Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vozniški izpit A, B, C itd.

7019 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam vladi.

Strinjamo se, da je izvajanje programa vozniškega izpita že pravi posel in verjetno tudi to, da bi njegovo opravljanje lahko bilo cenejše. O čem govorim ... Imam že skoraj 20 let vozniških izkušenj z B kategorijo in bogate izkušnje z "APN, ATX" in podobnimi tomos motorji, pa vendar. Zadnjič sem se pozanimal, kako poteka oravljanje izpita "A" kategorije in pa predvsem koliko to stane za moj primer - preveč! Zakaj? Ker naj bi moral kljub že določenemu znanju in izkunjami opraviti minimalno 21ur vožnje, prvo pomoč in vso teorijo. In kar je najbolj žgoč birokratski, nesmiselni kriterij, da če tudi inštruktorji vožnje že na 1. uri trening vožnje ugotovijo, da zaradi znanja in izkušenj, sposobnosti ne bi potreboval ostalih 20, sicer lahko grem naravnost na izpit, vendar bi pred tem pred tem moral kupiti ostalih 20 za evidenco. (?????) Če to ni, še posebej pa v času v katerem živimo, neetično polnjenje proračuna avtošol na račun potencialnih izkušenejših davkoplačevalcev. Enako velja tudi za dodatno opravljanje drugih kategorij.

Zakaj ne moreš oziroma ne smeš opraviti samo t.i. dokvalifikacijo, specializacijo. Zakaj "vse" še enkrat? Vso "teorijo", vso "PP", vse "ure"? Pa saj to vendar stane! Ali smo še vedno tako "bogati", da z lahkoto zapravimo cca. 1000EUR za to, da se bom lahko 5-krat na leto popeljal s svojim jeklenim konjičkom ...

In spet "nekdo" služi bolj kot bi bilo "pošteno in prav".

Torej predlagam prilagoditev "zakonodaje" za voznike z večletnimi vozniškimi izkušnjami, tudi za primere ostalih kategorij.

Če "ne znaš" voziti, izpita tako ali tako ne boš opravil - imam prav ali ne?

Lp

20 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR janči 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


31. 1. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Temeljni cilj Zakona o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10; v nadaljevanju: zakon) je povečanje varnosti cestnega prometa in s tem zmanjšanje števila prometnih nesreč z najhujšimi posledicami, kar je potrebno doseči z ukrepi, ki se začnejo že pri usposabljanju voznikov, ki se bodo po pridobitvi vozniškega dovoljenja samostojno udeleževali v cestnem prometu. V skladu z zakonom se vozniško dovoljenje izda za vožnjo motornih in priklopnih vozil, ki so razvrščena v kategorije AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE ter nacionalni kategoriji F in G. Motorna in priklopna vozila, ki so razvrščena v različne kategorije, se bistveno razlikujejo glede tehničnih značilnosti vozil. Med drugim gre za razlike v prostornini motorja, moči motorja in tudi v konstrukcijski omejitvi hitrosti vozil. Iz teh razlogov, zlasti pa z varnostnega vidika se usposabljanje kandidatov za voznike motornih koles izvaja na drugačen način kot usposabljanje za voznike dvoslednih motornih vozil. Zakon daje tudi možnost postopne pridobitve vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih vozil kategorije A (brez omejitev), in sicer tako, da oseba poleg splošnih pogojev izpolnjuje še naslednje: da je opravila praktični del vozniškega izpita vozil kategorije A brez omejitev in da ima najmanj dve leti veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorije A2. Podobno daje zakon tudi možnost postopne pridobitve vozniškega dovoljenja za vožnjo motornih vozil kategorije A2, ki se sme izdati osebi, ki izpolnjuje poleg splošnih pogojev še naslednje pogoje: da je opravila praktični del vozniškega izpita vozil kategorije A2 in da ima najmanj dve leti veljavno vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorije A1. Vozniški izpit je eden od elementov v okviru sistema pridobitve pravice voziti motorno vozilo v cestnem prometu. Njegov glavni namen je zagotoviti, da bi bili legalno udeleženi v prometu le vozniki, ki imajo potrebno znanje in spretnosti za vožnjo motornega vozila ter ravnajo v prometu tako, da zagotavljajo umirjeno, varno in nemoteno potekanje prometa.

Priloge:

Komentarji