|
Uporaba računalnika pri pravniškem državnem izpitu
Vladi predlagam, da takoj uvede uporabo računalnikov pri pisanju pravniškega državnega izpita, saj je pisanje na roko, vsaj 15 let za časom in skrajno neprimerno za pisnje takega pomembnega izpite ter pridoda še dodaten stres k že tako ali tako stresnemu izpitu. Predlagam, da vlada pogleda po vseh ministrstvih odpisane računalnike in jih nameni za pisanje na tem izpitu.
Zadnji komentarji:
Upam, da bo Vlada sprejela ukrep, saj ni nobenega razloga, da vztrajamo na dozdajšnjem, popolnoma obsoletnem načinu opravljanja izpita, ki ni v korist, ne ocenjevalcem, ne kandidatom, še najmanj pa učinkovitemu preverjanju usposobljenosti kandidatov. Pisanje sodb na roko v 21. stoletju je primerljivo s pisanjem na pero v 20. stoletju, zato je skrajni čas za spremembo, pri čemer srčno upam, da bomo le-teh deležni že letos. V kolikor obstaja bojazen, da se na tak način ne bo moglo preverjati znanja slovnice kandidatov, predlagam, da se v ta namen uporabi program, ki ne omogoča samopopravkov.
Starejši gospod, ki je bil do nedavna (se je lani upokojil) namestnik direktorja drugega največjega računalniškega podjetja v ZDA, v svojem življenju sploh ni uporabljal računalnika dasi je imel ogromno računalniško znanje (teoretično). Prav gotovo tudi danes uspešen odvetnik ali ugleden sodnik ne piše sodb sam temveč ima zato tajnico. Pišejo/tipkajo tisti, ki so začetniki ali pa niso dovolj visoko na hierarhiji, da bi jim pripadala tajnica oz. da bi si jo najeli (odvetniki). Mislim, da jih vsaj polovica ne obvlada deset prstnega slepega tipkanja pa vseeno funkcionirajo. Naj se izpit tipka ali pa piše na roko (čitljivo). Kot kdo želi in mu je prav oz. lažje. Važno je napisano. Če bo kdo kdaj kaj v poklicu dosegel, mu bo tako tipkala tajnica, ki mu bo pripadala (sledovala) po službeni dolžnosti oz. si jo bo lahko privoščil (plačal).
jaz podpiram, če ne boste plonkal
In kako po tvoje bi se lahko plonkalo na pravosodnem, ko pises sodbo? O.o
Sem Vam napisal zgoraj!
Sem Vam napisal zgoraj!
sam predlagam, da se določba o stroških PDI vrne na prejšnjo ureditev (pred ZUJF). povezava do predloga: http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/3471 lp, klemen Moj edini komentar na vse to je : SRAMOTA 98 glasov za tako nepomembno zadevo, glede na to, s kako perečimi zadevami se ukvarjajo državljani, neka peščica mladencev, pa se tukaj ukvarja sama s seboj.. Se vam ne zdi, da ta problem morali izpostaviti kje drugje... Vsak naj se ukvarja in predlaga na tistem področju na katerega se vsaj malo spozna. Ne morejo se vsi vtikat v vse in glasovat o zadevah o katerih nimajo pojma. Sicer je pa to bilo izpostavljeno tudi že kje drugje, na pravih vratih, pa če ni odziva, je pa potrebno izpostaviti še kje! Sicer bi se pa tudi kar se drugih vprašanj in predlogov tiče morali zgledovati po tem odzivu... nekateri znamo stopiti skupaj. Če bi bilo pri drugih vprašanjih tako, bi mogoče tudi odziv bil malo drugačen. Hm po vasem komentarju sodec so tezave pravnikov ki nas caka PDI nepomembna zadeva? Veste, mogoce pa vasbo ravno kdo od nas nekoc zastopal pred sodiscem, vam spisal (na racunalnik) darilno pogodbo al pa nudil pravno pomoc. Takrat za nas vi ne boste nepomembna zadeva. Mi studiramo in se trudimo s PDIjem prav zato, da bomo nekoc resevali tudi take ljudi, ki jih skrbi samo to, da so njihove pravice zascitene, za pravice in probleme drugih pa jih ne briga. Dokler sami nimajo problema. Takrat pa se spomnijo na (nekoc) neko pescico mladcev, "ki se ukvarja sama s seboj". Nekateri resnicno ne vidijo dlje od svojga nosu... Zalostno. In se bolj zalostno je, da pametujejo o zadevah, ki jih ne poznajo. Pozabljaš, da se kot pravniki pripravniki ali zaposleni v lokalni samoupravi, državni upravi, pravosodju itd. dnevno ukvarjamo in rešujemo pereče zadeve državljanov. Se ti ne zdi, da si zaslužimo malo več spoštovanja? Sploh pa to, da je to po vase "SRAMOTA", in "nepomembna zadeva, s katero se ukvarja neka pescica mladencev" ni nikakrsen argument za podan glas proti. Posebej zato ker "drzavljani ki se ukvarjajo s perecimi zadevami" niso nikakor oskodovani, ce se obsezen pisni izpit pise na racunalnik. Ce je ze cena za pristop na PDI nerazumno visoka, naj bo tudi "tehnicni napredek >0" (po Marxovih reprodukcijskih shemah)...
Drugje s tem nimajo niti najmanjšega problema.. npr. V Ameriki imajo obe opciji in si lahko vsak sam izbere, na kakšen način bi pisal izpit: http://www.nybarexam.org/TheBar/TheBar.htm#laptop http://www.pabarexam.org/bar_exam_information/cbt.htm http://www.supremecourt.ohio.gov/AttySvcs/admissions/barExam.asp itd. http://baradvisor.blogspot.com/2010/03/t..45;bar-exam.html
Me je presenetilo število ogledov in glasov. Ko gre za kardinalna vprašanja naše države je ponavadi nekaj deset ogledov in le nekaj glasov. Tule pa to! Torej smo tam, da prvo vsak gleda svojo korist. No, saj drugače ne gre. Kdo pa ti bo pomagal, če ne sam. Vsakdo naj se sam odloči ali bo pisal ročno ali na pisalni stroj/računalnik. Veste niso ravno vsi mojstri deset prstnega slepega tipkanja. Brez Wifi povezav, interneta, skritih ikon, USB ključkov, karkoli naloženega itd. Če še ne veste, plonkalo se je pa na pravosodnih tako, da si nadzornega prosil za odhod na WC. Tam si preko mobilnika poklical ali sms-al prijatelje in so ti pomagali. Potem si se vrnil v dvorano in nadaljeval s pisanjem kot da se ni zgodilo nič. Je pa tako, da danes v pravosodju brez državnega pravniškega izpita ni nič. Brez UNI oz. druge bolonjske stopnje pa še manj. S končano prvo bolonjsko stopnjo si lahko kvečjemu kakšen referent. Je namreč premalo za kakršna koli resna odločanja pravne narave (daje zgolj neka obrtniška znanja o pravu, ne pa teoretske podlage). To niso moje besede, temveč besede uglednega prof. z ljubljanske pravne fakultete. Da napises sodbo na racunalnik pa res ne rabis bit profesor v tipkanju, niti ne 10-prstni tipkar, kaj sele slepi, lepo vas prosim! Tudi na roke vsi ne pisejo enako hitro, eni so extremno hitri, drugi pa pocasni kot polz... tako pac je. Enako velja za racunalnik...eni tipkajo hitreje, drugi pac pocasneje. Tako pac je. S tem, da hitrega tipkanja se lahko vas po zelji nauci, hitrega rocnega pisanja pa dvomim da. Vas komentar je zato v tem delu povsem neutemeljen. Seveda, naša korist je pomembna... Kakšna korist že??? Saj se ne gre zato, da je lažje/boljše pisat na računalnik, oz. da naj piše vsak, kakor hoče, ampak da takšno je tudi realno pisanje sodb-elektronsko! Me zanima, kako bi te gledale stranke, če bi jim poslali sodbo na roke, ali če bi odvetniki sodišču pošiljali na roko napisane vloge. Ljubi bog, smo pa ja v 21. stoletju! V vsakem primeru pa VSAK napiše prej sodbo na računalnik kot na roko! In vsak pravnik bi moral biti vsaj tolk splošno računalniško pismen, da zna tipkat, copy-pastat in sprintat kaj iz računalnika. Če ne je pač sfalil poklic, ker tudi to je del njega. Saj smo imeli na faksu informatiko in če je kdo to prešprical, pa njegov problem. Kar se pa tiče plonkanja-tudi sodniki se med sabo posvetujejo, si pomagajo z internetom ipd. Če pa bi komu uspelo pretipkat spis in poslat komu drugemu, da mu napiše sodbo, si pa za moje pojme zasluži naredit pdi, dobit označbo genija za iznajdljivost in hitrost:)) Da pa sploh lahko rečeš, da to ni pomembna zadeva v naši državi, pa nimam besed. Nekje pa moramo začeti spreminjati zadeve, a zaj naj bomo pa tiho samo zato, ker ni lepo gledat na svojo korist?? Najprej je treba pri sebi poštimat, da lahko pomagaš drugim, komu to ni jasno pa naj trpi... Upam, da nas bodo končno le uslišali, ker enkrat se bo itak moralo modernizirat-zakaj ne sedaj?
Izdelava pisne sodbe prve stopnje je ključni in za večino pristopnikov državnega pravniškega izpita najbolj problematičen del. Najbolje je na izpit pristopiti čim preje po opravljeni fakulteti in opravljenih ostalih obveznostih. Drugače nas čaka najmanj eno leto ponavljanja stvari, ki se jih študentje že učijo na fakulteti. V samem "odpravku pisne sodbe" je zajeto temeljno znanje kazenskega materijalnega in tudi kazenskega procesnega prava. Torej kje je tu problem in razlog za neuspeh? Verjetno v sami sistematiki analize primera. Po domače povedano pristopniki zgrešijo pri postavitvi hipoteze kaznivosti, analizi krajevne in časovne veljavnosti, analizi ravnanja, inkriminaciji in analizi kazenske odgovornosti (krivde, prištevnosti, protipravnosti) ter morda še čemu. Ali če še poenostavim in to res na nivo osnovnošolca. Kateri člen KZ-1B uporabiti (katero kaznivo dejanje je bilo storjeno) in morebitne olajševalne okoliščine ter se odločiti za višino oz. vrsto kazni glede na predpisan razpon le teh. Zakaj to pišem? Če vi nekomu preberete nalogo vam lahko v nekaj stavkih definira zadevo in potem je pisanje sodbe nekomu z diplomo pravne fakultete (zlasti ljubljanske) samo rutina ali če hočete da se izrazim po domače "samo obrtniško delo". To pripovedujem zaradi plonkanja. Mi pa pred časom star kazenski sodnik pove, da mu čedalje več sodb višje sodišče razveljavi in pošlje v ponovno sojenje. Sam ugotavlja, da menda zato, ker se je spremenil način razmišljanja. To je seveda subjektivna ocena.
Kot sodniško pripravnico, ki me še čaka oprava Pravniškega državnega izpita, me je bolj groza, ko pomislim, da bom morala pisni del pisati na roke, kot pa same sestave sodbe. V času, ko praktično vsi mladi pišemo daljše sestavke izključno samo še na računalnik, se mi ročno pisanje sodbe ne zdi samo psihološka, pač pa tudi dejanska fizična ovira, saj povprečnega pisca ponavadi začne boleti roka že ob pol urnem pisanju, kaj šele ob pisanju, ki traja nekaj ur, posledično pa se tudi sprva čitljiva pisava v nadaljevanju skoraj da zagotovo sprevrže v pravo mlako popravkov, prečrtanih besed, nečitljivih črk ipd. V duhu časa in razuma zato naprošam vlado, da končno omogoči pisanje PDI-ja na računalnike. Hvala!
Dr. Pšundrova, univ. prof. pedagogike na filozofski in pedagoški fakulteti je nekoč dejala študentom, da ji je popolnoma vseeno ali je seminarska naloga natipkana/sprintana ali napisana na roke (če je rokopis čitljiv). Da njo kot profesorico pedagogike zanima samo vsebina naloge. Računalništva pa naj se študentje učijo drugje. Jaz k temu dodam, da tudi vsi univ. dipl. pravniki oz bolonjski magistri prava niso ravno vrhunske strojepiske A razreda s 300 udarci na minuto. Naj piše kot kdo želi, na roke ali na računalnik/pisalni stroj.
Kakšno je mnenje dr. Pšundorve mi je pravzaprav vseeno, ker je ona pač le ena izmed profesoric...jaz lahko govorim samo v svojem imenu in vam ga. Globokar lahko povem le to, da sama napišem besedilo na računalnik 90x hitreje, kot če bi besedilo pisala na roke...to preračunamo pomeni, da mi ostane 90x več časa za razmišljanje in konstrukcijo sodbe, kar se mi zdi 100x boljše, kot pa da čas po nepotrebnem izgubljam z pisanjem na roko.
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
Verjetno bi se dalo zadevo uredit že z brezplačno programsko opremo dostopno na internetu, ki bi tistim, ki pazijo, omogočal nadzor nad več monitorji. Nekateri vidijo problem v zlorabah. Pač onemogočiti dostop do vseh povezav USB, internet, itd. Mogoče še funkcija vmesnega shranjevanja vsakih 10 min, da ne bi kdo slučajno tik pred koncem izgubil celotno besedilo. Starih računalnikov je po državnih organih dovolj.
Popolnoma se strinjam s podanim predlogom.
1. Če je izpit ocena sposobnosti samostojnega dela, naj bo temu čimbolj podoben. Če se sodbe ne pišejo ročno, potem naj se tudi izpitna sodba ne piše ročno. 2. Ocenjevalec bo lahko bolj objektivno (in seveda z manj porabljenega časa) ocenil izpitno sodbo, saj bo le ta ne samo bolj čitljiva, pač pa tudi urejena v smiselnem vrstnem redu. 3. Strošek izpita je tako visok, da bi za vsakega kandidata lahko kupili dva ali tri računalnike, pa za to ni potrebe, saj se računalnik po izpitu ne uniči ali obrabi..., za ta namen pa bi bili dobri tudi že odpisani računalniki, ki se v sodni palači valjajo po kotih.
Pravzaprav sedanji način pisanja izpita ni samo za časom, pač pa spodbuja napačne lastnosti sodbe, ki jo kandidat na izpitu piše. Pomembna je sposobnost hitrega in dovolj čitljivega pisanja (torej oblika), ne pa vsebina oz. argumenti. Sodniki v realnem življenju ne pišejo sodb ročno (in jih seveda nikoli niso, saj so tudi v prejšnjih časih imeli strojepiske) in glede na to, da uporaba urejevalnikov besedil na računalniku omogoča naknadno vrivanje kakšnih besed, stavkov, odstavkov in po potrebi spreminjanje stavčnega vrstnega reda, je jasno, da je ročno pisanje sodb popolna neumnost. Tipkano besedilo je tudi za ocenjevalca bistveno boljše kot različno čitljivi rokopisi. Če bi torej kandidati na izpitu uporabljali računalnik, bi manj časa porabili za obliko in bi se lahko bolj posvetili vsebini. Na računalniku pa bi morala biti na razpolago tudi pravna praksa, zakoni s komentarji in podobno gradivo, ki ga sodniki vsakodnevno uporabljajo pri svojem delu. Nihče od sodnika ne pričakuje, da se bo na pamet naučil vse člene vseh zakonov in predpisov (to ni kakšna posebna odlika, to zmore vsak, še tako slab računalnik), od sodnika se pričakuje RAZUM, SPOSOBNOST PRESODITI, OCENITI DOKAZE, ARGUMENTIRATI... To so vrline sodnika, ki jih ni sposoben noben računalnik, žal pa tudi marsikateri sodnik ne, kljub tem, da je uspešno opravil pravosodni izpit. Morda pa prav zaradi tega, ker se je namesto vsebini vedno moral posvečati obliki. Že prejšnji minister je večkrat obljubil, da bo to uredil in bil vsakič znova presenečen, da se izpiti še vedno pišejo ročno. Res pa je, da je ta tema čisto preveč obrobna, da bi se bil kdo pripravljen ukvarjati z njo. Vabim vse, ki imajo kakršenkoli argument ZA, da ga objavijo med komentarji in da seveda oddajo svoj glas, hkrati pa na čimveč naslovov pošljejo še povezavo na to stran, da bodo o predlogu glasovali tudi drugi. Če ima kdo možnost preko kakšnega lobista priti do kakšnega ministrovega sodelovca, še toliko bolje. Do ministra je najbrž težko priti, saj je to bilo težko že v času študija, ko je bil potreben le njegov podpis...
Se popolnoma strinjam z napisanim. Zelo cudasko zgleda, da se ob vsej tehniki dandanes pisni del pise na roke, poleg tega pa ljudje hodijo na izpit s kovcki polnimi knjig in ostale literature. Ce je izpit ze tako drag (marsikdo si ga ne bo mogel niti placati!), naj nam vsaj priskrbijo potrebno literaturo, komentarje, zakone in seveda racunalnike. Ne pa da mora clovek par dni pred izpitom se laufat po knjiznicah in si sposojat komentarje zakonov (ki so najveckrat tud zastareli, saj se zakonodaja spreminja malodane vsak dan), knjige itd. Mislim da je nasa pravica, da pisemo na racunalnik, ki je opremljen z vso potrebno literaturo. Bojazen pred zlorabami pa je samo izgovor, da se problem pometa pod preprogo.
moderator UKOM
Odziv objavljen: 26.10.2012
Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo Opisa stanja Zakon o pravniškem državnem izpitu (Ur.l. RS 13/1994 in nadalj. spremembe-ZPDI) in podzakonski akti zelo podrobno urejajo tako pogoje, pod katerimi je mogoče pristopiti na PDI, kot tudi izvedbo izpita samega. Zadnja velika sprememba sistema PDI je bila l. 2007, ko je bila sprejeta novela Zakona o pravniškem državnem izpitu (ZPDI-D), ki je začela veljati dne 20.3.2008 in je med drugim skrajšala obvezno sodniško pripravništvo (iz 12 na 8 mesecev), uvedla možnost pristopa na izpit brez opravljanja sodniškega pripravništva (19a. člen ZPDI) ter uvedla plačljivost izpita (19b. člen ZPDI). Statistika pristopov na PDI izhaja iz spodnje tabele:
Kot izhaja iz tabele je na letnem nivoju vedno več pristopov na PDI, mesečno to pomeni povprečno od 35 do 60 kandidatov, ki pišejo nalogo in sicer drugi ponedeljek v mesecu civilno nalogo v trajanju 8 ur in drugi torek v mesecu kazensko nalogo v trajanju 8 ur. V mesecu juliju ni pisnega dela izpita, kar vse izhaja iz Pravilnika o programu sodniškega pripravništva in pravniškem državnem izpitu (Ur.l. RS 26/2008 in nadalj. spremembe) MPJU že nekaj časa načrtuje prenovo celotnega PDI, vendar trenutno glede na finančno in splošno stanje v državi to ni izvedljivo. Pritrditi je treba ugotovitvam glede tega, da bi MPJU omogočilo pisanje izpita na računalnik. V zvezi s tem so se v preteklosti že pripravljali načrti za izvedbo, vendar obstaja za takšno rešitev kar nekaj ovir, ki se vse lahko izvedejo na isti imenovalec, to je finančne restrikcije, ki jih izvajajo vsi državni organi. MPJU, ker nima lastnih ustreznih prostorov, najema zaradi množice kandidatov, ki pristopajo na izpit, ustrezno velike dvorane, kjer imajo kandidati zadosti prostora za pisanje in vso literaturo, ki jo pri izpitu potrebujejo. Prostori so veliki, zračni, svetli, v času izpita ni nikogar drugega v celotnem nadstropju, zato imajo kandidati popoln mir. Vsak kandidat ima svojo pisalno mizo ter okoli nje dovolj prostora. Na voljo je kadilnica ter dostop tudi invalidom. Zadnje dve leti imajo kandidati torej idealne pogoje za pisanje, ki jih v l. 2013 zaradi finančne situacije že verjetno ne bomo več mogli nuditi. S problemom prostora pa so povezani računalniki. Da bi kandidatom omogočili pisanje nalog na računalnike, bi morali imeti ustrezne lastne prostore, kjer bi te računalnike lahko namestili. Poseben problem je namreč varnost in preprečevanje morebitnih zlorab ob pisanju nalog na računalnik. Zaradi možnosti »izgube« zapisanega dokumenta npr. tik pred koncem danega časa za pisanje naloge, je potrebno te računalnike vezati na poseben strežnik, ki bi omogočal periodično shranjevanje zapisanega. Prav tako bi bilo potrebno, da ti računalniki ne omogočajo nobene vrste povezave na internetno omrežje, da omogočajo tiskanje nalog pod šifro na enem mestu itd., kar vse je povezano z organizacijo izpita. Kot izhaja iz opisanega ni problem zgolj nabava zadostne količine dovolj zmogljivih računalnikov, pač pa predvsem ustrezni lastni prostori in ostala infrastruktura, ki je za takšno izvedbo potrebna, kar pa vse zahteva velik finančni vložek, ki glede na trenutne razmere ni mogoč.
Analiza predloga Menimo, da je predlog dober in nujno potreben in sicer v smeri, da se omogoči tistim kandidatom, ki to želijo, pisanje naloge na računalnik. Na MPJU pospešeno iščemo rešitve za opisan problem pisanj nalog na računalnik, vendar je trenutno zaradi obsežnega znižanja proračunskih sredstev ministrstva izvedba tega projekta skorajda nemogoča. Da bi se takšna investicija krila iz plačane pristopnine za izpit, ni izvedljivo, saj ta pristopnina krije le stroške, ki jih ima MPJU z izpitom, to je nagrado in potnimi stroški popravljalcev nalog in izpraševalcev, stroški kopiranja, stroški javnih uslužbencev in obratovalnimi stroški. Vsekakor pa je pisanje PDI na računalnik v dolgoročnem planu MPJU, ko bodo to omogočala finančna sredstva.
Priloge:
» Uradni odgovor MPJU (141.25 KB)
Predlog je sprejet, če prejme več glasov ZA kot PROTI, in ob pogoju, da je število glasov ZA vsaj 19
Pravzaprav sedanji način pisanja izpita ni samo za časom, pač pa spodbuja napačne lastnosti sodbe, ki jo kandidat na izpitu piše. Pomembna je sposobnost hitrega in dovolj čitljivega pisanja (torej oblika), ne pa vsebina oz. argumenti. Sodniki v realnem življenju ne pišejo sodb ročno (in jih seveda nikoli niso, saj so tudi v prejšnjih časih imeli strojepiske) in glede na to, da uporaba urejevalnikov besedil na računalniku omogoča naknadno vrivanje kakšnih besed, stavkov, odstavkov in po potrebi spreminjanje stavčnega vrstnega reda, je jasno, da je ročno pisanje sodb popolna neumnost. Tipkano besedilo je tudi za ocenjevalca bistveno boljše kot različno čitljivi rokopisi. Če bi torej kandidati na izpitu uporabljali računalnik, bi manj časa porabili za obliko in bi se lahko bolj posvetili vsebini. Na računalniku pa bi morala biti na razpolago tudi pravna praksa, zakoni s komentarji in podobno gradivo, ki ga sodniki vsakodnevno uporabljajo pri svojem delu. Nihče od sodnika ne pričakuje, da se bo na pamet naučil vse člene vseh zakonov in predpisov (to ni kakšna posebna odlika, to zmore vsak, še tako slab računalnik), od sodnika se pričakuje RAZUM, SPOSOBNOST PRESODITI, OCENITI DOKAZE, ARGUMENTIRATI... To so vrline sodnika, ki jih ni sposoben noben računalnik, žal pa tudi marsikateri sodnik ne, kljub tem, da je uspešno opravil pravosodni izpit. Morda pa prav zaradi tega, ker se je namesto vsebini vedno moral posvečati obliki. Že prejšnji minister je večkrat obljubil, da bo to uredil in bil vsakič znova presenečen, da se izpiti še vedno pišejo ročno. Res pa je, da je ta tema čisto preveč obrobna, da bi se bil kdo pripravljen ukvarjati z njo. Vabim vse, ki imajo kakršenkoli argument ZA, da ga objavijo med komentarji in da seveda oddajo svoj glas, hkrati pa na čimveč naslovov pošljejo še povezavo na to stran, da bodo o predlogu glasovali tudi drugi. Če ima kdo možnost preko kakšnega lobista priti do kakšnega ministrovega sodelovca, še toliko bolje. Do ministra je najbrž težko priti, saj je to bilo težko že v času študija, ko je bil potreben le njegov podpis...
Se popolnoma strinjam z napisanim. Zelo cudasko zgleda, da se ob vsej tehniki dandanes pisni del pise na roke, poleg tega pa ljudje hodijo na izpit s kovcki polnimi knjig in ostale literature. Ce je izpit ze tako drag (marsikdo si ga ne bo mogel niti placati!), naj nam vsaj priskrbijo potrebno literaturo, komentarje, zakone in seveda racunalnike. Ne pa da mora clovek par dni pred izpitom se laufat po knjiznicah in si sposojat komentarje zakonov (ki so najveckrat tud zastareli, saj se zakonodaja spreminja malodane vsak dan), knjige itd. Mislim da je nasa pravica, da pisemo na racunalnik, ki je opremljen z vso potrebno literaturo. Bojazen pred zlorabami pa je samo izgovor, da se problem pometa pod preprogo.
1. Če je izpit ocena sposobnosti samostojnega dela, naj bo temu čimbolj podoben. Če se sodbe ne pišejo ročno, potem naj se tudi izpitna sodba ne piše ročno. 2. Ocenjevalec bo lahko bolj objektivno (in seveda z manj porabljenega časa) ocenil izpitno sodbo, saj bo le ta ne samo bolj čitljiva, pač pa tudi urejena v smiselnem vrstnem redu. 3. Strošek izpita je tako visok, da bi za vsakega kandidata lahko kupili dva ali tri računalnike, pa za to ni potrebe, saj se računalnik po izpitu ne uniči ali obrabi..., za ta namen pa bi bili dobri tudi že odpisani računalniki, ki se v sodni palači valjajo po kotih.
Popolnoma se strinjam s podanim predlogom.
Verjetno bi se dalo zadevo uredit že z brezplačno programsko opremo dostopno na internetu, ki bi tistim, ki pazijo, omogočal nadzor nad več monitorji. Nekateri vidijo problem v zlorabah. Pač onemogočiti dostop do vseh povezav USB, internet, itd. Mogoče še funkcija vmesnega shranjevanja vsakih 10 min, da ne bi kdo slučajno tik pred koncem izgubil celotno besedilo. Starih računalnikov je po državnih organih dovolj.
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
Kot sodniško pripravnico, ki me še čaka oprava Pravniškega državnega izpita, me je bolj groza, ko pomislim, da bom morala pisni del pisati na roke, kot pa same sestave sodbe. V času, ko praktično vsi mladi pišemo daljše sestavke izključno samo še na računalnik, se mi ročno pisanje sodbe ne zdi samo psihološka, pač pa tudi dejanska fizična ovira, saj povprečnega pisca ponavadi začne boleti roka že ob pol urnem pisanju, kaj šele ob pisanju, ki traja nekaj ur, posledično pa se tudi sprva čitljiva pisava v nadaljevanju skoraj da zagotovo sprevrže v pravo mlako popravkov, prečrtanih besed, nečitljivih črk ipd. V duhu časa in razuma zato naprošam vlado, da končno omogoči pisanje PDI-ja na računalnike. Hvala!
Dr. Pšundrova, univ. prof. pedagogike na filozofski in pedagoški fakulteti je nekoč dejala študentom, da ji je popolnoma vseeno ali je seminarska naloga natipkana/sprintana ali napisana na roke (če je rokopis čitljiv). Da njo kot profesorico pedagogike zanima samo vsebina naloge. Računalništva pa naj se študentje učijo drugje. Jaz k temu dodam, da tudi vsi univ. dipl. pravniki oz bolonjski magistri prava niso ravno vrhunske strojepiske A razreda s 300 udarci na minuto. Naj piše kot kdo želi, na roke ali na računalnik/pisalni stroj.
Kakšno je mnenje dr. Pšundorve mi je pravzaprav vseeno, ker je ona pač le ena izmed profesoric...jaz lahko govorim samo v svojem imenu in vam ga. Globokar lahko povem le to, da sama napišem besedilo na računalnik 90x hitreje, kot če bi besedilo pisala na roke...to preračunamo pomeni, da mi ostane 90x več časa za razmišljanje in konstrukcijo sodbe, kar se mi zdi 100x boljše, kot pa da čas po nepotrebnem izgubljam z pisanjem na roko.
Me je presenetilo število ogledov in glasov. Ko gre za kardinalna vprašanja naše države je ponavadi nekaj deset ogledov in le nekaj glasov. Tule pa to! Torej smo tam, da prvo vsak gleda svojo korist. No, saj drugače ne gre. Kdo pa ti bo pomagal, če ne sam. Vsakdo naj se sam odloči ali bo pisal ročno ali na pisalni stroj/računalnik. Veste niso ravno vsi mojstri deset prstnega slepega tipkanja. Brez Wifi povezav, interneta, skritih ikon, USB ključkov, karkoli naloženega itd. Če še ne veste, plonkalo se je pa na pravosodnih tako, da si nadzornega prosil za odhod na WC. Tam si preko mobilnika poklical ali sms-al prijatelje in so ti pomagali. Potem si se vrnil v dvorano in nadaljeval s pisanjem kot da se ni zgodilo nič. Je pa tako, da danes v pravosodju brez državnega pravniškega izpita ni nič. Brez UNI oz. druge bolonjske stopnje pa še manj. S končano prvo bolonjsko stopnjo si lahko kvečjemu kakšen referent. Je namreč premalo za kakršna koli resna odločanja pravne narave (daje zgolj neka obrtniška znanja o pravu, ne pa teoretske podlage). To niso moje besede, temveč besede uglednega prof. z ljubljanske pravne fakultete. Da napises sodbo na racunalnik pa res ne rabis bit profesor v tipkanju, niti ne 10-prstni tipkar, kaj sele slepi, lepo vas prosim! Tudi na roke vsi ne pisejo enako hitro, eni so extremno hitri, drugi pa pocasni kot polz... tako pac je. Enako velja za racunalnik...eni tipkajo hitreje, drugi pac pocasneje. Tako pac je. S tem, da hitrega tipkanja se lahko vas po zelji nauci, hitrega rocnega pisanja pa dvomim da. Vas komentar je zato v tem delu povsem neutemeljen. Seveda, naša korist je pomembna... Kakšna korist že??? Saj se ne gre zato, da je lažje/boljše pisat na računalnik, oz. da naj piše vsak, kakor hoče, ampak da takšno je tudi realno pisanje sodb-elektronsko! Me zanima, kako bi te gledale stranke, če bi jim poslali sodbo na roke, ali če bi odvetniki sodišču pošiljali na roko napisane vloge. Ljubi bog, smo pa ja v 21. stoletju! V vsakem primeru pa VSAK napiše prej sodbo na računalnik kot na roko! In vsak pravnik bi moral biti vsaj tolk splošno računalniško pismen, da zna tipkat, copy-pastat in sprintat kaj iz računalnika. Če ne je pač sfalil poklic, ker tudi to je del njega. Saj smo imeli na faksu informatiko in če je kdo to prešprical, pa njegov problem. Kar se pa tiče plonkanja-tudi sodniki se med sabo posvetujejo, si pomagajo z internetom ipd. Če pa bi komu uspelo pretipkat spis in poslat komu drugemu, da mu napiše sodbo, si pa za moje pojme zasluži naredit pdi, dobit označbo genija za iznajdljivost in hitrost:)) Da pa sploh lahko rečeš, da to ni pomembna zadeva v naši državi, pa nimam besed. Nekje pa moramo začeti spreminjati zadeve, a zaj naj bomo pa tiho samo zato, ker ni lepo gledat na svojo korist?? Najprej je treba pri sebi poštimat, da lahko pomagaš drugim, komu to ni jasno pa naj trpi... Upam, da nas bodo končno le uslišali, ker enkrat se bo itak moralo modernizirat-zakaj ne sedaj?
Izdelava pisne sodbe prve stopnje je ključni in za večino pristopnikov državnega pravniškega izpita najbolj problematičen del. Najbolje je na izpit pristopiti čim preje po opravljeni fakulteti in opravljenih ostalih obveznostih. Drugače nas čaka najmanj eno leto ponavljanja stvari, ki se jih študentje že učijo na fakulteti. V samem "odpravku pisne sodbe" je zajeto temeljno znanje kazenskega materijalnega in tudi kazenskega procesnega prava. Torej kje je tu problem in razlog za neuspeh? Verjetno v sami sistematiki analize primera. Po domače povedano pristopniki zgrešijo pri postavitvi hipoteze kaznivosti, analizi krajevne in časovne veljavnosti, analizi ravnanja, inkriminaciji in analizi kazenske odgovornosti (krivde, prištevnosti, protipravnosti) ter morda še čemu. Ali če še poenostavim in to res na nivo osnovnošolca. Kateri člen KZ-1B uporabiti (katero kaznivo dejanje je bilo storjeno) in morebitne olajševalne okoliščine ter se odločiti za višino oz. vrsto kazni glede na predpisan razpon le teh. Zakaj to pišem? Če vi nekomu preberete nalogo vam lahko v nekaj stavkih definira zadevo in potem je pisanje sodbe nekomu z diplomo pravne fakultete (zlasti ljubljanske) samo rutina ali če hočete da se izrazim po domače "samo obrtniško delo". To pripovedujem zaradi plonkanja. Mi pa pred časom star kazenski sodnik pove, da mu čedalje več sodb višje sodišče razveljavi in pošlje v ponovno sojenje. Sam ugotavlja, da menda zato, ker se je spremenil način razmišljanja. To je seveda subjektivna ocena.
Drugje s tem nimajo niti najmanjšega problema.. npr. V Ameriki imajo obe opciji in si lahko vsak sam izbere, na kakšen način bi pisal izpit: http://www.nybarexam.org/TheBar/TheBar.htm#laptop http://www.pabarexam.org/bar_exam_information/cbt.htm http://www.supremecourt.ohio.gov/AttySvcs/admissions/barExam.asp itd. http://baradvisor.blogspot.com/2010/03/t..45;bar-exam.html Moj edini komentar na vse to je : SRAMOTA 98 glasov za tako nepomembno zadevo, glede na to, s kako perečimi zadevami se ukvarjajo državljani, neka peščica mladencev, pa se tukaj ukvarja sama s seboj.. Se vam ne zdi, da ta problem morali izpostaviti kje drugje... Vsak naj se ukvarja in predlaga na tistem področju na katerega se vsaj malo spozna. Ne morejo se vsi vtikat v vse in glasovat o zadevah o katerih nimajo pojma. Sicer je pa to bilo izpostavljeno tudi že kje drugje, na pravih vratih, pa če ni odziva, je pa potrebno izpostaviti še kje! Sicer bi se pa tudi kar se drugih vprašanj in predlogov tiče morali zgledovati po tem odzivu... nekateri znamo stopiti skupaj. Če bi bilo pri drugih vprašanjih tako, bi mogoče tudi odziv bil malo drugačen. Hm po vasem komentarju sodec so tezave pravnikov ki nas caka PDI nepomembna zadeva? Veste, mogoce pa vasbo ravno kdo od nas nekoc zastopal pred sodiscem, vam spisal (na racunalnik) darilno pogodbo al pa nudil pravno pomoc. Takrat za nas vi ne boste nepomembna zadeva. Mi studiramo in se trudimo s PDIjem prav zato, da bomo nekoc resevali tudi take ljudi, ki jih skrbi samo to, da so njihove pravice zascitene, za pravice in probleme drugih pa jih ne briga. Dokler sami nimajo problema. Takrat pa se spomnijo na (nekoc) neko pescico mladcev, "ki se ukvarja sama s seboj". Nekateri resnicno ne vidijo dlje od svojga nosu... Zalostno. In se bolj zalostno je, da pametujejo o zadevah, ki jih ne poznajo. Pozabljaš, da se kot pravniki pripravniki ali zaposleni v lokalni samoupravi, državni upravi, pravosodju itd. dnevno ukvarjamo in rešujemo pereče zadeve državljanov. Se ti ne zdi, da si zaslužimo malo več spoštovanja? Sploh pa to, da je to po vase "SRAMOTA", in "nepomembna zadeva, s katero se ukvarja neka pescica mladencev" ni nikakrsen argument za podan glas proti. Posebej zato ker "drzavljani ki se ukvarjajo s perecimi zadevami" niso nikakor oskodovani, ce se obsezen pisni izpit pise na racunalnik. Ce je ze cena za pristop na PDI nerazumno visoka, naj bo tudi "tehnicni napredek >0" (po Marxovih reprodukcijskih shemah)...
sam predlagam, da se določba o stroških PDI vrne na prejšnjo ureditev (pred ZUJF). povezava do predloga: http://predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/3471 lp, klemen
jaz podpiram, če ne boste plonkal
In kako po tvoje bi se lahko plonkalo na pravosodnem, ko pises sodbo? O.o
Sem Vam napisal zgoraj!
Sem Vam napisal zgoraj!
Starejši gospod, ki je bil do nedavna (se je lani upokojil) namestnik direktorja drugega največjega računalniškega podjetja v ZDA, v svojem življenju sploh ni uporabljal računalnika dasi je imel ogromno računalniško znanje (teoretično). Prav gotovo tudi danes uspešen odvetnik ali ugleden sodnik ne piše sodb sam temveč ima zato tajnico. Pišejo/tipkajo tisti, ki so začetniki ali pa niso dovolj visoko na hierarhiji, da bi jim pripadala tajnica oz. da bi si jo najeli (odvetniki). Mislim, da jih vsaj polovica ne obvlada deset prstnega slepega tipkanja pa vseeno funkcionirajo. Naj se izpit tipka ali pa piše na roko (čitljivo). Kot kdo želi in mu je prav oz. lažje. Važno je napisano. Če bo kdo kdaj kaj v poklicu dosegel, mu bo tako tipkala tajnica, ki mu bo pripadala (sledovala) po službeni dolžnosti oz. si jo bo lahko privoščil (plačal).
Upam, da bo Vlada sprejela ukrep, saj ni nobenega razloga, da vztrajamo na dozdajšnjem, popolnoma obsoletnem načinu opravljanja izpita, ki ni v korist, ne ocenjevalcem, ne kandidatom, še najmanj pa učinkovitemu preverjanju usposobljenosti kandidatov. Pisanje sodb na roko v 21. stoletju je primerljivo s pisanjem na pero v 20. stoletju, zato je skrajni čas za spremembo, pri čemer srčno upam, da bomo le-teh deležni že letos. V kolikor obstaja bojazen, da se na tak način ne bo moglo preverjati znanja slovnice kandidatov, predlagam, da se v ta namen uporabi program, ki ne omogoča samopopravkov.
Odgovor ministrstva, da ni denarja, ne zdrži - če je ideja dobra, kar ministrstvo potrjuje, naj se denar najde. Mislim pa, da se je denar našel že z uvedbo plačljivosti izpita. MPJU: "Da bi se takšna investicija krila iz plačane pristopnine za izpit, ni izvedljivo, saj ta pristopnina krije le stroške, ki jih ima MPJU z izpitom, to je nagrado in potnimi stroški popravljalcev nalog in izpraševalcev, stroški kopiranja, stroški javnih uslužbencev in obratovalnimi stroški." Žal težko verjamem, da približno ena pripravniška plača, kolikor je sedaj cena izpita za eno osebo, krije samo izvedbo izpita. V tem primeru znižajte nagrade popravljalcev, ukinite vračilo potnih stroškov in namesto tega kupite kakšen računalnik. Prerazporedite obstoječa sredstva, ki jih bo z novo uvedeno plačljivostjo izpita očitno več. |
Pogoste ključne besede
brezposelnost
davek
davki
ddv
delo
javna uprava
kazen
plače
pokojnina
pokojninska reforma
poslanci
posteno
predlagam.vladi.si
promet
referendum
varčevanje
volitve
zaposlitev
zaposlovanje
študentsko delo
Kategorije:
Davki in finance
Gospodarstvo
Javna uprava
Kmetijstvo
Kultura
Notranje zadeve
Obramba
Okolje in prostor
Pravosodje
Promet
Socialne zadeve
Splošno
Šolstvo
Visoko šolstvo in znanost
Zdravje
Zunanje zadeve
21.05.2013,
V razpravi
21.05.2013,
V razpravi
21.05.2013,
V razpravi
22.05.2013,
Z odzivom organa
22.05.2013,
Z odzivom organa
22.05.2013,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
21.07.2011,
Z odzivom organa
23.02.2011,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
09.03.2011,
Z odzivom organa
08.03.2011,
Z odzivom organa
21.07.2011,
Z odzivom organa
21.06.2010,
Arhivirano
22.02.2010,
Arhivirano
23.02.2011,
Z odzivom organa
21.06.2010,
Arhivirano
21.07.2011,
Posredovani pristojnemu organu
08.03.2011,
Posredovani pristojnemu organu
14.06.2010,
Arhivirano
16.01.2010,
Arhivirano
Zanimivi predlogi
15.04.2013,
Arhivirano
24.04.2013,
V glasovanju
|
Imate težave pri uporabi orodja ali pa nam morda želite sporočiti predlog za izboljavo njegovih funkcionalnosti?
Na voljo smo vam na e-naslovu: predlagam.vladi@gov.si