18. 4. 2012
Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo
Trenutno veljavni Obrtni zakon (Ur. l. RS, št. 40/04-UPB1, 117/06-ZDavP-2, 102/07, v nadaljevanju: Obrtni zakon) vsebuje vrsto določb, ki opredeljujejo pristojnosti OZS, pri čemer je izvajanje temeljnih nalog OZS, kot jih določa prvi odstavek 34. člena Obrtnega zakona, zagotovljeno ravno na podlagi obveznega plačevanja članarine. Obvezno članstvo in plačevanje članarine sta temelj, na podlagi katerega si država zagotavlja reprezentativno telo, ki deluje neodvisno in na katerega se lahko obrne za strokovno mnenje. Pri tem je potrebno izpostaviti tudi dejstvo, da bi z ukinitvijo obveznega članstva prišlo do spremembe statusa OZS, in sicer iz osebe javnega prava v osebo zasebnega prava. To vprašanje odpira številne posledice, ki bodo pomembno vplivale na celotno obrtno panogo. Iz navedenega izhaja, da bi bilo v primeru ukinitve obveznega članstva potrebno pristopiti k prenovi Obrtnega zakona in ne le parcialno spremeniti posameznih členov, saj lahko navedeno privede do nekonsistentnih rešitev.
Vlada RS je namreč na svoji 136. redni seji, dne 26. maja 2011 zavrnila predlog skupine poslancev, ki je prav tako zajemal ukinitev obveznega članstva v OZS. Mnenje Vlade RS je bilo, da se z ukinitvijo obveznega članstva odpira vrsta vprašanj, ki jih je potrebno ustrezno urediti, česar pa vloženi predlog zakona ni urejal.
Glede na vse zgoraj navedeno se je Vlada RS odločila, da je potreben celovit pristop k ureditvi zborničnega sistema v Sloveniji. V ta namen je pričela s potrebnimi analizami za preučitev zborničnega sistema, ki bo predstavljala nadgradnjo v letu 2005 narejene analize, na podlagi katere je prišlo do ukinitve obveznega članstva v Gospodarski zbornici Slovenije. Šele na podlagi rezultatov analiz in pridobljenih strokovnih mnenj bo lahko Vlada RS oblikovala sistematične rešitve, ki bodo celovito reševale omenjeno problematiko.