Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izključitev davkoplačevalcev iz reševanja negativne finančnega stanja

2235 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam da vlada v sklopu reševanja bank, reševanja državnih podjetij ki so poslovala z veliko izgubo, itd preneha prelagati obveznosti na državljane Republike Slovenije. Hkrati naj uvede isto stanje (višina davkov in ukinitev zakonov ki kakorkoli po tem datumu bremenijo navadne ljudi) kot je bilo dne 1.1.2007.

Glede na to, da se še vedno veliko odgovornih za nastalo situacijo mirno sprehaja naokoli z nakradenim denarjem, nikakor ni pravično, da smo najprej kaznovani mi-davkoplačevalci, čeprav za to sploh ismo krivi.

Preden se začne sploh višati katerekoli davka, naj se kaznuje prav vse ki niso opravljali svoje naloge v sklopu svojih funkcij-od a do ž-brez izjeme. Vsi odgovorni morajo prispevati k rešitvi primankljaja z vsem svojim premoženjem:

-Odgovorni v Banki Slovenije

-Nadzorniki družb, direktorji, ter drugi odgovorni v podjetjih kjer so se opravljali nečedni posli.

-bankirji ki so podpisali pogodbe v nasprotju z politiko banke, oziroma je zavarovanje kredita manjše od danih sredstev podjetju ali posamezniku

-politiki, uradniki, inšpektorji ki niso opravljali svojega dela, sodelovali ali kakorkoli vplivali na neetične in škodljive posle podjetij

-politiki, ki so vedeli kako se tajkuni zavarujejo pred zasegom premoženja, a niso pravočasno ukrepali z nikakršnim sprejetjem zakona, da se to ne bi več delalo.

Poleg tega naj se uvede tudi:

-podjetje ki gre v stečaj zaradi, iz stečajne mase najprej poplača delavce, na to dobavitelje, in nazadnje banke. Zapsleni na odgovornih-izvršnih funkcijah podjetja ki so sebi izplačevali plače, med tem ko delavci niso dobivali plač, kazensko odgovarjajo

Skratka, preden začnemo mi sploh kaj plačevati za grehe drugih, naj se izvede popolna čistka. To da se obtožbe vodi samo proti posameznikom je samo metanje peska v oči. Da je nekdo ukradel 1.000.000 v podjetju, je neumno, da za to nihče drug ni vedel.

-

16 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M matejc66 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 11. 2013

Odziv Ministrstva za finance

Gospodarska kriza, ki je najprej prizadela predvsem gospodarski sektor, se je v letih 2011 in 2012 razširila še v bančni sektor. Za njegovo sanacijo je bil v lanskem letu že sprejet Zakon o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (Uradni list RS, št. 105/12 in 63/13; v nadaljnjem besedilu: ZUKSB), ki določa ukrepe za izboljšanje stanja v slovenskem bančnem sistemu in posledično v celotnem finančnem sistemu. Doslej so pobudo za izvedbo ukrepov po ZUKSB podale tri največje banke, Vlada Republike Slovenije pa je v zvezi s tem tudi že odločila, da so primerne za izvedbo ukrepov, ki jih določa omenjeni zakon. Kot je znano, se v teh bankah trenutno izvaja skrbni pregled sredstev in obremenitveni testi, nato pa se bo proces sanacije bank lahko nadaljeval. Z namenom izvedbe nadzorovane likvidacije se ukrepi po ZUKSB izvajajo tudi v Factor banki, d. d., in Probanki, d. d..

Trenutno je v zakonodajnem postopku tudi predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o bančništvu (ZBan-1L), s katerim se Banki Slovenije daje možnost, da z uporabo izrednega ukrepa prenehanja ali konverzije kvalificiranih obveznosti v delnice banke ponovno vzpostavi kratkoročno in dolgoročno kapitalsko ustreznost ali ustrezen likvidnostni položaj banke, v zvezi s katero je podano povečano tveganje. V skladu z novimi pravili Evropske komisije o državni pomoči banki v težavah je namreč le-ta dopustna le pod pogojem, da so pred tem k zagotavljanju kapitalske ustreznosti banke v celoti prispevali tudi delničarji in imetniki podrejenih finančnih instrumentov. Navedeno pomeni, da bodo v primeru, da bo zakon uveljavljen, k pokritju izgub v prvi vrsti prispevali lastniki bank, s tem pa bo nižja potrebna državna pomoč, ki gre v breme davkoplačevalcev.

V zvezi s predlogom, da bi bilo treba najprej ukrepati proti osebam, ki so krive za nastalo stanje v bančnem in širše gospodarskem sistemu, pa predlagatelja seznanjamo, da ZBan-1L vsebuje naslednje ukrepe za zagotavljanje odgovornosti:

  • kazniva dejanja in odškodninska odgovornost članov organov vodenja ali nadzora bank, ki so povezana z opravljanjem funkcije člana organa vodenja ali nadzora banke, zastarajo v roku, ki je štirikratnik splošnih zastaralnih rokov, kot jih določata zakon, ki ureja kazniva dejanja ter zakon, ki ureja obligacijska razmerja;
  • dolžnost varovanja zaupnih podatkov ne velja tudi v primeru, če banka te podatke posreduje sodišču, državnemu tožilstvu ali policiji v primeru obstoja razlogov za sum, da je bilo storjeno kaznivo dejanje, razen v primerih, ko za posredovanje zaupnih podatkov zakon izrecno določa odredbo preiskovalnega sodnika;
  • izredna uprava mora Banko Slovenije, Komisijo za preprečevanje korupcije ter organe odkrivanja in pregona nemudoma obvestiti o vseh ugotovljenih sumih koruptivnih in kaznivih dejanj, ki jih je v okviru svojega dela zaznala ali bila o njih obveščena.

Tudi ZUKSB vsebuje člene, ki olajšujejo odkrivanje in pregon kaznivih dejanj s področja bančnega poslovanja, in sicer:

  • določa, da pri ravnanju s kreditnimi mapami Družbo za upravljanje s terjatvami bank (DUTB) zavezujejo določbe zakona, ki ureja bančništvo, o varovanju zaupnih podatkov, razen v primeru, ko gre za naznanitev suma kaznivega dejanja;
  • določa, da mora DUTB na osnovi revizijskih ugotovitev kršitev v treh delovnih dneh predlagati pristojnemu sodišču začasno prepoved razpolaganja s premoženjem kršitelja. V dokaznem postopku mora lastnik v šestih mesecih po zasegu dokazati pridobljeno lastništvo. Nedokazana sredstva iz protipravno pridobljene premoženjske koristi postanejo vir za sanacijo slabih naložb v bankah;
  • določa, da so člani upravnega odbora DUTB dolžni vsak sum kaznivega ravnanja članov organov vodenja in članov organov nadzora bank ter organov nadziranja bank, s katerim se seznanijo v zvezi z opravljanjem svoje zaposlitve, predvsem ob pregledovanju kreditnih map takoj na ustrezen način naznaniti pristojnim organom;
  • podaljšuje zastaralne roke za kazniva dejanja in škodo, ki so jo z njimi povzročili člani organov vodenja in nadzora bank.

Ministrstvo za finance ocenjuje, da navedene določbe ZUKSB in ZBan-1L organom pregona omogočajo učinkovito izvajanje njihovih pristojnosti, ki se nanašajo na pregon kaznivih dejanj, storjenih na področju bančnega poslovanja.

Priloge:

Komentarji