Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obračun dohodnine

2881 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam, da vlada oz. ministrstvo za finance enakopravno in enakočasno obravnava vse zavezance za dohodnino. Zdi se mi nepošteno, da finančno ministrstvo odpošilja odločbe za dohodnino v dveh paketih, vedno najprej t.i. zavezance brez uveljavljanja olajšav, v drugem paketu zavezance, ki uveljavljajo olajšave. v prvi skupini so praviloma ljudje, ki morajo dohodnino doplačati, imajo razliko 0 ali dobijo minimalno izplačilo, v drugi skupini pa so praviloma ljudje, ki dobijo vrnjeno tudi več kot 1000 EUR preplačanih davkov, kar pomeni, da se država na ta račun tudi na račun svojih državljanov za velike zneske brezobrestno financira. Zaradi prednostne obravnave oseb brez izplačila državnega proračuna oz. celo doplačila državljanov, ima druga polovica, ki čaka na milost ministrstva za finance, da izda "izplačilni" sklep oz. odločbo morda celo večje finančne težave, saj gre praviloma za osebe, ki uveljavljajo kot olajšavo svoje brezposelne partnerje, svoje mladoletne otroke ipd. in kjer je po navadi denar vedno "dobrodošel". Če že na davčni niso sposobni na enkrat obdelati vseh vlog, naj velja pravilo, da so eno leto prve na vrsti vloge oseb brez uveljavljanja olajšave, drugo leto pa skupina, ki so uveljavljali olajšave (predlog bi moral biti sprejemljiv za finančno ministrstvo, saj tam vsako leto trdijo, da njihov dosedanji sistem ni v tem, da država nebi mogla poplačati preveč plačanega davka - naj to končno dokažejo in državljane obravnavajo enakopravno tudi glede na čas izdaje dohodninske odločbe). Še najbolj pravično pa bi bilo, da bi bile dohodninske odločbe izdane vsem na isti dan. Ampak to je verjetno preveč za Slovenijo - državo pravičnosti, enakosti, enakopravnosti.. bla bla bla

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A andrejček 38 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 8. 2015

Odziv Ministrstva za finance

Sistem odmere dohodnine determinirata dva predpisa. Po vsebinski plati je to Zakon o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 — uradno prečiščeno besedilo, 9/12 — odl. US, 24/12, 30/12, 40/12— ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 — odl. US, 96113, 29/14 — odl. US, 50/14 in 23/15; v nadaljnjem besedilu: ZDoh-2), po postopkovni pa Zakon o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 13/11- uradno prečiščeno besedilo, 32/12, 94/12, 101/13 - ZDavNepr; 111/13, 22/14 odi. US, 25/14 — ZFU, 40/14 — ZIN—B in 90/14; v nadaljnjem besedilu: ZDavP-2).

V skladu z 267. členom ZDavP-2 se odmera dohodnine opravi na podlagi podatkov, s katerimi razpolagata davčni organ in davčni zavezanec rezident. Na podlagi navedenih podatkov mora davčni organ najpozneje do 31. maja tekočega leta za preteklo odmerno leto za davčnega zavezanca rezidenta sestaviti in odpremiti informativni izračun dohodnine (v nadaljnjem besedilu: IID), ki velja za njegovo napoved, če davčni zavezanec rezident nanj v 15 dneh od vročitve ne vloži ugovora. Po poteku roka za vložitev ugovora in če davčni zavezanec rezident nanj ne ugovarja, velja IID za odločbo o odmeri dohodnine, Če davčni zavezanec rezident ugotovi, da so podatki v IID nepravilni ali nepopolni, pa v 15 dneh od vročitve IID vloži ugovor ter v roku za ugovor vloži dopolnjen 11D, ki se šteje za njegovo napoved za odmero dohodnine, na podlagi katere nato Finančna uprava Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: FURS) izda odločbo o odmeri dohodnine, V posamezen sveženj priprave, sestavitve in izdaje IID so vključeni vsi zavezanci, ki v času izvedbe posameznega svežnja izpolnjujejo pogoje za pravilen izračun in odmero dohodnine in za katere ima FURS podatke o posameznih statusih zavezancev, podatke o prejetih dohodkih zavezancev za dohodnino in podatke o dohodkih njihovih morebitnih vzdrževanih družinskih članov (v nadaljnjem besedilu: VDČ) ter preverjene podatke o izpolnjevanju pogojev za priznavanje posameznih olajšav, ki jih uveljavlja posamezni davčni zavezanec.

Ker FURS za del zavezancev za dohodnino že v začetku meseca marca tekočega leta razpolaga z vsemi potrebnimi podatki za preteklo leto, sestavi in odpremi prvi sveženj IID že konec meseca marca oz. v začetku meseca aprila. Celoten postopek izvedbe vseh potrebnih aktivnosti do izdaje posameznega svežnja IID traja 3 do 4 tedne, saj je treba pred centralnim izpisom IID po obdelavi vseh podatkov, sestavitvi in izračunu dohodnine, opraviti sistemske preglede oziroma testiranja, pri čemer se preveri pravilnost sestavitve in izračuna IID ter pravilnega priznavanja davčnih olajšav po posameznih vsebinskih sklopih, pravilnost sestavitve izhodnega dokumenta glede na podatke o dohodkih in olajšavah, pravilnost plačilnega naloga ipd.

Edini kriterij za vključitev davčnih zavezancev v prvi sveženj UD so pravočasno zagotovljeni pravilni, popolni in preverjeni podatki, ki so temeljni pogoj za zagotovitev izdaje čim višjega deleža pravilnih IID, zoper katere davčnim zavezancem ni treba vlagati ugovorov, in po poteku roka za ugovor postanejo odločbe o odmeri dohodnine.

V prvi sveženj izdaje IID tako ne morejo biti vključene posamezne skupine zavezancev, za katere FURS v začetku meseca marca še nima celovitih, popolnih ter preverjenih podatkov, potrebnih za odmere, dohodnine. To so:

  • Zavezanci, ki opravljajo dejavnost in se jim davčna osnova od dohodka iz dejavnosti ugotavlja na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov, saj so ti zavezanci v skladu z 297. členom ZDavP-2 dolžni najpozneje do 31. marca tekočega leta za preteklo leto predložiti davčni obračun akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti.
  • Zavezanci z dohodkom iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti, saj je FURS v skladu s 315. členom ZDavP-2 dolžan do 30. marca tekočega leta za preteklo leto izdati zavezancem odmerne odločbe.
  • Zavezanci z neurejenim rezidentskim statusom.
  • Zavezanci, ki so med letom pri glavnem delodajalcu uveljavljali posebno olajšavo za VDČ oziroma so do 5. februarja vložili vlogo za uveljavljanje posebne olajšave za VDČ v IID, saj FURS tedaj še nima vseh potrebnih ter preverjenih podatkov za pravilno priznavanje navedene olajšave in nadalje pravilen izračun dohodnine: - za posamezne VDC še nima potrebnih podatkov o vseh lastnih dohodkih za preživljanje, saj je v skladu z ZDoh-2 višina navedenih dohodkov eden izmed kriterijev za izpolnjevanje pogojev do upravičenosti do navedene olajšave za posamezne kategorije VDČ (podrobneje pogoje predpisuje 115. člen ZDoh-2). To so npr. podatki o doseženih dohodkih iz naslova dobička iz kapitala, obresti, oddajanja premoženja v najem; - za posamezne skupine VDČ še ni izvedeno preverjanLe izpolnjevanja posameznih pogojev v skladu s 115. členom ZDoh-2 (npr: za VDC otroka, starejšega od 18 let, ki se ne izobražuje in je za delo sposoben, je treba preveriti, ali je prijavljen pri službi za zaposlovanje in živi s starši oziroma posvojitelji v skupnem gospodinjstvu, preverjanje izpolnjevanja pogojev in potrjevanje upravičenosti do priznavanja posebne olajšave za vzdrževanega otroka, ki potrebuje posebno nego in varstvo na osnovi odločbe centra za socialno delo ...). - FURS še nima vseh podatkov o tem, kateri zavezanci in za katero obdobje v okviru odmernega leta uveljavljajo olajšavo za istega VDČ, saj zavezanci navedeno olajšavo lahko uveljavljajo še v ugovoru zoper IID, v davčnem obračunu akontacije dohodnine od dohodka iz dejavnosti. v napovedi za odmero dohodnine. Naj pojasnimo, da se največji delež ugovorov zoper IID prvega svežnja nanaša prav na naknadno uveljavljanje posebne olajšave za VDČ (cca. 70 % ugovorov zoper ;ID), navedene podatke o naknadnem uveljavljanju posebne olajšave za VDČ iz ugovora zoper IID prvega svežnja pa FURS uporabi pri pravilnem priznavanju olajšave za istega VDC pri drugem zavezancu, ki je vključen v drugi sveženj IID (v izogib potrebnim nadaljnjim postopkom predvsem obnove odmere dohodnine zaradi uskladitev priznane posebne olajšave za istega VDČ v pravilni višini). Dohodnina je sicer davek, ki se odmeri posamezni fizični osebi, vendar pa so zaradi načina priznavanja olajšav za VDČ in splošne olajšave, določene v 7Doh-2, odmere dohodnine različnih zavezancev v medsebojni odvisnosti. V zvezi z navedenim pojasnjujemo, da ZDoh-2 v prvem odstavku 111. člena določa, da se vsakemu rezidentu prizna zmanjšanje letne davčne osnove v obliki splošne olajšave, pod pogojem, da drug zavezanec za njega ne uveljavlja posebne olajšave za VDC. Slednja se glede na določbo desetega, enajstega in dvanajstega odstavka 114. člena ZDoh-2 lahko razdeli med dva ali pa celo več zavezancev. V primerih, ko je priznavanje olajšave medsebojno pogojeno, je treba postopke odmere dohodnine zato voditi hkrati za vse zavezance. To velja za vse faze odmernega postopka, tako za postopke izdaje IID kot tudi za postopke izdaje odločb o odmeri dohodnine na osnovi vložene napovedi ali ugovorov zoper liD ter prav tako za izdajo nadomestnih odločb o odmeri dohodnine na osnovi pritožbe zavezanca. V primeru, če pri sestavitvi IID ne bi bili zagotovljeni predhodno navedeni podatki v zvezi z uveljavljanjem posebne olajšave za VDC, bi bila nepravilno (previsoko) priznana posebna olajšava za VDC ali neupravičeno priznana navedena olajšava, za kar pa bi bili nadalje za zagotovitev pravilne odmere dohodnine potrebni dodatni postopki, najpogosteje obnova odmere dohodnine, saj zavezanci le redko sami podajo ugovor zoper IID za tovrstne nepravilnosti.
  • Preostale posamezne manjše skupine zavezancev ali posameznikov, za katere so v postopkih testiranja IID prvega svežnja ugotovljeni nepravilni ali nepopolni podatki (npr. zavezanec je po roku vložil napoved za odmero akontacije dohodnine in zato niso pravočasno zagotovljeni podatki za odmero, pri izplačevalcu dohodkov ugotovljene nepravilnosti pri predloženih obračunih davčnega odtegljaja, na osnovi katerih se pripravi del podatkov o prejetih dohodkih zavezancev za dohodnino, zavezanec nima urejenega rezidentskega statusa, ipd).
  • Vse navedene skupine zavezancev so vključene v drugi sveženj IID, ki ga FURS sestavi in odpremi v zakonsko predpisanem roku (najkasneje do 31. maja tekočega leta za preteklo leto), in sicer praviloma zadnji delovni dan meseca maja, z namenom, da do tedaj pridobi, uskladi in preveri vse potrebne podatke in tako zagotovi čim večji delež pravilnih IID.

    Naj še pojasnimo, da so v obeh svežnjih IID vključeni tako zavezanci z doplačilom kot tudi z vračilom dohodnine, kar izkazujejo tudi statistični podatki.

    Primeroma navajamo podatke o izdanih IID za leto 2014:

    SKUPAJ Število doplačil Število vračil Število z "0" 1. tranša 507.053 224.657 248.872 33.524 2. tranša 463.825 118.922 307.544 37.359 SKUPAJ 970.878 343.579 556.416 70.883

    Vir: FURS Zaradi vsega navedenega menimo, da podan predlog ni sprejemljiv.

    Priloge:

    Komentarji