Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

trošarine

4339 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Lep pozdrav.

Imam predlog glede trošarin na tobačne izdelke, alkohol in gorivo.

Mislim da bi bilo pametno, če bi se cene tobačnih izdelkov drastično dvignile. Npr. za škatlico marlboro je sedaj treba odšteti 2.80€ kar je dokaj malo za tistega ki pokadi škatlico na dan in veliko za tistega ki pokadi recimo 3. Oba sta v nevarnosti za nastanek raka na grlu in pljučnega raka, zato bi morale cene takšnih izdelkov veliko večje recimo 5€ za škatlico, tako bi se delno zmanjšali bolezni in bi privarčevali pri zdravstvu. Enako za alkohol. Cene alkohola in žganih pijač bi tudi morali povečati in bi delno preprečili da bi mladina pri 13-ih in 14-ih letih začela, piti ker ne bi imela denarja za takšne reči in vozniki ne bi vozili pod vplivom alkohola ker bi bil ta predrag. . Alkohol in cigarete niso ključne za naše življenje, kot je recimo gorivo. Skoraj vsaka družina ima avto, nekateri 2 drugi tudi več, Vsi avtomobili uporabljajo gorivo in mislim da bi se družine večkrat peljale na kakšen izlet na naše morje ali v kakšen drugi turistični kraj, če ne bi starši zapravili toliko denarja za gorivo ker morajo priti v službo in domov.

npr. 100 km od doma do službe in nazaj pri porabi 7 litrov (govorim za 95 oktanskega)

1dan 100km 7litrov 9.45€

22 dni 2200km 154 litre 208€

če bi bil bencin cenejši recimo za polovico bi privarčevai 104€, ki bi jih sigurno zapravili drugje (na kakšnem izletu, v trgovini, v kinu, obnovi hiše ali stanovanja....) ali pa bi ga zapravili za gorivo vendar bi naredili več kilometrov.

Takšno je moje mnenje!

Lep pozdrav

Gregor

16 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Scuderia 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 4. 2010

Odziv Ministrstva za finance

Drobnoprodajne cene cigaret se, ob upoštevanju predpisanih davčnih obremenitev, oblikujejo prosto. Določa jih zavezanec za plačilo trošarine, t. j. proizvajalec oziroma uvoznik oziroma pooblaščeni ali nepooblaščeni prejemnik. V kolikšni meri proizvajalci in trgovci s tobačnimi izdelki prenesejo spremenjen znesek trošarine v končno ceno cigaret, je odvisno od njihove cenovne politike. Zadnje spremembe cen cigaret so bile 1. aprila letos, kot odziv na zvišanje trošarine. Z novelo Zakona o trošarinah so se trošarine za cigarete zvišale z 69 evrov na 74 evrov za tisoč kosov, in ciklično se bodo zviševale do leta 2014, do zneska najmanj 90 evrov za tisoč kosov. Glede na dosedanje izkušnje, tako naše, kot drugih držav članic EU, ugotavljamo, da je postopno zviševanje trošarin in s tem drobnoprodajnih cen primernejše kot enkraten visok dvig trošarine. Enkraten visok dvig bi lahko učinkoval nasprotno od želenega – spodbujal bi nakup v drugih državah, kjer so tobačni izdelki cenejši, ali pa bi celo prispeval k razmahu črnega trga.

Glede trošarin za alkoholne pijače je z novelo Zakona o trošarinah, ki je začela veljati 1. aprila 2010, dana možnost vladi za ukrepanje, da bi skladno z ekonomsko politiko lahko zvišala zneske trošarine.

Pri vodenju davčne politike na področju pogonskih goriv Vlada Republike Slovenije upošteva gospodarske razmere, potrebe proračuna in okoljsko politiko. Republika Slovenija je leta 2002 ratificirala Kjotski protokol in s tem prevzela obveznost, da emisije toplogrednih plinov v obdobju od leta 2008 do leta 2012 v povprečju zmanjša za 8 % glede na izhodiščne emisije leta 1986. Iz poročila o napredku izvajana tega protokola je razvidno, da je bila visoka rast izpustov v preteklih letih posledica rasti obsega prometa in nižjih cen goriva v primerjavi s sosednjimi državami. Visoka rast izpustov, ki presega kjotski cilj, pa pomeni tudi veliko finančno breme za državo (obveznost nakupa emisijskih pravic na mednarodnem trgu), zato je vlada konec leta 2008 spremenila trošarinsko politiko in dosegla, da je bilo v letu 2009 preseganje kjotskega cilja precej manjše. Sprememba te politike bi bila v nasprotju s prizadevanji za okolju prijazno Evropo in s tem povezanega stroška (emisijski kuponi) zaradi količinske porabe fosilnih goriv na nacionalni ravni.

Priloge:

Komentarji