Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Stanovansjki zakon; predlog sprememb v zvezi z upravljanjem večstanovanjskih stavb

4443 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlog vladi predstavljen v pripetem dokumentu je nastal zaradi nemogočega razmerja z našim upravnikom. Prepričan sem, da primer ni osamljen in da je takšnih slabih upravnikov kar nekaj. Vsekakor vem, da vsi, ki imajo istega upravnika kot mi, imajo podobne težave.

Že nekaj let pokušamo na zborih lastnikov in preko dopisovanja stvari izboljšati in popraviti, pa se zadeva ne premakne na bolje niti za milimeter oziroma je celo vedno slabše.

Večina etažnih lastnikov in tudi vseh ostalih stanovalcev večstanovanjskih stavb namreč nima časa, da obiskuje upravnika zato, da rešuje v bistvu malenkosti, ki so za stanovalce sicer pomembne in izboljšujejo kakovost njihovega življenja, za upravnike pa v mnogih primerih deveta briga.

Rešitev vidim v dopolnitvah in spremembah Stanovanjskega zakon in to čim prej.

V prilogah je predlog sprememb in dopolnitev ter ternutno veljavnio zakon - neuradno prečiščeno besedilo.

19 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D ddmm 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 7. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Po proučitvi predloga ugotavljamo, da bomo večino predlogov ob pripravi sprememb in dopolnitev Stanovanjskega zakona ali novega Stanovanjskega zakona lahko upoštevali, vendar sprememba zakona v letošnjem letu ni predvidena. Nekaterih predlogov pa ne podpiramo, kar utemeljujemo v nadaljevanju.

Ne podpiramo predloga za spremembo 44. člena stanovanjskega zakona, ki določa namensko rabo sredstev rezervnega sklada. Sredstva rezervnega sklada so skupno premoženje etažnih lastnikov, s katerim gospodari upravnik. Osnovni namen rezervnega sklada je, da so vedno na računu določena sredstva s katerimi je mogoče v tudi v primeru nujnih intervencij in popravil zagotoviti normalno rabo stavbe. Prav zato so v zakonu izrecno določeni nameni, za katere se sme porabiti tako zbrana sredstva. V nasprotnem primeru bi se lahko zgodilo, da bi s soglasjem več kot polovice etažnih lastnikov sredstva rezervnega sklada porabljali denimo tudi za obratovanje stavbe. Ker obratovalne stroške plačujejo najemniki stanovanj, bi se lahko zgodilo, da bi se sredstva lastnikov stanovanj porabljala za plačilo stroškov, za katere so odgovorni najemniki. Hkrati opozarjamo, da je upravnik, ki bi porabil sredstva rezervnega sklada v nasprotju z nameni, ki jih določa 44. člen, sankcioniran, zato mora biti namenska raba sredstev izrecno določena v zakonu.

Tudi glede 50. člena Stanovanjskega zakona menimo, da so pooblastila upravnika dovolj natančno določena, saj lahko etažni lastniki v pogodbi o opravljanju upravniških storitev upravniku določijo tudi druge naloge. Neizvajanje pooblastil upravnika, določenih v 3.,4.,5. in 6. točki 50.člena je sankcionirano in sicer z globo od 5.000€ do 125.000 € za upravnika.

Pobudniki v predlogu za drugačno ureditev 53. člena navajajo, da se v praksi dogaja, da upravniki ne želijo izročiti izvoda pogodbe o opravljanju upravniških storitev. V primeru, da upravnik posameznemu etažnemu lastniku ne bi želel vročiti kopije pogodbe, imajo po veljavnem zakonu etažni lastniki vedno možnost prijave upravnika stanovanjski inšpekciji, ki takšnega upravnika kaznuje. Predvidena globa za kršitev 53. člena stanovanjskega zakona je od 5.000 € do 125.000 €. Menimo, da je zagrožena globa dovolj visoka, zato upravniki ne bodo tvegali prijave stanovanjski inšpekciji in bodo etažnim lastnikom, ki to zahtevajo vročili kopijo pogodbe.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 7. 6. 2012 | 10:02:15

Stanovansjki zakon - predlog sprememb v zvezi z upravljanjem večstanovanjskih stavb

Predlog vladi predstavljen v pripetem dokumentu je nastal zaradi nemogočega razmerja z našim upravnikom. Prepričan sem, da primer ni osamljen in da je takšnih slabih upravnikov kar nekaj. Vsekakor vem, da vsi, ki imajo istega upravnika kot mi, imajo podobne težave.

Že nekaj let pokušamo na zborih lastnikov in preko dopisovanja stvari izboljšati in popraviti, pa se zadeva ne premakne na bolje niti za milimeter oziroma je celo vedno slabše.

Večina etažnih lastnikov in tudi vseh ostalih stanovalcev večstanovanjskih stavb namreč nima časa, da obiskuje upravnika zato, da rešuje v bistvu malenkosti, ki so za stanovalce sicer pomembne in izboljšujejo kakovost njihovega življenja, za upravnike pa v mnogih primerih deveta briga.

Rešitev vidim v dopolnitvah in spremembah Stanovanjskega zakon in to čim prej.

Verzija predloga z dne, 8. 6. 2012 | 07:19:52

Stanovansjki zakon; predlog sprememb v zvezi z upravljanjem večstanovanjskih stavb

Predlog vladi predstavljen v pripetem dokumentu je nastal zaradi nemogočega razmerja z našim upravnikom. Prepričan sem, da primer ni osamljen in da je takšnih slabih upravnikov kar nekaj. Vsekakor vem, da vsi, ki imajo istega upravnika kot mi, imajo podobne težave.

Že nekaj let pokušamo na zborih lastnikov in preko dopisovanja stvari izboljšati in popraviti, pa se zadeva ne premakne na bolje niti za milimeter oziroma je celo vedno slabše.

Večina etažnih lastnikov in tudi vseh ostalih stanovalcev večstanovanjskih stavb namreč nima časa, da obiskuje upravnika zato, da rešuje v bistvu malenkosti, ki so za stanovalce sicer pomembne in izboljšujejo kakovost njihovega življenja, za upravnike pa v mnogih primerih deveta briga.

Rešitev vidim v dopolnitvah in spremembah Stanovanjskega zakon in to čim prej.

Komentarji