Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

reforma šolstva

3128 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Predlagam naj se končno z zakonom določijo normativi v devetletki o teži šolske torbe.Obrazložitev-že v prvi triadi nosijo otroci torbe s težo,ki je za njihovo starost zdravstveno prepovedana zaradi okvare hrbtenice.Zakaj toliko knjig,delovnih zvezkov,zvezkov in vsega ostalega?Mar res ni druge rešitve?

25 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A andra 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 11. 2016

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Na ministrstvu se zavedamo problematike teže šolskih torb, zato si že vrsto let prizadevamo na različne načine, da bi bile te lažje.

V letih od 2004 do 2010 je ministrstvo zagotovilo dodatna sredstva za nakup učbenikov, ki jih imajo učenci v času pouka na šolskih klopeh. V tem obdobju so šole kupile atlase, berila, slovarje, učbenike za naravoslovje, matematiko, tehniko, ki so jih otroci imeli pri pouku, da jim ni bilo potrebno nositi svojih od doma.

Ministrstvo je tudi naložilo Zavodu RS za šolstvo, da pripravi Normative in merila za zmanjševanje teže šolskih torbic, ki so namenjeni predvsem avtorjem, založnikom in recenzentom kot napotilo pri načrtovanju tehničnih elementov strukture učbenika. Merila opredeljujejo oblikovno-tehnične elemente učbenika, ki neposredno vplivajo na težo učbenikov in veljajo že od leta 2007.

S spremembo šolske zakonodaje smo šolam omogočili izvajanje fleksibilnega predmetnika, kar pomeni, da je vodstvu šol prepuščeno, da lahko tedensko število predmetov v posameznem obdobju šolskega leta zmanjšajo. Tudi to gre v prid zmanjšanju teže šolskih torbic.

Ministrstvo spodbuja šole in občine, da pri prenovah in vzdrževalnih delih šolskih prostorov uredijo posebne omarice za učence, kamor lahko šolarji shranjujejo osebne potrebščine in gradiva. Veliko šol se tega že poslužuje.

Z dodatnimi sredstvi, tudi evropskimi, ministrstvo spodbuja nastajanje e-učbenikov. Uporaba le-teh vsekakor bistveno pripomore k razbremenitvi teže šolskih torbic.

Iz poročil šol je mogoče razbrati, da tudi osnovne šole same izvajajo aktivnosti za zmanjšanje teže šolskih torbic. Nabava učnih gradiv se prav tako racionalizira. Učitelji se na mnogih šolah v okviru timskega dela sproti dogovarjajo o uporabi gradiv v naslednjih učnih urah.

Sicer pa je teža šolske torbice element organizacije izvedbe pouka v šoli. Na zmanjševanje teže šolskih torbic je mogoče vplivati z ustreznim načrtovanjem priprave in izdelave učbenikov, z načrtovanjem izbora in uporabe učbenikov ter aktivno vlogo staršev pri pripravi vsebine šolskih torbic. Zelo pomembno je, da učenke in učenci upoštevajo navodila učiteljev, ki učence seznanijo s tem, katera učna gradiva bodo potrebovali naslednjo učno uro in pripravijo torbe tako, da so v njih le stvari, ki jih resnično potrebujejo. Pri tem lahko pomembno vlogo odigrajo tudi starši, še posebno pri mlajših učencih, in sicer tako, da vsak dan preverijo vsebino torbice.

Na delovnih srečanjih z ravnatelji ministrstvo daje priporočila, naj učiteljski zbori skrbno načrtujejo uporabo učnih gradiv, tako učbenikov, kot delovnih zvezkov in zvezkov. V tem kontekstu smo dopolnili Pravilnik o upravljanju učbeniških skladov, kjer je ministrstvo opredelilo, da strokovni aktiv učiteljev predlaga ravnatelju seznam delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv, ki jih bodo učitelji in udeleženci izobraževanja uporabljali pri pouku. Ravnatelj mora pridobiti pisno soglasje sveta staršev za skupno nabavno ceno delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za posamezen razred. S tem se zagotavlja racionalna nabava delovnih zvezkov in drugih pripomočkov.

Ministrstvo nadaljnje aktivnosti za zmanjševanje teže torbic vidi predvsem na področju fleksibilne organizacije izvajanja predmetnika, uporabi e-gradiv in ponovni opremljenosti učilnic z učbeniki in priročniki za na klop ter konstruktivnem dialogu med starši in strokovnimi delavci pri opredeljevanju potrebnih učnih gradiv, ki naj jih ima vsak učenec za nemoteno delo pri pouku.

Priloge:

Komentarji