Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Kvaliteta cestišča
 
Alc
Ogledov: 5446
Predlog poslan 16.11.2009
Arhivirano
Zadnja sprememba 16.11.2009 11:09:26

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (8)  

V Sloveniji imamo slabo kvaliteto asfalta to vemo vsi ki se veliko vozimo.

Predlagam dopolnilo k zakonu o cestiščih in namreč da se kvaliteta asfalta na državnih regionalnih in občinskih cestah jasno definira.  Ceste ki nimajo zadostne kvalitete se morajo nemudoma preplastiti.

To bi pomenilo manj smrtnih žrtev in manj nesreč nasploh ker je tak asalt dražji (ca 2-4e na m2 in več) bi bilo smiselno dvigniti tudi kvaliteto podlage (predlagam betonsko) s tem bi na dolgi rok ogromno prišparali na vzdrževanju cest ki ga plačamo itak državljani.

Obstaja 10 različnih kvalitet asfaltov in za javna cestišča ni določenega pravila o kvaliteti asfalta.

V praksi ponavadi po parih smrtnih žrtvah na določenem odseku preplastijo z višjo kvaliteto asfalta ko se pa nesereče zgodijo pa pravijo ni bila prilagojena hitrost.


Ključne besede cestišča, promet
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

Boyzl | 08.01.2010 | 07:35
Po pričakovanju je v odgovoru praktično ignorirano vprašanje drsnosti - razen površne omembe "...ki nudijo ustrezne torne lastnosti tudi v primeru težjih prometnih obremenitev.
..."
:-(
Boyzl | 02.12.2009 | 06:51
ZA!
menda obstajajo primerjalne raziskave o kvaliteti asfalta in koeficientu trenja, menda so v njih zajeta tudi naša cestišča, menda si teh podatkov ne upa nihče objaviti... ker smo na repu.
aleshorvat | 16.11.2009 | 23:37 Prikaži
Če si kaj vozo po tujini bi mogo vedet da imamo v sloveniji zelo dobre ceste in tudi asfalt!!! Pelji se v kaki italiji, franciji, španiji, spolski asfalt da te mini, da o cestah v ZDA ne govorim, tam če se naredi kaka luknja v asfalt enostavno železno ploščo preko nastavijo zdaj pa vozi gor! Pri nas pa vsak paz do ponatankosti označen, vse pušice označene, asfalt ajde je zaflikan ampak še vedno boljše kot v tujini (razen kaka nemčija tam tak delajo ceste za večno)
Alc | 17.11.2009 | 08:10 Prikaži
Ja prav po italiji se veliko peljem in se ne morem strinjati z vami ker italjanski asfalt je veliko kvalitetnejši kot naš na mokrem drži kot mora in to povsod. Če se pelete čez apenine so deli ki je že čist zguljen in čisto svetle barve ampak drži bolje kot pri nas če se peljete po mestnih in obmestnih  rondojih drži kot treba (govorim za mokro cesto po suhi itak vsi držijo) res je da okoli Bologne in Ferrare najdeš lokalne ceste ki se udirajo in podobno to je zato ker so tam pred leti izsušili celo področje in nimajo kamenja sam drsijo pa ne, tudi okili Napolija so slabše ceste. za spremembo se pejte pelat na Jurčkovo cesto v Lj probajte na hitro pospešiti ali na hitro bremzati ko je mokra oziroma še bolje poleti ko pade prvi dež) in takšnih cest je ogromno pri nas. Avtoceste pri nas 365dni na leto obnavljajo in ko je dež se je potrebno peljati zelo previdno in oblaki vode se delajo za avti in kamjoni v celi italiji so preplastili avtoceste z drenažnim asfaltom in tam se za avtomobili ne dviga oblak vode. Kaj se tiče obnove cest se bi tudi lahko kaj naučili od Italjanov recimo avtoceste povečini obnavljajo ponoči okoli 9ih zvečer preusmerijo pronmet na drugi pas in do jutra preplastijo par kilometrov in zjutraj preden gredo ljudje v službo promet normalno steče, pri nas zaprejo pas ceste in potem stoji tedne če ne mesece preden sploh začnejo kaj delati to se mi zdi samo psihološka fora.
katja | 16.11.2009 | 15:20
Se strinjam in strinjam se tudi z večjim gradbenim inšpektoratom za kakovost gradenj...dogaja se namreč to, da papir vse prenese, objekti pa potem ne. In dogaja se veliko goljufij na gradbišču, saj namreč material, ki bi se naj vgradil na tem in onem objektu, ponika neznano kam in še vedno pa je zapisano, da je bil  material vgrajen, poleg tega, da se je na cestah predvidelo po mojem mnenju veliko veliko premajhna gostota prometa in posledično tudi nosilnost tal in obraba asfalta.
seba | 16.11.2009 | 13:59
Načeloma sem za, bi pa bil vesel če nas morda podučiš več o tem. Morda kakšen link ali kratek sestavek o tem (npr. kakšne kvalitete asfaltov imamo, kakšne so na Slovenskih cestah in AC in morda koliko so cenovna razmerja med njimi).
Alc | 16.11.2009 | 17:36
Nisem strokovnjak sam razmišljam in pogovarjeam se pa :)

stvar mi je padla v oči ko so pri Semiču (bela krajina) popravljali cesto ene 3 leta nazaj delavcev je bilo 17 delali so 10dni cca 1km  (flikali so luknje) sedaj po 3h letih je cesta točno enaka kot pred popravljanjem če ne slabša, tiste dni sem se vozil po italiji in zdraven kolega so trije možakarji zjutraj ob 8ih zaprli eno polovico ceste cca 800m imeli so vse potrebne stroje ki so jih pripeljali z kamjoni zbrusili eno polovico cestišča preplastili z novim asfaltom in okrog 4ih popoldne so zaključevali in odstranjevali zaporo (pri nas 17delavcev tam tri to je 14 plač manj in tukaj je bilo 10 delovnih dni tam 1dan tam je cesta še vedno brez razpoke tukaj se po 3h letih pelje kot po nevzdrževanem makadamu.
to je mogoče druga tema -neučinkovitost izvajanja dela ali kaj podobnega 

letos poleti sem se pa spoznal z privatnikom ki polaga asfalt in sem ga vprašal o cenah asfalta ker se je pred kratkim zgodila nesreča z smrtnim izidom na delu ceste kjer so vedno bili karamboli in vsi vemo da je cesta smrtnonevarno spolzka. seveda po tej nesreči kjer je mlada punca zgubila življenje so jo preplastili, in ta možakar mi je povedal da so na tistem kritičnem ovinku dali veliko boljši asfalt kot drugje torej sem ga vprašal malo to kvaliteti asfalta in mi je razložil da pri nas obstaja 10 vrst asfaltov cene so od 12-13e za m2 do 24e za m2 in seveda dokler se to z zakonom ne uredi bodo podjetja uporabljala najcenejši asfalt.

A je vredno dati na kocko mlada življenja da nas spomnejo da bi bilo dobro preplastiti ceste z kvalitetnejšo zmesjo mogoče je dražji ampak definitivno to pomeni večjo varnost na naših cestah za katere itak mi plačujemo pri registraciji ko tankamo gorivo in plačujemo avtoceste pa še kaj sem izpustil verjetno
Jethro | 16.11.2009 | 12:37
Glede na to, da obstaja tudi na tem področju že cela znanost, kakšen je dober asfalt, koliko lahko ta traja, kakšne hitrosti zdržijo vozila na njih, bi se s predlogom strinjal, saj je dejansko res možno danes definirati, kakšen je dober asfalt in definirati bi se moralo, da ta na lokalnh cestah MORA zdržati 20 let kot ta zdrži denimo v Nemčiji in vsaj 5 let ali 10 let na avtocestah, sploh novih. Kakršna koli sprememba kvalitete na novo položenega asfalta, bi moralabiti zakonsko sankcionirati izvajalca, kajti v zadnjih letih smo bili priča enormnemu številu del in edini rezultat, ki je bil viden je primanjkljaj v DARSu, dobiček v SCTju in dodatnem številu popravkov na novih odsekih avtocest, kar pa nikakor ne bi smelo biti dopuščeno brez sankcij. 
Napravi naj se študija namenjena zakonski ureditvi glede izvajanja cestnih del, ki bi botrovala k kvalitetnejši obdelavi cestnih površin, daljši življenski dobi cestišč in posledično zmanjševanju tako števila del kot samih stroškov.