Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Plačilo "neuspelega" študija
 
Mala Mojka
Ogledov: 4053
Predlog poslan 15.02.2012
Z odzivom organa 19.04.2012
Zadnja sprememba 14.02.2012 20:28:44

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (13)  

Predlagam, da študentje, ki pogojev za vpisan letnik npr. 5 let kasneje še niso opravili, vrnejo stroške šolanja za tisti letnik. Tisti študentje, ki kljub ponovnem vpisu v letnik še nimajo opravljenih pogojev plačajo stroške za npr. letnik in pol (namesto za dva krat vpisan letnik). Absolventski staž je tukaj izjema.

S tem bi se znebili vseh študentov, ki so vpisani samo zaradi statusa samega (da lahko izkoriščajo ugodnosti, ki so jih študenti deležni: študentski dom, študentsko delo...) in študentov, ki se vpišejo zato, ker so se pač vsi ostali tudi nekam vpisali (in takih ni malo, vam garantiram). Manj šolnin torej, ki gredo iz državnega proračuna, manjše obremenitve fakultetnih pedagoških delavcev in več prostora na prenasičenih fakultetah (še posebej v prvih letnikih). Ne verjamem, da bi se s tem zmanjšalo število diplomirancev, prepričana pa sem, da bi se s tem "kvaliteta" diplomirancev povečala. Prav tako bi študentsko delo (lahko tudi v taki obliki kot je sedaj) s tem postalo res le sredstvo za preživljanje študentov in ne več resna konkurenca "rednih" delavcev.


Ključne besede Plačilo šolnine, študentsko delo
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

anekdota | 09.03.2012 | 13:03
 
Predlog se da spreminjat. Klikneš na Uredi.
lp
anekdota | 04.03.2012 | 15:38
 
Dan

V nekem predlogu tule sem že pred kratkim pisal... predlog je sicer zanimiv in morda do nekje pravičen, saj nalaga tistemu ki nekaj prejme v posodo tudi odgovornost in obveznost. To se mi zdi smiselno.
Seveda pa ne moremo vseh študentov metati v isti koš. Nekateri eventuelno zbolijo, se jim zgodijo različne okoliščine katerih rezultat je, da zanemarijo študij. Recimo nekdo je športnik ki se udeležuje mednarodnih tekmovanj, drugi je imel socialne težave, tretji je dobil trojčke, itn. 

Torej okvirje ki ljudi vzpodbujajo k učenju, hkrati pa jim nalagajo odgovornost, se mi zdijo sprejemljivi, a v tem mislim, da je potrebno določenega študenta obravnavati tudi individualno, glede na razloge zakaj študija ni opravil. Lenoba ni isto kot okoliščine v katerih se oseba ne more učiti.
Študenta ki resnično želi opraviti nek študij, pa ga zaradi objektivnih razlogov ni mogel, bi bilo nepravično in nesmiselno prikrajšati podpore.

Toliko iz moje strani.
lp
Mala Mojka | 08.03.2012 | 08:46
Se strinjam, res je treba upoštevati tudi izjeme. Sem tudi na to pomislila, vendar na žalost ne znam predloga spremeniti (ne vem, če se ga sploh še da). Jasno, da, če imajo objektivne razloge za nedokončanje študija, je to težje. Čeprav, roko na srce, 5 let (za letnik) je res dolga doba. Izjeme bi morale biti res "resni" razlogi.
Laskec | 01.03.2012 | 09:05
 
Se strinjam sam sem naredil višjo in visoko šolo in vse izpite v prvem možnem roku! Zraven sem v času počitnic in nekaj ob študiju tudi delal in je šlo vse skozi! Žal sem pa po študiju brezposeln saj vsi bivši delodajalci bi me zaposlili zgolj preko napotnice in malo obžalujem, da sem vse opravil sprva.  Z novim šolskim letom se bom vpisal na magisterij in ga imam namen tudi opraviti le da bom tokrat bil premoran načrtno ponavljati prvi letnik zaradi neumne slovenske zakonodaje.
Fishella | 23.02.2012 | 18:06
Če bi se dalo dobiti zaposlitev po srednji šoli sploh nobeden ne bi rinil na študij in delal preko študenta. Tako da se raje lotite tega preoblema kot pa da trpinčite študente ki jih čaka še težka prihodnost... npr. če dobijo zaposlitev pri tridesetih, bodo delali ravno dokler ne bodo že z eno nogo v grobu... država pa pri vsem tem pozablja da če začne človek delati pri 30 letih pred tem pa dela že preko študenta 10 ali 15 let ne bo zmožen več pri 60 delati in jih bo več kot pol dobilo status invalida... 
Mala Mojka | 29.02.2012 | 23:19
Ni moja naloga, da resim svet, ampak je moja zelja, da podam predlog, ki bo, po mojem, pravicen in pomaga resevati financno stanje. Se pa strinjam, da bi bilo boljse, ce bi bile sluzbe bolj dosegljive. Je pa to za mene preprosto prevec kompleksen problem, da bi se ga lahko lotila kar z enim (ali par) predlogom. Se ljudje, ki so bolj pametni od naju imajo  probleme "zbalansirati" najbolj ugodno stevilo studentov, zaposlenih in upokojenih, da bi bilo za vse najboljse.
sp | 22.02.2012 | 22:04
Dober predlog:študentje naj resno študirajo in končajo študij v razumnih rokih.
benF86 | 17.02.2012 | 20:16
Vsak, ki mu študentsko delo lahko predstavlja resno konkurenco, naj raje razmisli o tem, zakaj mu lahko nek nekvalificiran študentek predstavlja grožnjo na delovnem mestu in kako bi lahko dvignil svojo vrednost za delodajalca. Tipično slovensko - namesto da bi izboljševali svoj položaj poskušamo poslabšati položaj drugih.

Študentsko delo pa je enkrat že bilo skoraj ukinjeno, pa se je neinformiranim ovcam, pardon, raji, pardon, poštenemu in delovnemu slovenskemu narodu zdelo, da je malo delo slaba alternativa, čeprav najbrž 90 % ljudi zakona sploh ni prebralo (tako kot sem prepričan, da 90 % ljudi misli, da sem naredil napako, ko sem pred znakom za odstotke zapisal presledek.)
benF86 | 02.03.2012 | 09:24
K 1: Ne, taki niso problem. So pa dokaz, da študenta niso odpustili, ker je diplomiral, ampak ker je bil zamenljiv. Dobrodošli v kapitalizmu. Kdor je zamenljiv, se ga ob boljši priložnosti zamenja, ne glede na to, ali je študent ali delavec s 30 leti delovne dobe.

K 2: Študenti imajo status študenta zato, ker je pač napisan zakon tako, da dobiš ob vpisu na študij status študenta. Sam status študenta k študiju pripomore zgolj finančno, pa še to v zanemarljivi meri. Če si kuhaš sam, za hrano porabiš ravno toliko kot za bone, če si seveda pripravljen študentsko jesti. V študentskih domovih je prostora za le delček študentov, kar pomeni, da večina plačuje tržne najemnine. Edina prednost, je študentsko delo, s katerim lahko študenti zaslužijo dovolj, da se osamosvojijo, kar bi pa bilo preprosto izvedljivo, tudi če bi naša preljuba Slovenija imela malo fleksibilnejšo delovno pravo (npr. da bi nehali dvigovati stroške opravljanja dopolnilne dejavnosti - nekoč te je to stalo 40 €. Dandanes čez 180 €).
Poleg tega ni hec v nekvalificiranosti ampak v nenadomestljivosti delavca. Tudi če vzamemo za primer npr. klicne centre - nekdo, ki opravi na dan 30 anket, bo z vidika delodajalca boljša naložba, kot drug, ki jih opravi le 10, pa čeprav ga slednji stane 20 % manj. Isto velja za karkoli.

K 3: Vlada tega ne bo kar tako naredila, ker bi to bil politični samomor, vsaj dokler bodo študentki take ovce, da jih lahko ŠOU napumpa, da grejo protestirat proti čemerkoli, pa čeprav je morda celo v njihovo korist, in na naslednjih volitvah kompletno volit nekoga, ki je bil proti temu.

K 4: To, da študenti morajo delati, da preživijo med študijem, ni žalostno, ampak je prav. Seveda vkolikor dejansko delajo na svojem študijskem področju. Ampak namesto, da rešujete problem tako, da bi ogromno mladih pahnili v dolgove zaradi iz raznoraznih razlogov legitimno in manj legitimno nedokončanih letnikov, se raje zavzemajte za rešitev, po kateri bo volk sit IN koza cela. Npr. za državno subvencioniranje popoldanske obrti študentov "v zameno" za odpravo študentskega dela in študentske davčne olajšave, kar bi bila še najboljša rešitev, saj hkrati izenači študenta z ostalimi delavci, mu pa tudi omogočila preživetje.
Mala Mojka | 29.02.2012 | 23:09
Ne vsak, ampak zelo dosti studentov, ki so delali pri kaksni firmi v casu studija na napotnico, so bili odpusceni takoj, ko so diplomirali. Po tem so zaceli drugace razmisljati o svoji (bivsi) konkurentnosti.
Drugace pa se mi "namesto da bi izboljševali svoj položaj poskušamo poslabšati položaj drugih" ne zdi dober argument proti mojem predlogu. Drzava omogoca zastojn studij z namenom, da bi studenti studirali, ne pa delali vse drugo. Pomisliti je treba na to, da bo vsak zaposlen moral placati davek, komunalne prispevke, hrano v polni vrednosti (in nima subvencionirane v obliki bonov), elektriko in polno stanarino (ne pa subvencionirane), pa ni vazno, ali ima pet otrok in minimalno placo. In temu delavcu je potem v konkurenco se student, ki ne placa davka, komunalnega prispevka, je na bone, ne placuje elektrike (v studentskem domu na primer), zivi v studentskem domu in dela vse drugo, razen studira. Da ne bo pomote: ne mislim, da so vsi studenti taki, ampak, da bi jih moralo biti cimmanj. In moj predlog bi pri tem pomagal.
Na drugi del komentarja pa ne nameravam odgovarjati, saj se mi zdi, da odseva nesprejemanje demokracije (demokracija pac omogoca tudi odlocitve, ki jih sprejme pescica nepoucenih ljudi, ce se ostali s tem strinjajo=ne volijo drugace).
benF86 | 01.03.2012 | 09:32
Zanimivo, da pa nekaterim študentom delodajalci že med študijem ponudijo redno zaposlitev takoj po diplomi. In tudi po študiju nimajo težav z iskanjem zaposlitve. In zanimivo je tudi, da to ne velja zgolj za naravoslovce, ampak tudi za družboslovce in humaniste, ki med študijem niso zgolj "kelnarili" in študirali, ampak dejansko delali na svojem področju in imajo zato po diplomi 3-4 leta delovnih izkušenj iz svojega področja VEČ od vseh pridnih diplomantov, ki so študirali, vse izpite naredili v prvo in praktičnemu znanju posvetili ravno 0 delovnih dni med študijem.

Študenti lahko ogrožajo kvečjemu delovna mesta tistih, ki ne delajo dovolj dobro, in tistih, katerih dela se je mogoče priučiti v tednu dni. Strokovnjakov na nekem področju pa ne bodo nikoli mogli zamenjati.

Sicer pa ne, država ne omogoča zastonj študija, da študentom ne bi trebalo delati, ampak ker je to (sicer pozitiven) ostanek prejšnjega sistema. Poleg tega povsod po svetu, kjer so šolnine za naše pojmovanje nerazumno visoke, študentje ob faksu opravljajo tudi po dve službi, pa vseeno hkrati še študirajo, tako da je argument, da študent mora študirati in nima časa delati, nesmiseln.

Poleg tega študenti prav tako plačajo dohodnino, če presežejo mejo davčnih olajšav, kakor vsak drug zaposleni. Davek plačajo po isti lestvici kot kdorkoli drug, le da dobijo nekaj višjo olajšavo, ker so pač študenti.

In kot rečeno, malo delo bi te probleme v veliki meri rešilo na popoln način, pa ni šlo skozi, ker je demokracija pač diktatura neumnih ljudi, ki se jih da odlično manipulirati.
Demokracijo sicer popolnoma podpiram, bi pa dal udeležencem vsakega referenduma najprej nekaj naključnih vprašanj iz zakona, o katerem glasujejo, in če ne bi odgovorili na vsaj 80 % pravilno, njihovega glasu ne bi upošteval, ker očitno nimajo pojma, o čem govorijo.
Mala Mojka | 01.03.2012 | 13:59
K prvemu odstavku: Studenti, katerim delodajalec takoj po koncanem studiju ponudi sluzbo niso problem in se jih ta ukrep ne bo dotikal (vkolikor bodo imeli vse pogoje letnika npr. 5 let po vpisanem letniku). O njih moj predlog ne govori.
K drugemu odstavku: Studenti imajo status studenta zato, da studirajo, ne pa zato, da "jemljejo" delo nekim drugim (sicer nekvalificiranim) delavcem. Tudi oni morajo preziveti in ce niso dovolj kvalificirani imajo ze tako tezko situacijo, brez, da imajo resno konkurenco v "poceni delovni sili" (beri: studentih).
K tretjemu odstavku: Se strinjam, da je zastojn studij (pozitiven) ostanek prejsnjega sistema, se pa ga zlorablja preko vseh mej. Mislim, da je treba narediti konec. Moj predlog bi k temu pripomogel. Nekega dne bo vlada udarila po mizi in se enostavno odlocila za placilo studija (jaz o tem ne dvomim, zato pa ze sparam za studij svojih otrok). Poskusimo to prepreciti in poskrbimo, da se preneha z izkoriscanjem studija zastojn.
K cetrtemu odstavku: V redu, res placajo, to ni sporno. Se strinjam, da nekateri studenti pac (na zalost) morajo delati, da se prezivijo skozi studentska leta. Vendar pa je zloraba studentskega statusa z namenom okoriscati se z bonitetami, ki temu statusu pripadajo nemoralna, nepostena in slabo (v ekonomskem smislu) vpliva na splosno stanje.
K petemu odstavku: Se strinjam, da je bil zakon o malem delu v redu resitev, ampak ni bil izglasovan. Pika. Nimamo vec kaj pametovati, ampak iscimo druge resitve. O temu moj predlog ne govori.
radko hriberšek | 16.02.2012 | 19:50
Za čestitat! Res dober pedlog.