Varčevanje z našim denarjem
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za pravosodje in javno upravo
v zvezi s predlogom 2313 glede varčevanja z javnimi sredstvi ugotavljamo, da se večina predlogov nanaša na poslanke in poslance in na njihove aktivnosti. Za realizacijo tovrstnih predlogov, ki se nanašajo na poslanke in poslance, naše ministrstvo niti vlada nista pristojna, ampak je predlog za realizacijo predlogov treba posredovati v Državni zbor. Glede predlogov, ki se nanašajo na plače in druge prejemke funkcionarjev ter na nadomestila po prenehanju opravljanja funkcije pa pojasnjujemo naslednje: Pravice poslancev med in po prenehanju mandata ureja Zakon o poslancih (Uradni list RS, 48/92, 15/94, 19/94, 15/03, 123/04, 90/05, 112/05-upb2), plače tako poslancev kot ostalih funkcionarjev pa ureja zakon, ki ureja sistem plač v javnem sektorju. Glede pravic poslancev pa zakon, ki ureja poslance, med drugim določa, da ima poslanec, ki je bil do izvolitve v delovnem razmerju, pravico, da se v treh mesecih po prenehanju poslanskega mandata vrne na delo, ki ga je opravljal, ali na drugo delo, ki ustreza vrsti in stopnji njegove strokovne izobrazbe. Poslanec, ki mu je prenehal mandat in iz objektivnih razlogov ne more nadaljevati prejšnjega dela ali dobiti druge ustrezne zaposlitve, niti ni izpolnil pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, ima pravico do nadomestila plače v višini plače, ki bi jo prejemal, če bi opravljal funkcijo, dokler se ne zaposli oziroma dokler ne izpolni pogojev za upokojitev po splošnih predpisih, vendar najdlje eno leto od prenehanja mandata. Pravica do nadomestila iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša do izpolnitve pogojev za upokojitev po splošnih predpisih ali po tem zakonu, vendar najdlje še za eno leto. Do nadomestila po prenehanju funkcije torej ni upravičen poslanec, ki mu je prenehal mandat in ki izpolni pogoje za upokojitev po splošnih predpisih, ostali poslanci pa le pod pogojem, da se iz objektivnih razlogov ne morejo takoj vrniti k prejšnjemu delodajalcu oziroma ne morejo skleniti delovno razmerje za delovno mesto, ki ustreza njegovi stopnji izobrazbe za določeno vrsto poklica. Prav tako zakonodaja ureja višino nadomestila, in sicer bivšemu poslancu pripada nadomestilo v višini plače, ki bi jo prejemal, če bi opravljal funkcijo. Pojasnjujemo še, da o priznanju pravice do nadomestila plače po prenehanju funkcije poslanca odloča Državni zbor. Upoštevaje razmere je Vlada RS prvič že v letu 2009 v okviru varčevalnih ukrepov predlagala Zakon o začasnem znižanju plač funkcionarjev (Uradni list RS, št. 20/09 in 13/10), ki ga je sprejel Državni zbor, in ki določa, da začasno znižanje plač velja tudi za prejemnike nadomestil po prenehanju funkcije. Z Zakonom o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012 (Uradni list RS, št. 110/11) je nadalje v 7. členu določeno, da se za omejitev učinkov finančne krize od 1. januarja 2012 do 31. decembra 2012 določi znižanje plač funkcionarjev za znesek v višini 4 % osnovne plače posameznega funkcionarja. Ne glede na določbe predpisov, ki določajo višino nadomestila funkcionarju po prenehanju funkcije, se plača funkcionarja, določena v skladu s prejšnjim odstavkom, upošteva kot osnova za določitev višine nadomestila plače funkcionarju po prenehanju funkcije. Na enak način se določijo tudi plače osebam, ki status funkcionarja pridobijo po uveljavitvi tega zakona. Dogovor socialnih partnerjev in parlamentarnih strank, sklenjen 22. 12. 2011 ob obravnavi Zakona o dodatnih interventnih ukrepih za leto 2012 je bil, da se bodo v roku veljavnosti tega zakona, torej do 30. 6. 2012, pripravili ter v socialnem dialogu uskladili potrebne reforme in spremembe skupaj s celotnim paketom varčevalnih ukrepov. Vlada RS je pripravila paket ukrepov za uravnoteženje javnih financ, ki vključujejo tudi ukrepe za znižanje plač zaposlenih v javnem sektorju, tudi funkcionarjem. Pogajanja oziroma usklajevanje predlaganih ukrepov z reprezentativnimi sindikati javnega sektorja še potekajo. Glede na to, da je Vlada RS že sprejela rebalans proračuna za leto 2012, ki predvideva bistveno nižja sredstva za delovanje ministrstev, bo zagotovo potrebna optimizacija in racionalizacija postopkov v ministrstvih. Prav tako pojasnjujemo, da je zakonodajni postopke vložen predlog sprememb zakona o poslancih, ki določa krajše čas prejemanja nadomestila po prenehanju mandata, in sicer samo šest mesecev, podaljšanje za še šest mesecev pa bi bilo izjemoma možno, če bi oseba v tem obdobju izpolnila minimalne pogoje za upokojitev. Predlog zakona je Vlada RS podprla, posebej pa je še predlagala, da bi funkcionarju po prenehanju mandata v drugih šestih mesecih pripadalo nadomestilo plače v višini 50 odstotkov plače, ki jo je poslanec prejemal, ko je opravljal funkcijo.
VARČEVANJE Z NA DENARJEM
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe
VARČEVANJE Z NA DENARJEM
Vladi in opoziciji predlagam nasledne varčevalne ukrepe