Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

varčevanje

2405 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

A moramo imeti v vsaki občini tudi podžupane poleg županom? Pa razmišljajmo raje o tem, da se majhne občine združijo, kot so to naredili Skandinavci.

Pa se bo privarčevalo...

Pa vsak ravnatelj tudi ne potrebuje 1-2 podravnatelja, se vam ne zdi...

28 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Ves w 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 5. 2012

Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo

Na podlagi 33. a člena Zakona o lokalni samoupravi mora imeti vsaka občina najmanj enega podžupana. Podžupan pomaga županu pri njegovem delu ter opravlja posamezne naloge iz pristojnosti župana, za katere ga pooblasti. Podžupan nadomešča župana v primeru njegove odsotnosti ali zadržanosti. V primeru predčasnega prenehanja mandata župana pa podžupan opravlja funkcijo župana do nastopa mandata novo izvoljenega župana. Župan ima zelo pomembne naloge: predstavlja in zastopa občino, usmerja in nadzira občinsko upravo, je predlagatelj proračuna in drugih aktov občine ter opravlja še vrsto nalog, določenih z zakonom. V primeru prenehanja funkcije župana bi v primeru, da občina ne bi imela podžupana, bilo okrnjeno nemoteno delovanje občine. Predlog za zmanjšanje števila občin v Sloveniji je v izhodišču podoben tistemu, s katerim smo se srečali, ko smo v tedanji Službi Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko izdelali »Analizo posledic ustanavljanja velikega števila novih občin od uvedbe lokalne samouprave«, ki je bila strokovna osnova za spremembo Zakona o lokalni samoupravi v letu 2010 (Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi – ZLS-R - Uradni list RS, št. 51/10 z dne 28. 6. 2010). Navedena analiza je dostopna na spletni strani: www.svlr.gov.si/si/delovna_podrocja/podrocje_lokalne_samouprave/obcine/. Glede na potrebno dolgoročno načrtovanje na področju lokalne samouprave bo Ministrstvo za pravosodje in javno upravo predlagalo Vladi Republike Slovenije, da začne postopek za pripravo Strategije razvoja lokalne samouprave v Sloveniji. K temu nas napotujejo ugotovitve iz revizije Računskega sodišča Republike Slovenije, ki jo je sodišče izvedlo v začetku leta 2012 in so revidirali področje ureditve občin. Eno od področij, ki mu bomo posvetili večjo pozornost, bo tudi dolgoročni strateški okvir za združevanje občin. Menimo, da je za to potrebno daljše obdobje. Združevanje vsekakor ne bo moglo biti administrativno, temveč prostovoljno z ustreznimi spodbudami. O ustanavljanju pokrajin trenutno zaradi finančne krize ni mogoče razmišljati, bo pa resorno ministrstvo še naprej spodbujalo in podpiralo povezovanje občin na podlagi veljavne zakonodaje z namenom zmanjšanja stroškov in bolj učinkovitega delovanja občin. Pojasnjujemo še to, da je Vlada RS na 9. redni seji 5. 4. 2012 sprejela sklep, s katerim je naložila ministrstvom, pristojnim za področja nalog občin iz prvega odstavka 11. člena Zakona o financiranju občin, da pripravijo predlog sprememb področnih zakonov in drugih predpisov z namenom zmanjšanja stroškov občinskih proračunov za izvajanje zakonskih nalog.

Priloge:

Komentarji