Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Gradnja v lastni režiji
 
MiranN
Ogledov: 78017
Predlog ustvarjen 08.03.2011
Z odzivom organa 09.05.2011
Zadnja sprememba 11.03.2011 07:15:38

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (140)   Popravki predloga  

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2 tlorisne površine objekta na zemljišču v etažnosti K+P+M.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.

Dopolnjujem svoj predlog: Predlaganih 100 m2 se nanaša na bruto tlorisno površino objekta na zemljišču in ne na koristno površino. Koristna površina v velikosti 250 m2 je v veljavnem ZGO v redu in predlagam, da se je ne spremeni, v kolikor obvelja za merilo koristna površina objekta.

Za napačno interpretacijo se opravičujem in prosim, da se podajalci pripomb osredotočite le na tematiko predloga in ne govorite o stvareh, ki nimajo s tem veze. Možnost graditve v lastni režiji je za samograditelje izrednega pomena, zato prosim le za konstruktivne pripombe in predloge.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja
natasako | 15.03.2011 | 12:23
Popolnoma podpiram Miranov predlog.
pehta | 15.03.2011 | 12:35
Absolutno podpiram!
Iris | 15.03.2011 | 12:36
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
Iris | 15.03.2011 | 12:39
Absolutno podpiram!
pehta | 15.03.2011 | 12:41
Podpiram!!!
psisozakon | 15.03.2011 | 13:06
Absolutno podpiram!
Mihael_NBD | 15.03.2011 | 13:29
Se popolnoma strinjam z Marjanovim predlogom  in ga v celoti podpiram
LUČ | 15.03.2011 | 13:48
Tudi mene skrbijo taki enostranski predlogi, ki bogatijo en del ljudi ter pahnejo v globoko stisko drugi del. To ni enakost. Naša država pa je po ustavi socialna.

Zato popolnoma podpiram gradnjo v lastni režiji. 
Popolnoma resnično je, da kdor nima denarja, se trudi sam, kdor ga ima, pa najame druge in prihrani čas. enkratno če si to lahko privoščiš. 
Kdo mislite si želi graditi hišo 10 let? Nihče. .. ampak nekateri jo... pač zmanjka...
Zmanjka, ko sam gradiš... Kaka gradbena podjetja? To lahko vsaj potrojiš investicijo.

Mi smo ravnokar gradili objekt 30 m2 v lastni režiji, za obnoviti imamo pa še druge večje gospodarske objekte, ki jih ravnotako ne mislimo predajati v delo drugim, saj nimamo sredstev za take investicije. 
Privoščiš si mogoče le tesarja in krovca, ker so to težja dela na višini, ostalo delaš družinsko in prijateljsko. 
Ddv se ravnotako plača za ves materijal, prevoze in za vsa dela, ki jih ne opraviš sam. 

Gradbincem pa se dela niti slučajno ne manjka, ker bi veliko ljudi rado imela bivališča hitro. Tako da jih samograditeljstvo prav nič ne ogroža. 
Ljudstvu pa financ manjka zelo.  115 000 je brezposelnih. Ali imate 115 000 socialnih stanovanj?

Ob zamišljeni zakonodaji lahko obstoječe slabe stavbe kar prepustimo propadu. 
Ker ni možnost za popravilo stavbišč, ki so jih ravnotako sami gradili naši predniki- kmeti sami. Kje je tu omenjano ohranjanje kulturne dediščine, krajinske arhitekture in spodbujanje kmetovanja? Ni jih.
Določa se pogoje na vse strani, financira ali dela pa ne.. Zato pustite ljudem naj vsaj legalno popravljajo kolikor pač zmorejo. 

Koliko izjemnih stavb kulturne dediščine je že propadlo zgolj zato, ker se jih ni smelo posodobiti, ampak je bilo treba naredit po starem... pa lastnik nima npr. denarja za 200m2 slamnate strehe... država ga pa tudi ne da... in tako neumnost, da ne smeš pokriti z bilokako kritino sam, povzroča to, da se streha sesuje....propad.... na škodi smo pa vsi.

Kje je naša dediščina? zakaj ni ohranjena?

Če pa imate namen določit minimalno plačo na 2000€/m pa povprečno na 5000€ potem pa kar s podobnimi predlogi. 
Matija Zavodnik | 15.03.2011 | 14:03
 
Podpiram Miranov predlog da ostane po dosednji določbi 250 prosto po ZGO-ju

Je potrebno poskrbeti, da v prihodnosti živimo in delamo čim bolj po zdravi kmečki pameti in si ne omejujmo lastnih možnosti ustvarjanja.
Vsi oblastniki in funkcionarji, preden sprejemate uredbe in zakone, pojdite na teren v vaško gostilno po vsaki nedeljski maši je priložnost.
Po nasvet k starejšim ljudem.
andrejko | 15.03.2011 | 14:26
Podpiram Miranov predlog.
mattee | 15.03.2011 | 15:00
Podpiram Miranov predlog.
Kanna | 15.03.2011 | 16:29
Definitivno podpiram Miranov predlog, da ostane v veljavi 79. člen veljavnega ZGO! Predlog vlade, da bi bilo dovoljeno graditi v lastni režiji zgolj do površine 30 m2 je enostavno nesprejemljiv in po moji oceni za večino ljudi nekoristen! 
Marijeta | 15.03.2011 | 16:31
 
Bi lahko prosim kdo objavil link do predlaganih in oporekanih sprememb Zakona o graditvi objektov. Iščem, pa ne najdem. 

Sicer se pa zelo strinjam naj vsebinsko ostane v veljavi 79. člen veljavnega Zakona o graditvi objektov. 
sk | 15.03.2011 | 16:31
V celoti podpiram Miranov predlog.
Ales7 | 15.03.2011 | 20:15
Podpiram Miranov predlog.
Stran:   1 2 3 .. 7 8 9