Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Ukinitev povračila potnih stroškov za prihod na delo
 
Sony Globokar
Ogledov: 9277
Predlog ustvarjen 07.03.2011
Arhivirano
Zadnja sprememba 07.03.2011 10:58:40

  Predlog   Število glasov   Komentarji (20)  

Predlagam vladi R Slovenije, da ukine nadomestila za prevozne stroške zaposlenih, zlasti v javni upravi. Gre za zneske, ki v nekaterih primerih že presegajo višino mesečne socijalne pomoči, se pravi dvesto, tristo in več €. Zlasti v policiji in vojski premeščajo ljudi kot se komu zdi (kadrovske potrebe!), se jih vozi več skupaj in vsi dobivajo povračilo stroškov in s tem krpajo družinski proračun. Če je delavec premeščen zaradi kadrovskih potreb se mu za ta čas povrnejo potni stroški, ko se vrne na svoje staro delovno mesto jih ne dobi več.

Gre za problematiko onesnaževanja okolja, za neracionalno trošenje denarja, za usihanje javnega potniškega prometa (avtobus, železnica...). Ljudje naj si iščejo zaposlitve v svojem okolju oz. če to ne želijo naj sami nosijo stroške prevoza, to je njihova izbira.

S sredstvi, ki bi se prihranila z ukinitvijo prevoznih stroškov bi lahko v državni upravi takoj opravili uskladitev plačnih nesorazmerij in še bi prihranili znatna finančna sredstva, ki bi jih namenili za odpravljanje krize in posodobitve (gradnjo šol, vrtcev, bolnišnic, novih zaporov....). Ne nazadnje niti ne bi bila potrebna pokojninska reforma v tako radikalni obliki. Višje plače in s tem pogojeni višji prispevki v pokojninsko blagajno bi omilili marsikatero težave, ki jih ima SPIZ in s tem proračun pa tudi pokojnine zdajšnje generacije bi bile dostojnejše.

Predstavljajte si, da povprečno vsak zaposleni v javni upravi, le teh je 150.000 dobi vsaj 100 € nadomestila za prevoz, kar znaša najmanj 15.000.000 € mesečno (beri: petnajst milijonov €) verjetno pa je ta znesek še precej višji.


Ključne besede potni stroški, proračun, prihranek, plače, varčevanje
Kategorija: Javna uprava


Zadnji komentarji:

Sony Globokar | 02.04.2011 | 13:15
Vem, da je predlog krut vendarle je to edini način kako postopati v teh časih. Plača mora biti merilo vseh vrednosti. Mogoče samo še to. Če delodajalec zahteva nadure naj plača prevoz.. Za redno delovno obveznost pa ne.

Drugače bomo kmalu v stanju, ko bomo delali za 200 € plače, imeli bomo toplo malico in plačan prevoz. Verjemite mi, da bo 80 % zaposlenih pristalo tudi na to, ker enostavno nima kam iti. Danes brez popolne univerzitetne izobrazbe v državni upravi ni nič, to je končana druga bolonjska stopnja. Če te vzamejo z višjo ali visoko strokovno izobrazbo te vzamejo zato, da izvršuješ in molčiš. Če misliš s svojo glavo lahko greš. Ker pa nimaš popolnega faksa dejansko nimaš kam in lahko le molčiš in kimaš. Tako to je.
vijolka OK | 31.03.2011 | 13:52
RES BI MORALI RAZVRSTITI USLUŽBENCE GLEDE NA KRAJ BIVANJA. JE PA ČISTI NESMISEL DA SE UKINE TO NADOMESTILO. SAMA SE VOZIM NA DELO 60 KM NA DAN, PA NE ZATO KER SE RADA VOZIM,  AMPAK KER BLIŽJE NE DOBIM NIKAKRŠNEGA DELA. SAJ PREVOZA NA DELO MI RES NE PLAČUJEJO IN JE TUDI MOJA PLAČA ŽE ZATO (DOBIVAM 540 NETO) ČE SI PRERAČUNAM STROŠKE PREVOZA SAMO ZA KRUH IN ZA MLEKO ZA MOJE TRI OTROKE ŠOLOOBVEZNE OTROKE. TAKIH NAS JE VELIKO, KI DAJEMO IZ ROK V USTA.  VSEM KI BI SPET KAJ PRIŠPARALI NA REVEŽIH PA SPOROČAM NAJ ŽIVIJO DVA MESECA S TAKIMI DOHODKI, OSTALO PA DAJO NA KUPČEK ČE SO TEGA SPOSOBNI!!!  

pascal | 30.03.2011 | 15:26
Vem za primer kjer se 4 policaji vozijo iz Maribora v Postojno kjer imajo službo. To meni ni logično. V tem primeru bi morali dobiti avtomaticno premestitev v okolico svojega domovanja npr. do 60-70 km.

In verjamem, da to ni edini primer in tu se zelo veliko denarja "vrže čez okno".
Nejc Z | 30.03.2011 | 11:16
Proti. Avtor predlaga dodatno obdavcitev (ki je ze tako previsoka) z obrazlozitvijo, da bo tako geografski razvoj enakomernejsi. Na osnovi cesa to sklepa?

Verjetno je stvar taka, da ce bi bili manj obdavceni, bi vec ostalo za prihranke, od vec prihrankov pride vec investicij, od vec investicij pride vec delovnih mest, od vec delovnih mest pride vec delovnih mest tudi v predelih, ki se praznijo.

Nasprotujem tezi, da moras za razvoj nekomu vzeti in drugemu dati, sploh ne v kriznih casih in pri najvisji obdavcitvi dela. Za razvoj moras nekaj pustiti, potem pride sam.
Boyzl | 30.03.2011 | 09:43
proti - delavcem je itak že prikrajšanih vedno več pravic, ki si jih je delavstvo izborilo.

raje naj se poostri kontrola, kdo se res vozi, kdo pa ima samo stalni naslov nekje daleč, živi pa v stanovanju zelo blizu. tudi taki so - tako v zasebnem kot javnem sektorju!
OJ | 29.03.2011 | 09:56
Dragi Sony, samo tole nam javno odgovori: Koliko (v km) znaša razdalja med tvojim krajem bivanja od koder prihajaš vsak dan na delo in krajem kjer delo opravljaš?

Se mi zdi, da nisi še nikoli poskusil kaj to pomeni, če vsak zad "zabiješ" za vožnjo več kot dve uri.

> Edinole z ukinitvijo nadomestil za potne stroške povezane s prihodom na delo bomo omogočili enakovreden regionalni razvoj Slovenije.
Ja seveda ... Je žal tako, da vsi deli Slovenije nimajo enakih (ne geografskih, kaj šele gospodarskih) pogojev za razvoj - in jih nikoli ne bodo imeli. A misliš, da ljudje uživajo pri tem, ko se vsak dan vozijo po eno uro ali več v eno smer? Verjetno bi vsak od teh raje šel v službo peš ...

Kar je treba narediti v zvezi z nadomestili za prevoz na delo je, da se najde in sankcionira vse tiste, ki to zlorabljajo (kar nekaj primerov ste navedli). Ampak v to si ne upa nihče dregniti, a ne, ker bi morali sankcionirati tudi koga, ki ga ne želijo ali si ga ne upajo ...
vratar | 27.03.2011 | 20:16
Dajte no kaj ste bedni predlagatelji... to se je en tak spomnu k hodi z biciklom v službo in je fouš takim ki se vozimo tudi po 50km v službo in smo vsak dan na cesti najmanj po 2 uri...(razen gospoda Sonija)

Dam samo primer:

Naj mi nekdo razloži kam gre denar v javni upravi recmo ki je namenjen za čiščenje uniforme in to izkoristijo samo 2-3 delavci v kolektivu ki šteje cca 120 zaposlenih...

Če je denar namenjen za čiščenje potem naj vsakemu nakažejo na osebni račun ne pa samo tistim, ki predložijo račun čistilnice...

Noben se pa ne vpraša kako peremo doma...

Samo da se povrnem na gospoda Sony-a, lahko govori tako ko živi doma pri mami in mu kuha in pere in nima nobenih drugih stroškov!!!
Kanna | 16.03.2011 | 11:05
Se sploh ne strinjam s predlogom! Kaj takega lahko predlaga le nekdo, ki je bodisi doma v mestu, kjer ima vse pred nosom, bodisi se vozi na delo in dobiva bajno plačo (da si lahko sam plača prevoz), bodisi je podjetnik, ki mu je žal plačevanja potnih stroškov svojim delavcem. 
Groza me je ob misli, da bi ukinili še plačilo prevoznih stroškov! Poznam ogromno ljudi, ki se vsak dan 30-45min (30km) vozi v službo (v eno smer) in zasluži minimalno plačo, s katero že tako težko preživljajo svojo družino potem pa naj še sami plačujejo prevozne stroške?!! Kar se tiče javnega prometa: povezave z vlakom ni, avtobus v eno smer pa stane 4eur, tj. 8eur/dan, torej 176eur/mesec! Ostalo bi mu 396eur/mesec za preživljanje. Mi lahko potem prosim razložite, zakaj bi se naj takemu človeku sploh še splačalo delat!?!?!
mati | 13.03.2011 | 13:09
Predlog ni posrečen,ker meče vse v isti koš.Potni stroški so res absurd v nekaterih primerih(javna uprava, ,,najboljši sosed",...).
Deli zakonov in kolektivnih pogodb so prilagojeni posameznikom,ne pa v javno splošno dobro.
hales | 13.03.2011 | 09:28
Bedarija.
Kakor da bi ta denar res šel v pametne namene.
A ne bi blo bolš, da bi razporedil delavce v javni upravi bližje svojemu domu?
Morda sami priskrbeli prevoz, če se vozi daleč večje število zaposlenih?
Jaz sem se vozil 15 let eno uro v eno smer. Potni stroški ne pokrijejo dejanskih stroškov. Javni prevoz bi mi vzel najmanj dve uri v eno smer.
radko hriberšek | 12.03.2011 | 05:34
Delno podpiram. Dodal bi regulativo, da vsak, ki se vozi več kot recimo 20 ali 30 km ima leto ali dve časa, da si v kraju delovnega mesta uredi bivanje. V kolikor si bivanja ne bi uredil, se mu potni stroški ukinejo. Prihaja do absurdov, da so recimo ljubljančani po visokih cenah prodali svoje nepremičnine in kupili dosti cenejše v drugih koncih Slovenije, potem pa se vozijo na delo v Ljubljano in kasirajo potne stroške. Pri potnih stroških je vsekakor treba narediti red (sem zaposlen v državni upravi in se dejansko denar razmetava). Sigurno pa vlada ne bo z ukinitvijo potnih stroškov zvičala plač, saj bi potem posledično morala izplačevati višje pokojnine zaradi višjega povprečja, pa čeprav bi zaradi višjih plač prišlo v proračun več denarja. Ampak na račun potnih stroškov se lažje krade.
unclub | 15.03.2012 | 20:34
Službo sem imel 10 km odaljeno od svojega doma in so me zaradi " potreb" premestili v 130 km odaljeno službo. V domačem kraju imam stanovanje za katerega plačujeva z ženo kredit in imam malega otroka. Ona pa dela v kraju, kateri je odaljen 100 km od mojega kraja zaposlitve in to v drugo smer! In kam se naj PRESELIM pametnjakovič? Najmanj 3 ure na dan izgubim z vožnjo. seveda sem dal prošnjo za premestitev, pa si je nekdo nekaj obrisal z njo!!!Vsak dan komaj čakam, da vidim svojega dojenčka poleg tega pa sem vsak dan v nevarnosti, da ne bom prišel domov! Dejte nekateri mal razmišljat preden začnete pisat neumnosti.
Matko37 | 11.03.2011 | 12:51
Ne meči vseh v isti koš! Povrhu pa zaposli vse prekmurce v Murski soboti, ko ni nobene industrije in ne drugih prostih delovnih mest. Nekateri s(m)o primorani se voziti, ti bi nam pa potne stroške vzel. Pohvalno res!
Sony Globokar | 11.03.2011 | 08:17 Prikaži
Edinole z ukinitvijo nadomestil za potne stroške povezane s prihodom na delo bomo omogočili enakovreden regionalni razvoj Slovenije. Zjutraj ob 7.00 uri se vijejo kolone avtomobilov iz vseh smeri proti Ljubljani (iz Celja, Dolenjske, Zasavja in Litije, Gorenjske iz smeri Logatca, Vrhnike in še od dlje). Gre za ogromno porabo goriva, ki gre dobesedno v zrak. Gre za onesnaževanje okolja, ki je strokrat večje od vsakega Lafarga iz Trbovelj. Tisti z dobrimi plačami bodo zmogli sami poravnati stroške prevoza ostali pa bodo začeli uporabljati javni prevoz. 

Če želimo pomagati tistim z najnižjimi plačami pa pojdimo v ta projekt postopno. Letos zmanjšamo nadomestilo za prevoz na 50% naslednje leto ga v celoti ukinemo. Obenem pa lahko za nekaj odstotkov tudi dvignemo plače, saj bomo z ukinitvijo povračila prevoznih stroškov prihranili znatna sredstva. Izgubo od tega ukrepa bo imel kvečjemu DARS - vinjete in Petrol (zmanjšana poraba goriva). Obenem ne bo več kolon na cestah in v mestih, okolje bo znatno čistejše pa še prihranili bomo. Celo nekaj bomo storili za svoje zdravje, se bomo namreč razgibali. 

Tako to je. Tukaj izgubljamo ogromna sredstva. Vem, da je ukrep nepriljubljen vendar nujen. Danes ali pa jutri. Si predstavljate delavca pri 64 letih, ki se bo z osebnim avtomobilom vozil vsak dan na delo v Ljubljano iz Mojstrane ali Kranjske gore? Nekega dne bo enostavno zaspal za volanom.

Povem vam za primer, ko je delavec nekaj let dobival nadomestilo prevoza za relacijo Ljubljana- Idrija.  Tam se je prijavil pri materi svoje punce, ki pa je študirala in prebivala v študentskem domu v Mariboru. Gospod pa je bil v Ljubljani podnajemnik v enosobnem stanovanju. Tako se to dela.

Še en primer. Na enem vodstvenem mestu se nikakor ni moglo "skupčkati" dovolj visoko plačo. Prejšnji vodja je odstopil in še na drugo delovno mesto (dodatki). Novemu vodji pa so priznali prevoz nekje s hrvaške meje (tam je imel eno staro teto) tako da so mu lahko "spesnili" človeku dostojno plačo. Njegovemu mlademu sodelavcu, ki pa je predstojniku rekel, da so plače novosprejetih delavcev mizerija (ima dva otroka in ženo ki je doma) pa je le ta odvrnil, da tega mu pa še nihče ni rekel. Kakšno abotno sprenevedanje nekoga, ki naj bi pod sabo imel več kot sto zaposlenih. 

Tako je to v naši ljubi Sloveniji. Oba primera sta vzeta iz državne uprave.
Jančica | 04.04.2011 | 13:31 Prikaži
Oprostite, ampak tole je pa ena največjih neumnosti, kar sem jih prebrala. Definitivno niso ljudje krivi, da se morajo voziti v službo v Ljubljano.   Krivo je to, da je nekdo prepričan, da morajo biti vse državne službe prav tam. Poznam kar veliko Mariborčanov (in še dalje proti vzhodu), ki se vozijo v službo v prestolnico. Če nisi iz glavnega mesta, lahko ob tako centralizaciji, kot je zadnjih 20 let, samo pobožno sanjaš kakšno malo bolj dostojno službo. Izven prestolnice uradniških delovnih mest (razen upravnih enot in občin) praktično sploh ni!
Zato bo problem rešen edino z decentralizacijo. O tem je sicer govora vedno v prevolilnem času, po volitvah pa se na to pozabi. Svetla izjema: sedež Ministrstva za malo gospodarstvo v Mariboru v času ministrovanja g. Razgorška. Po ukinitvi le-tega pa niti sedeža kateregakoli Urada ali direktorata ni izven prestolnice. Razen Pošte. Kar pa (tako mislijo v MB)  zelo, zelo žuli pristojno ministrico...
Uporaba javnega prevoza? Ja, kaj še nikoli niste pogledali voznih redov vlakov ali avtobusov? Poskusite se v enem dnevu pripeljati do 8h zjutraj iz Lendave v Ljubljano in odpotovati iz Ljubljane nazaj po zaključku dela. Ne bo vam uspelo! Pa cena tudi ni ravno sindilkalna.
Se pa strinjam, da je treba v vojski in policiji ukiniti nesmiselna potovanja po celi Sloveniji. Odgovorni bi MORALI poiskatiUSTREZNA delovna mesta čim bližje domu!
andrejček | 09.03.2011 | 09:13
sony.... in zakaj so po tvoje zaposleni v javni upravi manj vredni, kot tisti ki delajo v kao nejavnem sektorju?

če še ne veš, tiste v javnem sektorju premeščajo po državi, ne da bi jih kaj vprašali in morajo jit tja delat, ugovarjanja ni. je pa vprašanje, zakaj dela človek iz kopra v mariboru, človek iz murske sobote v novi gorici.
cato | 09.03.2011 | 08:55
ja kdo pa je kriv, da je tak dragi prevoz, ti si sigurno si prek ceste podjetja doma pa nimaš te potrebe, da bi se vozil, razmišljaj raje kak bi kaj več zaposlenim dali, da nebodo šli na ceste kot se to dogaja vsepovsod, Slovenci imamo zelo visok prag tolerance, mislim, pa da je že dosežen, če ne presežen, upam, da bodo odgovornost prevzemali tudi sedaj ti, ki so si vse od osamosvojitve basali žepe in račune, seveda pa še kaj tudi mimo računov, takrat je večina vodstvenih postalo kao manegerjev, toda to so bili le po plačah, organizacija dela, procesi dela, ravnanje z zaposlenimi pa jim je bilo tuje, na vse bistvene stvari so pozabli, ko so jim po 100 in tudi 200% dvigovali plače, ker jim je to bilo dopuščeno, kar precej jih poznam, ko se jim je precej zvrtelo, komu se nebi, če bi mu toliko dvignili osnovno plačo, pa nebi vedel zakaj, zgubili so stik z realnostjo in posledice so danes tu, samo na delvcih bi še eni kar naprej šparali, da bi lahko sami razsipniško živeli, na srečo so in bodo zaposleni vedno bolj osveščeni in niso več tiho, tako malo jih ne morete plačati kot vam lahko nardijo škode, če jih ne plačujete pošteno, zamislite se in začnite vlagat v ljudi in ne samo v zlate kljuke in kaj vem kaj še vse, najbolj pomembna je vsebina podjetja ne zlate kljuke itd..., stopite na ta vlak, če že ni prepozno
lp