Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Proti čakanju v neskončnih kolonah
 
AnžeŠinkovec
Ogledov: 5342
Predlog poslan 14.11.2009
Arhivirano
Zadnja sprememba 26.11.2009 13:13:39

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (7)   Popravki predloga  

Predlagam, da se razmisli o možnosti, da bi semaforizirana križišča s pomočjo senzorjev na centišču in video kamer uravnaval računalniški program. Ta bi glede na obremenjenost posameznih censt prilagajal intervale zelenih in rdečih luči na način, ki bi omogočil največjo možno pretočnost.

Večkrat sem namreč že opazil, da lahko policaji, ki nadomestijo semaforje s svojim opažanjem in medsebojno koordinacijo (med večimi križišči) v veliki meri pospešijo pretok prometa. Zato se mi zdi, da bi lahko enak učinek dosegli tudi z avtomatiziranim sistemom.


Ključne besede prekočnost, zastoji, prometna signalizacija, urejanje prometa
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

P0BA | 06.12.2009 | 11:31
Semafor s senzorji so pred dobrim letom postavili v Radovljici.

Zadeva se zares dobro obnese, vendar pa je prve tri mesece v tem križišču vsakodnevno prihajalo do naletov ali pa do vožnje skozi rdečo ter posledično do prometne nesreče.

Zakaj?

Ker smo ljudje ovce in mislimo, da če se je ravnokar prižgala zelena, bo tako ostalo kar nekaj časa. Tako sem tudi sam že stal pri zeleni luči in počakal šleparja, ki je peljal skozi rdečo.

Takšni semaforji so torej zaradi same pretočnosti odlični, vendar pa je na to, kako delujejo potrebno voznike dobro obvestiti - mogoče znaku  za nevarnost dodati dopolnilno tablo ter seveda te semaforje in njihovo delovanje podrobneje predstaviti v medijih.
dcotar | 11.01.2012 | 07:44
Podpiram idejo, da je treba voznike bolj odvestiti. Vendar ne le v krizišču (odštevalnik) temveč par sto metrov prej. Opozorilna tabla ali znak, semafor bi napovedovala nekaj takega: če boš vozil s tako hitrostjo naprej, boš prišel v rdečo (zeleno). 

Voznik bi torej v naprej vedel, kakšno luč lahko pričakujel v križišču.
SlavkoM | 06.12.2009 | 02:10
Intervali se spreminjajo, ampak ne na podlagi stanja v tistem trenutku, ampak programirano na podlagi analiz gostote prometa. Veliko križišč ima zjutraj ob konici drugačne intervale kot recimo zvečer, ko je manj prometa. 
Policaji so pa v Ljubljani v križiščih zato, da preprečijo, da vozniki zablokirajo križišče s tem, ko vanj zapeljejo kljub temu, da iz njega ne morejo odpeljati. Takšno početje jasno prepoveduje tudi zakon, tega pa noben avtomatiziran sistem ne more preprečiti, ker gre za vožnjo pri zeleni luči, ki pa kljub temu ni dovoljena.

Boljša pretočnost prometnic ob prometnih konicah

Predlagam, da se razmisli o možnosti, da bi semaforizirana križišča s pomočjo senzorjev na centišču in video kamer uravnaval računalniški program. Ta bi glede na obremenjenost posameznih censt prilagajal intervale zelenih in rdečih luči na način, ki bi omogočil največjo možno pretočnost.

Večkrat sem namreč že opazil, da lahko policaji, ki nadomestijo semaforje s svojim opažanjem in medsebojno koordinacijo (med večimi križišči) v veliki meri pospešijo pretok prometa. Zato se mi zdi, da bi lahko enak učinek dosegli tudi z avtomatiziranim sistemom.


Ključne besede: prekočnost, zastoji, prometna signalizacija, urejanje prometa
| 15.11.2009 | 12:35 Prikaži
Jaz sem pa za to, da se spet uvede utripajoča zelena luč na semaforjih, saj je tist dost bolj varno!! Večino voznikov ponavad zmede, ko se naenkrat prižge rumena luč in potem prihaja do zelo čudnih reakcij /ne znajo reagirat pravilno/ -nenadno/nevarno zaviranje ali pa velik jih najprej stopi na zavoro nato si pa premislijo in potem vseeno prevozijo križišče vendar znatno počasneje.. Veliko gre v križišče z dvomom in razmišljajo o tem, a jih bo presenetila rumena luč ali ne, s tem pa seveda posvečajo manj pozornosti ostalemu dogajanju v križišču. Prej si enostavno videl utripanje zelene luči in si takoj vedel, a boš uspel varno prevozit križišče ali se varno ustavit in ni prihajalo do nobenih zmed!
AnžeŠinkovec | 15.11.2009 | 18:24 Prikaži
Ta tematika, glede zelene luči je obravnavana drugje. Tukaj gre za nekaj popolnoma drugega.
seba | 15.11.2009 | 02:44
To je že po Sloveniji, na obali je zagotovo. Nekako ne razumem, zakaj postavljajo policaje sredi Ljubljane... morda pa lih tisto križišče tega nima.
AnžeŠinkovec | 21.11.2009 | 13:05
Nisem prepričan, ker se intervali ne spreminjajo. V Kranju, kjer so namestili odštevalnike se jasno vidi, da so intervali enki ali je kolona 2 km ali pa sploh ni prometa.

Če bi se ti intervali avtomatsko prilagojevali, bi bilo možno bistveno pospešiti promet.