Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Uvedba "kosilnične ure"
 
Izbrisan Uporabnik 09
Ogledov: 6671
Predlog poslan 30.05.2011
Arhivirano
Zadnja sprememba 30.05.2011 19:11:31

  Predlog   Število glasov   Komentarji (19)  

Če živite "na podeželju", v manjšem naselju ali v "predmestju", zagotovo poznate ta problem: Pridete domov po napornem delovnem dnevu in računate, da se boste lahko odpočili, naužili tišine in sonca in svežega zraka, ko naenkrat to kratkotrajno udobje presekajo oglušujoči in obremenjujoči nizkofrekvenčni zvoki vojaškega letala nekje iz sredine 20. stoletja. Seveda letala nikjer - le en izmed sosedov je ugotovil, da je trava okrog hiše ponovno zrasla za 1 cm in jo bo potrebno krajšati, da se slučajno ne bi prišle na morebitne porajajoče se cvetlice past čebele.

Seveda temu ne morete oporekati, saj se zavedate, da boste čez nekaj dni tudi vi na vrsti za izvedbo tega nujnega zla od opravila. Ko prvi sosed preneha s tem početjem, vas še prej prehiti en drug sosed. Očitno s počitkom ne bo nič. Saj bo jutri - ali pa tudi ne, saj je sosedov s travo še veliko. Prav tako bodo verjetno imeli v tistih trenutkih težave s koncentracijo in domačo nalogo otroci. Ali pa vi, če ste prinesli "domačo nalogo" iz službe. Tudi solidna izolirana okna ne bodo zadosti pomagala, saj gre za nizke frekvence, ki prodrejo skozi vsako "špranjo" in so okolju in človeku zelo obremenjujoče.

Problem je tu, obstaja že nekaj časa in ni videti, da bi se kdo aktivno ukvarjal z njegovo eliminacijo (domnevam, da prav zato, ker smo pač bolj ali manj "vsi na tem", da to počnemo, zelena alternativa - kosa - pa je v glavnem upokojena že od 1990-ih let naprej).

Kaj torej storiti? Prva ideja - ki so jo verjetno v kakšnih bivanjskih skupnostih v tujini že implementirali - bi bila ta, da se uvede t.i. "ura za kosilnice". Lokalna skupnost naj glede na povprečne potrebe prebivalstva konsenzualno definira eno uro v tednu (verjetno bo največja verjetnost za tak termin ob sobotah dopoldan), ki bo kot "kosilnična ura" namenjena košenju trave okrog hiše z motorno kosilnico. Izven tega termina naj bo početje enostavno prepovedano (ne pa tudi npr. košenje s koso ali kakšen drug "tihi" način) in kaznivo. Neznosen hrup kosilnic bo tako koncentriran znotraj enega termina in takrat bo "hudo". Prej in potem pa bo bivalno okolje to, čemur je namenjeno - bivanju in nabiranju energije.

Ker nedvomno "ura za kosilnice" ne bo vsakič vsem ustrezala (ali pa bo nekomu, ki ima okoli hiše ogromno trave, prekratka), naj se s tem v zvezi brezpogojno in brez ovir (davčnih ali drugih) dovoli medsosedsko pomoč: T.j. da v okviru "kosilnične ure" lahko sosed sosedu brezpogojno pomaga na temo košenja (če je npr. eden odsoten ali pa ima za obdelati večjo površino, za katero ena ura ne zadošča).

Da ne bo pomote: To ni in ne more biti vezano na kmetijske površine oz. kmetije. Gre za stanovanjske hiše in okolico.

Ne dvomim, da bo na to temo ogromno polemike (mogoče v začetku celo več nasprotnikov?), prosim pa za konstruktivno debato - in predvsem morebitne boljše ideje, če jih imate. Nekje je pač treba začeti.

 


Ključne besede hrup, okolje, javni red in mir, lokalne skupnosti, zeleno, okolju prijazno, red
Kategorija: Okolje in prostor


Zadnji komentarji:

pravica_ljudem | 22.06.2011 | 11:43
Bom glasoval za ker me zanima kaj bi ministrstvo reklo ... he-he...sem mal zloben tokrat.
Izbrisan Uporabnik 09 | 15.06.2011 | 11:07
>>čemu besedi, na podeželju in v predmestju v narekovaju? večvrednostni kompleks

Nikakor ne, zgolj iz razloga, ker mogoče nista izraza čisto ustrezna za to, kar sem hotel povedati (morda bi moral reči "manjših mestih", saj na pravem podeželju in v pravem predmestju je po mojih izkušnjah bolj ali manj mir - če odštejemo hrupno zvonenje cerkvenih zvonov... ;) ).


>> Če bi želeli vsem 100 ustreči, bi napisali zakon s 100 alinejami in stvar bi bila rešena

To je pogosto prvi argument, ko se kakšne zadeve nekdo loti - nekje je pač treba začeti. Predlog res gre v eno skrajnost (po meni dostopnih informacijah imajo v nekaterih bivalnih predelih predvsem v ZDA še bolj nenavadne, res pa je, da gre za izrazito lokalne predpise, ki jih raje preveriš, še preden se na en konec preseliš), primerljiv je s prepovedjo prodaje navadnih žarnic, le da obravnava onesnaževanje s hrupom.


>> omeji še petelinje kikirikanje, oslovsko riganje, ogradi pašnike protihrupno 

Jaz zadeve ne bi tako posploševal. OK, dejstvo je, da ko je človek pod stresom, ga lahko moti vsakršen hrup, ampak je zadeva prehodnega značaja. V večini primerov oglašanja živail, kričanja otrok ipd. tako niso moteča. Pri kosilnicah pa gre za nizkofrekvečni hrup, ki je moteč za večino normalnih ljudi ne glede na to, ali se v danem trenutnu počutijo "nebeško" ali so pod stresom (ker gre za precejšen pritisk na telo, poleg tega se te frekvence izmuznejo skozi še tako dobro zvočno izolirane pregrade ali glušnike ipd.). Podobno je pri "navijanju basov" in pri prostem teku (nekaterih) motorjev z notranjim izgorevanjem, pa še kakšne primere bi se dalo najti.


>> Mislim, da bi bilo veliko bolje, če bi svoj predlog obrnil v zakonsko določen najvišji hrup, ki ga kosilnica še lahko povzroča in subvencioniranje nakupa električnih kosilnic. 

Se strinjam! Prosim, če administrator to upošteva pri posredovanju na "pristojni organ" (če jaz ne bom več mogel popravljati predloga) - mogoče bi se kasneje lahko razširilo na celotno obremenitev okolja z nizkimi frekvencami tudi drugih virov hrupa.
Yes | 13.06.2011 | 09:30
Ko sem prebrala predlog sem se vsaj nasmejala. Hvala.
radko hriberšek | 04.06.2011 | 17:21
Penaste glušnike v ušesa,  ali pa slušalke z nežno glasbo, pa ne bo več ropota. Jaz kosim takrat, ko mi to dopušča prosti čas in vreme. Dobro, da nisi predlagal, da se naj omeji tudi pečenje na roštilju, ker to moti soseda, ki je vegetarijanec in ne prenese vonja po pečenem mesu.
luvi | 02.06.2011 | 23:29
Zagotovo sosed ne kosi namerno ravno takrat, ko vi počivate. Ima pač drugačen urnik od vašega in lahko da ima čas za svoj počitek takrat, ko kosite vi. 
Moram pa priznat, da imate veliko srečo. da vaš mir motijo le kosilnice. V mestu imamo še veliko več "motečih elementov":
- hrup vaših osebnih vozil, ki se vsak dan vozite na delo  in z dela k nam 
- hrup vlakov, ki vsak dan pripelje na delo ali v šole "nemeščane"
- hrup letal (ki jih uporabljate tudi vi z dežele)
- cerkvene zvonove 
- smetarska vozila
- tovornjaki in kombiji za razne dostave v trgovine, kjer kupujete tudi vi
- razigrano mladino (bolj je pozno, bolj so "budni")  itd.
Mi smo na to pristali, sicer bi se odselili kam drugam. Ne pade nam na pamet, da bi predlagali zakon, ki bi prepovedal odvažati smeti (pa naj jih vsak na ramah nese na smetiišča ali kaj?), ali z zvonenjem katolike vabiti v cerkev ... 
LUČ | 01.06.2011 | 20:40
Nekako je res tu mač vseh možnih strojev v uporabi, ki nam lajšajo življenja in uničujejo živce. Čovek res kar  težko najde kaj  miru pri zasluženem počitku. 
Če ne ravno gradi nekdo v ulici, ali pa seče travo, se pa najde tudi kako živo bitje npr. kak dojenček ki uničuje celo nočni počitek.. ali pa se ravno gonjo mački...

Težko je, ja in res moteče.
Simona78 | 01.06.2011 | 10:00
Zanimiv predlog, vendar ga ne podpiram. 
Ne moreš neke dejavnosti za vse omejiti le na eno uro na teden - nimajo vsi takšnega delovnika, ki bi to omogočal, ne moreš garantirati suhega vremena, kaj če imam takrat kakšno neodložljivo obveznost? Bi res morala počakati do naslednjega tedna, ko pa bi košnja zaradi podivjane trave trajala več kot eno uro in bi tako spet ne mogla pokositi do konca? 
Kaj pa delavci komunale, ki vsak dan kosijo? Kako bi pa uredil njihov delovnik?

V našem bloku sami kosimo travo. Imamo električno kosilnico za 50€, ki je skorajda neslišna. 
Doma, pri mami, imamo pred hišo večji travniček, kosimo tudi v sadovnjaku. Da je vse pokošeno in urejeno porabimo 1x na teden vsaj 4 ure. Kosilnica je bencinska in grozno ropota.


Mislim, da bi bilo veliko bolje, če bi svoj predlog obrnil v zakonsko določen najvišji hrup, ki ga kosilnica še lahko povzroča in subvencioniranje nakupa električnih kosilnic. 


Sicer pa, če pogledaš še z druge strani ... takrat ko pa ti kosiš, pa ti motiš vse sosede ... 
Sonja Ca | 01.06.2011 | 10:00 Prikaži
PREPOVEDATI PA BI MORALI TUDI KOŠNJO OB PRAZNIKIH. Kako naj bom vesela države, ki dovoli na državni praznik košnjo ob sedmih zjutraj ???

Sonja Ca | 01.06.2011 | 09:56
Košnjo z motorno kosilnico bi v naseljih MORALI PREPOVEDATI V NEDELJO. Večina ljudi ima ta dan dela prost dan in vsaj ta dan bi lahko bil mir. Imamo soseda, ki veselo začne kositi svojo travico v nedeljo ob sedmih zjutraj. Ima neko staro kosilnico, ki je še bolj glasna, kot so običajne kosilnice in košnja traja celo večnost na njegovi mali parceli. 
pravica_ljudem | 01.06.2011 | 09:17
Predlog je odličen na papirju in idealnih razmerah ko imajo vsi ob istem času konec delavnega dne in začetek sproščanja ter opravljanja osebnih opravkov ter hobijev.

Nekdo pride domov ob 3h nekdo ob 6h nekdo ob 8h...kot pač je. Če je ura kosenja ob 5h obenem pa sosedov ki bi imeli ob 3-4 konec ni zadosti trava ne bo pokošena; bo za to država tako kot kmetom za določene primere dajala odškodnine? upam da ne.
Kaj če se s sosedi ne razumemo dobro? Bomo morali najeti podjetje za košnjo po domovih? upam da ne.

Siljenje nekoga v košnjo med vikendom tudi ni ustrezna saj imajo nekateri takrat službo, nekateri hočejo takrat imeti mir z opravili in se sproščati, v poletnih mesecih jih veliko gre med vikendom na hitro na morje, nekateri imajo tečaje itd.

Vsak ima ob drugčanem času drugačne obveznosti...skoraj nemogoče je za vse najti pravičen čas za košnjo. 
Ampak ja v teoriji...res lep predlog. V idealnih pogojih bi vsi kosili ob istem času..tisto urco potrpeli potem pa uživali v miru. Samo če to uzakonimo bi morali uzakoniti vsaj še delovni čas za vse zaposlene. (nemogoča zadeva).

Poleg tega pa so tu še nepredvidljivi naravni dejavniki kot je npr dež. bomo kosili ob dežju ker je to edina predpisana ura tistega tedna? upam da ne.

Če bi predpisali da bi vsak dan se lahko kosilo ob 5 do 6h med vikendom pa ob 3h-4h potem bi s tem skoraj posegali v osebno svobodo človeka. Bi pa lahko z večimi urami vsaj malce povečali pravičnost.
Morda bi bilo bolje da ne bi šlo za predpisovanje kdaj se sme kositi travo ampak kdaj se jo ne sme. Npr ponoči, zgodaj zjutraj(do 9-10h); ob hudem soncu(11h-15h ... ja veliko se jih ravno takrat spomni kosit; pa čeprav je takrat najbolj nevarno za zdravje in nastanek bolezni kože ali celo raka). Še vedno bi se moralo pa pustiti dovolj svobodne izbire in ne samo ene posamezne ure. npr od 15h-20h. Ampak s tem bi se uničil učinek ki ga predvideva predlagatelj...še vedno bi se lahko sosedje kosili več ur.

Raje kot to bi predlagal da vlada za tišje (predvsem nekatere električne) kosilnice predvideva manjše davke oziroma poda davčne ugodnosti in s tem spodbuja razvoj tišje košnje. Na kratki rok verjetno ne bo učinka, na dolgi pa bo morda tudi trg imel interes razvijati tišje kosilnice in bo s tem tudi tehnologija napredovala...morda bomo nekega dne komaj še slišali kosilnice ker bomo morda sčasoma glasne kosilnice prepovedali.
hales | 01.06.2011 | 07:43
In v mestih bi bilo potrebno narediti urnik, kdaj lahko vozijo vozila, ker motijo počitek.
Se pravi, en dan v tednu ob določeni uri, tudi če dežuje ali sem v službi?

Kaj pa, če meni osebno paše počivati ravno tisto uro, ali bom dosegel, da se ura košnje spremeni?

Popolna traparija. Jaz živim na vasi in to obkrožen z njivami sosedov. Pa je hrup tisto, kar me najmanj moti.

Je pa potrebno imeti čas za počitek, ki ga je čedalje manj.
cato | 01.06.2011 | 07:40
se popolnoma strinjam tudi pri nas se mora kultura dvigniti na višjo raven, mislim pa d že sedaj zakon določa kdaj se lahko kosi in kdaj ne, kolega je enkrat poklical policijo, ko so v nedeljo zjutraj začeli kositi in so kosili 2uri prišel pa je iz nočne, kazni so kar solidne, tudi za kmete bi moralo to veljati sam sem iz dežele in nič ni narobe, če opravljajo svojo ddejavnost od katere živijo, toda ti, ki imajo posestva in hodijo v službo (počivat..še vedno to obstaja) orjejo tudi ponoči ob 24 uri ali tudi dalje, to pa ni več normalno ali so tako požrešni in se nočejo odpovedati službi ali kmetovanju ali si ne znajo planirati časa ali pa preprosto vidijo samo sebe, take je potrebno ustaviti ali jih vsaj navaditi nekega reda, veliko je služb, ki delajo ponoči celo turnuse in so potrebni nujnega počitka, da lahko funkcionirajo in potrebno jim je omogočiti počitek pa tudi pravico imajo do njega
CrazyHorse | 01.06.2011 | 11:24
Tudi jaz sem nekoč prihajal iz nočnih, posebno s sobote na nedeljo sem bil izredno vesel, da sta starša postavila hišo 100 m zračne črte od cerkvenega zvonika pa še sobo sem imel postavljeno z oknom proti njemu. Vaški župnik pa je bil zelo "pri stvari" (nekaj časa smo poslušali celo "cel komad" vsake četrt ure, namesto normalnih enega, dveh ali treh trkov). Koga bi pa po tvoje lahko jaz poklical? Se pa strinjam, da nedelja ni ravno dan za košnjo.
Kar pa se tiče dela s stroji na polju, ti pa priporočam, da se spraviš enkrat v traktor (pa ne kakega s klimo in računalnikom) in poskusiš ves dan preživeti v njem. Pa ti ni treba v službo počivat hoditi.
Komur pa gre vse to v nos pa naj se preseli v mesto. Sam sem v službi v mestu, živim na vasi (hvala bogu), kmetije nimam, njive pa od ograje naprej. PA ME NIČ NE MOTI.
gregord | 01.06.2011 | 07:27
Problem bo hitro rešen, če se tak ''osebek'' ki ga moti ropot preseli v blok v mesto.

Najbolje, da se omeji še petelinje kikirikanje, oslovsko riganje, ogradi pašnike protihrupno itd....


Boyzl | 01.06.2011 | 06:03
hmmm, ne rečem, da mi ravno prija takle zvok.
ampak...
potem potrebujemo še zakon, kdaj se sme na glas pogovarjat s sosedom čez ograjo, kdaj "zalaufat" otroke, da veselo tekajo, nabijajo žogo ob asfalt, pri vsem tem spuščajo take in drugačne (ne tihe) glasove... bo ura na teden dovollj? (ps: v ostalem času se jim odstrani baterije in skrije v klet).
mati | 01.06.2011 | 01:50
Proti.

Živim na podeželju,poznam te stvari.Imamo omejitve na tem področju,ni treba pa pretiravat. 

Prešeren v  Zdravljici,himni R.Slovenije pravi:..ne vrag,le sosed bo mejak...
Ste jo prebrali,razumeli o čem govori?
-zakoni so vrag,nujno potrebni za živet v nekem sistemu,če so v mejah normale,ampak če jih je preveč,ni življenjsko,vzdržno več,kot se to dogaja danes v demokraciji med kapitalisti.

-en koristen pogovor (ne konstruktiven,ni slovenski izraz) z elementi praktičnosti za obe strani,bi bil več kot dobrodošel

-čemu besedi, na podeželju in v predmestju v narekovaju? večvrednostni kompleks?



pravica_ljudem | 01.06.2011 | 08:55
Konstruktiven pogovor ni nujno koristen pogovor pač pa doprinosen pogovor.
Primer: Če politiki rečejo da je gre za konstruktivno pripombo zakona ni nujno da je pripomba koristna(še posebej ne za vse; predvsem ni nujno da je pripomba koristna za običajne ljudi); je pa lahko pripomba doprinosna za samo zgradbo zakona in prispeva k izvajanju le tega(torej za vse; pa če imajo od tega korist ali ne).

SSKJ:
doprinòs  -ôsa m (ȍ ó) publ. donesek, prispevek: doprinos k enotnosti jugoslovanskih narodov; pisateljevo najnovejše delo je dragocen doprinos k vojnemu slovstvu ♪ 

Vir: http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name=sskj_testa
mati | 02.06.2011 | 00:11
"Konstruktiven"- ta beseda je tujka,poglej v slovar tujk.

Sem ponosna,da govorim slovensko,spoštujem materin jezik in me tega ni sram. Sram bi moralo biti tiste,ki vnašajo tujke vanj in se podrejajo tujim besednim vsadkom ter tajijo slovenski pogovorni jezik v Sloveniji.
Slovenski jezik je zahteven,ampak lep in knjižno bogat,samo razumeti in govoriti ga je treba,kar je pa druga zgodba,kajne?