Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Skrajšanje čakalnih dob

2725 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Spoštovani,

v veliko primerih se v ambulantah dogaja, da bolniki enostavno ne pridejo na pregled. Po nekaterih podatkih je takšnih primerov tudi do 20%. Predlagam, da se za takšne primere uvede nadomestilo (nekakšna kazen), ki bo delno pokrilo stroške zdravstvenih delavcev, ki so v tistem času na voljo za predviden pregled (npr. 20-50EUR), s tem pa bodo tudi bolniki bolj pozorni na svoje termine (seveda je potrebno uvesti tudi varovalo, da tega ni potrebno plačati ob opravičenih razlogih za odsotnost - odpoved 3 delovne dni pred terminom, zdravniško potrdilo...).

15 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B b9684 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 3. 2018

Odziv Ministrstva za zdravje

Pacient ali v njegovem imenu njegov ožji družinski član lahko brez navajanja razlogov odpove termin najpozneje 10 dni pred izvedbo zdravstvene storitve, in sicer le enkrat v okviru iste napotitve in le v okviru napotitve s stopnjo nujnosti hitro ali redno. Poznejša odpoved termina je dopustna le iz pacientovih objektivnih razlogov (nepričakovana hospitalizacija pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve; nenadna bolezen, poškodba ali zdravstveno stanje pacienta ali ožjega družinskega člana, ki onemogoča prihod pacienta na termin ali izvedbo zdravstvene storitve; smrt ožjega družinskega člana pacienta), pri čemer pacient razlog za odpoved sporoči pisno. V primeru odpovedi iz objektivnih razlogov ne veljajo omejitve glede odpovedi termina le enkrat v okviru iste napotitve in napotitve v okviru stopnje nujnosti hitro ali redno. Po preteku 30 dni od termina odpoved ni mogoča niti v primeru pacientovih objektivnih razlogov.

Če pacient odsotnost opraviči, mu pooblaščena oseba za čakalni seznam določi prvi prosti termin, upoštevajoč stopnjo nujnosti. Kadar gre za razlog iz prve ali druge alineje prejšnjega odstavka, se nov termin določi upoštevajoč razlog za odpoved termina.

Če pacient ne pride na termin in termina ne odpove v skladu s prej navedenim, gre za neopravičeno odsotnost. V tem primeru se ga črta s čakalnega seznama in napotna listina preneha veljati. Če je pacient neupravičeno odsoten na enem izmed terminov v okviru iste napotitve, se zdravstvena obravnava v okviru te napotitve konča. Pacient se lahko na čakalni seznam za to zdravstveno storitev pri tem izvajalcu zdravstvene dejavnosti znova uvrsti šele po poteku treh mesecev od termina, na katerem je bil neopravičeno odsoten. Rok treh mesecev pa ne velja, če izvajalec zdravstvene dejavnosti presodi, da taka omejitev neposredno ogroža pacientovo zdravstveno stanje ali zdravstveno obravnavo.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 16. 11. 2016 | 18:32:41

Skrajšanje čakalnih dob

Spoštovani,

v veliko primerih se v ambulantah dogaja, da bolniki enostavno ne pridejo na pregled. Po nekaterih podatkih je takšnih primerov tudi do 20%. Predlagam, da se za takšne primere uvede nadomestilo (nekakšna kazen), ki bo delno pokrilo stroške zdravstvenih delavcev, ki so v tistem času na voljo za predviden pregled (npr. 20-50EUR), s tem pa bodo tudi bolniki bolj pozorni na svoje termine (seveda je potrebno uvesti tudi varovalo, da tega ni potrebno plačati ob opravičenih razlogih za odsotnost - odpoved 3 delovne dni pred terminom, zdravniško potrdilo...).

Komentarji