Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Referendumi
 
Boyzl
Ogledov: 6460
Predlog poslan 27.11.2009
Arhivirano
Zadnja sprememba 30.11.2009 08:22:55

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (20)   Popravki predloga  

Predlagam, da se postavijo ostri kriteriji za izvedbo referendumov (posvetovalnih in drugačnih) in s tem krepko zmanjša stroške delovanja demokracije.

Razlogi:

- imamo dobro plačane zastopnike ljudstva, ki bi morali biti sposobni odločati se v našem imenu brez take potrate, stati za svojimi odločitvami, odgovarjati zanje; pri tem lahko za pomoč po mili volji koristijo tudi politično neodvisno stroko posameznega odprtega vprašanja,

- rezultati referendumov niso obvezujoči za zakonodajno oblast, torej dejansko predstavljajo samo drago raziskavo mnenja,

- če že moramo izvedeti mnenje ljudstva, ker ga glasovalci kot kaže ne poznajo, bomo mnogo bolj relevantno mnenje za krepko nižjo ceno dobili preko neodvisno izvedenih razsikav mnenja, na kater ene bo imela vpliva strankarsko usmerjena politika z reklamiranjem;

- samo mahanje in grožnje z referendumi ter njihova izvedba je v večini primerov politično osnovana in ne izhaja iz dejanske želje po realizaciji v smeri želje ljudstva,

- sklicevanje na to, da je referendum najvišja oblika demokracije (izjavo slišal s strani poslanca letos na TV) je nično, če se potem ta najvišja oblika demokracije zaradi takih ali drugačnih lobijev ignorira ali po realizaciji celo prekliče (primer "odprtost trgovin"),

- sicer mi manjka natančna primerjava (statistika), koliko referendumov izvedejo v drugih demokratičniih državah, vendar ocenjujem, da je število manjše, kot pri nas. Če ima kdo podatke, prosim, so dobrodošli. Pa tudi če ni tako - bodimo boljši in bodimo enkrat mi drugim za pozitiven zgled, od katerega se bodo druge demokracije lahko kaj pametnega naučile.

Predlogi:

Splošno:

- referendumi imajo status zakonodajni - posvetovalnih referendumov ni

- za sprejetje referendumskega vprašanja zagotoviti transparentnost, preprostost in neposrednost besedila (če je potrebno tudi na reprezentativnem vzorčku povprečno "preprostih" volilcev)

- določi se dokaj strog kvorum glasov za priznanje referenduma in za njegov uspeh (udeležba 50% volilcev, "za" vsaj 50% glasovalcev)

Prva faza - takoj:

- kot kvorum za razpis referenduma se določi absolutna večina poslancev oziroma 100.000 volilcev

- referendumska vprašanja se zbirajo, realizacija 1x letno v vnaprej predpisanem obdobju

- namesto posvetovalnih referendumov se v prvi fazi za ugotavljanje volje ljudstva uporabi mnogo cenejše klasične raziskave mnenj ustreznih verificiranih ponudnikov

Druga faza - elektronski referendumi:

[popolnoma zamenja prvo fazo, ko je dovolj registriranih uporabnikov (npr. 50% volilcev)]

- izdela se državna spletna stran, na kateri imamo državljani možnost:
      a. oddati svoj glas pri referendumskem vprašanju
      b. podati svoj predlog za novo referendumsko vprašanje
      c. ob oddaji glasu podati tudi svoje mnenje - oceno upravičenosti referendumskega vprašanja (za vprašanja, ki izhajajo iz parlamenta in strank)

- referendumska vprašanja se zbirajo, so objavljena; glasovanje kvartalno na vnaprej določene roke (odpade potreba po informiranju / reklami, kdaj je kakšen referendum)

- kvorum za veljavnost in uspeh referenduma: kot zgoraj

- sprejetje novega referendumskega vprašanja, npr.:
      a. glasovalo vsaj 5% registriranih uporabnikov, "za" 50% glasovalcev
      b. "za" 2% registriranih uporabnikov > parlamentarno glasovanje (za min. 50% poslancev)

Prehodno obdobje med 1. in 2. fazo:

- elektronske referendume realizirati pred fizičnimi in zagotoviti ažuriranje volilnih imenikov s podatki, kdo je že glasoval elektronsko

Opombe:

Dodaten prihranek prinese tudi to, da se spletna stran (in s tem celotna tehnologija) lahko uporabi tudi za vse tipe volitev: predsedniške, parlametarne, EU, tudi lokalne (misliti na to pri realizaciji projekta),...

Potrebno je zagotoviti tudi možnost udeležbe za vse, ki nimajo možnosti / znanja udeležbe na elektronskem referendumu / glasovanju. Sama se ponuja možnost, ki je podobna sedanjemu predčasnemu glasovanju - take osebe lahko pridejo v nekem obdobju npr 1 teden na (npr.) UE in glasujejo tam, eventuelno tudi ob strokovni pomoči.

Volilcem, ki so registrirani na "volilnem portalu" se ne pošilja osebnih vabil na referendum / volitve.

Ocenjujem, da je idejo mogoče realizirati za ceno, ki bo manjša od realizacije enega samega fizičnega referenduma; tekoča cena vzdrževanja ter ter izvedbe referendumov / glasovanj pa bo zanemarljiva s primerjalnim zneskom referenduma.

 


Ključne besede vlada, parlament, referendumi, varčevanje
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

Anti NWO | 19.06.2010 | 15:52
 
TREBA PAZITI ZAKAJ TOCNO SE GLASUJE, SAJ LJUDJE VCASIH NE RAZUMEJO DOBRO PREDLOGOV. SAJ MENI TUDI NI TOCNO JASEN PREDLOG, KER, CEPRAV SE ZDI ZANIMIV, JE V BISTVU ZELO SLAB ZA LJUDI, SAJ ZA IZVAJANJE REFERENDUMA, BI BILO POTREBNO MANJ LJUDI. 100.000 LJUDI JE OGROMNO IN ZARADI TAKIH PREDLOGOV SE DEMOKRACIJA MANJSA, SAJ JE PRAKTICNO NEMOGOCE DOBITI 100.000 PODPISOV, KAJ SELE JIH PREVERJATI, ITD.... POL TE PA JEBEJO, KO NAJDEJO KAO KAKSEN NEVELJAVEN PODPIS.

PRAV TAKO JE VPRASLJIVA UDELEZBA LJUDI V REFERENDUMU, SAJ LJUDJE SKORAJ NIKOLI NE GREJO VOLITI IN, DA ODLOCA ENA PESCICA POSLANCEV USODO VECINE, SE MI ZDI NESMISELNA. JAZ BI RAJE ZNIZAL PLACO POSLANCEM ZA POLOVICO IN JIH ZAPOSLIL SE 1X VEC, TAKO, BI DOBILI BOLJ REALNO OCENO IN BODITE PREPRICANI, DA BI MARSIKDO DELAL Z VESELJEM ZA POLOVICNO PLACO, SAJ VESTE, DA JE OGROMNO BREZPOSELNIH.
Anti NWO | 16.12.2009 | 14:50
 
Predlagam predvsem, da postanejo referendumi nekaj rednega in se izvedejo 1x ali 2x vsako leto na isti dan, ter, da se vanje vkljuci vsa bistvena referendumska vprasanja, ter jih javno objavi mesec pred referendum, tako da ljudje tocno vedo, o cem se gre referendum, ter seveda, kako sploh zgledajo glasovnice, tako, da so vsem razumljive, ter moznost pritozbe, ce so nejasne in dvoumni odgovori.
AnžeŠinkovec | 14.12.2009 | 14:50
Glasujem ostro proti, saj bi se s tem bolj kot zmanjšalo stroške, omejilo demokracijo.
Referendumi so namreč poleg volitev in ljudskih pobud edini institut prave demokracije v Sloveniji.

Bolj smiselno bi bilo skozi javno razpravo osveščati ljudi o njihovemu pomenu, da bi lahko kaznovali politike, ki ta institut izrabljajo z svoje igre - posamične interese.
Boyzl | 15.12.2009 | 07:40
tudi za ta komentar hvala, čeprav se ne strinjate - morda pa ste spregledali, da s predlogom peljem stvari v smeri cenejših in bolj demokratičnih referendumov.
žal se nikakor ne morem strinjati z vami, da so referendumi v sedanji obliki izraz volje ljudstva in torej dober inbstitut prave demokracije: vprašanja so (namerno?) prekomplicirano zastavljena, referendume se razpisuje za nepotrebna (pozor, nisem zapisal "nepomembna") vprašanja, ki bi jih morali biti v našem imenu sposobni rešiti poslanci in vlada, način in glasovanje ne potrjuje volje ljudstva kot celote, ampak zgolj voljo tistih, ki jih je nekdo prepričal, naj gredo glasovat... na koncu pa se itak taka bolj ali manj demokratično izražena volja upošteva le, če je pisana na kožo poslancem, strankam, lobijem...
še največkrat pa je dandanes ta "demokratični institut" palica, s katero si mahajo in grozijo stranke med seboj - pa se bojim, da le redko zaradi želje delati v korist ljudstva temveč bolj iz želje političnega obračunavanja in dokazovanja moči.
aleshorvat | 14.12.2009 | 10:40
Jaz bi dodal da referendum, če ni pozitiven, plača predlagatelj, ki more ob predlogu priložit tudi bančno garancijo.

Za sprejetre pa more bit 50% volilnih upravičencev, tako da če bi se recimo referenduma udeležilo 50% volilnih upravičencev, je vprašanje sprejeto, če VSI glasujejo za, če se ga udeleži 75% more bit pač 2/3 za, če se ga udeleži manj kot 50% pa sploh ne more bit sprejet! Ne pa da se referenduma udeleži 10% ljudi pa more od teh 10% za glasovat 50%, to pomeni da je dejansko za samo 5% ljudi!
scorpio | 14.12.2009 | 11:44
"Za sprejetje pa more bit 50% volilnih upravičencev, "

 Odlično to bi bilo najboljše predvsem, če bi predlagatelja usekali z plačilom stroškov. Za Slovenijo  pomembne referedumske odločitve kot bo npr  "zakonodajni referendum o vstopu hrvaške v EU " pa bi morali prag zvišati na 2/3 večino od volilnih upravičencev. Ne pa tako kot sedaj ko teoretično pridejo trije volilci in dva odločita z 2/3 večino. Kvorum je kar zakon in naj ga državni organi čimprej sprejmejo , da ne bodo delali škode Sloveniji.
Boyzl | 14.12.2009 | 07:40
tx za komentarje @janezk in @drejko: zdaj je predlog že v glasovanju in ga ne morem več popravljati z vajinimi pripombami, vendar se z njimi popolnoma strinjam.
vsekakor upam, da bo dovolj glasov, da gre zadevica naprej v življenje in morda tudi v realizacijo - pa se mogoče še teh dodatkov takrat kdo spomni.
drejko78 | 12.12.2009 | 15:15
Poglavitno kar je je to, da morajo referendume le bolje doreči. Tako obstajajo teoretične razlage, v ustavi pa je referendum le bežno omenjen, nikjer pa ni bolje dorečen. Potem pa nastajajo polemike kdaj, kako in čemu je namenjen referendum. Nenazdnje je treba doreči za katere reči referendum ne pride v poštev. Če bi bil referendum za vse, potem se bo našla skupinaljudi in bo rekla, da je treba zmanjšat ali ukinit davke. In vsi bojo temu sledil in dejansko bo volja ljudstva da se nekaj stori, kar je nujno potrebno za financiranje države. Skratka potrebno je sprejeti zakonodajo, ki bo točno določala referendume. 
janezk | 12.12.2009 | 09:23
predlagam eno dopolnilo k predlogu, ki bi še dodatno zmanjal stroške. 
Določita naj se dva letna termina v katerih potekajo referendumi in volitve. En spomladanski in en zimski. Vsi referendumi in vse volitve se izvajajo na ta dva datuma. In če imamo kaj glasovati pač glasujemo, če ne pa treba počakati do naslednjega termina. To bi:
1. Zmanjšalo stroške, saj bi imeli omejeno število ozvedb in bi hkrati tudi bolje izkoristili termine.
2. Preprečilo izvajanje referendumov za nepomembne trenutne zahteve, saj stvar ki je aktualna sedaj morda čez pol leta ne bi bila več (na primer, če bi se kdo spomnil referendum proti cepljenju proti novi gripi, ta spomladi gotovo ne bi bil več relevanten)
Katrin | 10.12.2009 | 12:10
Se strinjam, dobro pripravljen predlog.
Boyzl | 10.12.2009 | 12:40
hvala! upam, da vas bo potem tudi dovolj glasovalo ;-)

Referendumi

Predlagam, da se postavijo ostri kriteriji za izvedbo referendumov (posvetovalnih in drugačnih) in s tem krepko zmanjša stroške delovanja demokracije.

Razlogi:

- imamo dobro plačane zastopnike ljudstva, ki bi morali biti sposobni odločati se v našem imenu brez take potrate, stati za svojimi odločitvami, odgovarjati zanje; pri tem lahko za pomoč po mili volji koristijo tudi politično neodvisno stroko posameznega odprtega vprašanja,

- rezultati referendumov niso obvezujoči za zakonodajno oblast, torej dejansko predstavljajo samo drago raziskavo mnenja,

- če že moramo izvedeti mnenje ljudstva, ker ga glasovalci kot kaže ne poznajo, bomo mnogo bolj relevantno mnenje za krepko nižjo ceno dobili preko neodvisno izvedenih razsikav mnenja, na kater ene bo imela vpliva strankarsko usmerjena politika z reklamiranjem;

- samo mahanje in grožnje z referendumi ter njihova izvedba je v večini primerov politično osnovana in ne izhaja iz dejanske želje po realizaciji v smeri želje ljudstva,

- sklicevanje na to, da je referendum najvišja oblika demokracije (izjavo slišal s strani poslanca letos na TV) je nično, če se potem ta najvišja oblika demokracije zaradi takih ali drugačnih lobijev ignorira ali po realizaciji celo prekliče (primer "odprtost trgovin"),

- sicer mi manjka natančna primerjava (statistika), koliko referendumov izvedejo v drugih demokratičniih državah, vendar ocenjujem, da je število manjše, kot pri nas. Če ima kdo podatke, prosim, so dobrodošli. Pa tudi če ni tako - bodimo boljši in bodimo enkrat mi drugim za pozitiven zgled, od katerega se bodo druge demokracije lahko kaj pametnega naučile.


Ključne besede: vlada, parlament, referendumi, varčevanje
Boyzl | 30.11.2009 | 06:57
Vsem hvala za komentarje in strinjanje! Sem predlog že popravil in upošteval tudi vaše predloge!
Feniks | 29.11.2009 | 20:23
Morda bi k temu dodali še, da, če je že referendum lahko odkljukamo tudi deset vprašanj naenkrat. Komaj kaj dražje bi bilo, seveda pa veliko ceneje kot o samo dveh vprašanjih odločati na dveh referendumih. Seveda morajo v prihodnosti referendumi pridobiti neko težo. Lepo bi bilo tudi, če nas ne bi spraševali o zadevah o katerih bi morala soditi predvsem stroka.
nova_sola | 02.12.2009 | 00:49
Tako nekako. Mislim, da bi se ob volitvah morali enostavno spomniti nekaj referendumskih vprašanj. 
Takšna javna mnenja dajo neko sliko in potem se takšna slika še nadgrajuje. 
cairns | 28.11.2009 | 22:43
Podpiram predlog. Referendum bi moral biti samo zakonodajni. Rezultat obvezen in bi ga  DZ moral sprejeti. Tako bi bilo referendumov manj, bi pa dosegli svoj namen. Prag za razpis bi moral biti 46 poslancev DZ ali 100.000 volilcev.
Alchemist | 28.11.2009 | 19:37
Pa še to o primerjavi. Referendumi v Švici so povsem občiajna praksa in mislim da jih tam imajo več kot mi. Sicer veliko število referendumov se mi sploh ne zdi sporno.

cairns | 28.11.2009 | 22:38
Razlika je v tem, da je tam odločitev sprejeta na referendumu obvezna za vlado. Pri nas bi morali ukiniti posvetovalne referendume.

Če že vlada ali kdo drug hoče mnenje ljudi naj odpre spletni portal. Kaj hitro bo dobil mnenje, pa še kakšno kletvico zraven. 
Alchemist | 28.11.2009 | 19:36
Mislim, da referendumi niso nič slabega. Sicer pa mislim, da bi morali bit vsi obvezujoči in da bi morali določiti potrebno referendumsko udeležbo da referendum sploh lahko velja. Poleg tega mislim da bi bilo tudi pametno določiti t.i. referendumski dan. Zato da bi se vsi referendumski predlogi določenega obdobja obravnavali istočasno in s tem bi bilo tudi vse ceneje.

kernc | 28.11.2009 | 06:54
 
Postavi se tudi novo spletno stran za referendume, vsem državljanom pa se omogoči brezplačen prenos certifikata ene slovenskih CA agencij.

Če bi se ljudi o referendumskih vprašanjih na spletu obveščalo prek digitalnih in analognih medijev, bi lahko tako glasovali praktično vsi, razen morda najstarejših babic.

Vlada lahko uzakonjeno javno mnenje poceni zbira tudi prek kratkih anket digitalnih in analognih občil.
Nut | 28.11.2009 | 14:26
super predlogi! podpiram oba. 
tudi spletni referendum se mi zdi ql