Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Svinjarija
 
JUS
Ogledov: 2717
Predlog poslan 23.07.2012
Z odzivom organa 10.09.2012
Zadnja sprememba 21.07.2012 13:01:28

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (14)  

Zagotovo se je vsak že srečal bližnjega srečanja nesramnih voznikov težkih tovornjakov -šleparjev-

Kar naenkrat skoči pred nas brez vsakega kančka odgovornosti, in potem se vleče tudi po 3, 4 celo več kilometrov, ko merita tovornjakarja moči drug ob drugem v tekmi brez zmagovalca.

PREPOVED PREHITEVANJA TOVORNJAKOV NAD 12 TON. Takšen bi moral biti napis na naših cestah in avtocestah.

Prav zaradi takih izsiljevanj tovornjakarjev sta imela moja starša hudo prometno nesrečo.

REŠIMO OKOLJE!!, težke tovornjake v tranzitu čez Slovenijo pa na vlake OBVEZNO!

  1. Rešili bomo okolje in zrak v katerem ne bo SVINJARIJE (tudi takse, ki jo bo potrebno plačevati v evropsko blagajno zaradi onesnaženja oziroma SVINJARIJE V ZRAKU bodo manjše)
  2. rešili bomo Slovenske železnice
  3. rešili bomo marsikatero življenje, ki ugasne zaradi nekaterih nesramnih voznikov težkih tovornjakov
  4. rešili bomo naše avtoceste pred uničenjem

Vsi ki uporabljate te strani naredite nekaj za našo varnost in okolje. Ne samo ogledovat strani: glasujte. Morda bo prav vam to rešilo življenje ali pa bodo vaši otroci lažje dihali v prihodnosti.


Ključne besede šleparji, tovornjaki, okolje, vlak
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

DIN-DON | 08.08.2012 | 17:19
S predlogom se le deloma strinjam (za vlak v smeri SV-JZ in JV-SZ), zato le komentiram, brez glasovanja. Moj glas ZA pa bi bil, če bi se zakon dopolnil tudi v tistem delu, ko se mora tovornjakar ali kdorkoli na dvopasovnici obvezno umakniti oz. dati prednost, ko je za njim več kot 4-5 vozil ali zadržuje vozilo za sabo več kot 5-6 km. Konkretizacija je stvar usklajevanja, namen pa je povečati pretočnost cest in zmanjšanje nesreč zaradi prehitevanja.
Doma nisem ob AC ampak ob državni cesti, ki vodi do MP in je na njej vedno več tovornjakov, v turistični sezoni pa tudi raznih "prikoličarjev". 
Zaradi znanega "nevzdrževanja" in slabega stanja podobnih cest (preglednost, širina v številnih ovinkih, ...) je prehitevanje skoraj nemogoče. Označbe na cesti in prometni znaki so sploh zgodba zase!!! In tako včasih voziš tudi 20 km ali več za počasnim vozilom s povprečjem 40km/h, ko bi recimo lahko peljal 80 km/uro. To je 15 min razlike. Bo kdo rekel, "kaj je to proti večnosti", pa se vseeno nabere, če to prevoziš večkrat vsak teden!
DavidS | 09.08.2012 | 17:29
Počasno vozilo, za katerim se nabira kolona, se mora na ustreznem kraju umakniti vozilom za seboj. To določilo že imamo v ZVCP.
sbe | 02.08.2012 | 15:09
Pojdite malo pogledat stanje na pomursko avtocesto, kjer imate najnižjo omejitev hitrosti se mi zdi da celo 70 km na uro, največjo pa 110, seveda zaradi katastrofalnih skakalnic na tem odseku. Nevem zakaj trgajo avtocesto tam kjer ni potrebno in kjer ni bila zmanjšana hitrost na pomurski avtocesti pa nikomi ništa ... 
znalček | 31.07.2012 | 13:13
Jus je želel obrazložitev. Mislim, da ne moremo zahtevati, da tovornjakarji vozijo za počasnimi vozili. Imam alternativen predlog na podlagi izračunov. Izračunal sem, da tovornjak, ki vozi z maksimalnih 90km/uro potrebuje 18 sekund oziroma 450 metrov, da prehiti tovornjak pri 80km/h, če potrebuje za manever 50 metrov. Pri tem upočasni osebno vozilo za največ 7 sekund. Če je hitrost prehitevanega tovornjaka 85, se številke podvojijo, pri 89 pa podeseterijo. tovornjak pa ne ustavlja le enega avtomobilista, ampak za sabo zadržuje celo kolono.

Po drugi strani tovornjakar, ki mora prisilno voziti 85 namesto 90 izgubi na 10 kilometrih 24 sekund.

Moj predlog je, da se lahko tovornjakarji prehitevajo na manj prometnih odsekih, na odsekih s 3 pasovi in zunaj konic, drugače pa le, če je razlika med voziloma vsaj 5 km/h.  Omejil bi torej zadrževanje na prehitevalnem pasu recimo na največ pol minute oziroma 750 metrov. Kršitev je zelo enostavno izmeriti z multanovo ali pa celo z navadno kamero z vključenim prikazom časa.
sbe | 27.07.2012 | 15:10
Neumnost, tak predlog lahko, da samo nestrpen voznik, ki ne vozi nič drugo kot osebno vozilo. Tudi sam vozim večkrat za tovrnjakom ki dolgo prehiteva, apak na koncu ko se mi zahvali, da sem bil strpen se počutim prav fanj. 

JUS | 28.07.2012 | 17:39
Morda voznik, ki je bil prevečkrat udeležen izsiljevanja premočnega tovornjaka.

Vsekakor spoštujem vaša mnenja.
JUS | 26.07.2012 | 18:48
Verjemite, da tudi v Italiji tovornjaki prehitijo prepočasne tovornjake, ki jih verjemite sploh ni veliko. Prehitevanje prepočasnih tovornjakov pa verjetno tudi tam ni prepovedano sploh pa ne moteče, ker jih do sedaj sam še nisem srečal. 
Zavedati pa se morate, da je prometa tudi pri nas vsak dan več. Na štajerskih avtocestah pa je večina prometa tovornega nad 12 ton, ki s svojim prejitevanjem preko Slovenije ne profetirajo niti 15 minut.

lp
DavidS | 26.07.2012 | 21:13
V spodnjem komentarju piše, da je v Italiji prehitevanje tovornjakov prepovedano. Sedaj pa piše, da se v Italiji prehitevajo, in da to verjetno tam ni prepovedano.

Se meni samo zdi, ali se vaša dejstva vsakih nekaj ur spremenijo?

Sam se občasno peljem po italijanskih avtocestah, in ne vidim nič manj prehitevajočih se tovornjakov, kot pri nas.
JUS | 28.07.2012 | 17:46
Glede prehitevanja sem omenil samo vaše omenjeno zelo počasno tovorno vozilo. V takem primeru (ko vozi tovornjak po vašem 50 km/h )najbrž policija ne ukrepa (zaradi izogiba dodatnih zastojev)če ga ostali prehitijo. Če ni bilo dovolj razumljivo.
V Italiji so vozniki tovornih vozil zelo disciplinirani in le malokateri se resnično odloči za prehitevanje (na dvopasovnih avtocestah).
Naslednijč ko boste v Italiji 1000 km na avtocesti boste to zagotovo opazili.

Spoštujem vaše mnenje. Imate pač srečo, da vas noben tovornjak na srečno pošteno ne izsili.
hales | 26.07.2012 | 06:21
Na naših avtocestah to ni problem. Prehitevanje ne traja prav dolgo. Počakaš in se pelješ dalje.
Dokler ne bo stanje podobno, kot v Italiji, ni potrebno omejevati. Če prepovemo prehitevanje, lahko en počasen tovornjak naredi kilometrsko kolono drugih tovornjakov.
Potem pa imamo zastoj, ko začne osebni avtomobil prehitevati tovorno kolono s hitrostjo 90 km/h, kar zna trajat, če je kolona dolga.
JUS | 26.07.2012 | 06:08
Naj omenim tudi to, da imajo prepoved prehitevanja tovornjakov nad 12 ton uvedeno v sosednji Italiji že nekaj let. S tem predpisom so povečali varnost in pa tudi pretočnost prometa, kar pa ni tako zanemarljivo kajne.
konstruktivec | 25.07.2012 | 15:05
No, jaz se tudi dosti vozim in sem kar večkrat srečal to prehitevanje 'kdo bo koga'. Če že imajo tempomat, se ga da tudi malo zmanjšati, če je vozilo pred njim za kak km/h počasnejše. Poleg tega, ko gre avtocesta mimo kakih bolj obremenjenih priključkov, je na njej znak, da je med določenimi urami prepovedano prehitevati za tovornjake. To mnogi redno kršijo. Tudi sam sem že večkrat doživel, da je kak tovornjak tik pred mano ven skočil in sem moral konkretno zavirati, da ni prišlo do trka. Seveda njemu ne bi bilo nič, moji hčerki pa bi ostali brez očeta...

  Se pa ta prehitevanja dogajajo tudi po Avstriji in Nemčiji, tako da pri nas nismo izjeme.

  No, da zaključim, glasoval bom ZA ta predlog in tudi močno podpiram, da se za tranzit čez državo obvezno uporabi železnica - seveda morajo ti vlaki voziti dovolj pogosto in tudi cena mora biti ustrezno vabljiva, da se bodo šoferji lažje odločili za to opcijo.
JUS | 23.07.2012 | 14:50
Zanimivo, da je bil prvi glas ravno negativen. g. DavidS očitno vam je vseeno kakšen zrak dihate, še manj pa vam je očitno mar za našo varnost. Hmm morda pa se sploh ne vozite po avtocestah in ne veste kaj vas naslednjič lahko čaka, morda pa ste eden teh tovornjakarjev, ki tekmujejo kdo bo koga. Kakorkoli že vladi je uspelo ljudi tako razkropiti, da nihče od nas več ne ve kaj je prav ali pa ne. 
Za vska proti bi vas prosil še za utemeljitev, da ne bo nesporazumov, morda pa sem le jaz tisti, ki ne razumem.

Hvala lp
DavidS | 23.07.2012 | 16:11
Razlogov je več.
Začnimo s tem, da tovornjaki na avtocesti pri prehitevanju ne tekmujejo, "kdo bo koga". Vsak ima nastavljen tempomat na določeno hitrost, včasih se te hitrosti razlikujejo za 1km/h ali celo manj. Pri tako majhni razliki v hitrosti lahko prehitevanje v izjemnih primerih traja tudi nekaj kilometrov. Se zgodi, vendar ZELO poredko. Sem prevozil kar nekaj km po avtocestah, pa se mi je to (več km dolgo prehitevanje) zgodilo dva- ali trikrat. 
Se pa ta 1 km/h razlike kar pozna na relacijah, ki so dolge tudi po več tisoč km, zato ni pošteno za pričakovati od voznika tovornjaka, da bo upočasnil zaradi počasnejšega vozila pred seboj.
Da ne omenjamo primerov, ko imajo določena vozila tudi za 20 km/h nižjo omejitev od "našega" tovornjaka. Kaj naj potem, vozimo čez celo državo 20 km/h počasneje? Za prevoznike še kako velja rek "čas je denar".

Prav tako kamiona ne bo nihče tehtal. Torej bi se moral predpis glasiti "z največjo dovoljeno maso nad 12 ton". Kar pomeni, da če pride prazen (ali s stiroporom naložen) tovornjak na kakšnem dolgem položnem AC vzponu za polno naloženega, ki v hrib ne zmore več kot 50 km/h....naj pač vozi za njim?

Kar se tiče obveznega tranzita z železnico pa....možnost obstaja že zdaj. Problem tukaj vidim v tem, da SŽ očitno logistično in cenovno niso sposobne ponuditi ustrezne alternative vožnji po cesti. 
Verjemite, da če bi lahko prevoznik naložil kamion na vlak v Lendavi, prišel čez državo v istem času, kot pride po cesti, in ga to ne bi prišlo dražje, kot ga pride po cesti....bi prevoznik to možnost izkoristil.
Seveda pa je ta možnost uporabna praktično le na relaciji Madžarska-Italija. Kam se naj naloži kamion, ki pride v Slovenijo v Gruškovju, in gre proti Avstriji? Se pelje po cesti do Ptuja, se tam naloži na vlak, ki ga bo potem peljal preko Pragerskega in Maribora do Šentilja, kjer bo lahko nadaljeval pot? In bo za pot, ki po cesti traja slabo uro, potreboval 3 ure ali več?

Za potencialne nesreče pa ni pri prehitevanju kamionov nič kaj več verjetnosti, kot če tak kamion prehiteva avtomobil, ki se vozi 100 km/h, in "skoči" pred vas. Problem tukaj ni v prehitevanju, ampak v spoštovanju predpisov o varnem prehitevanju. Tukaj pa vam zagotavljam, da je med vozniki osebnih avtomobilov ravno toliko objestnih in "slepih", kot med vozniki kamionov.