Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Gradnja v lastni režiji
 
MiranN
Ogledov: 77915
Predlog ustvarjen 08.03.2011
Z odzivom organa 09.05.2011
Zadnja sprememba 11.03.2011 07:15:38

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (140)   Popravki predloga  

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2 tlorisne površine objekta na zemljišču v etažnosti K+P+M.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.

Dopolnjujem svoj predlog: Predlaganih 100 m2 se nanaša na bruto tlorisno površino objekta na zemljišču in ne na koristno površino. Koristna površina v velikosti 250 m2 je v veljavnem ZGO v redu in predlagam, da se je ne spremeni, v kolikor obvelja za merilo koristna površina objekta.

Za napačno interpretacijo se opravičujem in prosim, da se podajalci pripomb osredotočite le na tematiko predloga in ne govorite o stvareh, ki nimajo s tem veze. Možnost graditve v lastni režiji je za samograditelje izrednega pomena, zato prosim le za konstruktivne pripombe in predloge.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja
sasav | 15.03.2011 | 21:05
Podpiram v prihodnost in trajnostno naravnan predlog.
bojanp | 15.03.2011 | 21:36
Tudi jaz podpiram
mojca_l | 15.03.2011 | 21:56
Definitivno podpiram Miranov predlog!!!
Gradnja v lastni režiji do velikosti 30 m2 se mi zdi naravnost smešna in brez razumljive uporabe. To bi pomenilo, da lahko samo nadstrešnico za avto postavimo sami!?
Prosim, bodite realni!
Kakšno gnečo bodo imeli dobri obrtniki in kaj bodo počeli tisti, za katerimi je potrebno popravljati? In kaj bomo počeli graditelji, ki z izdelavo ne bomo zadovoljni? Sami ne bomo smeli popraviti, kar pomeni, da bomo morali isto storitev plačati dva krat?
titan | 15.03.2011 | 21:56
Absolutno podpiram. 
Takšni predlogi sprememb zakona in kratenja osnovnih ekzistenčnih pravic so sramota za predlagatelje in zdrav razum vseh.
Aleš | 15.03.2011 | 22:38
Podpiram Miranov predlog da ostane po dosednji določbi 250 m2 prosto po ZGO-ju
perrhan | 16.03.2011 | 08:08
podpiram predlog
SiPa | 16.03.2011 | 08:33
S predlogom se strinjam. Predlog omogoča večjo samostojnost posameznikov. Manjša socilane razlike in to ne na javne stroške!!! 
Yonc | 16.03.2011 | 10:16
Absolutno podpiram predlog.
Bojazen, da bi bili objekti v lastni režiji slabše zgrajeni, je neutemeljena. Imamo namreč dovolj predpisov, ki zagotavljajo varnost in kvaliteto, vprašanje je le, ali se jih dovolj upošteva.
Namreč za gradnjo v lastni režiji prav tako potrebuješ gradbeno dovoljenje (in PGD-načrt za pridobitev gradbenega dovoljenja) in pa tudi PZI-načrt za izvedbo, ki vsebuje vsaj še statiko. Poleg tega mora investitor obvezno imeti nadzornika gradnje, ki preverja skladnost, kvaliteto, vgrajeno armaturo..
Velika večina objektov 100-250 m2 se prav tako daje delati gradbenim firmam, a le do 3. faze, ostalo skončujejo ljudje sami počasi po denarnih zmožnostih. To možnost bi jim sedaj radi vzeli.
Razne male gradbene firme (le koliko je tu lastnikov tujcev iz južnih dežel?) bodo pobirale plačila samo zato, da bodo napisane na tabli.
Ljudje sedaj plačajo 20% davek na material, potem bo država, ko gre za stanovanjske objekte, dobila samo 8%.
Če bi hoteli preprečiti delo na črno, bi se morali lotiti na drugačen način.

Soglasje k vladnemu predlogu je dala tudi zbornica ZAPS. Ob tej priliki kot (prisilni) član te zbornice opozarjam, da zbornica ni povprašala svojih članov. Jaz se s podporo vladnemu predlogu ne strinjam. Če je treba, naj vlada vpraša vsakega registriranega strokovnjaka posebej, saj zato so imeniki inženirjev.

Leopold | 16.03.2011 | 10:23
Podpiram Miranov predlog! V zadnjem času naša vlada prav namensko zmanjšuje pravice državljanov. To vodi v absolutno kontrolo nad vsem in vsakim v tej državi. Ta omejitev je povezana s tisto, ko se nam naj nebi dovolilo pomagati sosedu pri gradnji. Ko oboje povežemo lahko zaključimo, da želi družba ljudi med sabo čimbolj odtujiti. Kajti ljudje smo družabna bitja in potrebujemo drug drugega, saj smo v bistvu vsi med seboj povezani! Predlog vlade pomeni, da si ne smemo sami ustvariti svoj dom! To pa je v nasprotju s temeljno etiko posameznika.
Martinivin | 16.03.2011 | 12:44
Podpiram predlog 100%.
free | 16.03.2011 | 18:47
Tudi jaz podpiram Miranov predlog! Upam pa, da bo to zbiranje podpor tudi kaj pomagalo!
Dušan Trušnovec | 16.03.2011 | 20:15
 
To, kar predlaga Miran ni le potrebno, temvec tudi nujno!!! Razlogov, ki jih vidim za to,  je vec. Pa naj jih nekaj navedem.
Vse bolj se druzba in s tem posamezniki spreminjamo v "fikjakarske konje", ali pohlevne ovce.  Vse to se definitivno dogaja zaradi pohlepa posameznikov, ki imajo finance in s tem moc, ter vpliv. Ker imajo te atribute in nikakor z dosezenim niso zadovoljni, neprestano hlepijo po se vecjem vplivu ! En tak primer je tudi omenjeni predlog spremembe zakona o gradnji objektov. Vendar je nesporno tudi dejstvo da ne moc in ne vpliv ne nudita srece, po kateri hlepijo, temvec le zacasno zadovoljstvo, ki ga zamenja zelja po se vec, strah pred izgubo dosezenega itd. 
Ceprav smo vsi krvavi pod kozo, pac nismo vsi v tem zacaranem krogu moci in vpliva in zato imamo to sreco, da se lahko postavimo za lastno odgovornost za svoja zivljenja. Da torej nismo fijakarski konji!! 
Se kot mali se spomnim, kako so sosedje in prijatelji en drugemu pomagali, da so si postavili bivalisca, gospodarska poslopja itd. Za pravilnost gradnje so skrbeli in nadzirali tako, kot sedaj strokovno usposobljeni nadzorni organi. Ocitek, da bi s tem povisali kvaliteto in varnost ne drzi. To kaze tudi nesteto afer, ki se dogajajo v ti "profesionalni granji" pa se zaradi pohlepa podirajo stropovi v tunelih, propada asfalt, puscajo strehe  in se nesteto podobnega. 
po malem , koorakec za korakcem se tako posamezniki in skupine preko svojih lobyjev zelijo "zriniti" preko novih zakonov do "pogrnjene mize", ki naj bi jo fijakarski konji neprestano zagotavljali !?
To pac ne gre in globoko cutim, da se hitro bliza cas, ko bo oblast od ljutsva izvoljena to morala spoznati  in se odlociti, komu datio prednost,: ljudstvu, ki ga zastopa, ali nosilcem moci, ki s svojim vplivom zagotavljajo, da zastopa njih !???
Poglejmo si se  na pr. gradnjo eko hise iz lesa, blata in slame. Take so delali nasi predniki, predvsem na podrocju Prekmurja. Moj dober prijatelj jih dela, oz uci delat. Svojo je postavil za borih 1000€, ob dejstvu, da je ves material imel na svojem posestvu !!!??? A to ni kak brlog, kakor bit kdo glede na ceno lahko pomislil, temvec lepo, udobno, ucinkovito in funkcionalno hiso! Koliko mladih druzin bi si tako lahko postavilo bivalisce brez morilskih kreditov in bi svoj cas in energijo lahko vlozili v kvalitetne druzinske odnose in potovanja, ter podobno ! ? A kaj, ko potem gradbeni lobyji in baroni  nebi vec imeli kje molzti !!! 
 S sprejemom tega zakona, ce se malo posalim, bi naredili podobno,. kot ce bi uzakonili, da so za seks primerni in osposobljeni samo za to primerno izobrazeni in licencirani obrtniki z mojstrskim izpitom ! Zatorej se to opravilo lahko izvaja le v njihovi izvedbi. Pol pa si partnerja za rojstni dan en drugemu podarita takega strokovnjaka ki bo za "PRIMERNO" ceno strokovno opravil "zahtevno "delo !!! 

Dusan
Mateja Smrke | 21.03.2011 | 20:59
 
Bravo!!!
Veronika P. | 16.03.2011 | 22:47
Podpiram predlog. Pred dvemi leti smo zidali hišo v lastni režiji. Le določena dela smo prepustili obrtnikom. Toliko čakanja, prošenj, usklajevanja, nazadnje pa še delo ni tako opravljeno, kot pričakuješ. In na koncu ugotoviš, da si sam najboljši mojster.  
Val | 17.03.2011 | 07:57
Če se želi vtikati v tako intimne svoboščine ljudi, naj vlada najprej poskrbi, da bomo imeli zadostno število certificiranih izvajalcev in naj regulira cene, ki so trenutno navite do absurda - ravno zaradi premajhnega števila izvajalcev.

Gradbeni obrtniki si nikakor zaslužijo vladne socialne podpore, sploh pa je njihova gradbena strokovnost ponavadi zelo vprašljiva.

Gregor Hudobivnik | 17.03.2011 | 12:04
Podpiram predlog!
Stran:   1 2 3 .. 4 .. 7 8 9