Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Javni cenik vse medicinske opreme

2577 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam naši vladi:

1) Da se vzpostavi spletni portal, kjer bo javno dostopna vsa medicinska oprema in njene aktualne cene.

2) Portal naj deluje po vzoru geizhals.at oziroma po vzoru www.alibaba.com. Vsi dobavitelji, ki želijo dobavljati opremo, morajo na portalu javno objaviti ceno artikla.

3) Na portalu se objavljajo vsi razpisi za nabavo medicinske opreme. Po končni odločitvi se na portalu objavijo vse ponudbe, zmagovalna ponudba in razlogi za odločitev.

4) Razpisi upoštevajo le ponudbe, katerih cene so objavljene na portalu.

5) Dobavitelji zdravstvene opreme so lahko tudi tuja podjetja

ZAKAJ?

Trenutno je za posamezen artikel pri dobavitelju namreč nemogoče izvedeti ceno, le-ta je znana le končnemu kupcu v okviru oddane ponudbe. Cena zato varira od kupca do kupca z veliko razliko. Primer: pokličite dobavitelja operacijskih miz in ga vprašajte za ceno mize.

PREDNOSTI?

- Javno objavljen cenik bi preprečil velika nihanja v ceni od kupca do kupca. Povzročil bi tudi tekmovanje med dobavitelji.

- Javno objavljeni razpisi, objavljene ponudbe in razlogi za odločitev bi prisilile dobavitelje k nižjim cenam in zdravnike k sprejemanju smotrnih odločitev.

- Ocenjujem, da bi se nabave na dolgi rok pocenile vsaj za 50%

27 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gregor Krebs 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 1. 2017

Odziv Ministrstva za zdravje

Zahvaljujemo se vam za posredovani predlog. Uvodoma je potrebno pojasniti, da je potrebno dane predloge obravnavati upoštevaje veljavno zakonodajo javnega naročanja. Področje javnega naročanja ureja Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/2015, z dne 30.11.2015, v nadaljevanju ZJN-3), ki je začel veljati 1. aprila 2016. Zakon je skladen s pravnim redom EU na področju javnega naročanja.

Ad. 1 Projekt centralne cenovne evidence, ki naj bi zagotovil primerjavo doseženih cen materialov v javnih zdravstvenih zavodov je v zaključni fazi izdelave. Izvaja ga Združenje zdravstvenih zavodov Slovenije (ZDRZZ) v sodelovanju z Univerzitetnim kliničnim centrom Maribor (vodja projekta: Jasmin Džaferović). Osnovni namen projekta je izdelava sodobnega informacijskega sistema, ki bo nudil cenovno ugodno informacijsko podporo pri primerjavi cen materialov vseh izvajalcev zdravstvene dejavnosti, ki so člani Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije ter poenostavitev zbiranja podatkov o primerljivih cenah za posamezne materiale. Projekt bo izpeljan na način, da bo zagotovil dolgoročno zniževanje stroškov nabavljenega materiala ter odpravil odvisnost dobav od posameznega dobavitelja opreme. Posledično se bodo zmanjšali stroški poslovanja izvajalcev zdravstvene dejavnosti.

Do konca januarja 2017 se vzpostavi centralna baza oziroma evidenca veljavnih nabavnih cen medicinskih pripomočkov po posameznih JZZ, dostopna preko spletne strani.

Ad 2., 3., 4., 5., ZJN-3 ureja objavljanje in transparentnost na področju javnega naročanja v določbi 52. člena. Skladno z navedeno določbo se morajo vse objave povezane z javnim naročanjem objaviti na Portalu javnih naročil, zato predlog o poseben portalu formalno ni sprejemljiv, vsebinsko pa brezpredmeten oz. nepotreben, ker bi pomenil podvajanje že vzpostavljenega sistema transparentnosti in objave podatkov.

Med obveznimi obvestili sta tudi:

  • obvestilo o javnem naročilu in
  • obvestilo o oddaji javnega naročila.

Vsa obvestila morajo imeti obliko standardiziranih obrazcev, ki jih Evropska komisija določi na podlagi 51. člena direktive 2014/24/EU, za postopek naročila male vrednosti pa obliko standardnega obrazca, ki ga z uredbo določi vlada RS.

Naročniki lahko posamezno obvestilo v zvezi z javnim naročilom objavijo bodisi samo na Portalu javnih naročil bodisi na Portalu javnih naročil in v Uradnem listu Evropske unije. Navedeno je odvisno od ocenjene vrednosti javnega naročila ter vsakokratnih pragov za objavo javnih naročil v Uradnem listu Evropske unije.

Obvestilo o javnem naročilu vsebuje vse relevantne podatke o oddanem javnem naročilu, med drugim tudi navedbo izbranega ponudnika in ceno oz. cene.

Poleg tega zakon določa kot obvezno pripravo in objavo posameznega poročila o posameznem postopku javnega naročanja (določba 105. člena ZJN-3), ki vključuje tudi podatke o uspešnem ponudniku in razloge za izbiro njegove ponudbe.

Področje transparentnosti ureja tudi novela Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-C (Ur. l. RS št. 23/14). Z navedeno novelo je bila vzpostavljena pravna podlaga za povečanje transparentnosti delovanja naročnikov na področju javnega naročanja. Peti odstavek 10.a člena Zakona o dostopu do informacija javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 - uradno prečiščeno besedilo, 117/06 - ZDavP-2, 23/14 in 50/14; v nadaljevanju: ZDIJZ) med drugim namreč določa, da so registrirani zavezanci iz 1. člena in drugega odstavka 1. a člena ZDIJZ, ki nastopajo kot naročniki v postopkih javnega naročanja, v roku 48 dni od oddaje javnega naročila, dolžni objaviti javno dostopne informacije javnega značaja iz pogodbe, ki jo sklenejo. Te informacije se objavijo na spletnih straneh, ki so namenjene izvajanju elektronskega javnega naročanja. Navedena zakonska določba zasleduje večjo transparentnost informacij o porabi javnih sredstev na področju javnega naročanja in sledi načelom, ki so na tem področju uveljavljena v okviru organizacij OECD in Partnerstva za odprto vlado (Open Government Partnership). Eno od pomembnih priporočil Partnerstva za odprto vlado je namreč ravno proaktivna objava bistvenih dokumentov in podatkov o javnih naročilih na spletu. Več informacij o navedem priporočilu.

Zakon določa, da način objave, možne formate in mesto objave določi minister, pristojen za upravo, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance. Na navedeni zakonski podlagi je sprejet Pravilnik o objavah pogodb s področja javnega naročanja, koncesij in javno-zasebnih partnerstev, ki je pričel veljati 24. 1. 2015 in je bil objavljen v Uradnem listu RS št. 5/15 dne 23. 1. 2015 (v nadaljevanju: Pravilnik).

Namen Pravilnika o objavah pogodb s področja javnega naročanja, koncesij ter javno-zasebnih partnerstev (Uradni list RS št. 5/15; v nadaljevanju: Pravilnika) je torej določiti način, formate in mesto spletne objave zadevnih pogodb. Javno dostopne informacije javnega značaja iz pogodb morajo naročniki v skladu z ZDIJZ in Pravilnikom objaviti na Portalu javnih naročil.

ZJN-3 v ničemer ne razlikuje ponudnikov, ki so domača podjetja v relaciji do ponudnikov iz drugih držav in ne vzpostavlja nobenih ovir tujim ponudnikom za pripravo in oddajo ponudbo.

Komentarji