Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Avtomatska izdaja informativnega izračuna dohodnine osebam, ki so plačale akontacijo dohodnine

2231 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Predlagatelj ponovno predlagam Vladi Republike Slovenije avtomatsko izdajo informativnega izračuna dohodnine vsem osebam, ki so med letom plačale akontacijo dohodnine. Po sedanji ureditvi namreč to ni mogoče. Sedaj velja, da če ti je bila med letom odvedena akontacija dohodnine in nisi presegel zneska splošne olajšave 3.302,70 EUR, lahko dobiš dohodnino povrnjeno tako, da sam oddaš dohodninsko napoved. Kdor pa te napovedi ne odda, se lahko pod nosom obriše za znesek preveč plačane dohodnine. Sama izdaja odločbe o odmeri dohodnine pa je pomembna tudi pri uveljavljanju pravic iz javnih sredstev. Takšen predlog sem predlagatelj podal že 15.12.2014. Ministrstvo za finance je nato v odgovoru na predlog pojasnilo, da je v letošnjem letu 2015 načrtovana sprememba ZDavP-2, katere glavni cilj je poenostavitev postopkov za pobiranje davkov za davčne zavezance k prostovoljnemu izpolnjevanju davčnih obveznosti, vsebinska primernost predloga pa bo preučena v okviru priprave sprememb ZDavP-2. Predlog je objavljen tule: www.predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/6409 V času od 10.2.2015 je prišlo do spremembe Zakona o dohodnini. Na prej omenjeni predlog pa se je pozabilo, zaradi česar smo posamezniki morali spet sami oddati napoved za odmero dohodnine, tokrat za leto 2014. Predlagam torej ustrezno spremembo 267. člena ZDavP-2, kjer naj se doda odstavek, v katerega se zapiše, da se informativni izračun dohodnine izda vsem zavezancem, ki so v preteklem letu plačali akontacijo dohodnine. Takšen informativni izračun dohodnine se mora izdati tudi davčnim zavezancem, ki umrejo pred odpremo informativnega izračuna dohodnine oziroma pred vložitvijo napovedi. Sedanja ureditev v 8. odstavku 267. člena ZDavP-2 je namreč v škodo tem zavezancem, saj pravi, da če davčni zavezanec umre pred odpremo informativnega izračuna dohodnine oziroma pred vložitvijo napovedi, potem ni izračuna in poračuna dohodnine na letni ravni. Akontacija dohodnine se šteje kot dokončen davek. V kolikor ima takšen zavezanec presežek v plačani akontaciji dohodnine, ni upravičen od vračila. Spremeni naj se tudi 9. odstavek ZDavP-2 v delu, ki se nanaša na opravilno nesposobne fizične osebe. Takšnim osebam davčni organ po sedanji ureditvi ne izračuna in poračuna dohodnine na letni ravni. Akontacija dohodnine se šteje kot dokončen davek. Na takšen način jih oškoduje.

14 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marjan Bizilj 85 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 12. 2019

Odziv Ministrstva za finance

Ministrstvo za finance pojasnjuje, da je predlog, ki se nanaša na izdajo informativnega izračuna dohodnine vsem zavezancem, ki so med letom plačali akontacijo dohodnine, že ustrezno upoštevan v Zakonu o davčnem postopku (v nadaljnjem besedilu: ZDavP-2). Z novelo Zakona o davčnem postopku – ZDavP-2I je bil črtan 268. člen (uveljavljeno 15. 12. 2015), ki je določal, da davčni organ ne sestavi informativnega izračuna dohodnine za določene davčne zavezance rezidente (za zavezance, katerih dohodki v posameznem davčnem letu niso presegali zneska splošne davčne olajšave, in zavezance, ki so v davčnem letu, poleg pokojnine, od katere ni bila odtegnjena ali plačana akontacija dohodnine, imeli manj kot 80 evrov drugih dohodkov). Posledično je bil za leto 2015 izdan informativni izračun dohodnine vsem davčnim zavezancem, ki so imeli kakršenkoli dohodek, ki se všteva v letno odmero dohodnine, ne glede na višino prejetega dohodka. Odločitev o črtanju 268. člena ZDavP-2 je bila sprejeta z namenom odprave nekaterih administrativnih ovir oziroma olajšanja postopkov za zavezance (vsi, ki niso prejeli informativnega izračuna dohodnine, pa so prejeli dohodke, od katerih bi morali plačati dohodnino, so do sprejema novele ZDavP-2I morali sami predložiti napoved za odmero dohodnine do 31. julija tekočega leta za preteklo leto, prav tako nekateri upravičenci do povračila preveč plačane akontacije dohodnine do tedaj niso bili deležni omenjenega povračila, ker niso vedeli, da je podlaga za vračilo predložitev napovedi za odmero dohodnine ali je niso pravočasno predložili ipd.). Veljavna ureditev, po kateri davčni organ vsem davčnim zavezancem sestavi informativni izračun dohodnine, sledi načelu enakosti vseh davčnih zavezancev (enako obdavčeni vsi tisti, ki imajo enake stvarne situacije) in načelu pravičnosti (obdavčitev po ekonomski moči).

Pojasnjujemo, da je v devetem odstavku 267. člena ZDavP-2 določeno, da ni izračuna in poračuna dohodnine na letni ravni v primeru davčne obveznosti fizičnih oseb, ki jih sodišče razglasi za pogrešane (šesti odstavek 48. člena ZDavP-2), in v primeru obveznosti, ki so nastale v zvezi z upravljanjem premoženja zapustnika v obdobju od trenutka uvedbe dedovanja do dejanskega prevzema premoženja s strani pravnih naslednikov, ali obveznosti, ki so nastale v zvezi z upravljanjem premoženja po odločbi o denacionalizaciji (sedmi odstavek 48. člena ZDavP-2), plačana akontacija dohodnine pa se šteje kot dokončen davek. Za fizične osebe, ki jih sodišče razglasi za opravilno nesposobne, pa je določena izjema, kar pomeni, da davčni organ opravi odmero in poračun dohodnine na letni ravni (in tako izda informativni izračun dohodnine).

V skladu z osmim odstavkom 267. člena ZDavP-2 ni izračuna in poračuna dohodnine na letni ravni, če davčni zavezanec umre pred odpremo informativnega izračuna dohodnine oziroma pred vložitvijo napovedi. Akontacija dohodnine se šteje kot dokončen davek. Po ZDavP-2 je tako trenutek, od katerega je odvisno, ali se akontacija dohodnine šteje za dokončen davek, vezan na odpremo informativnega izračuna. Dodajamo, da za zavezance v primerih iz osmega in devetega odstavka 267. člena ZDavP-2 ni ne vračila ne doplačila dohodnine. Dodajamo še, da je sistem plačevanja akontacije dohodnine v kar največji možni meri izdelan na način, da se višina akontacij lahko kar najbolj približa odmeri dohodnine na letni ravni, dejanska višina akontacij pa je v določenih primerih lahko odvisna tudi od odločitev zavezancev samih (npr. uveljavljanje posebne olajšave za vzdrževane družinske člane).

Komentarji