Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved sponzoriranja državnih podjetij oziroma podjetij, ki so v večinski lasti države

3832 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Glede na to, da se pojavljajo sponzoriranja s strani državnih podjetij, bank , telekoma, itd. za različne namene, za katere se porabijo ogromna sredstva in so tudi javna sredstva, bi vlada morala sprejeti odločitev o prepovedi. Dovoljenje za sponzoriranje bi lahko bilo izključno samo v humanitarne namene , za otroke in za invalide. Torej tudi s to prepovedjo bi prihranili določena sredstva, ki bi jih naj namenili državi za proslave, štipendije itd.

lp

678910.

12 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR 6 678910 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 8. 2012

Odziv Ministrstva za finance

Gospodarske družba, ki so v večinski lasti države, so ustanovljene in delujejo v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06 s spremembami) tako kot zasebne družbe, saj izvajajo nekatere pretežno, nekatere pa tudi tržne dejavnosti (pri čemer tiste, ki zasledujejo cilje v skladu z javnim interesom, morajo ravnati še v skladu z drugimi posebnimi zakoni). Da bi v tržnih dejavnostih lahko konkurirale zasebnim družbam, se tudi družbe v večinski lasti države morajo obnašati podobno kot zasebne družbe. Sponzoriranje je del izvajanja marketinške strategije podjetja, ki je namenjena promociji podjetja in njegovih proizvodov ali storitev za doseganje boljše prepoznavnosti ter s tem višje prodaje. Omejitve izdatkov za te dejavnosti se lahko postavijo tako v statut podjetja kot s sklepom skupščine, če bi bile potrebne.

Upravljanje podjetij v državni lasti je v skladu z Zakonom o kapitalskih naložbah Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 38/10 s spremembami) v pristojnosti Agencije za kapitalske naložbe Republike Slovenije (v nadaljevanju besedila: AUKN), ki zastopa Republiko Slovenijo v njeni lastniški funkciji. AUKN je v okviru poročil, ki jih je izdala, družbam v lasti države že sporočila, kakšno ravnanje pričakuje od njih na področju sponzoriranja. Tako je dne 17.10.2011 sprejela Priporočilo št. 6: »Transparentnost postopkov sklepanja poslov, ki zadevajo izdatke družbe (naročilo blaga in storitev, donatorstvo in sponzorstvo)«. V tem poročilu je AUKN:

  • priporočila družbam, da do konca leta 2011 vzpostavijo ustrezne sisteme, ki bodo zagotavljali transparentno, ekonomično in konkurenčno naravnano poslovanje družbe na področju sklepanja poslov, ki zadevajo izdatke družbe (naročilo blaga in storitev, donatorstvo in sponzorstvo) ter ustrezni nadzor nad temi sistemi;
  • priporočila družbam, da naj pri poslih sponzorstva upoštevajo tudi načelo uravnoteženosti, ekonomskih koristi in zadostne razpršenosti, pri poslih donatorstva pa načelo družbene odgovornosti;
  • priporočila družbam, da za doseganje čim višje ravni transparentnosti na spletni strani družbe takoj po sklenitvi objavijo vse posle donatorstva in sponzorstva z navedbo upravičenega prejemnika in vrednostjo sklenjenega posla oziroma zagotovijo drug ustrezen način transparentnosti;
  • priporočila družbam, da v roku 6 mesecev od izdaje tega priporočila, v skladu z vzpostavljenimi sistemi javno objavijo tudi posle za leto 2011.

Ministrstvo za finance je AUKN zaprosilo za pregled sponzorskih sredstev družb v večinski lasti države za leto 2011.

V zvezi s predlogom naj pojasnimo, da vlada po sedanji zakonodaji nima pristojnosti sprejemati odločitve, ki bi družbam v državni lasti lahko omejevale izdatke za sponzoriranje.

AUKN kot upravljavec naložb države ima v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah dovolj vzvodov, da lahko ustrezno ukrepa, če presodi, da se je neka družba v državni lasti obnašala neekonomično in povzročila preveč stroškov iz naslova sponzorstva (glede na koristi, ki jih je sponzorstvo prineslo). Predlog bomo preučili in ga pri nadaljnji nadgradnji zakonodaje skušali smiselno upoštevati in prenesti v predpise.

Priloge:

Komentarji