor URSIKS (130.83 KB)
Predlog je sprejet, če prejme več glasov ZA kot PROTI, in ob pogoju, da je število glasov ZA vsaj 10
Žal pri nas prisilno delo ni dovoljeno, obsojeni kriminalci pa so vredni veliko, veliko več od na primer tistih poštenih državljanov, ki imajo to smolo da so ostali brez službe, in morajo živeti od socialne podpore.
Je ze prav da je tako kot je in ne si zeleti, da bi bilo drugace, ker nikoli ne veste, kdaj boste prisli na omenjen spisek kriminalcev za iti v zapor ali za v plinske celice, nekoc so bili to zidi, invalidi homoseksualci, ipd..., danes je lahko to vsak, ki stori kak manjsi prekrsek, oziroma ni zmozen placati poloznic.
Monika 1907! Pri nas imajo zaporniki veliko pravic, četudi so ti morilci, posiljevalci, se jim po zakonu ne sme kratiti njihovih pravic. Zagotovljenih imajo 5 obrokov dnevno (jaz in večina delovnih državljanov jih nima), veliko zapornikom tudi teče delovna doba, ne glede ali kaj počnejo. Zagotovljeno imajo zdravstveno oskrbo. Če ima zapornik težavo z želodcem ali prebavo, bodo le zanj pripravljali posebne obroke, ker jim pripada. Če pošljejo zapornika na delo in se bo pritožil, se bo takoj oglasila varuhinja človekovih pravic, da zapornika silijo v delo, posledično bo lahko zapornik tožil državo. Narobe svet.
Zaporniki nimajo prav nic prevec pravic, jim vse privoscim in prav je, da imajo vse zgoraj omenjene pravice!!!!!! Kar pa ni prav je to, da imamo mi premalo pravic, tako, da razmisljajte pravilno in borite se za vec svojih pravic ne pa, da jih skusate drugim odvzeti!!!!! Naucite se racjonalnega in odgovornega razmisljanja in vedenja in bo vsem bolje.
Načeloma se strinjam, da bi lahko zaposlili zapornike, kot to počno v marsikateri drugi državi. Normalno je, da imajo zaporniki ne glede na zločin človekova pravice, zato se jih seveda v delo ne da prisiliti, lahko pa se jih minimalno plača. Res pa je, da bi potem do odžiralo delovna mesta drugim državljanom, kar pa spet ne bi bilo pravično.
Letos so dobili še odškodnine, ker nimajo zahtevane kvadrature za bivanje! Res se jim predobro godi v primerjavi z delovnimi ljudimi! Kdo pa jih je silil, da so pristali v zaporu sedaj pa izsiljujejo za pravice.. Tudi dedlavec ima uradno pravico do poštenega plačila za delo a ga ne dobi, zgodi se pa nič. Zaporniki pa najdejo znanega odvetnika, ki jim "zrihta" odškodnine,ker imajo revčki prenizek standard... Zadnji čas to spremeniti i
Dober predlog in seveda ga podpiram! Včeraj smo objavili podobno različico za neplačnike preživnin, da je aboslutno sporno financirati nekoga, ki je dolžen denar svojemu otroku. Vabim Vas, da glasujete tudi za naš predlog. Prav tako je po zadnjih informacijah, dan zapora več kot 80 EUR. http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/3705/
Kdor verjame teji statistiki je neumen tako kot tisti, ki placuje toliko denarja in ima raje zapornike v zaporu namesto, da bi jih zaposlil. Zakaj za ta denar ne zaposlijo ljudi? A ni dovolj denarja? Cene pa bi morala protikorupcijska komisija kaj ukrepati, ce se zares toliko zapravlja denarja, saj razmislite malo no ali je mozno da se placa na zapornika 80*30=2400€= Za ta denar se lahko zaposli 2 osebe z minimalno placo, da pazijo na zapornika, ter ostane se ogromno denarja za hrano iz restavracije 5 zvezdic.
Enako se strinjam tudi jaz, da bi morali zaporniki delati!!!!!! In to ne v delavnicah, ki jih imajo v zavodih, ampak na terenu. Se pravi obvezno delo pri gradnji recimo železniške proge od MS do Kopra. Vsak dan bi lahko bili na terenu in si z tem zaslužili malco!!! Ne pa da se jim vse nosi k riti!!!! Za tiste, ki so pa begosumni in bi iz dela pobegnili se pa ve kaj jih bi čakalo...
Spoštovani vratar. Veš, da tvoje mnenje izredno cenim in spoštujem. Prav tako lahko razumem srd, jezo in bes ljudstva nad zaporniki. Če trdo in pošteno delaš za kos kruha in imaš na koncu še manj kot oni za rešetkami ali če ti je nekdo vlomil v stanovanje in pobral vse kar si dolga leta vkup spravljal, da ne govorim še o morilcih in posiljevalcih. Glede trdega dela (da se čelići!) na progi MS - KP pa tole. Skoraj polovica naših zapornikov je odvisnikov od prepovedanih drog in na metadonski terapiji. Te osebe pa so praviloma fizično tako-tako (sicer včasih radi igrajo nogomet). Se pravi, da bi pri delu na progi bile verjetno izgube žive sile že v prvem mesecu vsaj 30% (kolateralna škoda). Tako, da razen kakšnega novega invalida, finančnega efekta ne bi bilo (niti za malico!). V ameriških filmih kot zaporniki nastopajo okoreli mafijaši, to je močni fantje; izjemoma kakšen bel ovratnik (računovodja). Takšni so lahko resnično sodelovali pri izgradnji kakšne nove proge. To je seveda moje osebno mnenje, ki pa je lahko subjektivno. Samo še tole. Sam poznam nekaj primerov, ko so mladi fantje po prestani kazni iskali delo tudi na zavodu za zaposlovanje preko javnih del. Žal neuspešno, ker kot "bivši" odvisniki od prepovedanih drog nikakor niso uspeli opraviti zdravniškega pregleda na medicini dela. Vsi, ki si želite srečnega in lagodnega življenja v zaporu - to je res enostavno izvedljivo, ne cincajte in se pritožujte, oropajte kakšno banko, pa boste tudi vi srečni in preskrbljeni do konca življenja.
PROTI!!!!!! Suznjelastnistva ne podpiram!!!!!!!!
@AntiNWO Neumnost je relativna. Je rekel modri Luther King Jr. : "Nothing in the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity. " Citiram: "V letu 2011 je bilo povprečno dnevno stanje zaprtih oseb 1337, kar je v primerjavi z letom 2010 2,7 % zmanjšanje. Povprečni oskrbni dan v letu 2011 je znašal 83 EUR (ali 3,5 % manj kot leta 2010)." Celotno letno poročilo za leto 2011 najdete tukaj: http://www.mpju.gov.si/fileadmin/mpju.go..no_porocilo_2011.pdf Pa, da Vam prihranim iskanje - stran 101, 102.. prosim ne pozabite tudi malo pobrskati po celotnem poročilu, da ne bo šlo celotno poročilo Ministrstva za pravosodje kvragu (tisk so tudi plačali).. poiščite še odstavek o brezplačnem šolanju :DD In Kaj boste naredili sedaj?
Če bi kdo prebral ustavo, zakone in mednarodne konvencije bi vedel, da je prisilno delo prepovedano. Seveda pa je zaželeno, da tudi zaporniki delajo in tudi njihova prevzgoja, ki je zaupana zaporniškim pedagogom, temelji med drugim na tej predpostavki. Vendar je tu en problem. Zavodi za prestajanje kazni zapora enostavno niso sposobni zagotoviti dela tudi za vse tiste obsojence ki bi želeli delati. Krivda pa ni na zavodih temveč na gospodarski situaciji, ker dela enostavno ni. Nisem pa pristaš tega, da bi zaporniki prenašali kamenje iz enega kota dvorišča na drugega. To so namreč morali početi na Golem otoku. Sistema funkcioniranja Golega otoka pa vam tukajle ne bi razlagal niti tega ali so bili vsi krivi ali ne. (Sicer pa je bila edina krivda krivih, da so bolj verjeli tov. Stalinu kot tov. Titu. Da pa sta se na daljši rok oba motila je pokazal čas.) Prav tako se pojavi problem plačila. Pričakuje se, da bo zapornik, ki bo delal za to delo prijel neko plačilo, ki ga porabi za priboljške, obvezni depozit za ureditev razmer po prestani kazni in za morebitno pomoč svoji družini. Če je plačilo za celomesečno delo le nekaj deset evrov je to potem žal nesmiselno. Toliko o tem. Glede tajkunov pa mislim, da v kolikor bodo koga zaprli, sta na Dobu že urejena dva nadstandardna bloka. Sicer pa nisem pristaš zapiranja tajkunov. Naj gospodje vrnejo denar pa je O.K. Bili so namreč časi, ko je vsakdo v tej državi sanjal da bi postal tajkun, pa nisi prišel zraven. Kralj Aleksander Karađorđevič je ob ukinitvi političnih strank v kraljevini Jugoslaviji komuniste zaprl kar med navadne kriminalce, ostale veljake političnih strank pa v nekakšen hišni pripor. Tako vemo, da je bil dr. Anton Korošec - SLS v hišnem "priporu" na Jadranu, kjer je normalno funkcioniral in sprejemal obiske. Ta isti dr. Anton Korošec je po marseilskem atentatu postal celo notranji minister in predsednik vlade. Tako, da ni nikoli vse izgubljeno! Glede ameriških filmov iz petdestih let, kjer pazniki jahajo konje z winčesterkami v rokah, jetniki pa z okovi na nogah obirajo bombaž, kopljejo jarke ali nasipajo gramoz na ceste itd. pa naj povem, da je pred precej leti nekaj podobnega obstajalo tudi v SFRJ, sicer v malo manj pompozni obliki. Mislim pa, da zaenkrat takšnih potreb ni, ker imamo dovolj delavcev ki bi delali na javnih delih pa dela celo tam ne dobijo. Sicer naj za konec povem, da nisem noben varuh arestantovih pravic. Vendar se je penološka stroka dolga leta borila, da je ustvarila tudi za zaprte osebe pogoje za "človeka vredno prestajanje zaporne kazni". Niso vsi slabi in niso vsi dobri. Nekateri so to počeli iz koristoljubja, druge je v to prignala osebna stiska. Zakon je pač zakon, za vse enak. In vsakdo, ki bi danes rad v areste vpeljal torturo, pa inkvizicijo, pa temnice, pa plesnov kruh in postano smrdljivo vodo, pa bičanje in potem še posuti s soljo po hrbtu, pa še kakšno norost; naj ve, da ima v arestu vsak svojo opeko (ure in dneva ne pove nobena pratika). Z arestanti ne bomo rešili finančne krize, so nujno zlo, povsod jih imajo. Ko pa pridejo ven so čisto navadni ljudje prisotni povsod okrog nas. Če se nekateri radi vračajo v arest pa je to njihov problem. Za danes si še ne želimo ameriških zaporov in ameriškega pravosodja. Se pa zna zgoditi, da bodo nekoč postali nujnost, da drugače enostavno ne bo šlo. Čim pozneje tem bolje.
Kdo pa zagovarja človekove pravice osebi, katero je ta zapornik ubil, posilil,... Koliko zapornikov poznaš da jih tako zagovarjaš in so se prevzgojili? Pošten človek je pošten ali pa ne. Vsi v zaporu bi lahko delali javna dela ali misliš da so javna dela tudi sramotna za zapornike in niso sramotna za POŠTENE državljane. Ker so vsi zaporniki obsojeni v imenu ljudstva imajo ljudje pravico vedeti, kateri so ti zaporniki in bi po mojem morali biti oblečeni v posebne uniforme, da bi jih vsi videli in prepoznali!!!
Sramota je, da zaporniki živijo že pred kaznijo na tuj račun kaj šele med prestajanjem kazni. Zaslužiti bi morali za vse stroške in še za spodobno življenje vsaj enega leta po prestani kazni. Za hujše kriminalce pa odpreti goli otok.
Lahko se greš po principu palce lahko pa po principu korenčka. Če je bil kdo priden s svojimi javnimi deli ko je bil v zaporu se mu posledično za toliko zmanjša kazen. Sej ni treba česarkoli kršit ustave za to. Pol pa pač naj vsak zapornik sam premisli ali se vključi v program javnih del al ne. Pa če ni priden se ga iz javnih del vn lahk vrže. To more biti privilegij in ne pravica. |
Pogoste ključne besede
brezposelnost
davek
davki
ddv
delo
javna uprava
kazen
plače
pokojnina
pokojninska reforma
poslanci
posteno
predlagam.vladi.si
promet
referendum
varčevanje
volitve
zaposlitev
zaposlovanje
študentsko delo
Kategorije:
Davki in finance
Gospodarstvo
Javna uprava
Kmetijstvo
Kultura
Notranje zadeve
Obramba
Okolje in prostor
Pravosodje
Promet
Socialne zadeve
Splošno
Šolstvo
Visoko šolstvo in znanost
Zdravje
Zunanje zadeve
17.05.2013,
V razpravi
17.05.2013,
V razpravi
17.05.2013,
V razpravi
17.05.2013,
Z odzivom organa
14.05.2013,
Z odzivom organa
14.05.2013,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
21.07.2011,
Z odzivom organa
23.02.2011,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
09.03.2011,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
21.07.2011,
Z odzivom organa
21.06.2010,
Arhivirano
22.02.2010,
Arhivirano
23.02.2011,
Z odzivom organa
21.06.2010,
Arhivirano
21.07.2011,
Posredovani pristojnemu organu
08.03.2011,
Posredovani pristojnemu organu
14.06.2010,
Arhivirano
16.01.2010,
Arhivirano
Zanimivi predlogi
15.04.2013,
Arhivirano
24.04.2013,
V glasovanju
|
Imate težave pri uporabi orodja ali pa nam morda želite sporočiti predlog za izboljavo njegovih funkcionalnosti?
Na voljo smo vam na e-naslovu: predlagam.vladi@gov.si