Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Gradnja v lastni režiji
 
MiranN
Ogledov: 77876
Predlog ustvarjen 08.03.2011
Z odzivom organa 09.05.2011
Zadnja sprememba 11.03.2011 07:15:38

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (140)   Popravki predloga  
marjanv | 08.03.2011 | 21:42
Predlog vlade je popolnoma nasprejemljiv in nerazumen.  

Z ZGO je zagotovljena varnost objektov. V kakšni režiji se bo objekt, namenjen za lastne potrebe ljudi, gradil, je bilo in mora ostati v svobodni domeni ljudi.  Podobno, kot če bi vlada predpisala za reševanje gostincev, da ne smemo več doma kuhati sami, ampak lahko jemo le hrano iz restavracij.

Rešitev, ki pomaga do materialnih koristi majhni skupini ljudi na račun večine drugih, ni pravična. Ta predlog pa ne predstavlja pomoči nekomu (kar je v redu, če je ta res potrebuje), ampak prej ustvarjanje novih malih monopolov. 

Ravno zbiram ponudbe za fasaderska, vodovodareska in zidarska dela in zelo očitno je, da imajo dobri obrtniki s področja gradbeništva tudi sedaj več kot zadosti dela. 

V resnici so predpisi po ZGO tako zahtevni, da praktično ni več možno, da bi kdo popolnoma sam gradil svojo hišo. Za ključna dela tako ali tako potrebuješ strokovnjake. Da pa lahko ostala, manj zahtevna dela, ljudje naredijo sami, pa mora ostati. Zato bomo dobre obrtnike vedno potrebovali, vendar ne pod prisilo. 

Verjetno bi bil učinek vladnega predloga  prej nasproten - marsikdo se ne bi odliočil za gradnjo, ker samo z obrtniki pač ne zmore zgraditi hiše. 

Zato podpiram predlog, da ostane možnost gradnje v lastni režiji do 250 m2, kot je sedaj.


Lp Marjan
Ales P. | 15.03.2011 | 19:20
Se strinjam z Marjanom. Ljudje moramo pravico do samogradnje obdržati.

Aleš P.
almade | 28.03.2011 | 21:30
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
andrejček | 18.04.2011 | 10:44
seveda tudi sam podpiram predlog, saj po mojem mnenju vlada s tem ukrepom ne želi toliko pomagati gradbincem - ki so mimo grede sami največji fušarji - ampak imam občutek, da se prav trudi, kako bi škodovala /dokler je še na oblasti/  prebivalcem te naše ljube propadajoče zaplate na zemlji.

predlog bom z veseljem podprl, vendar posluha te garniture na oblasti ne pričakujem, saj je popolnoma nesposobna... no ja, obvladajo plačevanje kavic


tudi jaz se opravičujem sodržavljanom, ker sem na zadnjih volitvah volil za to opcijo... obljubljam, da te napake ne bom več ponovil
dabor | 09.03.2011 | 07:08
Se popolnoma strinjam z Marjanom. 

Kakovost (pa tudi količina) gradnje bi padla, kar bi bilo dolgoročno za državo in nas, državljane, slabše, kot je zdaj. 
secufin | 09.03.2011 | 09:42
Mislim, da se je tej vladi že čisto sfuzlalo! Kako bo kdo gradil svojo lastno hišo je pač njegova stvar. Zavarovalnice pa so tiste, ki se samo odločijo ali bodo takšno zgradbo zavarovale ali ne. Kaj bi naj imela država pri gradnji? Je že komurkoli priskočila na pomoč če se mu je podrla zgradba zaradi slabo izvedenih del? To hočejo uvesti samo zato, da poberejo več davkov! Pokvarjenci!
BorisD | 09.03.2011 | 20:36
Podpiram predlog, ker razlogi vlade niso na mestu oz. so škodljivi. Država lahko poda smernice o gradnji glede energetske varčnosti in podobno, kdo bo pa objekt gradil, ni tako pomembno, ker je tako ali tako obvezen gradbeni nadzor. Država bi morala ljudem pomagati do boljšega in lepšega življenja, ne pa, da jim postavlja ovire in sprejema predloge, ki v praksi naredijo več škode kot koristi. Sam imam namen letos graditi in lahko iz prve roke povem, da imajo dobri in zanesljivi obrtniki, ki se tudi držijo rokov (ja, tudi taki so ), dela več kot dovolj, tisti, ki pa izvajajo nesolidne usluge, pa jim tudi država ne more pomagat. Skratka, podpiram predlog oz. naj ostane kar po starem.
AnjaK | 09.03.2011 | 21:22
Podpiram Miranov predlog.
slorber | 09.03.2011 | 21:47
Podpiram Marjanov predlog.
V resnici gre pri spremembi zakona za tako imenovano preprečevanje dela na črno, kar je na mestu, vendar niso uporabljeni  pravi vzvodi. Poskuša se reševati gradbeni sektor, kar pa ni izvedljivo iz preprostega razloga, ker delavstvo ki potrebuje stanovanja nima sredstev da bi gradilo z obrtniki.
    Vrtimo se v začaranem krogu ki bo prinesel samo se večji deficit na področju stanovanj.
Nov zakon v ničemer ne zagotavlja ustreznejše gradnje, ker na trgu ponudnikov storitev mrgoli slabih izvajalcev, ki so vrnili obrtno dovoljenje in delajo na črno. Da je temu tako pa potrjuje stališče obrtne zbornice Slovenije-sekcije za gradbeništvo. Red ki ga predvideva nov zakon bi moral urajati drug zakon, naprimer zakon o dohodnini.
Lep pozdrav   Srečko

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2 tlorisne površine objekta na zemljišču v etažnosti K+P+M.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.

Dopolnjujem svoj predlog: Predlaganih 100 m2 se nanaša na bruto tlorisno površino objekta na zemljišču in ne na koristno površino. Koristna površina v velikosti 250 m2 je v veljavnem ZGO v redu in predlagam, da se je ne spremeni, v kolikor obvelja za merilo koristna površina objekta.

Za napačno interpretacijo se opravičujem in prosim, da se podajalci pripomb osredotočite le na tematiko predloga in ne govorite o stvareh, ki nimajo s tem veze. Možnost graditve v lastni režiji je za samograditelje izrednega pomena, zato prosim le za konstruktivne pripombe in predloge.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja

Gradnja v lastni režiji

Predlagam MOP, da se meja površine gradnje v lastni režiji, do katere še lahko gradimo po veljavnem ZGO z nove predlagane velikosti 30 m2 (vir: Obrtnik) poveča na vsaj 100 m2.

Hiša velikosti do 100 m2 je še tista socialna enota, ki omogoča gradnjo revnejšemu sloju prebivalcev. Marsikdo si gradnje s strani obrtnikov ne more privoščiti. S tem načinom do 30 m2 bi se zgodilo, da konkurenčnost obrtnikov napram gradnji v lastni režiji ne bi bila več vprašljiva in bi ti lahko cene dvignili. S tem bi se upočasnila gradnja in proizvodnja gradbenega materiala. Ko se bo kriza prenehala in bo zopet dovolj dela pa na trgu ne bo dovolj gradbincev, ki bi opravljali manjše gradnje in bi zopet cena gradnje porasla. Na trgu tudi ni dovolj gradbincev, ki bi znali graditi sonaravne objekte, kot jih lahko gradijo posamezniki, ki želijo bivati na sonaraven način.

Prosim MOP in vlado, da ponovno razmisli in poveča predlagano dovoljeno površino objekta vsaj do 100 m2 v lastni režiji in morda raje zaostri pogoje gradnje s kakšnim primernejšim sprejemljivim merilom. Investitorji, ki imajo dovolj denarja, itak oddajo gradnjo objekta podjetjem, investitorji, ki pa si morajo odtrgati od ust, pa zgubijo vsako možnost za gradnjo objekta ali vsaj prizidka. Socialne razlike so že prevelike, s preprečitvijo gradnje v lastni režiji pa bi se še povečale. Od MOP predlagana površina 30 m2 predstavlja v bistvu eno sobico kot prizidek nekemu objektu, kar bo morda zopet poseglo v arhitekturni izgled pokrajine.


Ključne besede: gradnja, prostor, sonaravna gradnja
anao | 15.03.2011 | 08:39
Podpiram MIranov  predlog
miranz | 15.03.2011 | 08:59
Podpiram Miranov predlog.

Tudi sam sem bil nekajkrat kupec&najemnik komercialno zgrajenih stanovanj in vem da tudi komercialno zgrajene nepremičnine niso vedno kvalitetno zgrajene. iskreno povedano še nisem videl kvalitetno zgrajene stavbe s strani gradbenega podjetja. Mislim da mora imeti vsak posameznik oz. družina možnost da si sama zgradi svoje bivališče in pridela hrano. To zagotovo spada med osnovne pravice človeka. 

MarkoU | 15.03.2011 | 09:00
Podpiram Miranov predlog.
JasnaK | 15.03.2011 | 09:23
Podpiram Miranov predlog.
TinaM | 15.03.2011 | 10:04
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
TinaM | 15.03.2011 | 10:09
Absolutno podpiram pobudo Mirana. Gre za osnovno svobodščino vsakega živega bitja - da si sam postavi svoj dom, svoje sanje...
Tina
Ir1 | 15.03.2011 | 10:33
Definitivno podpiram Marjana in se zgrazam nad vladinim nesmiselnim predlogom.  
natassa | 15.03.2011 | 10:56
Absolutno, definitivno podpiram Miranov predlog.
DStari1 | 15.03.2011 | 11:52
 
Podpiram Miranov predlog.
Vesna_S | 15.03.2011 | 11:59
Podpiram Miranov predlog.
Stran:   1 2 3 .. 7 8 9