Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Zakon za spodbujanje gospodarske rasti podjetij
 
WLBozag
Ogledov: 4253
Predlog poslan 05.12.2009
Arhivirano
Zadnja sprememba 05.12.2009 11:24:52

  Predlog   Število glasov   Komentarji (8)   Popravki predloga  

Vladi predlagam, naj pripravi zakon s katerim bodo podjetja, ki v koledarskem letu realizirajo rast bruto prihodkov, deležna olajšave pri davku na dobiček.

Stopnja olajšave bi bila enaka kot je zabeležena rast prihodkov. V kolikor se podejtje uvršča med gazele in ima rast 100 ali več odstotkov, davka na dobiček pač ne plača.

Seveda bi bilo potrebno v zakon vgraditi nekaj varovalk. Eno predlagam kar sam in sicer v naslednjem letu rast podjetja ne sme biti negativna, saj bi moralo podjetje v tem primeru olajšavo za preteklo leto vrniti.

Računica se izzide tudi finančnemu ministrstvu pri pobranih davkih, saj bo iz naslova DDV na račun rasti priliv v državno blagajno višji, kot bo manj pobranih davkov iz naslova dobička.

Poleg tega bo naša država s tem zakonom postala tudi bistveno bolj zanimiva za tuje vlagatelje predvsem v hitro rastočih panogah kar bo za rast našega BDP pomenilo še dodatno spodbudo.


Ključne besede gospodarska rast, BDP, davek na dobiček, olajšava, davčna olajšava
Kategorija: Gospodarstvo


Zadnji komentarji:

ponosen Slovenec, žal v Sloveniji | 02.05.2013 | 09:15
ideja dobra, vendar poglejmo enostaven primer:
-podjetje, ki je prezadolženo, lastnik spravi v stečaj
-odpre novo podjetje, ki bo z znanjem in izkušnjami prejšnjega podjetja z veliko verjetnostjo iz nič izkazovalo visoko rast vsaj nekaj let. Potem pa spet stečaj... Ko se pač izveni tista varovalka, ...
-jaz bi zanesljivo dal olajšave podjetjem, ki so že dolgoročno izkazovala konkreten dobiček, čeprav sedaj ne rasti v prometu, kar v teh časih itak ne more kar tako. Taka podjetja so temelj družbe in gospodarstva in prihodnost. Ostale hitre rešitve pa bodo izkoristili tisti, ki že sedaj izkoriščajo sistem.
Iz preteklih dejanj je potrebno koga nagraditi, z visokimi dobički so plačali marsikateri evro v državno blagajno. Poskrbimo, da se tudi ti ne pokvarijo in jim pomagajmo. Ti bodo potem gazele...

Idejo podpiram, ker je dobronamerna, glasu pa ne morem dati v tej obliki.
mtc | 11.12.2009 | 12:49
Mislim, da bi se moralo pri obdavčevanju gledati predvsem na neto dobiček in ne na prihodke. Danes se vse preveč podjetij ukvarja z iskanjem stroškov samo zato, da konec leta prikažejo nižji dobiček, kar se lepo vidi v zaključnih bilancah, kjer imajo podjetja z 1mio€ letnega prometa samo po nekaj 1000€ dobička. 
Načeloma s tem ni nič narobe, vendar je po mojem mnenju dobiček izredno pomemben segment v financah posameznega podjetja, na katerega bi morali dati več povdarka. Država bi morala vzpodbujati podjetja k temu, da poslujejo z višjimi dobički, predvsem pa bi morala na ustrezen način pomagati podjetjem, ki imajo visok odstotek dobička v skupnih prihodkih, saj se le tako lahko realno vidi kje se posluje z visoko dodano vrednostjo.
WLBozag | 12.12.2009 | 00:00
mtc, eno je dobiček, drugo je pa prihodek. Dobiček ni del skupnih prihodkov pač pa je ostanek od prihodkov potem ko so odbiti vsi odhodki.

Večina podjetnikov dobička ne izkazuje zato, ker je preveč obdavčen. Zato raje kaj kupijo, da si povečajo stroške in s tem zmanjšajo dobiček, kar se običajno pospešeno počenja proti koncu leta. Velika večina deluje po naslednjem načelu:

Boljše vse zapraviti kot pa državi plačati davek na dobiček in potem še pri dohodnini, če si ga izplača. Skupaj država podjetnika, ki si izplača dobiček obrije skoraj 70%!!! Katastrofa. Zato tega nihče ne dela.

V manjših podjetjih je itak tako,da imovino, ki jo ima podjetje, lastnik uporablja, kot da bi bila neposredno njegova last, zato raje denar podjetja vloži v to in se izogne plačilu davka na dobiček in dohodnini, v obeh primerih pa s tem denarjem kupi iste dobrine/storitve..

Pri večlastniških podjetjih ali pa delniških družbah del dobička namenijo za izplačilo dividend lastnikom in je to večinoma tudi vse, kar imajo lastniki-vlagatelji neposredno od investicije. Zato jim bo še dodatno v interesu, da podjetje izkaže visoko rast letne realizacije, hkrati pa še dobička, ker jih bo k temu spodbujal predlagani zakon.
Če bi torej tak zakon imeli, bi definitivno pripeljal tudi več tujih vlagateljev.
WLBozag | 10.12.2009 | 18:24
KatjaC,  do neke mere se strinjam s teboj. Določene omejitve in varovalke bi vsekakor morale biti.
Absolutno pa bi jih moralo biti čim manj, saj bolj ko je zadeva koplicirana, manj efekta ima.
mtc | 09.12.2009 | 23:27
S predlogom se zelo strinjam!

Ob tem, da se podpre uspešno podjetje, pa ga je potrebno tudi ustrezno nadzorovati. Dobiček tako ne bi smel romati v zasebne žepe, ampak se ga definira kot bodoči investicijski kapital ali pa rezervna sredstva podjetja. 
Feniks | 09.12.2009 | 21:01 Prikaži
Nisem ekonomist zato bo tole laično razmišljanje.
Če prav razumem bi vzeli več tistim, ki jim gre slabo in manj tistim, ki jim gre dobro? Koliko komu vzeti in kako je zgodovinsko vprašanje davkarije. Umetnost držanja v ravnovesju.
Zdi se mi, da če bi nekdo nameraval v svojem podjetju investirati v izboljšave niti ni nujno ali mu gre dobro ali pa slabo. Oba si obetata, da bo potem bolje.
Ali bi bila možna osebna obravnava? Znanec v kovinarski stroki ima likvidnostne težave po eni strani, po drugi strani naročil čez glavo, vse kar naredi pa izvozi. To, da za naš trg ni dober je druga zgodba. Naročila težko dohaja, ker ima slabšo strojno opremo. Boljše si ne more kupiti, ker je prioriteta odplačevanje davkov in dolgov vezanih na to. Ali ne bi bilo preprosteje, če bi do njega prišel predstavnik davkarije, življenjski človek z malo managerskega znanja, si ogledal njegovo početje, perspektive, ocenil kako bi človek lahko zadihal in postal za državo še večji davkoplačevalec.
Vaš predlog omenja problem, ki se sicer pojavlja na več nivojih in močno duši tudi začetnike, ki z veliko entuziazma in manj znanja poskušajo izboljšati svoje življenje. Postali bi tudi boljši davkoplačevalci, če bi razmere bile bolj življenjsko urejene. Nisem za in ne proti, mogoče ima prav Seba, ki pravi: Ali pa samo znižamo davke, ampak tako spet pridemo do ravnovesja ... .
Kar pa se tiče tujih investicij pa sploh menim, da bi morali ustvarjati individualne aranžmaje. Saj je preprosto; recimo, da oddajate sobo. Verjetno bi jo oddali tistemu, ki da več ampak potem ugotovite, da ni primeren, ker kadi, potem se odločite za srednjega ponudnika vendar se premislite, ker ugotovite, da "najskromnejši" ponudnik specializira diabetologijo in bi bil pripravljen tudi malo popaziti na vašo mamo, ki jo tare sladkorna.
Če razmišljamo tako je individualni pristop verjetno najboljši vendar zahteva od oblasti več managerskega pristopa. In tuje naložbe so čisti presežek, ker bodo ali pa ne odvisno od tega ali jih bomo znali pritegniti.
KatjaC | 09.12.2009 | 18:42 Prikaži
Nikakor ne na osnovi bruto prihodka, ampak le na osnovi poslovnih prihodkov prodaje proizvodov oz. storitev; torej sem ne sodijo dohodki iz prodaje premoženja in sredstev, pa tudi ne subvencije, regresi, dotacje, obresti ipd.
seba | 09.12.2009 | 11:16 Prikaži
Ali pa samo znižamo davke...

Zakon za spodbujanje gospodarske rasti podjetij

Vladi predlagam, naj pripravi zakon s katerim bodo podjetja, ki v koledarskem letu realizirajo rast bruto prihodkov, deležna olajšave pri davku na dobiček.

Stopnja olajšave bi bila enaka kot je zabeležena rast prihodkov. V kolikor se podejtje uvršča med gazele in ima rast 100 ali več odstotkov, davka na dobiček pač ne plača.

Seveda bi bilo potrebno v zakon vgraditi nekaj varovalk. Eno predlagam kar sam in sicer v naslednjem letu rast podjetja ne sme biti negativna, saj bi moralo podjetje v tem primeru olajšavo naslednje leto vrniti.


Ključne besede: gospodarska rast, BDP, davek na dobiček, olajšava, davčna olajšava

Zakon za spodbujanje gospodarske rasti podjetij

Vladi predlagam, naj pripravi zakon s katerim bodo podjetja, ki v koledarskem letu realizirajo rast bruto prihodkov, deležna olajšave pri davku na dobiček.

Stopnja olajšave bi bila enaka kot je zabeležena rast prihodkov. V kolikor se podejtje uvršča med gazele in ima rast 100 ali več odstotkov, davka na dobiček pač ne plača.

Seveda bi bilo potrebno v zakon vgraditi nekaj varovalk. Eno predlagam kar sam in sicer v naslednjem letu rast podjetja ne sme biti negativna, saj bi moralo podjetje v tem primeru olajšavo za preteklo leto vrniti.

Računica se izzide tudi finančnemu ministrstvu pri pobranih davkih, saj bo iz naslova DDV na račun rasti priliv v državno blagajno višji, kot bo manj pobranih davkov iz naslova dobička.

Poleg tega bo naša država s tem zakonom postala tudi bistveno bolj zanimiva za tuje vlagatelje v hotro rastočih panogah kar bo za rast našega BDP pomenilo še dodatno spodbudo.


Ključne besede: gospodarska rast, BDP, davek na dobiček, olajšava, davčna olajšava