Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Odgovornost javnih uslužbencev

6022 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Odgovornost javnih uslužbencev.Če ima vlada interes javno upravo narediti bolj učinkovito je nujno, da vzpostavi učinkovit (!!!!) sistem odgovornosti v lastnih vrstah.Da bi to dosegla predlagam, da tako kot pri davkih vzpostavi sistem odškodninske odgovornosti odgovornih delavcev in služb v javni upravi. S tem se bi vzpostavil sistem delitve nalog po konkretnih fizičnih osebah in seveda veliko bolj odgovorno ravnanje le teh.A. Razlogi za predlog: 1. Neodzivanje (ali samo v delu kjer javnemu uslužbencu ustreza) javnih uslužbencev na vprašanja in predloge nas uporabnikov (strank zaradi katerih javni uslužbenci sploh obstajajo), 2. Neizvajanje ali delno izvajanje zakonov zaradi malomarnosti nekaterih služb (morda konkretnih uslužbencev). 3. Neodgovorno ravnanje javnih uslužbencev povzroča multiplicirano javno in gospodarsko škodo. Konkretni primer: Zaradi neodgovornega ravnanja javnega sektorja je v nevarnosti izvedba projekta vrednega preko 50 mio€, ki bi bil v več kot 80% financiran s strani EU. Kdo in kako bo odgovarjal, če se nekaj 100 delavcev iz tega naslova ne bo zaposlilo in ostajalo na plečih države ( na zavodu za zaposlovanje), če država ne bo iz tega istega naslova pobrala nekaj 100 mio€ davka, če nekaj 10.000 državljanov (uporabnikov) ne bo zaradi tega projekta bolj varno živelo? Po sedanjem sistemu delitve odgovornosti ne bo odgovarjal nihče, saj je v konkretnem primeru država (njeni uslužbenci) zadolžena in odgovorna za izvedbo konkretnega projekta. Kot vemo pa sankcije za neizvedbo česa takega niso predvidene.B. Kaj bi odgovornosti morale obsegati:1.Kazen za javnega uslužbenca, ki ne odgovarja na vprašanja v zakonih predvidenih rokih. Kazen mora biti zagrožena tudi pristojnemu oddelku na ministrstvu in celotnemu ministrstvu. 2.kazen za javnega uslužbenca, ki uporabniku (državljanu, ki sprašuje) ne poda obrazložitev ali uporabnika ne usmeri na drugo odgovorno osebo,3.kazen za javnega uslužbenca (posledično tud oddelek) , ki je odgovoren za izvajanje določenega zakona (projekta), če se le ta ne izvaja. Primer: V zakonu je predvideno neko posvetovalno telo, inšpekcijske službe,…, ki jih mora vzpostaviti država. Kot je znano zaradi neizvajanja tega nihče nič ne trpi, razen seveda državljanov (uporabnikov), ki naj bi jim konkreten zakon lajšal življenje. 4.Kazen za odgovornega javnega uslužbenca, če se v primeru predaje nalog ali projektov »zunanjim izvajalcem« (gospodarske družbe izpostavljene trgu) ne izvaja določil pogodbe in ne sproža ustreznih postopkov izhajajočih iz pogodbe.5.kazen za pristojnega ministra, če ni opredelil odgovornih oseb za posamezno področje ali konkreten projekt. Ker se ministri menjujejo, bi bilo v tem primeru potrebno vzpostaviti primerno prehodno obdobje oz. ministra pred kaznovanjem opozoriti, da opredli odgovorne osebe, če teh ni.C. Kaj bi se s tem doseglo:1.Odgovornejše in učinkovitejše delovanje države,2.preusmerjanje dela (kazni) neučinkovito rabljenih sredstev v druge bolj učinkovite sektorje državne uprave,3.hitrejše odzivanje države na porajajoče probleme,4.manj korupcijeD. Zakaj bi tak sistem lahko delova?:Odgovorna oseba javnega sektorja z dodelitvijo del preda konkretno nalogo drugi osebi javnega sektorja, s tem se odgovornost prenese. Ko je za realizacijo projekta potrebno najeti zunanjega izvajalca (izpostavljenega delovanju trga) in če nalogo ta »zunanji izvajalec« ne realizira se realizirajo pogodbena določila (uveljavijo garancije, pogodbene kazni,…) in zamenja izvajalca z drugim izvajalcem na trgu. Če odgovorna oseba javnega sektorja ne realizira pogodbenih določil je podvržena kazenski odgovornosti.E. Kazni?:Podobne kaznim, ki jih predvideva davčna zakonodaja. Če nimajo učinka se le te zvišujejo in zaostrujejo do vzpostavitve zadovoljivih učinkov ( kot pri alkoholnem zakonu).F. Organigram: v prilogi

9 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S splavar 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Priloge:



Odgovor


21. 1. 2010

Odziv Ministrstva za javno upravo

Predlagana je vzpostavitev posebnega sistema odgovornosti v javni upravi oziroma določitev kazni tako za javne uslužbence kot tudi za ministre in posamezne oddelke, zaradi neodzivanja javnih uslužbencev na vprašanja in predloge uporabnikov, neizvajanja ali delnega izvajanja zakonov zaradi malomarnosti ter neodgovornega ravnanja javnih uslužbencev. Opozoriti želimo na naslednje: 1. V 13. členu Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 56/02, 110/02, 2/04, 23/05, 6277/2005, 113/05, 21/06, 131/06, 33/07, 65/08, 69/08 in 69/08) je kot eno izmed temeljnih načel sistema javnih uslužbencev že zapisano načelo odgovornosti za rezultate, v skladu s katerim javni uslužbenec odgovarja za kvalitetno, hitro in učinkovito izvrševanje zaupanih javnih nalog. V 29. členu je zapisano tudi načelo kariere, ki posebej poudarja, da je kariera uradnika odvisna od rezultatov njegovega dela. Na omenjenih dveh načelih temeljijo tudi številne druge določbe zgoraj navedenega zakona, ki omogočajo sankcioniranje slabega dela javnega uslužbenca in sicer: - javni uslužbenec lahko napreduje izključno na podlagi ocene delovne uspešnosti (111. člen) - v primeru ugotovljene nesposobnosti za opravljanje nalog uradniku preneha položaj (83. člen), je lahko premeščen na drugo uradniško oziroma strokovno – tehnično delovno mesto (149. člen) oziroma se mu zaradi nedoseganja pričakovanih delovnih rezultatov redno odpove pogodbo o zaposlitvi (159. člen) 2. Omeniti velja tudi, da v skladu s 111. členom Zakona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, 42/02, 79/06, 46/07, 103/07, 45/08 in 83/09) delodajalec lahko delavcu zaradi hujše kršitve pogodbene ali druge obveznosti iz delovnega razmerja, ki jo je storil naklepoma ali iz hude malomarnosti, izredno odpove pogodbo o zaposlitvi. 3. Zakon o javnih uslužbencih v posebnem poglavju uveljavlja tudi odškodninsko odgovornost javnih uslužbencev (XVIII. poglavje, 135. člen) v skladu s katero je javni uslužbenec odškodninsko odgovoren za škodo, ki jo naklepno ali iz hude malomarnosti protipravno povzroči delodajalcu pri delu ali v zvezi z delom. Za škodo, ki jo na delu ali v zvezi z delom protipravno povzroči javni uslužbenec tretji osebi, je nasproti tej osebi odškodninsko odgovoren delodajalec, ki, če je škodo izplačal, lahko uveljavlja regresni zahtevek za poplačilo celotne izplačane odškodnine. Tretja oseba sicer lahko kot oškodovanec zahteva povračilo škode tudi od tistega, ki ji je protipravno povzročil škodo, če je bila škoda povzročena naklepno. 4. Do sklenitve kolektivne pogodbe na ravni dejavnosti se še vedno uporabljajo določbe Zakona o javnih uslužbencih o disciplinski odgovornosti (XVII. Poglavje), kjer je kot lažja oziroma težja disciplinska kršitev navedeno med drugim nedostojno vedenje do strank, nezakonito in nenamensko razpolaganje z javnimi sredstvi, kršitev načela nepristranskosti in politične nevtralnosti in podobno. Disciplinska ukrepa za lažje disciplinske kršitve sta opomin in denarna kazen, za težje disciplinske kršitve pa denarna kazen, odvzem položaja oziroma razrešitev s položaja, razrešitev naziva in imenovanje v eno stopnjo nižji naziv. 5. Zakon o javnih uslužbencih v XXVI. poglavju vsebuje kazenske določbe, kjer je v 183. členu za predstojnika oziroma pooblaščene osebe določena globa za različne prekrške, kot prekršek, ki se kaznuje z globo, pa se v skladu s tem členom na primer šteje nepravočasna izdaja pravilnih posamičnih aktov iz delovnega razmerja. Podobne kazenske določbe so običajno vključene tudi v drugih zakonih in se nanašajo na predstojnika, ki potem posledično ukrepa zoper javnega uslužbenca. 6. Predlog, ki ste nam ga posredovali, predvideva tudi možnost kaznovanja javnega uslužbenca, posameznega oddelka in ministra. V zvezi s tem je treba opozoriti na temeljno načelo kazenskega prava, da namreč ni kaznivega dejanja in kazni brez zakona. Nikomur ne sme biti izrečena kazen ali druga kazenska sankcija za dejanje, ki ga zakon ni določil kot kaznivo dejanje, še preden je bilo storjeno, in za katero ni bila z zakonom predpisana kazen ali druga kazenska sankcija. Da bi za posamezna dejanja javnih uslužbencev, oddelkov oziroma ministrov lahko izrekali kazni, bi morala biti ta kot kazniva dejanja opredeljena v posebnem delu Kazenskega zakonika (KZ–1, Uradni list RS, 55/08, 66/08 in 39/09), ki kot kazniva dejanja že opredeljuje različne oblike zlorabe uradnega položaja ali uradnih pravic. 7. Obstoječa zakonodaja torej v skladu z zgoraj navedenim že predvideva različne vrste odgovornosti javnih uslužbencev ter omogoča tudi ustrezno ukrepanje predstojnikov v primeru neprimernega, nevestnega ali nezakonitega dela javnih uslužbencev.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 12. 12. 2009 | 07:51:13

Odgovornost javnih uslužbencev

Če ima vlada interes javno upravo narediti bolj učinkovito je nujno, da vzpostavi učinkovit (!!!!) sistem odgovornosti v lastnih vrstah. Da bi to dosegla predlagam, da tako kot pri davkih vzpostavi sistem odškodninske odgovornosti odgovornih delavcev in služb v javni upravi. S tem se bo vzpostavil sistem delitve nalog po konkretnih fizičnih osebah in seveda veliko bolj odgovorno ravnanje le teh. Razlogi za predlog: 1. Neodzivanje (ali samo v delu kjer javnemu uslužbencu ustreza) javnih uslužbencev na vprašanja in predloge nas uporabnikov (strank), 2. Neizvajanje ali delno izvajanje zakonov zaradi malomarnosti nekaterih služb (morda konkretnih uslužbencev). 3. Neodgovorno ravnanje javnih uslužbencev povzroča multiplicirano javno in gospodarsko škodo. Konkretni primer: Zaradi neodgovornega ravnanja javnega sektorja je v nevarnosti izvedba projekta vrednega preko 50 mio€, ki bi bil v več kot 80% financiran s strani EU. Kdo in kako bo odgovarjal, če bo nekaj 100 delavcev iz tega naslova ostajalo na plečih države ( na zavodu za zaposlovanje), če država ne bo iz tega istega naslova pobrala nekaj 100 mio€ davka, če nekaj 10.000 državljanov (uporabnikov) ne bo zaradi tega projekta bolj varno živelo? Po sedanjem sistemu delitve odgovornosti ne bo odgovarjal nihče, saj je v konkretnem primeru država (njeni uslužbenci) zadolžena in odgovorna za izvedbo konkretnega projekta. Kot vemo pa sankcije za kaj takega niso predvidena.

Verzija predloga z dne, 12. 12. 2009 | 07:54:07

Odgovornost javnih uslužbencev

Odgovornost javnih uslužbencev Če ima vlada interes javno upravo narediti bolj učinkovito je nujno, da vzpostavi učinkovit (!!!!) sistem odgovornosti v lastnih vrstah.Da bi to dosegla predlagam, da tako kot pri davkih vzpostavi sistem odškodninske odgovornosti odgovornih delavcev in služb v javni upravi. S tem se bi vzpostavil sistem delitve nalog po konkretnih fizičnih osebah in seveda veliko bolj odgovorno ravnanje le teh. A. Razlogi za predlog: 1. Neodzivanje (ali samo v delu kjer javnemu uslužbencu ustreza) javnih uslužbencev na vprašanja in predloge nas uporabnikov (strank zaradi katerih javni uslužbenci sploh obstajajo), 2. Neizvajanje ali delno izvajanje zakonov zaradi malomarnosti nekaterih služb (morda konkretnih uslužbencev). 3. Neodgovorno ravnanje javnih uslužbencev povzroča multiplicirano javno in gospodarsko škodo. Konkretni primer: Zaradi neodgovornega ravnanja javnega sektorja je v nevarnosti izvedba projekta vrednega preko 50 mio€, ki bi bil v več kot 80% financiran s strani EU. Kdo in kako bo odgovarjal, če se nekaj 100 delavcev iz tega naslova ne bo zaposlilo in ostajalo na plečih države ( na zavodu za zaposlovanje), če država ne bo iz tega istega naslova pobrala nekaj 100 mio€ davka, če nekaj 10.000 državljanov (uporabnikov) ne bo zaradi tega projekta bolj varno živelo? Po sedanjem sistemu delitve odgovornosti ne bo odgovarjal nihče, saj je v konkretnem primeru država (njeni uslužbenci) zadolžena in odgovorna za izvedbo konkretnega projekta. Kot vemo pa sankcije za neizvedbo česa takega niso predvidene. B. Kaj bi odgovornosti morale obsegati: 1. Kazen za javnega uslužbenca, ki ne odgovarja na vprašanja v zakonih predvidenih rokih. Kazen mora biti zagrožena tudi pristojnemu oddelku na ministrstvu in celotnemu ministrstvu. 2. kazen za javnega uslužbenca, ki uporabniku (državljanu, ki sprašuje) ne poda obrazložitev ali uporabnika ne usmeri na drugo odgovorno osebo, 3. kazen za javnega uslužbenca (posledično tud oddelek) , ki je odgovoren za izvajanje določenega zakona (projekta), če se le ta ne izvaja. Primer: V zakonu je predvideno neko posvetovalno telo, inšpekcijske službe,…, ki jih mora vzpostaviti država. Kot je znano zaradi neizvajanja tega nihče nič ne trpi, razen seveda državljanov (uporabnikov), ki naj bi jim konkreten zakon lajšal življenje. 4. Kazen za odgovornega javnega uslužbenca, če se v primeru predaje nalog ali projektov »zunanjim izvajalcem« (gospodarske družbe izpostavljene trgu) ne izvaja določil pogodbe in ne sproža ustreznih postopkov izhajajočih iz pogodbe. 5. kazen za pristojnega ministra, če ni opredelil odgovornih oseb za posamezno področje ali konkreten projekt. Ker se ministri menjujejo, bi bilo v tem primeru potrebno vzpostaviti primerno prehodno obdobje oz. ministra pred kaznovanjem opozoriti, da opredli odgovorne osebe, če teh ni. C. Kaj bi se s tem doseglo: 1. Odgovornejše in učinkovitejše delovanje države, 2. preusmerjanje dela (kazni) neučinkovito rabljenih sredstev v druge bolj učinkovite sektorje državne uprave, 3. hitrejše odzivanje države na porajajoče probleme, 4. manj korupcije D. Zakaj bi tak sistem lahko delova?: Odgovorna oseba javnega sektorja z dodelitvijo del preda konkretno nalogo drugi osebi javnega sektorja, s tem se odgovornost prenese. Ko je za realizacijo projekta potrebno najeti zunanjega izvajalca (izpostavljenega delovanju trga) in če nalogo ta »zunanji izvajalec« ne realizira se realizirajo pogodbena določila (uveljavijo garancije, pogodbene kazni,…) in zamenja izvajalca z drugim izvajalcem na trgu. Če odgovorna oseba javnega sektorja ne realizira pogodbenih določil je podvržena kazenski odgovornosti. E. Kazni?: Podobne kaznim, ki jih predvideva davčna zakonodaja. Če nimajo učinka se le te zvišujejo in zaostrujejo do vzpostavitve zadovoljivih učinkov ( kot pri alkoholnem zakonu). F. Organigram: v prilogi

Verzija predloga z dne, 12. 12. 2009 | 07:55:15

Odgovornost javnih uslužbencev

Odgovornost javnih uslužbencev. Če ima vlada interes javno upravo narediti bolj učinkovito je nujno, da vzpostavi učinkovit (!!!!) sistem odgovornosti v lastnih vrstah.Da bi to dosegla predlagam, da tako kot pri davkih vzpostavi sistem odškodninske odgovornosti odgovornih delavcev in služb v javni upravi. S tem se bi vzpostavil sistem delitve nalog po konkretnih fizičnih osebah in seveda veliko bolj odgovorno ravnanje le teh. A. Razlogi za predlog: 1. Neodzivanje (ali samo v delu kjer javnemu uslužbencu ustreza) javnih uslužbencev na vprašanja in predloge nas uporabnikov (strank zaradi katerih javni uslužbenci sploh obstajajo), 2. Neizvajanje ali delno izvajanje zakonov zaradi malomarnosti nekaterih služb (morda konkretnih uslužbencev). 3. Neodgovorno ravnanje javnih uslužbencev povzroča multiplicirano javno in gospodarsko škodo. Konkretni primer: Zaradi neodgovornega ravnanja javnega sektorja je v nevarnosti izvedba projekta vrednega preko 50 mio€, ki bi bil v več kot 80% financiran s strani EU. Kdo in kako bo odgovarjal, če se nekaj 100 delavcev iz tega naslova ne bo zaposlilo in ostajalo na plečih države ( na zavodu za zaposlovanje), če država ne bo iz tega istega naslova pobrala nekaj 100 mio€ davka, če nekaj 10.000 državljanov (uporabnikov) ne bo zaradi tega projekta bolj varno živelo? Po sedanjem sistemu delitve odgovornosti ne bo odgovarjal nihče, saj je v konkretnem primeru država (njeni uslužbenci) zadolžena in odgovorna za izvedbo konkretnega projekta. Kot vemo pa sankcije za neizvedbo česa takega niso predvidene.B. Kaj bi odgovornosti morale obsegati:1.Kazen za javnega uslužbenca, ki ne odgovarja na vprašanja v zakonih predvidenih rokih. Kazen mora biti zagrožena tudi pristojnemu oddelku na ministrstvu in celotnemu ministrstvu. 2.kazen za javnega uslužbenca, ki uporabniku (državljanu, ki sprašuje) ne poda obrazložitev ali uporabnika ne usmeri na drugo odgovorno osebo,3.kazen za javnega uslužbenca (posledično tud oddelek) , ki je odgovoren za izvajanje določenega zakona (projekta), če se le ta ne izvaja. Primer: V zakonu je predvideno neko posvetovalno telo, inšpekcijske službe,…, ki jih mora vzpostaviti država. Kot je znano zaradi neizvajanja tega nihče nič ne trpi, razen seveda državljanov (uporabnikov), ki naj bi jim konkreten zakon lajšal življenje. 4.Kazen za odgovornega javnega uslužbenca, če se v primeru predaje nalog ali projektov »zunanjim izvajalcem« (gospodarske družbe izpostavljene trgu) ne izvaja določil pogodbe in ne sproža ustreznih postopkov izhajajočih iz pogodbe.5.kazen za pristojnega ministra, če ni opredelil odgovornih oseb za posamezno področje ali konkreten projekt. Ker se ministri menjujejo, bi bilo v tem primeru potrebno vzpostaviti primerno prehodno obdobje oz. ministra pred kaznovanjem opozoriti, da opredli odgovorne osebe, če teh ni.C. Kaj bi se s tem doseglo:1.Odgovornejše in učinkovitejše delovanje države,2.preusmerjanje dela (kazni) neučinkovito rabljenih sredstev v druge bolj učinkovite sektorje državne uprave,3.hitrejše odzivanje države na porajajoče probleme,4.manj korupcijeD. Zakaj bi tak sistem lahko delova?:Odgovorna oseba javnega sektorja z dodelitvijo del preda konkretno nalogo drugi osebi javnega sektorja, s tem se odgovornost prenese. Ko je za realizacijo projekta potrebno najeti zunanjega izvajalca (izpostavljenega delovanju trga) in če nalogo ta »zunanji izvajalec« ne realizira se realizirajo pogodbena določila (uveljavijo garancije, pogodbene kazni,…) in zamenja izvajalca z drugim izvajalcem na trgu. Če odgovorna oseba javnega sektorja ne realizira pogodbenih določil je podvržena kazenski odgovornosti.E. Kazni?:Podobne kaznim, ki jih predvideva davčna zakonodaja. Če nimajo učinka se le te zvišujejo in zaostrujejo do vzpostavitve zadovoljivih učinkov ( kot pri alkoholnem zakonu).F. Organigram: v prilogi

Komentarji