Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vzpostavitev registra tujih transakcijskih računov

2949 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam Vladi, da sprejeme zakon, po katerem bi Ajpes moral voditi poleg domačih tudi tuje transakcijske račune. Ker čedalje več podjetij odpira transakcijske račune v tujini, da se lažje izognejo plačilu obveznosti dobaviteljem, je potrebno vzpostaviti register trr-jev slovenskih podjetij v tujini.

Register bi morali zagotoviti državni organi v sodelovanju s tujino ali postaviti visoke kazni za gospodarske subjekte, ki teh ne prijavijo sami. Le tako bomo poslovali transparentno in povečali gospodarski red v Sloveniji.

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S sonce123 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 11. 2012

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo smo prejeli vaš dopis, ki se nanaša na predlog št. 3777-403, posredovan preko spletnega orodja predlagam.vladi.si, s katerim predlagatelj predlaga sprejetje zakona, po katerem bi AJPES moral voditi register domačih in tujih transakcijskih računov.

Glede na to, da so zakoni, ki urejajo transakcijski račun, v pristojnosti Ministrstva za finance, v nadaljevanju podajamo odgovor, ki se nanaša na povezovanje poslovnih registrov.

Poslovni register Slovenije (v nadaljnjem besedilu PRS) ureja Zakon o Poslovnem registru Slovenije (Uradni list RS, št. 49/2006, 33/2007-ZSReg-B, v nadaljnjem besedilu ZPRS-1), ki ga vodi in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljnjem besedilu AJPES). PRS je eden od registrov, kateri je vir podatkov za register transakcijskih računov.

Skladno z ZPRS-1 je PRS osrednja javna baza podatkov o vseh poslovnih subjektih s sedežem na območju Republike Slovenije, ki opravljajo pridobitno ali nepridobitno dejavnost ter o njihovih podružnicah in drugih delih poslovnih subjektov. PRS vsebuje tudi podatke o podružnicah tujih poslovnih subjektov, ki opravljajo dejavnost na območju Republike Slovenije. PRS je za večino poslovnih subjektov primarni register, saj se z vpisom v PRS registrirajo samostojni podjetniki, gospodarske družbe in fizične osebe. V PRS so vpisani tudi društva, sindikati, politične stranke in fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost.

EBR je informacijski sistem, katerega član je tudi Slovenija in preko katerega države članice zagotavljajo podatke in nekatere storitve iz svojih nacionalnih poslovnih registrov. Trenutno je v sistem EBR vključenih 24 evropskih držav, vendar se mreža nenehno širi. Preko informacijskega sistema EBR je vsakomur na enostaven in hiter način omogočen dostop do podatkov in informacij o poslovnih subjektih iz evropskih držav članic EBR, prav tako pa tudi do nekaterih dokumentov, povezanih s poslovanjem poslovnih subjektov. Poleg dostopa do osnovnih podatkov o poslovnih subjektih v svojih poslovnih registrih posamezne države preko informacijske mreže EBR ponujajo še nekatere dodatne informacije oz. dokumente, kot so npr. ustanovitveni akti in letna poročila oz. računovodski izkazi.

Zaradi vse večjega povpraševanja po čezmejnem dostopu do informacij o družbah je v letošnjem letu bila sprejeta Direktiva 2012/17/EU Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive Sveta 89/666/EGS ter direktiv 2005/56/ES in 2009/101/ES Evropskega parlamenta in Sveta glede povezovanja centralnih in trgovinskih registrov ter registrov družb.

Le-ta povezuje več različnih registrov med seboj, z namenom da se zagotovi varnejše poslovno okolje za potrošnike, upnike in druge poslovne partnerje ter poveča zaupanje v evropski enotni trg ter zmanjša upravne obremenitve.

Ključne novosti Direktive 2012/17/EU so naslednje:

  • poslovni registri so dolžni pošiljati v postopkih čezmejnih združitev drug drugemu podatke z uporabo elektronskih sredstev,
  • zagotovitev pravne podlage za vzpostavitev elektronskega omrežja registrov in določitev minimalnega obsega podatkov, ki bi na elektronski način moral biti dostopen tretjim osebam v vseh državah članicah. Določiti, da imajo družbe enotni identifikator, ki omogoča nedvoumno identifikacijo v evropskem gospodarskem prostoru. Države članice morajo poskrbeti, da so njihovi registri interoperabilni in tako vzpostavijo elektronsko omrežje,
  • zagotovitev, da poslovni register družbe poslovnim registrom njenih tujih podružnic zagotavlja najnovejše informacije o položaju družbe. Zagotavlja tudi, da imajo podružnice enotni evropski identifikator, ki bo omogočil jasno identifikacijo in povezavo z družbo, ki ji pripada;

Na podlagi Direktive 2012/17/EU bodo sprejeti potrebni izvedbeni akti EU in nato implementirani v obstoječo slovensko zakonodajo.

Na podlagi vseh zgornjih dejstev menimo, da se na spletnih straneh AJPES-a, lahko že sedaj pridobi veliko podatkov tako o poslovnih subjektih v Sloveniji, kot tudi iz EU (na podlagi EBR).

S sprejetjem izvedbenih aktov Direktive 2012/17/EU in implementiranjem le-teh v slovensko zakonodajo, pa se bo ta sistem še izboljšal.

Priloge:

Komentarji