Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Vozniki in vozniško dovoljenje
Srečko Bračko
Ogledov: 2961
Predlog ustvarjen 29.12.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 29.12.2010 09:08:37

  Predlog   Število glasov   Komentarji (13)  

 Predlagam spremembo veljavnosti vozniškega dovoljenja za starejše voznike.

Kot nam je poznano imajo danes starejši vozniki veljavna vozniška dovoljenja tudi do 80let. Vsem nam je popolnoma jasno da pri teh letih lahko zelo redki vozijo avtomobil, kaj šele v sedanjem času ko je promet popolnoma zasičen. Velikokrat zasledim voznika, ki se na cesti ne znajde in ne ve natančno kako sploh naj pelje. Največji problem je avtocesta, krožni promet, hitrostne omejitve... Seveda mi je popolnoma jasno, da starejši vozniki vozijo bistveno manj in ravno zaradi tega se v danem trenutku ne znajdejo. Določeni vozniki se le redkokdaj odpeljejo v kakšno mesto ali pa malce dlje od svojega kraja in to je velik problem, ker le ti potem povzročajo še večje zastoje in težave na cestah. 

Primeri: na avtocesti se peljejo po prehitevalnem pasu 90-100km/h in to kar celo pot od svojega vstopa do izstopa, včasih tudi celih 30km poti.   V krožišče se zapeljejo z vključenim  smerokazom na katerikoli vozni pas in nato se vozijo, za izstop ne uporabijo smerokaza, prav tako ne vedo da se lahko po zunanjem voznem pasu peljejo samo do naslednjega izvoza. Izven naselja se vozijo od 50-70 km/h ne glede na vozne razmere, kar v večini primerov pomeni, da morajo vsi vozniki za njimi voziti enako hitro. Tudi v naselju poznajo svojo hitrost 30-35km/h ali celo manj. Kaj lahko stori voznik za njimi? Enostavno se prijazni z dejstvom, da se vozi za njimi ali pa se odloči za prehitevanje, kar pomeni plačilo kazni zaradi prehitre vožnje na naslednjem ovinku. Zakaj? Zato ker enostavno vsi pač nimamo časa, da bi se vozili za vozniki, ki dejansko niso vozniki, zato smo prisiljeni na prehitevanje in seveda v času prehitevanja povečamo hitrost, kar pa zvesto izkoriščajo merilci hitrosti. Pa smo tam. Toliko in toliko € pa še nekaj točk... Vsi vemo kaj pomeni vse to.

Moj predlog je da bi morali veljavnost vozniškega dovoljenja nekako omejevati. Niso problematični samo starejši vozniki, tudi veliko mlajših je zares nesposobnih in nepripravljenih za vožnjo v CP, kar nam je vsem znano. 

Dobro bi bilo, da bi recimo vozniki, kateri na leto ne prevozijo določeno št. km morali vsako drugo leto recimo na 2-5 ur vožnje v Avto šoli in tako pridobili podatke o novostih in tako bi zelo povečali varno vožnjo. Ravno tako bi lahko za starejše voznike uvedli obvezno letno dodatno usposabljanje. Recimo, da bi vozniki, kateri letno vozijo manj kot 10.000km morali pred registracijo vozila na poligonu ali cesti ob prisotnosti inštruktorja odpeljati določeno število ur in bi tako pridobili vsaj nekaj dodatnih navodil o pravilih ter posledično tudi varnosti. Vse to bi velikokrat preprečilo kakšno nestrpnost drugih udeležencev v prometu.

Še nikoli nisem slišal za to da bi kdo plačal oz bil kaznovan zaradi prepočasne vožnje. Z to zares marsikdo zelo ovira promet in varnost drugih udeležencev. 


Ključne besede vozniško dovoljenje, varna vožnja, oviranje prometa, starejši in manj izkušeni vozniki
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

Boris Kurent | 05.01.2011 | 16:46
Srečko udaril si mimo.
Star sem 79 let, imam vozilo staro 31 let in s tem vozilom prevoženih en miljondvestoosemdeset tisoč km. Vozilo ima še vedno prve žaromete, odbijače, masko itd. Nikoli udarjen. Zavarovalnice imajo z menoj samo dobiček. Halo ti bi meni naprtil razne neugodnosti. Poglej malo po cesti, ali si tudi ti tisti, ki prehiteva voznike po avto cesti, ki vozijo normalno preko 100 km na uro po desnem odstavnem pasu. Halo poglej malo okrog sebe in boš videl za volanom le tvoje letnike, ki vozijo in znajo voziti le po prehitevalnem pasu.
Se pa strinjam, da nujna je še strožja kaznovalna politika za kršitelje, pa naj bojo to stari ali mladi. Statistično pa je ugotovljeno in tudi dokazano, da starostniki povzročamo najmanj nesreč na cestah.
Srečko bodi previden in vozi kot vozimo starostniki, da boš dolgo živel in užival v normalni vožnji po cestah. Morda boš z leti spremenil mišljenje.  Srečno !!!
benF86 | 06.01.2011 | 02:46
Gospod Kurent, vsa čast vam za ta dosežek. In to mislim popolnoma resno. Malo je takih voznikov. Želim vam, da dosežete vsaj milijon dvesto trideset tisoč kilometrov.

Strinjam se z vami, da je neumnost na avtocesti delati prekrške le zato, da prehitiš nekoga, ki po desnem pasu vozi 100 km/h. Vendar je težava v tem, da mnogo ljudi (in nikakor ne le starostnikov) vozi 100 km/h tudi po prehitevalnem pasu. Doživel sem že, da sem več kot 10 kilometrov vozil po prehitevalnem pasu 100 km/h, ker se voznik pred mano preprosto ni hotel umakniti na desni pas. Mislim, da ni treba omenjati, da naju je kar nekaj avtomobilov med tem prehitelo po desnem pasu.

In taki vozniki naredijo človeka živčnega, čeprav sami ne kršijo nujno zakona, zlasti ko se ti kam mudi. In tako posredno prispevajo k nevarnosti na cesti.

Definitivno pa je treba preoblikovati kaznovalno politiko, da se bo striktno in predvsem strožje kaznovalo potencialno najnevarnejše prekrške (vožnja pod vplivom alkohola bi morala povzročiti takojšnje prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja, razen pri res zelo zelo nizkih vrednostih, ki so morebiti posledica kakšne rumove torte ali vinske omake).
Srečko Bračko | 06.01.2011 | 07:46
 
Čestitam!

Vsaka čast, Vsekakor je treba priznati, da ste prevozili toliko kilometrov brez prometne nesreče. Vprašanje pa je koliko je resnično takšnih voznikov? Koliko voznikov vaših let je zares sposobnih varne vožnje? Seveda bom tudi jaz prišel v vaša leta (vsaj upam), vendar ni bil moj namen užaliti kogarkoli, tudi sam nisem več v rosnih mladih letih, ne prehitevam po desnem pasu- kot ste me vprašali, na srečo do danes nisem imel večje prometne nesreče... Vsekakor si želim še vrsto let voziti srečno po naših in tudi tujih cestah.
Ravno zato pa je tudi moj predlog, da se vsaj razplete neka razprava ali debata o možnostih ali predlogih za vsaj delno ureditev normalne vožnje. Sam letno prevozim med 30 in 50 tisoč po Sloveniji in tujini, vendar zares so razmere na naših cestah obupne. Velikokrat je kriva infrastruktura za katero vemo v kakšnem stanju je, velikokrat pa smo krivi tudi vozniki zaradi nezbranosti ali neprisotnosti se nam lahko zgodi neumnost, katero nato obžalujemo. To vemo vsi. Vse pa nas žal preganja čas in obveznosti zato je povsem normalno, da občasno postanemo nervozni v prometu ko pripeljemo do  situacije, katera je zares neprimerna. Po opažanju soudeležencev lahko hitro pridemo do zaključka da najpogostejše napake ali zastoje žal naredijo starejši vozniki. Ne mislim, da jih je potrebno izločiti iz prometa, temveč poiskati način, kako jih dodatno izobraževati, tako da bodo lahko varno in primerno vozili. Strinjam se z trditvami v komentarjih, da so za prometne nesreče večkrat krivi mlajši vozniki, kateri nimajo dovolj izkušenj, vendar pa je potrebno priznati, da so tudi starejši večkrat soudeleženi ali pa posledično sokrivi saj so z svojo nepravilno vožnjo ali nepravilno odločitvijo naredili zastoj ali konfliktni trenutek v katerem je drugi voznik v tem trenutku nepravilno reagiral. 
Boyzl | 02.02.2011 | 07:14
Prav tako je vprašljivo, koliko mladih voznikov je psihično sposobnih vožnje in obvladovanja lastne agresije, samovšečnosti, samopomembnosti itd. Kaj bomo s temi vozniki, ki mislijo, da so zaradi mladih let polni supermenovske ali Schumacherske nadčloveškosti?
pravica_ljudem | 05.01.2011 | 11:48
Vse lepo in prav ampak a vi sploh pomisite kako bo ko boste vi starejši? Verjetno se boste hoteli kdaj v kako bolnico zapeljat zaradi bolezni ali kaj podobnega. Starejši se praviloma ne odpravijo za volan razen če ni kaj res pomembnega.

Razumem to da se na vsake toliko časa osveži znanje in da je to potrebno, ne razumem pa zakaj bi silili starostnike da peljejo hitreje, saj se z starostjo REFLEKSI UPOČASNIJO!!! Ne morejo se primerjati z hitrimi  refleksi mladih ko opravljajo izpit. To je vsem znano. Starostniki morajo biti bolj previdni pri vožnji: vseeno pretehta vozi po svojih sposobnostih kot pa vozi hitro da drugi za tabo niso živčni. A naj torej starostnikom prepovemo vožnjo? vsi vemo da bo le malo kateri starejši človek uspel hitro vozit in reagirat. Vsi vemo da se to v avto šolah zahteva in vsi vemo da starejši rabijo tud kdaj avtomobile za nujne primere. Ta predlog če skrajšam predvideva da se znebimo starejših na cesti in dovolimo samo mlajšim da vozijo. Menim namreč da imajo VSI pravico da vozijo če vozijo po svojih sposobnostih in varno; hitrost NE SME biti merilo za omejitev te pravice

Predloga v tej obliki zato ne podpiram v celoti.

Lp
Milan Jurečič | 05.01.2011 | 16:40
Glede na število nesreč v katerih so udeleženi mladinci pa bi odgovoril,da bi mladim voznikom omejili konje,kw in hitrost in bi jim dodal malo več ur počasne vožnje in psihologije....
benF86 | 06.01.2011 | 02:34
Prva prometna nesreča se je baje zgodila leta 1869, ko so bili konji hudozelo omejeni, tako da je to precej neuporabna ideja. Zlasti če upoštevamo, da je vožnja avtomobila pri 50 km/h praktično neuporabna za karkoli, razen za mestno vožnjo. Vsa slovenska mesta pa so dovolj majhna, da lahko greš kamorkoli peš ali z javnim prevozom. Omejitev na 90 km/h pa ne bi imela smisla, ker je to spet dovolj visoka hitrost, da ogrožaš sebe in/ali druge.

Namesto omejitev naj raje začnejo izvajati psihološka testiranja pred podelitvijo izpita. Bi bilo precej boljše.
znalček | 05.01.2011 | 08:05
Večino tistega, kar si zapisal zgoraj (krožna križišča itd.), samo da pri hitrosti odstopajo navzgor (nad omejitvijo) velja za mnoge voznike. Jaz konkretno poznam  nekoga, ki je fino plačal za prepočasno vožnjo. Po moje ni rešitev v tem, da se postavi starostne omejitve, pač pa v tem, da policija prične opravljati svoje delo. Če bi ga, bi vozniki, ki ne znajo, ne morejo ali pa nočejo voziti v skladu s predpisi, hitro nabrali dovolj kazenskih točk, da bi izgubili dovoljenje.
Srečko Bračko | 06.01.2011 | 07:18
 
Opravičujem se vsem, ki niste popolnoma razumeli mojega namena, nikakor ni bil moj namen pri predlogu, da bi odstranili starejše voznike iz prometa. Seveda se strinjam, da vsi vozimo po isti poti in bomo prišli v neko starost, vsekakor tudi določeni starejši so popolnoma sposobni vozniki, prav tako pa tudi veliko mladih voznikov ni primernih za vožnjo. V predlogu nisem napisal, da uvedemo starostne omejitve zaradi let, temveč zaradi aktivnosti v prometu. Vemo, da veliko starejših vozi manj in ravno zaradi tega tudi počasi upadajo izkušnje, posledično tudi ne spremljajo novosti v prometu. V vašem komentarju, da naj policija opravlja svoje delo je seveda nekaj resnice. Morda tudi delna rešitev. 
David | 05.01.2011 | 01:43
Moram reči, da ni poanta v starossti, temveč v sposobnosti voziti avtomobil.Se pravi obvladovati vozilo glede na dane vozne razmere.Mislim, da je tu pomemben delež prometne policije in samega voznika in to ne glede na leta. Življenje je pač takšno, da se razmere spreminjajo in to zahteva od človeka prilagajanje. Je pa dejstvo, da ne glede na starost ali mladost nekateri ne bodo nikoli "dobri" vozniki, kot ne dobri pesniki ali pisatelji. Vse metati v en koš (glede na leta, spol ali pa mladost) pa tudi ne gre. Iz svojih vozniških izkušenj lahko povem, da je potrebno veliko potrpljenja in razumevanje pri vožnji motornega vozila (osebnega avta, motorja, itd...) ter predvidevanja, da se postane "dober" voznik. Kaj je počasna vožnja pa je relativna zadev, ki zavisi od situacije (stanja na cesti, vozila, posebej pa voznika). Toliko o tej temi in vsem "dobrim" voznikom želim v bodoče srečno vožnjo in čim manj "počasnih" voznikov pred njimi.Za konec pa naj povem, da gremo vsi po isti cesti.
benF86 | 05.01.2011 | 00:54
"Hec" je v tem, da bi po kriterijih, ki odločajo, ali bo kandidat opravil vozniški izpit, padlo najbrž čez 90 % voznikov.
mati | 04.01.2011 | 21:37
Predlagam,da bi se na vsakih 10 let uvedlo krajše testiranje o poznavanju CP predpisov oz.praktičen prikaz varne vožnje v dveh urah.Sama se tudi večkrat sprašujem,če so res naredili vozniški izpit ali so ga kupili kje.
Katrin | 04.01.2011 | 19:37
Pogrešam predlog, kako bi ljudje dokazovali, koliko kilometrov naredijo letno.