Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Za lažje ločevanje odpadkov
 
Lina
Ogledov: 4929
Predlog poslan 23.01.2011
Z odzivom organa 31.03.2011
Zadnja sprememba 23.01.2011 15:23:50

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (14)  

Zadnjič smo se pogovarjali o ločevanju odpadkov. Ugotovili smo, da že mlajši, predvsem pa starejši, pogosto ne vedo, kam odvreči določene odpadke. Zato predlagam, da se embalaža označi z barvami, npr:

RUMENA za odpadke, ki sodijo med embalažo

MODRA za odpadke, ki sodijo med papir

ZELENA za odpadke, ki sodijo med steklo

RJAVA za biološke odpadke

ČRNA za ostale odpadke

Na embalaži naj bo tako oznaka za embalažo kot tudi oznaka za vsebino.

Te oznake bi lahko slovenska vlada predlagala tudi na ravni EU.


Ključne besede ločevanje, barve
Kategorija: Okolje in prostor


Zadnji komentarji:

Boyzl | 13.04.2011 | 07:21
odličen predlog, seveda ob upoštevanju pripomb, da bi moral to potem delati ves svet.

sam dokaj pridno ločujem odpadke, pa nemalokrat obupam, ker pri kakšni ovojnini - plastiki niti približno ne vem, kam bi jo vrgel. 

pohvalno tudi, da predlog že vsebuje pobudo Slovenije nasproti EU - na ta način bi seveda mnogo lažje dosegli to.

mogoče dopolnitev predloga, da v primeru, da artikel nima oznak, ga mora uvoznik opremiti z ustreznimi oznakami. zadeva sploh ni tako zahtevna in draga, saj bi lahko šla hkrati in na enak način, kot lepljenje deklaracij: na embalažo se nalepi nalepka z ustreznimi barvnimi oznakami.

pri artiklih, kjer je potrebno deklarirati smer recikliranja tako za embalažo kot vsebino, pa se npr, uporabita koncentrična barvna kroga, kjer zunanji predstavlja oznako za embalažo, notranji pa za vsebino.
knezov | 18.02.2011 | 08:43
Samo v tem primeru bi moral cel svet ki karkoli prodaja v tej državi, uporabljati te barve. Bi to podražilo artikle? Bi nam osiromašilo trg?
Praviloma je na vsakem zabojniku napisano kaj v njega sodi in če nekdo vrečo s smetmi vrže v zabojnik za steklo, papir ali celo pod sosedovo hruško, mu tudi barve enbalaže ne bodo pomagale. Takim pomaga položnica za vsako zgrešeno ločevanje in hitro se naučijo. Kdor pa ločevati hoče, bo na zabojniku prebral kaj v njega sodi in kaj ne. 
Feedback | 10.02.2011 | 11:59
 
Vredu zadeva, vendar Lina pozabili ste na nevarne odpadke ti bi bili lahko označeni z RDEČO
Olga Tomažin | 30.01.2011 | 11:18
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
znalček | 26.01.2011 | 12:49
Vi si sploh ne predstavljate, kakšen problem in stroške predstavlja lepljenje ene nalepkice na izdelan proizvod. Moje podjetje je prodajalo izdelke, kjer je lepljenje deklaracije in črtne kode bilo dražje od samega izdelka. Kaj bi pomagala ena mala nalepka pa res ne vem. Tisti, ki je tako butast, da ne loči steklenice od konzerve, tudi ne bo vedel, kaj pomeni rumena nalepka, ali pa je ne bo našel. Bi že rekel, da je pot k večjemu ločevanju odpadkov najprej v omogočanju ločevanja (tudi na vaseh), izobraževanju, kakšnemu opozorilu in tudi kaznovanju, posebnem povdarku npr. na gostincih in podjetjih...
mati | 01.02.2011 | 12:46
Problem nastane,če moraš lepit tri nalepke. V tiskarni ti lahko združijo v eno etiketo,je pa res,da je cena odvisna od količine naročenih etiket.Vsi se moramo zavedat tega problema-onesnaževanja okolja,ker ga vsi onesnažujemo.
mati | 26.01.2011 | 12:03
Podpiram! Začetek napredka,vzgoje vseh.
mrtn | 26.01.2011 | 09:16
Se tudi meni zdi izjemno dober predlog. 

Bi pa moral it z roko v roki z ustreznimi izobrazevalnimi aktivnostmi tako doma, v soli, na obcinski in regionalni in drzavni ravni. In predvsem na JASEN nacin povedat kam kaj pase.

V zvezi s tem pa velja poudariti tri stvari:

- re dvojcek: zakaj pa proizvajalec ne bi nosil malo odgovornosti za svoj prispevek k obremenjevanju z embalazo?

- ze itak je absurdno, da jaz kot potrosnik/onesnazevalec placujem jkp za SVOJE delo locevanja odpadkov. je ze res, da produciram odpadke in bi bilo ravno tako absurdno, ce bi za to zahteval placilo, ampak odgovornost oz financno breme mora biti deljeno (ni moja krivda, da je vse pakirano v plastiko, recimo cel asortiman pijac, in da zlepa ni vec najt povratnih embalaz). ker to, da jaz placujem vec, ker locujem je nesprejemljivo.

- to, da so po Sloveniji prakticno v vsaki obcini drugacni predpisi (barve zabojnikov, principi locevanja) pa bi morali takoj ukinit in poenotit predpise na drzavni ravni. 
Barbara Győrfi | 26.01.2011 | 07:41
S predlogom se načeloma strinjam, a tudi z Exocetom. Že na obstoječe črne zabojnike bi se lahko nalepile ustrezne nalepke, kar za proizvajalca ne bi bil noben velik dodaten strošek. 
Barve pa bi bilo treba poenotiti, saj različna komunalna podjetja po Sloveniji uporabljajo različne barve za odpadke. V Pomurju se denimo v rdeč kontejner odlaga papir, v rumenega pa plastika. 
Mislim, da imajo ljudje več težav kot z barvo kontejnerja z nejasnimi navodili za posamezni kontejner. žV Pomurju se posebej zbirajo kovine.  Kljub temu pa smo poleti, ko smo pričeli zbirati plastiko po gospodinjstvih (vsako gospodinjstvo dobi vrečo za plastične odpadke, ki jih tako ni več potrebno odlagati na ekološkem otoku), dobili navodila, da lahko vanje odlagamo npr. tudi konzerve ini aluminijasti papir od čokolad, kar bi drugače naj spadalo pod kovine. Nič več ni jasno, vse so pomešali. To je tisto, kar ustvarja zmedo, bolj kot barva zabojnikov. 
Eko šole? Tam se mularija ekologijo pifla, je ne ponotranji. Poglejte samo, kako naučeno razlagajo, kako je treba odlagati posamične odpadke. Rezultati so vidni najkasneje v puberteti, ko ta ista mladina veselo žura in pušča odpadke vsepovsod, ali pa jih še pijani pomečejo v bližnji ribnik ali reko. 
To je realnost naše eko-šole.
dvojček | 26.01.2011 | 06:47
Predlog pa jaz ne podpiram, ker bo prinesel predvsem finančne posledice za proizvajalce. Namreč dodatna barva na embalaži predstavlja sorazmerno večji strošek za tiskanje takšne embalaže. Bolj pomembno je, da se o ločevanju odpadkov ozaveščajo predvsem ciljne skupine, n.pr. mlade generacije v šolah in potrošniki. Omeniti je potrebno, da to že uspešno poteka v eko-osnovnih šolah.   
Exocet | 26.01.2011 | 07:17
Dvojček, ena mala okrogla nalepka na vidnem mestu pa res ne predstavlja stroška. Embalaže v bistvu sploh ni potrebno spreminjati, naj se na obstoječo embalažo nalepi eno 10mm barvno nalepko ki označuje vrsto odpadka in kontejner v katerga ta odpadek paše. Simple as that. Ni potrebe po tiskanju popolnoma nove embalaže zaradi tega. 
Katrin | 25.01.2011 | 19:21
Podpiram predlog.
benF86 | 25.01.2011 | 18:42
Se strinjam z Exocetom. Odličen predlog. Že barvna obroba okoli "nalepke" s podatki bi bila dovolj. 
Exocet | 25.01.2011 | 17:08
To je pa dober in izvedljiv predlog. Ga popolnoma podpiram saj bi ljudem res zelo olajšal recikliranje. Označba na embalaži naj bo enaka barvi kontejnerja v katero spada. 

Super predlog. 
LACKY1 | 06.04.2011 | 13:31
Vsekakor za predlog.

Znalček, mislim da nisem butasta, saj ločim razliko med steklenico in konzervo, ampak kljub temu dostikrat stojim pred dejstvom, da ne vem, kam gre določena embalaža. (vrečka za kavo, embalaža od kapučina, ostanki celofana od darila ali vanj zapakiranih žemljic, pokrovček od jogurta, papirnata brisača...... no ja, za slednjo sem se navadila da spada med organske odpadke), vendar je ogromno tudi starejših, ki nikakor ne morejo razumeti, da polivinilasta vrečka ne spada med papir, da zamazan papir spada v smeti, da kavna tetrapak od mleka spada med plastiko, pa verjamem, da za to nikakor niso butasti. Če sem sedaj kaj narobe razvrstila, sem to naredila verjetno nalašč, ali pa zaradi neznanja, ali pa zaradi tega ker sem vseeno malo "butasta", vrag si ga vedi, ampak vseeno sem za oznako na embalaži, ne glede na to, je to nalepka, je barvasta, je napis ali kakorkoli, proizvajalcu se bo še vedno splačalo. Brez skrbi. Tudi sedaj mora izdelek vsebovati razne podatke, pa bi verjetno finančno prenesel še tega dodatnega.



Pa brez zamere.