Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Država naj sprejme ukrepe, s katerimi bi mlade spodbudila k rojevanju otrok
 
lipi
Ogledov: 4535
Predlog ustvarjen 18.05.2011
Arhivirano
Zadnja sprememba 18.05.2011 12:08:55

  Predlog   Število glasov   Komentarji (21)  

Pokojninska reforma, ki se pripravlja, je predvsem odraz dejstva, da se prebivalstvo stara in da rodnost ni zadosti visoka, da bi omogočala ohranjanje števila delovno sposobnega prebivalstva na enaki ravni kot je zdaj. Za takšno stanje pa niso krivi tisti, ki so se zgodaj upokojili, ampak razmere, v katerih živijo današnji mladi, zaradi katerih se ne odločajo za otroke oz. se zanje odločajo pozneje, ko pa je verjetnost za zanositev in donositev pri ženski že znatno zmanjšana.

Predlagam torej, da vlada sprejme ukrepe, s katerimi bi mlade spodbudila k rojevanju otrok, to pa so predvsem ukrepi, ki bi omogočili, da bi mladi enostavneje in hitreje prišli do svojih stanovanj in služb. Predlagam izvedbo naslednjih ukrepov:

Najprej, kako rešiti perečo problematiko zaposlovanja mladih:

- Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb naj se spremeni / dopolni tako, da bodo do davčne olajšave upravičeni vsi delodajalci, ki redno, za nedoločen čas, zaposlijo osebo brez delovnih izkušenj, ne glede na to, ali je takšna oseba pred zaposlitvijo bila prijavljena na Zavodu RS za zaposlovanje (v nadaljevanju: ZRSZ) ali ne. Mnogi mladi namreč po zaključeni stopnji izobraževanja vpišejo naslednjo stopnjo izobraževanja (se ne prijavijo na ZRSZ) in iščejo zaposlitev za izobrazbo, ki so jo dosegli na predhodni stopnji. Delodajalec ni zainteresiran za zaposlitev takšne osebe, ker ni upravičen do davčne olajšave. S tem pa se v gospodarstvu dela dvojna škoda: mlade in dela željna osebe ne dobijo zaposlitve, hkrati s tem pa se mlade destimulira od izobraževanja (mladi vidijo, da se je bolje prijaviti na ZRSZ kot pa se naprej izobraževati). Uvede naj se tudi dodatna davčna olajšava za tiste delodajalce, ki za nedoločen čas zaposlijo osebo, ki je pri njih predhodno delala preko študentskega servisa. Zdaj imajo do davčne olajšave in subvencij pravico le delodajalci, ki zaposlijo osebo, ki je bila najmanj določeno obdobje prijavljena na ZRSZ, kar pa se mi ne zdi zadostno;

- uvede naj se tudi subvencijo za tiste delodajalce, ki:

a) redno, za nedoločen čas, zaposlijo osebo, ki je pri njih predhodno opravljala delo preko študentskega servisa;

b) zaposlijo osebo, ki še nima delovnih izkušenj (subvenciji pod a) in b) se naj seštevata.

- V Zakon o delovnih razmerjih naj se doda možnost koriščenja študijskega dopusta za tiste mlade, ki ob delu študirajo, ne glede na to, ali študirajo v interesu delodajalca ali ne. S tem se bo spodbujalo hitrejše in zgodnejše zaposlovanje mladih, ki bodo lahko ob delu še zaključili študij, ki so ga začeli, preden so se zaposlili, ne glede na to, ali je študij povezan z delom, ki ga opravljajo ali ne. Študijski dopust bi mladim zaposlenim omogočil hitrejše dokončanje študija ob delu, delodajalcem pa bi dal možnost, da osebi, ki študira ob delu, legalno omogoči študijski dopust. Zdaj je študijski dopust opredeljen le v nekaterih kolektivnih pogodbah in omejen na tiste, ki študirajo v interesu delodajalca. Kolikor vem, imajo v Nemčiji takšen sistem - da ima oseba, ki ob delu študira (tudi če študij ni v interesu delodajalca), pravico do študijskega dopusta. Seveda bi bilo potrebno dodati tudi varovalke, da se takšen dopust ne bi zlorabljal.

- v primeru, da mlada oseba le pride na ZRSZ, naj dobi nadomestilo v dostojni višini, ne pa denarno socialno pomoč, ki najprej ne zadošča niti za preživetje, kaj šele za to, da bi se takšna oseba osamosvojila in si ustvarila družino, za nameček pa jo bo potrebno po smrti upravičenca še vrniti. Dober bi bil takšen sistem, kot ga imajo v Nemčiji (tj. Hartz IV), pri katerem vsaka brezposelna oseba, tudi tisti, ki nimajo nobene delovne dobe (edini pogoj je, da niso več upravičeni do denarnega nadomestila za brezposelne) dobi določen znesek denarja za dostojno preživetje, poleg tega pa še namenska sredstva za posebne namene (npr. za stanovanjske stroške, najemnino, itd). Teh sredstev ni treba vračati niti kasneje v življenju, niti po smrti.

Zdaj pa še k predlogom za reševanje stanovanjske problematike mladih:

- Stanovanjski sklad RS naj mladim, ne glede na to, ali imajo družino ali ne (važna bi bila le starost, npr. minimalno 18 let), omogoči ugoden najem neprofitnega stanovanja. Neprofitno najemnino naj za čas, ko mladi še nimajo zaposlitve in se še šolajo, mladim plačuje država ali občina, ko pa se bodo zaposlili, pa naj plačujejo najemnino po zmernih cenah, primernih dohodkom osebe, ki živi v tem stanovanju. V primeru, da se oseba kasneje poroči ali nastopi življenje v izvenzakonski skupnosti, se najemnina porazdeli med oba partnerja. Predlagam, da bi bil v najemnino vštet tudi obrok za odkup stanovanja, tako da bi oseba po določenem času (npr. 30 let) dobila stanovanje v trajno last. V primeru, da se oseba zaradi poroke ali skupnega bivanja s partnerjem v izvenzakonski skupnosti iz stanovanja izseli ali v primeru, da se preseli iz drugih razlogov, se v primeru, da gre oseba živet v drugo stanovanje stanovanjskega sklada, že vplačana odkupnina prenese na novo stanovanje, staro stanovanje pa se razbremeni, v primeru, da gre stanovat v privatno (tržno najemniško ali lastno privatno) stanovanje, pa stanovanjski sklad izplača natečeno odkupno vrednost stanovanja, tako da osebi olajša odkup tržnega stanovanja (ali vsaj začasno plačevanje tržne najemnine).  S tem bi se močno olajšal stanovanjski problem mladih, ki se na trgu srečujejo z enormnimi najemninami in z enormnimi odkupnimi cenami stanovanj, kar jim v kali prepreči, da bi se osamosvojili od staršev. S tem ukrepom bi praktično ukinili vse "mama hotele" v Sloveniji, saj se praktično vsi mladi (razen res zelo razvajenih) želijo čim prej osamosvojiti od staršev in oditi na svoje. Obenem pa bi zelo spodbudili gradbeništvo, ki je v hudi krizi, saj bi morali v ta namen zgraditi veliko novih stanovanj.

- vrne naj se dohodninska olajšava za reševanje stanovanjskega problema. Predlagam, da se, da bi se minimizirala dodatna administracija, vsakomur ob nakupu stanovanja priznala dohodninska olajšava v določenem znesku za dobo 15 let. O tem, ali je oseba kupila stanovanje, pa lahko da DURS-u podatke sodišče, ki vodi zemljiško knjigo.

- spodbuja naj se poroke z dohodninsko olajšavo za poročene (ali pa z drugačno dohodninsko lestvico za poročene, kot imajo to v Nemčiji in v ZDA). S takšno politiko bi tudi marsikoga odvrnili od ločitve, saj bi ljudje videli, da se življenje v dvoje splača;


Ključne besede mladi, družina, zaposlovanje, davki, stanovanjski problem, pokojninska reforma
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

lipi | 21.06.2011 | 12:04
Kljub temu, da je predlog že arhiviran, želim dodati komentar.

Ti predlogi niso bili namenjeni siljenju k temu, da bi ljudje imeli otroke, ampak, da bi ustvarili družinam in mladim prijazno okolje, ki bi spodbujalo (ne pa sililo) k rojevanju otrok. Prosim administratorje portala, da dajo ta predlog v ponovno glasovanje, ker je šlo za nesporazum.
Ddam | 06.06.2011 | 14:33
Vlada zadnjih 20 let zmanjšuje vse dodatke in prispevke, ter olajšave za tretjega otroka in več. Dejstvo je, da vsaka vlada dela na kratek rok, zato jim reševanje takih vprašanj ni v interesu.
Če bi delali na dolgi rok, bi delali na čim več otrok, kar pomeni čim več davkoplačevalcev. S tem bi rešili tudi delno pokojninsko blagajno.
Anti NWO | 17.06.2011 | 13:17 Prikaži
 
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: vulgaren jezik
lotos_ | 17.06.2011 | 14:04
 
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
LUČ | 01.06.2011 | 22:14
Predlagam pa tudi, da se uvede enotni otroški dodatek, neglede na dohodke. 
Otrok je za vsako druzino strošek, ki mora biti enako nagrajen. 
Če je nekdo bolj priden, in si je več ustvaril, se ga zato ne kaznuje pri otrocih ki jih ima in se mu zminimalizira ali ukine OD. Še dobro, da vsaj ta ima otroke, ker je ustvaril možnost zanje. 

Predlagam tudi švedski sistem plačevanja varstva otroka-oz. vrtca, ko država denar za varstvo otroka nakaže direktno staršem. Ti pa se nato sami odločijo, ali bodo otroka varovali sami, ali ga bo mama/tašča ali pa bo hodil v vrtec. 
Tak sistem je zelo pravičen, saj zagotavlja tako nadomestilo za varstvo otroka kot tudi svobodno izbiro načina porabe. 
Anti NWO | 17.06.2011 | 13:21 Prikaži
 
PROTI!!!!!

Ma kaki otroski dodatek no, sramota, da drzava sploh podpira ljudi z raznimi dodatki. Jaz bi raje videl, da bi se otroke prodajalo, saj jaz bi rade volje kupil otroka, oziroma placal, da mi ga zenska rodi, kot, da bi moral placevati pol leta in leta neki x zenski, za vzdrzevanje otroka. Pac teji dodatki so isto kot trgovanje z ljudmi, samo nihce tega ne vidi, toda dejstvo je, da se z tem podpira izdelovanje otrok, oziroma kar je se hujse je to za nekatere investicija, da bodo otroci nekoc delali za njih.

Eni starsi cakajo na posvojitev otrok, oziroma bi celo bili pripravljeni placati, da bi imeli otroka, torej zakaj raje ne dati tem ljudem otroka. Kdor ne mora prezivljati otrok, naj jih nima, oziroma, bi jim mogli jih vzeti in celo sterilizirati te ljudi, ker jaz resno ne mislim vec tolerirati tega nasilja, saj otroci niso stvari in ze tako je prevec ljudi na svetu.
LUČ | 01.06.2011 | 22:05
Odličen in dobro pripravljen predlog. Podpiram. 
Strinjam se da je razlog zakaj ljudje ne postanemo starši v tem, ker si tega ne moremo privoščiti in ker za to tudi ni drugih okoliščin. 

Sama sem bila kot prvi otrok rojena mami, ko je bila ta stara 25 let. 
Ob nastopu nosečnosti je bila redno zaposlena za nedoločen čas že 9 let s plačo 900€ neto. Glede na to, da se je brez vseh težav redno zaposlila pri 15 ih, se nato pri 22 poročila, ter skupaj z očetom najela kredit ter zgradila hišo zase in  svoja 2 otroka. 
Danes uživa pokojnino, ki si jo je vplačevala vseh 38 let.
 Tako je bilo v dobrih starih jugo časih. 

Danes v Slloveniji pa je zgodba sledeča: imam 31 let, univerzitetno izobrazbo ter nisem ne poročena, ne zaposlena, niti nimam otrok, kredita avta ali hiše. Delovne dobe imam za 1l ter iščem službo. Kako bom prišla do pokojnine se mi ne sanja. Očitno težko, če sploh.  
Z veseljem bi danes imela stanovanje/hišo, avto in otroke, če bi jih lahko imela.
Dejansko pa pri 31 letih- na vrhuncu let- živim kot brezposelna oseba z omejenimi možnostmi ter s 230€ na mesec doma- sicer ne v hotelu mama, ampak samostojno.
Del hrane si kupim, del pridelam sama. 

dokler sem doma, ne morem imeti otrok. dokler nimam rednega pritoka denarja, ne morem imeti otrok. Ko bom imela vse to, bom še lahko imela otroke?

Iščem legalno delo z možnostjo nosečnosti. 
Iščem prostor in možnosti za družino.
DSP mi tega ne omogoča. ZRSZ tudi ne. Službe pa še kar ni.
Z veseljem bi vzela tudi delo na črno, samo da je kak prihodek.
mati | 02.06.2011 | 19:09
Te ne razumem,v tujini si iskala delo? Imaš dobro izobrazbo,si na vrhuncu moči,kaj čakaš? Evropa je velika,spusti se,če v Sloveniji ne najdeš dela.
Alja in Matjaž Bradaškja Cizelj | 08.06.2011 | 11:13
 
LUČ, tudi midva sva pred leti zlezla nad 30, sicer oba delava, vendar živiva v najmeniškem stanovanju / sva se že 2x selila / in tega ne bi mogla storiti otroku...dokler si ne urediva svojega bivališča, si ne upava imeti otrok, saj je prehrana in obleka najmanjši strošek, najhuje je, da bi imela otroka, ki bi s ponovno selitvijo izgubil prijatelje in svojo identiteto...to so dogodki, ki hočeš, nočeš, puščajo posledice, ki se poznajo z leti...in če otrok že gre iz domačega kraja, naj so to počitnice (hribi, morje, narava...) in ne selitev ob kateri starša doživljata stres, ki se prenaša na otroka na energetski ravni, kar močno vpliva nanj...iz želje po otroku, sva se na podlagi življenjskih okoliščin vendarle odločila za kompromis in k sebi sprejela psa in dve mački (mesečno znaša strošek zanje 150-200€   potrebna cepljenja, pa kastracije in sterilizacija, pa vnetja ušes in sem ter tja kake bolhe, itd)...ja, glede na stroške, bi skorajda lahko imela tudi otroka, vendar je to spet drugače, otrok navezuje stike tudi v okolici in sklepa prijateljstva in odrašča in razvija svoj karakter do sedmega leta starosti in tega procesa ni dobro (z)motiti in v tem času potrebuje predvsem mamo, med 8im in 14im letom pa poglavitno vlogo odigra oče, ko je otrok pripravljen raziskovati svet po svoje, naj bi šel v srednjo šolo in bival v dijaškem domu med vrstniki...zato je osnova, torej prvih 14let tako zelo pomembnih, saj potem otrok ni težaven, kak spodrsljaj sem ter tja pa se tudi mora zgoditi in med 14-19im letom se mora čimbolj izživeti, da si (za)želi ustalitve s partnerjem...če ga v otroštvu veliko seliš sem ter tja in mu odvzemaš identiteto-prijatelje vsakič znova, bo težko navezoval dolgotrajne in stabilne stike...ah toliko bi lahko še pisali na to temo...posebej mi, ki si želimo otroke, pa jih nimamo, ker smo odgovorni tudi do nespočetih...država ne želi novih rojstev, ker dobro vedo, da so nove generacije mnogo premočne v svojem prav in popolnoma neukrotljive, neuklonljive in prinašajo pozitivne spremembe in tako poceni, dobro izobraženih sužnjev, kot jih ima sistem danes, ni bilo ne v času Faraonov, ne v času Julija Cezarja, v dobi fevdalizma pa je kmet plačeval desetino, 10% svojega pridelka torej, danes pa plačiujemo 25% davka plus celo goro stroškov, ki so sicer prostovoljni, a če jih ne plačaš...si popuš...lepo je bilo v časih suženjstva, si predstavljam, saj so v želji, da bi le ti dobro delali, z njimi lepo ravnali (jim dali kruha in iger), danes v navidezni demokraciji, pa si dolžan dati celo tisto, za kar se predvidi, da boš nekoč imel, zato tudi je šolski sistem tako drag...ker so v ceno všteti predvideni dobički, čeprav ti sperejo možgane po svoje...a to je že druga tema.
LUČ, ostani v Svetlobi, tudi za nas pridejo boljši časi, saj slabše kot je, ne more biti več.
pravica_ljudem | 25.05.2011 | 22:05
Bi rekel da je predlog zrel zato da ga vlada sliši ampak so pa določene stvari katere bi bilo treba dodelat. V večini predlog podpiram.
Simona78 | 25.05.2011 | 13:53
Midva imava dva otroka, če bi imeli pogoje, bi imela vsaj enega več, če ne dva.
Anti NWO | 29.05.2011 | 01:56
 
Kaj ste po narodnosti? Sicer pa zaradi takih ljudi je situacija tako neznosna v sloveniji, ker revezi imajo prevec otrok in eni jih sploh ne morajo imeti, saj jaz bi tudi rad imel otroka, pa ne moram zaradi financnih tezav, saj imeti otroka je velika odgovornost in, ce imas rad otroke jih pac ne bos imel v takem gnilem sistemu, samo eni so ocitno prevec sebicni in imajo otroke v nezmoznih situacijah.
Alja in Matjaž Bradaškja Cizelj | 08.06.2011 | 10:45
 
   Tudi midva sva par, ki bi želel ustvariti družino, vendar iz odgovornosti do njih, ne krivih ne dolžnih bitij tega ne storiva...prvič, živiva v najemniškem stanovanju in drugič, najini delovniki so za ustvarjanje družine neznosni in tretjič, ne želiva, da bi najini otroci odraščali pri starih starših, zato da bova midva lahko v službi...po drugi strani pa gre tudi za finance, saj otrok določene potrebe poleg ljubezni in toplini staršev, tudi ima. 
   Pri spolnosti je kljub hormonom, zaradi katerih večina izgubi glavo in delajo otroke vsevprek, ipak potrebna odgovornost do otroka, ki še ni spočet in potrebno je pozabiti na egoistične misli "tako si želim otroka", vprašaj se najprej o svoji sposobnosti brezpogojne ljubezni in preživljanja otroka in nudenja VSEGA potrebnega...ne zgolj prehrane in obleke!...Anti NWO, strinjava se s tabo.
CrazyHorse | 25.05.2011 | 07:35
In pri kateri številki naj se ustavimo? Ko nas bo 2 milijardi (Slovencev)? Jedli bomo pa beton in asfalt ... Lahko pa potem mi izvažamo poceni delovno silo na Kitajsko. Kratkoročno in ozko nacionalistično gledanje, Absolutno proti.
Anti NWO | 29.05.2011 | 01:53
 
No vsaj eni pri zdravi pameti.
Yes | 24.05.2011 | 11:03
Citiram. . . Spodbuja naj se poroke z dohodninsko olajšavo za poročene. S takšno politiko bi tudi marsikoga ODVRNILI od LOČITVE, saj bi ljudje VIDELI da se življenje v dvoje SPLAČA . . . 
Lipi, lipi. . . kot prvo se nebi nikoli poročila zaradi dohodninske olajšave, kot drugo me nebi nikoli odvrnila od ločitve dohodninska olajšava. 
katja | 24.05.2011 | 22:35
Imaš prav, ne glede na status, ne glede na versko in politično pripadnost, vsi imamo enake pravice  :))(
Boyzl | 25.05.2011 | 06:35
hmja... :-S če je cilj "nasilno" preprečevanje ločitev, je enostavneje uvesti takso v višini 100.000 € za ločitev, pa še v državni malhi se bi dobro poznalo.
tako da lepo prosim, ta del argumenta ven. glede ostalih delov predloga pa - kar precej smiselnih.
Anti NWO | 29.05.2011 | 01:53
 
Ma vi dajate res bolane predloge, sicer pa ne rabi biti nek matematicni genij, da razumes, da v 2 se splaca ziveti, ali celo v treh in vec. Zato pa je najbolje ziveti pri starsih celo zivljenje, samo eni ocitno niso dovolj inteligentni in grejo raje na svoje, pol pa jim ni jasno, zakaj jim zmanjkuje denarja.
bobek123 | 24.05.2011 | 08:58
Predlogi za izboljšanje demografske slike so opisani v zbirki knjig o Anastaziji, Vladimirja Megreja.
Anti NWO | 23.05.2011 | 23:13
 
Nisem prebral predloga, ker je neumen predlog, saj sem PROTI, ker ze tako nas je prevec za enih 100.000 brezposelnih. Otroke pa se ne dela zato, da bodo oni delali zate kot suznji a ves, saj ne zivimo na balkanu ali afriki, ampak v SLOVENIJI.
katja | 21.05.2011 | 23:42
to, da je delavcev premalo, dela pa veliko, problem je samo denar... nobenega glasovanja več in živeti moramo vsi etično!! ta predlog pa se naj kar prakticira.
katja | 24.05.2011 | 22:40
Po razmisleku, se sploh ne strinjam s predlogom in niti ne strinjam se o predlogu o socialnem varstvu mladih, saj ima vsakdo pravico biti individum in vsakemu mora država pomagati po najboljših močeh, če je v stiski. Vam povem nekaj, kje že delamo krivico najprej, pri otrocih in starejših pomoči potrebnih, saj je otrokom ne glede na prihodke staršev odločilno, koliko so starši sploh pripravljeni pomagati svojim otrokom in jim nuditi kar otroci in mladi pravzaprav potrebujejo in potem obratno!!!!Koliko staršev skopuških poznam, ki so stiskaški!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!