7. 1. 2011
Odziv Ministrstva za promet
V nadaljevanju vam posredujemo odgovore in mnenja, na predloge ki so bili posredovani v predlogu 1040. Za povečanje potniškega železniškega prometa ter zmanjševanja obremenitev okolja s cestnim prometom predlagam, da se :
- uvede brezplačna možnost prevoza koles na vlakih (ker so naši potniški vlaki popolnoma neprimerni za prevoz koles, predlagam nakup vagonov oz. predelavo starih);
Brezplačni prevoz koles z vlakom ni tista možnost, ki bi v veliki meri povečala potniški promet na železnici saj je takih potnikov sorazmerno malo in da potniški vagoni tudi, če so urejeni za prevoz koles ne omogočajo namestitve večjega števila koles. Boljša rešitev za povečanje števila potnikov, ki se povsod izvaja in tudi pri nas je ureditev shramb za kolesa in omogočanje prestopanja potnikov, ki se pripeljejo s kolesi. Za nakup novih vagonov ali predelavo starih in uvedbo večjega števila vlakov, ki bi omogočali prevoz potnikov s kolesi, bi moral prevoznik ugotoviti ali obstoja večje število potnikov, ki bi uporabljali to storitev, da bi se investicije v predelave ali nakupe novih vagonov izplačale v primernem času.
- uvede pametne kartice za plačevanje vozovnic (kot je primer Urbane v Ljubljani);
Ministrstvo za promet v okviru projekta integriranega javnega potniškega prometa pripravlja oblikovanje standarda za enotno elektronsko vozovnico. Namen standarda je zagotoviti pogoje za interoperabilnost različnih sistemov elektronskih vozovnic v Sloveniji in s tem ustvariti pogoje za uvedbo enotne vozovnice (možnost prestopanja vlak - avtobus). Enotna vozovnica naj bi se začela uporabljati v začetku leta 2013.
- uredi postaje potniškega prometa, ki naj postanejo uporabnikom prijazne;
V okviru upravljanja javne železniške infrastrukture Slovenske železnice izvajajo tudi vzdrževanje postaj in postajnih poslopij za kar se v okviru državnega proračuna namenijo sredstva. Pogodba se sklepa letno tako, da se za vsako leto določijo objekti in druge naprave na postajah, ki jih je potrebno obnoviti in primerno urediti in s tem zagotoviti, da postajajo postajna območja in druge naprave potnikom prijazne.
- zagotovi dostop tudi gibalno oviranim osebam (to sedaj ni možno na vseh postajah in vlakih);
Zagotavljanje dostopa do vlakov tudi gibalno oviranim osebam se izvaja postopoma in je vključeno v posamezne projekte modernizacij postajališč in postaj ter naprav in objektov, ki so namenjeni potnikom. To zajema tudi gradnjo dostopnih klančin ali dvigal in seveda tudi neposredni dostop na vlak. Tudi tu je potrebno poudariti, da se za ta dela zagotavljajo sredstva v državnem proračunu.
- zagotovi točnost prihoda in odhoda vlakov;
Slovenske železnice opravljajo javno gospodarsko službo prevoza potnikov v notranjem prometu za kar sklenejo pogodbo z RS. V pogodbi je opredeljeno število vlakov, linije na katerih opravljajo prevoz in tudi vozni red. Rednost in točnost izvajanja voznega reda sta v veliki meri povezani z urejeno železniško infrastrukturo in vzdrževanimi vozili. Napake tako na enem kot drugem sistemu povzročajo zastoje, kar se zrcali v porušenem voznem redu. Za zagotovitev izvajanja voznega reda se že in se bodo v največji meri izvajale obnove in investicije, za katere se zagotavlja sredstva v okviru državnega proračuna, s katerimi se bo obstoječo železniško infrastrukturo moderniziralo in zagotovilo redno odvijanje potniškega in tovornega prometa.
- čimprej začne graditi drugi tir povsod, kjer je to nujno potrebno, ki bo omogočil hitrejši in točnejši prevoz potnikov.
Skladno s postopkom, ki je predpisan za izvajanje investicij, ki se financirajo s sredstvi iz državnega proračuna je potrebno najprej izdelati predinvesticijsko zasnovo, ki je dokument s katerim se ugotovi upravičenost gradnje objekta. Ob ustrezni upravičenosti se sprejme sklepa o pričetku investicije kar omogoči pripravo prostorske in projektne dokumentacije. Na območju javne železniške infrastrukture se trenutno načrtuje (v različnih fazah) izvedbo drugega tira na progah:
- Koper – Divača: faza izdelave projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja
- Ljubljana - Jesenice: začetna faza izdelave državnega prostorskega načrta
- Maribor – Šentilj: izdelava študije upravičenosti
Ministrstvo za promet v okviru projekta integriranega javnega potniškega prometa pripravlja oblikovanje standarda za enotno elektronsko vozovnico. Namen standarda je zagotoviti pogoje za interoperabilnost različnih sistemov elektronskih vozovnic v Sloveniji in s tem ustvariti pogoje za uvedbo enotne vozovnice (možnost prestopanja vlak - avtobus). Enotna vozovnica naj bi se začela uporabljati v začetku leta 2013.
www.akos-rs.si/uporabniki-storitev/raziscite/pravice-potnikov-v-zelezniskem-prometu
predlagam.vladi.si/predlog/18103
Groteska tole -
n1info.si/novice/slovenija/na-vlaku-nagneteni-kot-ovce-slovenske-zeleznice-varnost-ni-bila-ogrozena/
Menim, da je skrajni čas, da se stanje na železnicah pri nas spremeni. Največje težave pa ne vidim v pomanjkljivi infrastrukturi, v starih vlakih ipd., temveč predvsem v glavah zaposlenih. Če pošljete pritožbo ali predlog na Slovenske železnice, se jim ne zdi niti vredno odgovoriti, kaj šele upoštevati kritike ali predloga. Osebje je nezainteresirano za svoje delo (razen na ICS), na nekaterih postajah, na primer na Škofljici, pa najdemo neprijaznega starejšega gospoda, ki potnike celo nadira. Ko sem prišla po prijatelja, ki je z zvitim gležnjem počasi sestopal z vlaka (zaradi druge bolezni ima slabe sklepe in je imel kar 4 zvine in zlome gležnja v enem letu), ga je nadrl, zakaj ne sestopa hitreje. Ko sem hitro pojasnila situacijo, se ni niti opravičil, arogantno se je obrnil in odšel. S tem gospodom, kot tudi z njegovo temnolaso mlajšo sodelavko v drugi izmeni, sem imela še več slabih izkušenj, ko sem še stanovala na Škofljici.
takšno osebje ne razume, da so oni tam zaradi potnikov, vlakov, da nismo mi tam zaradi njih in da niso oni šefi postaj, ki bi morali ubogati njih. Ni jim jasno, da nas morajo postreči, ko pridemo kupit karto, do odhoda vlaka pa je le še nekaj minut ...
Takšen odnos zaposlenih se ljudem zameri, zato se ni čuditi, če imajo železnice zmeraj manj potnikov. Tudi sama jih kot nevoznica uporabljam čim manj, raje uporabljam druge načine, npr. se peljem s kom drugim z avtom, štopam, itd.
Hitreje, bolj zanimivo, pa še zastonj.
Skrajni čas bi bil da se to že enkrat uredi; ker trenutno gre dobiček potnišega prometa v krpanje in rihtanje tovornih vlakov, napredka za potniški promet pa ni nobenga. Z leto v leto ista zgodba in stari vlaki na ne-LJ-MB progah.
Še en vidik: če kmalu ne bomo zmanjšali izpustov bomo plačevali kar velik kupček denarja za okoljske kupone. Čas je da začnemo posodabljati železnico ne pa samo te avtoceste ki jih je še bolj kot železnico treba posodabljat in je z njimi še več stroškov/potnika.
Pod točko urejena postaja se mi zdi minimalna zahteva vsaj streha nad peroni ter zasloni z napovedmi prihodov/odhodov in zamudami vlakov.
Da moramo v letu 2010 zbrano poslušati obvestila o zamudah preko zvočnikov je povsem nezaslišano.
Prometni minister se ukvarja s trgovanjem, po možnosti damo v košarico Slov. železnice, Interevropo in Luko Koper, požegnamo in vse skupaj predamo Nemcem. .. Pred kratkim sem se peljala z vlakom na relaciji LJ.- Celje innazaj Maribor-Lj., krasen tale ICS vlak, prijazno osebje, ampak zjutraj smo se v vagonu peljali trije, nazaj grede pa nas je bilo mogoče 10. Čista izguba. Karte so absolutno predrage. Za 10 eur, kolikor pride karta LJ. - Celje sem se v Indiji vozila celo noč v spalniku iz ene države v drugo, skoraj 1000 km.
Najprej naj pocenijo karte in še podražijo bencin, vsakemu, ki gre gor s kolesom pa to omogočijo brezplačno - itak so vagoni prazni.
najprej naj sploh omogočijo, da na relacijah vozijo vlaki, Tak primer je Kočevski, kjer so tiri, potniških vlakov pa ni (še tovornih ni),, in raje bi šel na vlak proti LJ kakor z avtom, samo te možnosti enostavno nimam
Dober predlog in upam na to, da prometni minister prebere tudi ta predlog...lahko bi tudi začeli obnavljati že obstoječe opuščene proge in graditi nove minimizirane proge, ki bi povezovala periferije z mesti.
naš prometni minister zgleda nameni več časa preganjanju puhoglavk po raznih zabavah kot pa delu. :(
Predlog podpiram.