Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Parkirišča za motoriste

8005 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Motoristi in tudi mopedisti se v mestih srečujemo z neurejenostjo na področju parkirnih prostorov. V Ljubljani so celo pričeli kaznovati motoriste zaradi nepravilnega parkiranja, najverjetneje bodo to storili še drugod.

ZVCP ureja parkiranje za vozila, vendar pa ne razlikuje dvoslednih vozil od ostalih. Celo več, po ZVCP bi lahko kaznovali tudi kolesarja zaradi nepravilnega parkiranja. Vendar kaj je bistvo nepravilnega parkiranja? Da ne bi ljudje parkirali vsepovsod IN da bi s tem ovirali promet ali kako drugo dejavnost. Motorist pa tega ne počne (razen kake izjeme).

Ljubljana ima na treh mestih urejeno parkiranje za motorje in mopede. Vendar to je bisveno premalo. Še posebej zato, ker se ljudje ne vozijo z motorjem le za zabavo, vendar je tu več razlogov. Si hitrejši, okretnejši, ne ustvarjaš gneče, ne zasedaš že tako malo parkirnih prostorov, manj onesnažuješ in še in še. Statistično je v osebnih vozilih le en, največ dve osebi, in če primerjaš osebno vozilo ali motor, je potem motor veliko bolj ekološki kot kakršno koli drugo motorno vozilo.

Torej potrebno je storiti naslednje. Ali povečati število parkirišč za motorje ali pa prenehati z nesmiselnim kaznovanjem zaradi nepravilnega parkiranja. Motorist ne more zasesti parkirišča od vozila, ker bo gneča še večja. Kjerkoli so parkirišča za osebna vozila bi morala biti tudi parkirišča za motorje. V zimskem času bi tam lahko parkirala tudi osebna vozila, sicer pa ne. Če tega ne morejo zagotoviti, potem ne morejo kaznovati motorsita, ki parkira svoj motor na mestu, ki nikogar ne moti. Še manj pa da tak motor nekdo "olisiči". Ni pa bistvo motorja, da boš pripeljal na neko parkirišče in nato pol ure hodil, da prideš do cilja. Mislim da pa je vsak motorist pripravljen parkirati na urejenem mestu če bo teh dovolj in so skoraj vsepovsod (tistih nekaj posemaznikov, ki pa se morajo pripeljati v lokal, ko pridejo na kavo pa naj kar kaznujejo).

Motoristi ne rabimo veliko, vendar pa se morajo v vladi zavedati da je v mestih veliko motorjev, mopedov in skuterjev (če lahko posebej označim to kategorijo dvoslednih vozil). V tujini motoriste obravnavajo drugače in imajo na voljo tudi več parkirišč (za primer si poglejte le Trst). Dejstvo pa je, da če zahtevaš od nekoga da se pokorava nekim pravilom, mu moraš omogočiti, da se tem pravilom dejansko lahko pokorava. Če tega ne moreš zagotoviti, potem ga tudi ne moreš kaznovati.

DOPOLNITEV v razmislek: Konec leta 2008 je bilo v Sloveniji 7,85% motornih koles (vključno z kolesi z motorjem) glede na število osebnih vozil (http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=2367)! Kolikošno pa je razmerje glede parkirnih prostorov?! V Ljubljani naj bi bilo v mestnem jedru skupaj 4.900 parkirnih mest na prostem (http://www.ljubljana.si/si/zivljenje-v-ljubljani/promet-infrastruktura/parkiranje-v-ljubljani/). Koliko parkirnih mest od tega je za motoriste? Mogoče 385, glede na procent motornih koles? Niti približno toliko! Vendar to je podatek le za mestno jedro ...

13 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D drejko78 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 4. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Ureditev parkirnih mest je v skladu s 15. členom Zakona o varnosti v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 56/08 - ZVCP-1-UPB5 in 58/09) v pristojnosti posameznih občin. Strinjamo pa se, da je parkirnih mest za motoriste premalo in bi jih potrebovali mnogo več. Zato bomo na ministrstvu pripravili dopis, v katerem bomo vse občine pozvali k učinkovitejši ureditvi te problematike. Opozarjamo pa, da morajo motoristi skladno s spodaj navedenim upoštevati določbe ZVCP-1, ki točno določajo kje je dovoljeno oziroma kje je ustavljanje in parkiranje prepovedano. Določba o prepovedi velja tako za voznike motornih koles, kot tudi za voznike motornih vozil in ostale voznike. Voznikom motornih koles je tako dovoljeno parkirati na označenih pasovih za parkiranje motornih koles, motornih vozil in na mestih, kjer pravila cestnega prometa in postavljena prometna signalizacijo to dovoljuje. 23. člen Zakona o varnosti v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 56/08 - uradno prečiščeno besedilo, 57/08 - ZLDUVCP in 58/09; v nadaljnjem besedilu: ZVCP-1) v 8. točki opredeljuje pojem pas za parkiranje, ki je označen vzdolžni del vozišča, namenjen ustavitvi in parkiranju vozil. Ustavitev ali parkiranje na vozišču skladno z določbo 52. člena ZVCP-1 je dovoljeno le na desni strani vozišča v smeri vožnje. Če so na desni strani vozišča tirnice, je dovoljena ustavitev ali parkiranje na levi strani vozišča. Na enosmerni cesti je dovoljena ustavitev ali parkiranje na obeh straneh smernega vozišča. Na vozišču ustavljeno ali parkirano vozilo mora biti vzporedno z robom vozišča in sme biti oddaljeno od roba največ 30 cm, razen če je drugače določeno s predpisano prometno signalizacijo. Parkiranje v drugi vrsti, ob parkiranih vozilih, je prepovedano. Če so parkirna mesta označena s predpisanimi označbami na vozišču ali na drugi prometni površini, je dovoljena ustavitev ali parkiranje le v skladu s temi označbami. Posebej bi še opozorili na določbe v ZVCP-1, kjer ustavljanje in parkiranje ni dovoljeno: 1. na prehodu za pešce in na razdalji manj kot 5 m pred prehodom. Če so na vozišču pred prehodom označena parkirna mesta, mora biti prepoved iz te točke označena s predpisano označbo na vozišču; 2. na kolesarski stezi, kolesarski poti, pločniku, pešpoti, kolesarskem pasu ali na tirnicah. Če je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno parkiranje na pločniku, mora biti za pešce zagotovljen najmanj 1,60 m širok del pločnika, ki ne sme mejiti na vozišče; 3. na prehodu ceste čez železniško progo in na razdalji manj kot 15 m od najbližje železniške tirnice; 4. na križišču in na razdalji manj kot 15 m od najbližjega roba prečnega vozišča pred križiščem, razen če je drugače določeno s predpisano prometno signalizacijo; 5. v predoru, galeriji in podvozu, ter na viaduktu, mostu in nadvozu; 6. na označenem avtobusnem postajališču. Zaradi vstopa ali izstopa potnika je dovoljena ustavitev na postajališču, ki je zunaj vozišča, če s tem ni oviran avtobusni promet; 7. na ozkem ali nepreglednem delu ceste (v ovinku, pod vrhom klanca ipd.); 8. na delu ceste, kjer bi bil prost prehod med ustavljenim oziroma parkiranim vozilom in neprekinjeno ločilno črto ali usmerjevalnim poljem na vozišču ali nasprotnim robom vozišča ali kakšno drugo oviro na cesti širok manj kot 3 m; 9. na pospeševalnem, zaviralnem in odstavnem pasu. Na odstavnem pasu je za nujno potreben čas dovoljena ustavitev vozila v sili. Ob tem mora voznik storiti vse potrebno, da ustavljeno vozilo, osebe ali tovor ne ogrožajo udeležencev v cestnem prometu; 10. na mestu, na katerem bi vozilo zakrivalo postavljeni prometni znak; 11. na vozišču ceste zunaj naselja; 12. na smernem vozišču ceste v naselju z dvema ali več prometnimi pasovi; 13. na vseh prometnih in drugih javnih površinah, ki niso namenjene prometu vozil ali niso namenjene prometu tovrstnih vozil; 14. na mestu, na katerem bi parkirano vozilo onemogočilo vključitev v promet že parkiranemu vozilu ali onemogočilo dovoz na dvorišče stavbe, do garaže, skladiščnega prostora ali drugega podobnega objekta ali do zasebnega zemljišča. Dovoz na dvorišče, v objekt ali k objektu, pred katerim je prepovedana ustavitev ali parkiranje, mora biti na vhodu označen s predpisanim prometnim znakom, če pa so na vozišču pri vhodu označena parkirna mesta, pa tudi s predpisano označbo na vozišču; 15. na označenem parkirnem prostoru za invalide, razen za osebe iz četrtega odstavka 53. člena tega zakona; 16. na označenih poteh, namenjenih intervencijskim vozilom; 17. nad priključkom za vodovodno omrežje (hidrant). Prepoved iz te točke mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo; 18. v območju umirjenega prometa, razen kjer je izrecno dovoljeno s predpisano prometno signalizacijo, in v območju za pešce.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 24. 12. 2009 | 08:03:11

Parkirišča za motoriste

Motoristi in tudi mopedisti se v mestih srečujemo z neurejenostjo na področju parkirnih prostorov. V Ljubljani so celo pričeli kaznovati motoriste zaradi nepravilnega parkiranja, najverjetneje bodo to storili še drugod.

ZVCP ureja parkiranje za vozila, vendar pa ne razlikuje dvoslednih vozil od ostalih. Celo več, po ZVCP bi lahko kaznovali tudi kolesarja zaradi nepravilnega parkiranja. Vendar kaj je bistvo nepravilnega parkiranja? Da ne bi ljudje parkirali vsepovsod IN da bi s tem ovirali promet ali kako drugo dejavnost. Motorist pa tega ne počne (razen kake izjeme).

Ljubljana ima na treh mestih urejeno parkiranje za motorje in mopede. Vendar to je bisveno premalo. Še posebej zato, ker se ljudje ne vozijo z motorjem le za zabavo, vendar je tu več razlogov. Si hitrejši, okretnejši, ne ustvarjaš gneče, ne zasedaš že tako malo parkirnih prostorov, manj onesnažuješ in še in še. Statistično je v osebnih vozilih le en, največ dve osebi, in če primerjaš osebno vozilo ali motor, je potem motor veliko bolj ekološki kot kakršno koli drugo motorno vozilo.

Torej potrebno je storiti naslednje. Ali povečati število parkirišč za motorje ali pa prenehati z nesmiselnim kaznovanjem zaradi nepravilnega parkiranja. Motorist ne more zasesti parkirišča od vozila, ker bo gneča še večja. Kjerkoli so parkirišča za osebna vozila bi morala biti tudi parkirišča za motorje. V zimskem času bi tam lahko parkirala tudi osebna vozila, sicer pa ne. Če tega ne morejo zagotoviti, potem ne morejo kaznovati motorsita, ki parkira svoj motor na mestu, ki nikogar ne moti. Še manj pa da tak motor nekdo "olisiči". Ni pa bistvo motorja, da boš pripeljal na neko parkirišče in nato pol ure hodil, da prideš do cilja. Mislim da pa je vsak motorist pripravljen parkirati na urejenem mestu če bo teh dovolj in so skoraj vsepovsod (tistih nekaj posemaznikov, ki pa se morajo pripeljati v lokal, ko pridejo na kavo pa naj kar kaznujejo).

Motoristi ne rabimo veliko, vendar pa se morajo v vladi zavedati da je v mestih veliko motorjev, mopedov in skuterjev (če lahko posebej označim to kategorijo dvoslednih vozil). V tujini motoriste obravnavajo drugače in imajo na voljo tudi več parkirišč (za primer si poglejte le Trst). Dejstvo pa je, da če zahtevaš od nekoga da se pokorava nekim pravilom, mu moraš omogočiti, da se tem pravilom dejansko lahko pokorava. Če tega ne moreš zagotoviti, potem ga tudi ne moreš kaznovati.

Verzija predloga z dne, 24. 12. 2009 | 08:10:34

Parkirišča za motoriste

Motoristi in tudi mopedisti se v mestih srečujemo z neurejenostjo na področju parkirnih prostorov. V Ljubljani so celo pričeli kaznovati motoriste zaradi nepravilnega parkiranja, najverjetneje bodo to storili še drugod.

ZVCP ureja parkiranje za vozila, vendar pa ne razlikuje dvoslednih vozil od ostalih. Celo več, po ZVCP bi lahko kaznovali tudi kolesarja zaradi nepravilnega parkiranja. Vendar kaj je bistvo nepravilnega parkiranja? Da ne bi ljudje parkirali vsepovsod IN da bi s tem ovirali promet ali kako drugo dejavnost. Motorist pa tega ne počne (razen kake izjeme).

Ljubljana ima na treh mestih urejeno parkiranje za motorje in mopede. Vendar to je bisveno premalo. Še posebej zato, ker se ljudje ne vozijo z motorjem le za zabavo, vendar je tu več razlogov. Si hitrejši, okretnejši, ne ustvarjaš gneče, ne zasedaš že tako malo parkirnih prostorov, manj onesnažuješ in še in še. Statistično je v osebnih vozilih le en, največ dve osebi, in če primerjaš osebno vozilo ali motor, je potem motor veliko bolj ekološki kot kakršno koli drugo motorno vozilo.

Torej potrebno je storiti naslednje. Ali povečati število parkirišč za motorje ali pa prenehati z nesmiselnim kaznovanjem zaradi nepravilnega parkiranja. Motorist ne more zasesti parkirišča od vozila, ker bo gneča še večja. Kjerkoli so parkirišča za osebna vozila bi morala biti tudi parkirišča za motorje. V zimskem času bi tam lahko parkirala tudi osebna vozila, sicer pa ne. Če tega ne morejo zagotoviti, potem ne morejo kaznovati motorsita, ki parkira svoj motor na mestu, ki nikogar ne moti. Še manj pa da tak motor nekdo "olisiči". Ni pa bistvo motorja, da boš pripeljal na neko parkirišče in nato pol ure hodil, da prideš do cilja. Mislim da pa je vsak motorist pripravljen parkirati na urejenem mestu če bo teh dovolj in so skoraj vsepovsod (tistih nekaj posemaznikov, ki pa se morajo pripeljati v lokal, ko pridejo na kavo pa naj kar kaznujejo).

Motoristi ne rabimo veliko, vendar pa se morajo v vladi zavedati da je v mestih veliko motorjev, mopedov in skuterjev (če lahko posebej označim to kategorijo dvoslednih vozil). V tujini motoriste obravnavajo drugače in imajo na voljo tudi več parkirišč (za primer si poglejte le Trst). Dejstvo pa je, da če zahtevaš od nekoga da se pokorava nekim pravilom, mu moraš omogočiti, da se tem pravilom dejansko lahko pokorava. Če tega ne moreš zagotoviti, potem ga tudi ne moreš kaznovati.

DOPOLNITEV v razmislek: Konec leta 2008 je bilo v Sloveniji 7,85% motornih koles (vključno z kolesi z motorjem) glede na število osebnih vozil (www.stat.si)! Kolikošno pa je razmerje glede parkirnih prostorov?!

Komentarji