Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


študentsko delo, delovna doba ter izredni študij
 
blister
Ogledov: 4038
Predlog poslan 06.07.2012
Z odzivom organa 02.10.2012
Zadnja sprememba 05.07.2012 20:42:01

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (11)  

Vsi vemo, da je študent  za delodajalca še vedno krepko ugodnejši kot  delavec, kljub novim obdavčitvam. Sam sem redno zaposlen že od 18. leta ter sem šolanje končal ob delu (inž. mehatronike). Imam že 7 let del. dobe, med tem ko moji bivši sošolci še vedno veselo žurajo po ljubljani na račun staršev ter takih in drugačnih štipendij, to se dogaja v (niti ne tako osamljenih primerih)do tridesetih in celo še naprej. To seveda pomeni, da ti ljudje začnejo polnit pok. blagajno komaj pri tridesetih, torej recimo 10 let pozneje kot prejšnja generacija. Menim, da je to tudi eden poglavitnejših razlogov za težave okrog pokojninske blagajne.

 

...zato predlagam vladi, da bi se od študentskega dela ravno tako plačevalo pok. prispevke, posledično bi se na ta način tudi študentom  štela delovna doba, hkrati bi se -porušena- pok. blagajna začela polniti, povečala se bi konkurenčnost rednih delavcev, kateri smo danes -žal- stroškovno nekonkurenčni.

...seveda bi lahko to področje urejal zavod za zaposlovanje ali podobna državna inštitucija in ne študentski servisi, ki veselo polnijo privatne žepe z milioni, to je pa tako ali tako nemogoče, saj so državni akterji verjetno kar dobro podmazani na tem področju...


Ključne besede študentsko delo delovna doba študentski servisi
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

Tabu48 | 21.07.2012 | 14:19
Študentje naj študirajo , država naj poskrbi za financiranje študentov pravično , s tem mislim sankcioniranje dajatev države "večnim" študentom in po preteku normalnega roka študija uvede kazenske - finančne posledice za nedejavne študente . Sicer je pa vidno , kako je naša družba napredovala od leta 91 s samimi izobraženci , kateri ugotavljajo v parlamentu , da so sedanji zakoni nepravilni - napačni . To je farsa , skratka bolje KMET v parlamentu z zdravo kmečko pametjo kakor izobraženci , ki večino svojega študija popivajo , se veselijo na račun davkoplačevalcev in nam , po končanem študiju solijo pamet . Hvala za takšno ELITO ( beri državni zbor ) .
Kdaj | 12.07.2012 | 20:32
S študentskim delom ima država samo škodo, študentski servisi pa mastne zaslužke.
Prav zato je potrebno to delo obdavčiti in ga narediti manj zanimivega za študenta in pa za tiste, ki samo perejo denar preko študentov. Redno delo bi moralo imeti manjše prispevke in s tem bi postalo bolj zanimivo tudi za delodajalce in seveda tudi za študente. Zakaj le zakaj smo med državami z največjo obremenitvijo plač na svetu. Zagotovo bi se zaposlilo več brezposelnih, ki pa bi rešilo marsikateri problem tudi manjše obremenitve plač.
Škod ker le na gluha ušesa!
LUČ Sončna | 09.07.2012 | 20:06
Bravo. Razmisljam povsem enako. Hvala da si zapisal predlog. 
pravica_ljudem | 09.07.2012 | 15:37
Jaz se ne strinjam z komentarji. Malo delo ti ni dalo toliko pokojninske dobe kot za navadno delo.  Poleg tega pa v tem predlogu tudi ni omenjeno da bi kr vsi lahko delali v za delodajalca bolj ugodnem delu. V tem predlogu gre še vedno za študenetsko delo pri katerem bi se pa plačeval prispevek za pokojninsko blagajno. 

Sam menim da študentski servisi so potrebni za spodbujanje del. Problem se pojavi ob nerimerni višini zaslužka, ki bi ga bilo treba lepo zmanjšati in prispevke ki se plačajo šteti v delovno dobo. (Ne tako kot malo delo kjer ti priznajo tretjino dela kar je vseskp nč..ker to pomen da morš 30 let delat z malim delom da se ti prizna  ubogih 10 let. oziroma 3 let a da se ti en let prizna...to NI fer!..zato naj se lepo plačuje zadostne prispevke da pokojninska blagajna to zdrži pa je. Bo tud več rednnih delovnih mest in vsega.) 

Malo delo in študentsko delo ...nista in nikoli ne bosta rešitev..to je zgolj izkoriščanje.  Mene noben ne bo prepričal da bomo s tem karkol rešil. Poglejte lepo prosim Nemčijo. Hvalijo se koliko imajo zaposlenih a malo kdo pove da z njihovim malim delom dobijo precej manj kot ko so bili redno zaposleni. Veliko jih je moralo zapustiti redno delovno mesto za malo delo za manjši denar. A je pri malem delu kaka slučajno kaka minimalna plača? Ja je ampak nižja kot pri rednem delu. Študentsko delo ne bi smelo biti nikoli nadomestek rednega dela. Ampak to še ne pomeni da pa malo delo je lahko. Malo delo je izkoriščanje. Ne razumem zakaj ljudje zdaj neki jamrajo češ da mogočee pa malo delo ni tak slabo. JE SLABO..je pa mogoče glede pokojninske blagajne boljše..to je pa tud vse. Še vedno bo delo slabo plačano, izkoriščevalsko, pa še manj bo rednega dela ker bo še več delavcev lahko delalo pri malem delu. 

DavidS | 09.07.2012 | 18:59
Seveda prispevki, delovna doba in plača pri malem delu niso bili enaki polnemu delovnemu času....saj tudi delovne obveznosti niso bile. Tudi nihče ne pravi, da je bila tisto popolna rešitev....vsekakor pa je bila veliko boljša od sedanje. V vsakem sistemu so možne zlorabe, zato pa obstajajo inšpekcijske službe. No, zato obstajajo v drugih državah....pri nas še mi ni uspelo ugotoviti njihove funkcije.
Kot rečeno, študentsko delo ne bi smelo biti nadomestek rednega dela. Tudi naša zakonodaja tako pravi. Seveda inšpekcije službe po pravilu ne naredijo kaj veliko za to, da bi se zakonodaja uveljavljala. Gre za del javnega sektorja, kjer bi morali plače znižati za 80, ne pa samo za 8%.

Študentski servisi z ničemer ne vzpodbujajo del, temveč se ukvarjajo predvsem z lobiranjem, da ureditev ostane takšna, kot je sedaj, saj kot posredniki lepo služijo. Pri tem ne doprinesejo ničesar, česar ne bi dobili, če bi ta dela posredovali na Zavodu za zaposlovanje.

Kar se tiče plačevanju za pokojninsko blagajno pa....študentsko delobi moralo biti po naravi občasno, in ne obsežno. V tem pojmovanju se mi ne zdi smiselno, da bi se štelo v pokojninsko dobo.
Katrin | 06.07.2012 | 21:49 Prikaži
Ta predlog je bil že zavrnjen na referendumu.
benF86 | 06.07.2012 | 20:42
Član generacije druge polovice 80. let, ki ima utvare, da bo kdaj videl pokojnino od države? Dajmo malo realizma prosim. Naša generacija, da o sedanjih prvošolčkih ne govorimo, ne bo od države dobila niti za burek, kaj šele za dostojno življenje, zatorej bo treba kar lepo začeti šparati (beri: pametno investirati) na lastno pest.

Sicer pa ja, malo delo bi vse rešilo, pa so bili ljudje preneumni, da bi to videli.
blister | 11.07.2012 | 19:32
heh...mogoče imam utvare....ampak predvsem na račun svojih sovrstnikov ;)
luvi | 06.07.2012 | 18:39
Ja, na žalost velika večina posameznikov v naši državi ne misli s svojimi glavami ampak slepo verjamejo svoji politični opciji. Pred letom dni so (jaz ne!) rušili zakone, sedaj pa smo z "novo metlo" in "s trdo roko" dobili še mnogo hujše ukrepe. Ampak očitno je večini to všeč. Pravzaprav me malo pomirja vsaj to, da te nove ukrepe najbolj čuti večina tistih lani najglasnejših "PROTI" paketu zakonov.  Eni teh so tudi študenjte, ki te ukrepe (npr. povišanje koncesijske dajatve) že čutijo, saj bodo (oz. so) delodajalci na račun višje dajatve (iz 12%+2%   na  23%+2%) pač znižali ceno ure.... študentje dobijo manj, študenski servisi in študentske organizacije (kljub drugačnim razlagam) in seveda država pa več. V tisti bla-bla, kako bo štipendij več, pa verjetno ja nihče ne verjame...
Na žalost v naši Sloveniji niti študentarija ni to, kar bi v normalnem svetu od njih pričakoval: vsaj razmišljanje s svojo glavo ....
Tlachenka | 04.10.2012 | 09:57
Če smo iskreni, ne verjamem da je prav dosti študentov volilo trenutno vlado. (no pa saj vemo, da je nihče sploh ni izvolil). Sama sem glasovala proti malemu delu, saj bi zakon močno škodoval nekaterim študentom oz. je bila meja za zaslužek na mesec nerazumno nizka. Ne pomeni pa da smo isti glasovali tudi proti ostalim zakonom in da drugače nismo podpirali vlade. Se pa strinjam, trenutna vlada močno škoduje študentom.
DavidS | 06.07.2012 | 16:37
Zadevo je na tak način hotel urediti zakon o malem delu, pa so ga vrli Slovenci zavrnili na referendumu.....