Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Posodobitev proge NM - LJ in železniške postaje Novo mesto Bršljin

6025 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Novo mesto, upravno, gospodarsko in kulturno središče Dolenjske povezuje z Ljubljano enotirna proga (zmogljivost 20t/os), ki je zastarela in v zelo slabem stanju, poleg tega ni elektrificirana. Zaradi proge pa tudi številnih postaj vozijo potniški vlaki iz NM v LJ tudi več kot 2 uri (v najboljšem primeru eno uro in pol). To je popolnoma nekonkurenčno novi avtocesti in avtobusnemu prometu.

Ker je proga izredno stara, je zelo nevarna, veliko je nezavarovanih prehodov čez železniško progo. Ne gre samo za potniški promet. Proga je pomembna predvsem zaradi tovornega transporta; vozil iz novomeškega Revoza, prikolic iz Adrie Mobil, lesa iz Kočevskega roga, steklene volne iz Urse in še in še.

V zdajšnjih planih posodobitev proge še dolgo ni in ne bo na vidiku. Edino se omenja dograditev dodatnega tira LJ - Grosuplje in njegova elektrifikacija, kar pa je le majhen del v progi. Jasno je, da denarja ni ter da so prioritete proge Divača - Koper, Pragersko - Hodoš, Ljubljana - Brnik itd. Vendar pa se proga LJ - NM načrtno zanemarja že desetletja in je praktično predpotopna. Zanima me, ali pristojno ministrstvo na tem področju pripravlja kakšno posodobitev proge ali jo bomo morali kmalu zaradi zastarelosti zapreti?

Kratkoročni ukrepi:

- vzpostavitev "intercity" vlaka na relaciji NM - LJ, ki bi vozil med jutranjo in popoldansko konico - ta se ne bi ustavljal na vsaki postaji, temveč le morda v Trebnjem, Grosupljem ... Za to linijo bi uporabili prenovoljeni klasični potniški vlak (obnovljen pred kakim letom v centralnih delavnicah - novi sedeži, stranišča, klimatske naprave, boljši motor), saj je pogosti očitek uporabnikov te proge, da so vlaki dejansko predpotopni in ne vredni prevoza.

- ukinitev nerentabilnih vlakov (nezasedeni vlaki, ki so zagotovo so) na relaciji ter razmislek o "intercity" vlaku, prihranek morda namenjen nujnemu vzdrževanju)

Dolgoročni ukrepi:

- Modernizacija obstoječa tira z odpravo številnih nepotrebnih zavojev, ki ne omogočajo večjih hitrosti (problem je tudi nosilnost proge) ter njena elektrifikacija

- Izgradnjega drugega tira Novo mesto - Ljubljana ter seveda elektrifikacija

- Odprava manjših nepotrebnih postaj ter temeljita prenova obstoječih po standardih 21. stoletja z dostopi za invalide, slepe, naglušne, z uporabo sodobne tehnologije

In še eno stvar treba omeniti. Osrednja in glavna železniška postaja Novo mesto Bršljin, ki ima vlogo tako potniške kot tovorne postaje (tovor iz Adrie, Revoza, Urse, blagovne rezerve Straža ...), je še en dokaz zanemarjanja, ki se ravno tako dogaja že desetletja. Oprema na postaji je ponekod stara več kot 30 let (ali tudi več), npr. pozimi, ko zapade sneg morajo na postaji z lopatami odkopati sneg, da sploh lahko premaknejo kretnice. O tem so med drugim že pred leti poročali tudi v oddaji Svet na Kanalu A. Postaja ni ustrezno varovana (brez ograje v celoti), zato je pogosto tarča vandalov, nepridipravov, ki kradejo opremo ter tudi zamaskirancev, ki mažejo vlake z grafiti. Problem je tudi križanje s cesto, saj se del tovorne postaje nadaljuje preko ceste na drugo stran in so zato veliki prometni zamaški, saj na postaji pogosto premikajo vagone zaradi premajhne dolžine tirov, pa je zato potrebno to početi preko ceste na drugo stran. To je tudi velik varnostni problem.

Ali morda lahko poveste, kdaj je bilo nazadnje kaj denarja vloženo v to postajo in ali imate v načrtih tudi kdaj posodobiti to pomembno, a "muzejsko" železniško postajo?

Kratkoročni ukrepi (postaja NM Bršljin):

- Ograditev postaje v celoti, z enotno ograjo ter vzpostavitev videonadzornega sistema (postaja je redno tarča napadov vandalov, vlaki in vagoni se mažejo z grafiti, kradejo se tiri in drugi material)

- Zamenjava zastarelih in v času zime problematičnih kretnic

- Zamenjava razsvetljave z varčnimi sijalkami na postaji (med tiri) - luči so zelo nezanesljive, poleg tega so energetsko izjemno potratne

- Ureditev zanemarjene okolice postaje (košnja trave, pospravljanje stvari, ki so odpisane - za odpad ...)

- Prenova peronov ter potniških prostorov

Dolgoročni ukrepi:

- Temeljita rekonstrukcija postaje z na novo zamišljeno postavitvijo tirov, tehnološka nadgradnja opreme (elektrifikacija)

- Izgradnja nove stavbe (postaje) za potniški promet

- Križanje s cesto (težave pri premikanju vagonov - pogosto zapornice dol in prometni zamaški) rešiti z nadvozom ali podvozom za avtomobile

- Po ureditvi križanja s cesto vzpostaviti ločeno tovorno postajo - predvsem zaradi močne industrije, ki je vezana na železnico

11 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR LukaSLO 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 9. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Večji del dolenjske proge je bil zgrajen v letih 1893/94 po tedanjih standardih, tako da večjih prihrankov na potovalnih časih ni možno doseči brez večjih investicijskih vlaganj v železniško infrastrukturo in v prevozna sredstva. Sama proga je obravnavana tudi v Strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Ur. List RS št. 76/2004), kjer je načrtovana rekonstrukcija, posodobitev in dograditev železniške proge Ljubljana – Novo mesto ter v Nacionalnem programu razvoja Slovenske železniške infrastrukture (Ur. List RS št. 13/1996), kjer je načrtovana gradnja 2. tira na odseku železniške proge Ljubljana – Grosuplje, elektrifikacija pa na odseku železniške proge Ljubljana – Novo mesto. V tem trenutku se na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor pripravlja Resolucija nacionalnega programa razvoja javne železniške infrastrukture, kjer je ta proga tudi obravnavana in kjer bodo predvideni ukrepi na tej progi za v prihodnosti.

V zadnjem času se za to progo pripravljajo določene spremembe, kateri prispevajo k krajšim potovalnim časom. Pri naslednji spremembi voznega reda bo uveljavljeno 16 minutno skrajšanje voznega časa že uveljavljenega jutranjega vlaka Metlika – Novo mesto – Ljubljana. Potovanje je skrajšano zaradi ukinitve postankov, vendar v dobro večine potnikov. Pričakujemo lahko tudi kakšno pritožbo, vendar je po naši oceni ta rešitev še vedno boljša, kot ukinjanje postankov pri šolskem vlaku 3204, ki bi z ukinitvami postankov v Ljubljano prispel ob 6:31 (18 minut prej).

Prav tako bomo v obratni smeri predvideli pospešeni vlak 609 Ljubljana – Novo mesto in skrajšali čas potovanja Lj – NM za 6 minut (odhod iz Lj ob 16:30, prihod v NM sedaj 17:53, po novem 17:47).

Prav tako bo z novim voznim redom predvidena ukinitev enega prvega jutranjega vlaka Trebnje – Sevnica ter zadnjega večernega Sevnica – Trebnje ter s šolskim koledarjem sezoniran nedeljski vlak Sevnica – Trebnje.

Sami spremljamo število potnikov na vlakih in potnikov, ki vstopajo in izstopajo na posameznih postajališčih, vendar vse ukinitve vlakov oz. postankov praviloma naletijo na močan odpor lokalnih skupnosti, ne glede na zasedenost vlakov oz. potnikov ki vstopajo in izstopajo na posameznem postajališču. Kot podatek naj navedemo, da večji del potnikov postaje Novo mesto predstavljajo potniki na postajališčih Nm Center in Nm Kandija, medtem ko je potnikov na glavni postaji bistveno manj. Na postaji NM Bršljin je povprečni dnevni pretok potnikov (odhod in prihod) 380 potnikov, Nm Center 550, Nm Kandija pa 1100.

V tem trenutku dodatno preverjamo vlake, ki so dobro zasedeni samo na delih relacij, vendar se tu srečujemo s problemom vezave garnitur – delno zaseden vlak (vozilo) na končni postaji pogosto obrne na vlak, ki je dobro zaseden oziroma obratno.

V nadaljevanju še nekaj komentarjev na ostale predloge, ki niso predmet Resolucije nacionalnega programa razvoja javne železniške infrastrukture, ki je v pripravi.

Zavarovan nivojski prehoda v NPr v km 79+024 Za odpravo zavarovanega nivojskega prehoda (NPr v km 79+024 je v območju postaje) so bile v preteklosti že izdelane idejne rešitve v okviru prostorskih načrtov Novega mesta, vendar to zahteva poglobitve cestnega omrežja, ki je povezano z velikimi finančnimi izdatki

Varnosti na postajnih območjih Za zmanjšanje kraj materiala in vandalizma bi bila rešitev vzpostavitev video nadzornega sistema na celotnem območju in uvedba čuvajske službe, vendar je vprašanje, če bi bilo to ekonomsko upravičeno (število varnostnikov).

Zamenjava zastarelih in v času zime problematičnih kretnic. Na večino obstoječih kretnic je potrebno le montirati električne grelne naprave in zagotoviti ustrezno priključno moč elektrike (opcija generator, oz, kogeneracija pri ogrevanju objektov), vendar to trenutne ne vpliva na propustnost in hitrost proge.

Zamenjava razsvetljave z varčnimi žarnicami. Na območju javne železniške infrastrukture to izvajamo v okviru ukrepov zmanjšanja svetlobnega onesnaževanja v okviru razpoložljivih sredstev.

Ureditev zanemarjene okolice postaje. Okolica običajno ni zanemarjena, saj se postaja po ocenjevanju postaj uvršča med bolj urejene postaje svojega ranga. Večje površine s travo so na območju deponij in ostalih površin, te pa se redno kosijo v okviru razpoložljivih sredstev.

Prenova peronov in potniških prostorov. Za prenovo peronov je potrebna rekonstrukcija tirov (sedanja širina peronov je 1,4m), v sklopu katere bi se izgradilo 1 tir, ter namesto sedanjih dveh ozkih peronov zgradilo nov peron ustrezne širine z vso potrebno opremo. Sedanja postajna stavba je opremljena v skladu z veljavnimi predpisi. Glede na število potnikov bi bilo nujno potrebno urediti postajališče Nm Center, saj razen perona nima nikakršne druge opreme. Prostori za potnike so glede na število potnikov ustrezno urejeni, manjše izboljšave pa so možne v okviru vzdrževanja. Večji problem je le urejen dostop brez ovir za invalide, vendar to ne bi rešilo problema, saj vstop na potniške garniture zaradi višine poda ni mogoče rešiti na enostaven način.

Izvedba ločene tovorne postaje Kompleks Revoz ima svojo tovorno postajo z 12 tiri. Prav tako imajo večji uporabniki svoje industrijske tire. Nov tovorni del postaje bi se lahko razvijalo le na progi Nm – Straža, ki je sedaj del postaje Novo mesto

Skratka zahvaljujemo se vam za vaše predloge, kater bomo, ob upoštevanju razpoložljivih finančnih sredstvih, v največji možni meri upoštevali pri Resolucija nacionalnega programa razvoja javne železniške infrastrukture, pri načrtovanju rednega in investicijskega vzdrževanja in pri pripravi voznega reda.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 13. 7. 2012 | 09:56:06

Posodobitev proge NM - LJ in železniške postaje Novo mesto Bršljin

Novo mesto, upravno, gospodarsko in kulturno središče Dolenjske povezuje z Ljubljano enotirna proga (zmogljivost 20t/os), ki je zastarela in v zelo slabem stanju, poleg tega ni elektrificirana. Zaradi proge pa tudi številnih postaj vozijo potniški vlaki iz NM v LJ tudi več kot 2 uri (v najboljšem primeru eno uro in pol). To je popolnoma nekonkurenčno novi avtocesti in avtobusnemu prometu.

Ker je proga izredno stara, je zelo nevarna, veliko je nezavarovanih prehodov čez železniško progo. Ne gre samo za potniški promet. Proga je pomembna predvsem zaradi tovornega transporta; vozil iz novomeškega Revoza, prikolic iz Adrie Mobil, lesa iz Kočevskega roga, steklene volne iz Urse in še in še.

V zdajšnjih planih posodobitev proge še dolgo ni in ne bo na vidiku. Edino se omenja dograditev dodatnega tira LJ - Grosuplje in njegova elektrifikacija, kar pa je le majhen del v progi. Jasno je, da denarja ni ter da so prioritete proge Divača - Koper, Pragersko Hodoš, Ljubljana - Brnik itd. Vendar pa se proga LJ - NM načrtno zanemarja že desetletja in je praktično predpotopna. Zanima me, ali pristojno ministrstvo na tem področju pripravlja kakšno posodobitev proge ali jo bomo morali kmalu zaradi zastarelosti zapreti?

In še eno stvar treba omeniti. Osrednja in glavna železniška postaja Novo mesto Bršljin, ki ima vlogo tako potniške kot tovorne postaje (tovor iz Adrie, Revoza, Urse, blagovne rezerve Straža ...), je še en dokaz zanemarjanje, ki se ravno tako dogaja že desetletja. Oprema na postaji je ponekod stara več kot 30 let (ali tudi več), npr. pozimi, ko zapade sneg morajo na postaji z lopatami odkopati sneg, da sploh lahko premaknejo kretnice.O tem so med drugim že pred leti poročali tudi v oddaji Svet na Kanalu A. Postaja ni ustrezno varovana (brez ograje v celoti), zato je pogosto tarča vandalov, nepridipravov, ki kradejo opremo ter tudi zamaskirancev, ki mažejo vlake z grafiti. Problem je tudi križanje s cesto, saj se del tovorne postaje nadaljuje preko ceste na drugo stran in so zato pogosto veliki prometni zamaški, saj na postaji pogosto premikajo vagone, zaradi premajhne dolžine tirov, pa je zato potrebno pogosto to početi preko ceste na drugo stran. To je tudi velik varnostni problem.

Ali morda lahko poveste, kdaj je bilo nazadnje kaj denarja vloženo v to postajo in ali imate v načrtih tudi kdaj posodobiti to pomembno, a "muzejsko" železniško postajo?

Verzija predloga z dne, 18. 7. 2012 | 17:26:16

Posodobitev proge NM - LJ in železniške postaje Novo mesto Bršljin

Novo mesto, upravno, gospodarsko in kulturno središče Dolenjske povezuje z Ljubljano enotirna proga (zmogljivost 20t/os), ki je zastarela in v zelo slabem stanju, poleg tega ni elektrificirana. Zaradi proge pa tudi številnih postaj vozijo potniški vlaki iz NM v LJ tudi več kot 2 uri (v najboljšem primeru eno uro in pol). To je popolnoma nekonkurenčno novi avtocesti in avtobusnemu prometu.

Ker je proga izredno stara, je zelo nevarna, veliko je nezavarovanih prehodov čez železniško progo. Ne gre samo za potniški promet. Proga je pomembna predvsem zaradi tovornega transporta; vozil iz novomeškega Revoza, prikolic iz Adrie Mobil, lesa iz Kočevskega roga, steklene volne iz Urse in še in še.

V zdajšnjih planih posodobitev proge še dolgo ni in ne bo na vidiku. Edino se omenja dograditev dodatnega tira LJ - Grosuplje in njegova elektrifikacija, kar pa je le majhen del v progi. Jasno je, da denarja ni ter da so prioritete proge Divača - Koper, Pragersko - Hodoš, Ljubljana - Brnik itd. Vendar pa se proga LJ - NM načrtno zanemarja že desetletja in je praktično predpotopna. Zanima me, ali pristojno ministrstvo na tem področju pripravlja kakšno posodobitev proge ali jo bomo morali kmalu zaradi zastarelosti zapreti?

In še eno stvar treba omeniti. Osrednja in glavna železniška postaja Novo mesto Bršljin, ki ima vlogo tako potniške kot tovorne postaje (tovor iz Adrie, Revoza, Urse, blagovne rezerve Straža ...), je še en dokaz zanemarjanja, ki se ravno tako dogaja že desetletja. Oprema na postaji je ponekod stara več kot 30 let (ali tudi več), npr. pozimi, ko zapade sneg morajo na postaji z lopatami odkopati sneg, da sploh lahko premaknejo kretnice. O tem so med drugim že pred leti poročali tudi v oddaji Svet na Kanalu A. Postaja ni ustrezno varovana (brez ograje v celoti), zato je pogosto tarča vandalov, nepridipravov, ki kradejo opremo ter tudi zamaskirancev, ki mažejo vlake z grafiti. Problem je tudi križanje s cesto, saj se del tovorne postaje nadaljuje preko ceste na drugo stran in so zato veliki prometni zamaški, saj na postaji pogosto premikajo vagone zaradi premajhne dolžine tirov, pa je zato potrebno to početi preko ceste na drugo stran. To je tudi velik varnostni problem.

Ali morda lahko poveste, kdaj je bilo nazadnje kaj denarja vloženo v to postajo in ali imate v načrtih tudi kdaj posodobiti to pomembno, a "muzejsko" železniško postajo?

Komentarji