Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zmanjšanje pristojnosti ravnateljev

2568 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlogi:

Zaposleni šol imajo s tajnim glasovanjem pravico do takojšnje odstavitve ravnatelja, če je rezultat glasovanja dve tretjini ali več.

Če se je za izvolitev ravnatelja po predhodno v celoti iztečenem mandatu bivšega ravnatelja na svojem tajnem glasovanju odločil kolektiv zaposlenih z vsaj 55 ali več odstotki, potem je to edino veljavno pravilo. Dovolj je kadrovanja ravnateljev po poznanstvih, zvezah, lokalni politiki... Želimo poštene ravnatelje, delovne in nepristranske do vseh zaposlenih - tako učiteljev kot tehničnega osebja.

Obstajati mora redni in mnogo bolj učinkovit nadzor nad izvajanjem ravnateljevega psihičnega nasilja nad zaposlenimi in tovrstna učinkovita zaščita.

O delovni uspešnosti ne odloča zgolj ravnatelj.

11 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Julij 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 11. 2012

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport

Postopek imenovanja ravnatelja je urejen v Zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI). Ravnatelja izbere svet šole, pred tem pa si pridobi mnenje lokalne skupnosti, sveta staršev in učiteljskega zbora. K izbranemu kandidatu si svet pridobi še mnenje ministra, nato pa sledi imenovanje ravnatelja kot sklepna faza postopka. Svet šole, v katerem so poleg predstavnikov delavcev zastopani tudi predstavniki staršev in lokalne skupnosti, ima v skladu z 38. členom Zakona o zavodih možnost oziroma dolžnost, da pod posebej predpisanimi pogoji (ugotovljene nepravilnosti pri vodenju zavoda) razreši ravnatelja. Postopek za razrešitev je opredeljen v 59. členu ZOFVI. Svet šole v takem primeru s predlogom za razrešitev seznani lokalno skupnost, svet staršev in učiteljski zbor. Svet šole po obstoječi ureditvi (46. člen ZOFVI) odloča z večino glasov vseh članov, podrobnejših določb glede načina glasovanja pa šolska zakonodaja nima predpisanih. Določen del teh izvedbenih norm je možno vnesti v ustanovitveni akt šole oziroma v morebitni interni akt (poslovnik) sveta šole.

Pristojnosti ravnatelja so obširno opredeljene v 49. členu ZOFVI. Ravnatelj je varuh zakonitosti na šoli in izvaja naloge, ki se nanašajo na izvedbo programa, sodelovanje s starši in je odgovoren za uresničevaje pravic učencev. Ravnatelj izvaja tudi naloge, povezane s pravicami iz delovnega razmerja (npr. določa sistemizacijo, sklepa delovna razmerja, odloča o disciplinski odgovornosti delavcev). Določen del njegovih pristojnosti iz tega naslova pa izvira tudi iz drugih predpisov, npr. iz delovnopravne zakonodaje, plačne zakonodaje, itd. Nadzor nad izvajanjem šolske zakonodaje izvaja Inšpektorat RS za šolstvo in šport, druga področja pa nadzorujejo druge pristojne inšpekcije (npr. delovna inšpekcija). Pravno varstvo iz delovnega razmerja pa zaposleni lahko uveljavljajo na način, kot ga določa veljavna zakonodaja (ZOFVI, ZDR).

Predlog, ki se navezuje na zmanjšanje pristojnosti ravnateljev (v povezavi s postopkom imenovanja in razrešitve ravnatelja) smo evidentirali in ga bomo proučili. Ob morebitnih spremembah področne zakonodaje bomo razmislili, ali bomo posegali tudi v del, ki se tiče pristojnosti ravnatelja, postopek njegovega imenovanja in razrešitve.

Komentarji